Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Dan beter wachten tot een x de zwarte online komen. Kwestie van tijd  :thumbs-up:

Ik moet sowieso even de tijd nemen om erachter te komen wat ik echt wil gaan doen.

HT kamer bouwen of gewoon de huiskamer blijven gebruiken en nieuwe speakers/receiver en TV.

Raymond187

Vandaag met vrouwlief de zolder door genomen wat de mogelijkheden zijn en hoeveel ruimte ik zou kunnen gebruiken.

Komt ze wel met een goed punt waar ik zelf niet aan gedacht hebt. Omdat het een jaren 30 huis is loopt zolder in een punt. En omdat het later een slaapkamer moet worden en voordat de HT ruimte gebouwd wordt moet er eerst een dakkapel komen. Die 4M lang is...... Een dakkapel met hardhouten kozijnen en 4KW ramen van zo'n lengte ben je wel 10k kwijt  :nopompom:

oefff ff niet aan gedacht (facepalm)

Ik zei al tegen vrouwlief, maar schat is toch geen probleem geld staat op de bank  :thumbs-up:

Kreeg een evil eye op me gericht en de woorden dat is voor ons huwelijks feest.

ohh jah ehehe HT kamer vind ik belangrijker dan een feest, maar dat zei ik maar niet  O0

Als ik wel in de huiskamer blijf dan komt er wel een beamer te hangen met een 240cm scherm. Er is maar 1 nadeel van de huiskamer en dat is dat ik niet laat in de avond het geluid hard kan zetten of iig niet de sub te hard. Buren horen alleen de sub als er een scene is wat LFE aanwezig is en receiver staat op 25% :D

Ff uitzoeken hoe dat zit met een beamer en afstand enzo. Houd me iig van de straat :D

LuPo

Hahaha ik zie die reactie al helemaal voor me geweldig! :D

RubenV.

Quote from: Raymond187 on January 26, 2013, 20:21:13
Vandaag met vrouwlief de zolder door genomen wat de mogelijkheden zijn en hoeveel ruimte ik zou kunnen gebruiken.

Komt ze wel met een goed punt waar ik zelf niet aan gedacht hebt. Omdat het een jaren 30 huis is loopt zolder in een punt. En omdat het later een slaapkamer moet worden en voordat de HT ruimte gebouwd wordt moet er eerst een dakkapel komen. Die 4M lang is...... Een dakkapel met hardhouten kozijnen en 4KW ramen van zo'n lengte ben je wel 10k kwijt  :nopompom:

oefff ff niet aan gedacht (facepalm)

Ik zei al tegen vrouwlief, maar schat is toch geen probleem geld staat op de bank  :thumbs-up:

Kreeg een evil eye op me gericht en de woorden dat is voor ons huwelijks feest.

ohh jah ehehe HT kamer vind ik belangrijker dan een feest, maar dat zei ik maar niet  O0

Als ik wel in de huiskamer blijf dan komt er wel een beamer te hangen met een 240cm scherm. Er is maar 1 nadeel van de huiskamer en dat is dat ik niet laat in de avond het geluid hard kan zetten of iig niet de sub te hard. Buren horen alleen de sub als er een scene is wat LFE aanwezig is en receiver staat op 25% :D

Ff uitzoeken hoe dat zit met een beamer en afstand enzo. Houd me iig van de straat :D

Als ze maar niet meeleest :ph34r:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Nou op dit forum leest ze niet mee. Wat dat betreft een vrouw die alles van schoenen weet, maar niks van apparaten wilt weten.

Ook al vind ze het wel erg leuk om film te kijken thuis.

RubenV.

Misschien dat een schoenengardarobe naast de HTruimte haar over de streep kan trekken :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Neeeeee. Sssstttttt  :-X schoenen die ze koopt en wilt hebben is duurder dan mijn Ht hobby  :blink:

Dat snap ik weer niet  :shaun:

Raymond187

Zijn er nog mensen die een mooie versterker voor in de auto zoeken? Een die van hoge kwaliteit is en mooi en zuiver geluid?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130529.0


LuPo

Quote from: Raymond187 on January 26, 2013, 23:46:49
Neeeeee. Sssstttttt  :-X schoenen die ze koopt en wilt hebben is duurder dan mijn Ht hobby  :blink:

Dat snap ik weer niet  :shaun:

Wel mooi dat het dan een beetje in evenwicht is, jij snapt haar hobby niet en zij de jouwe niet. :D Mijn vriendin heeft niet echt dure hobby's dus die van mij schiet er wel uit (maar ik betaal het zelf). :P

denoontje

Huwelijksfeest is veel stress en 1dag plezier...eigen ht is......   ;-)

LuPo

Quote from: denoontje on January 27, 2013, 12:36:10
Huwelijksfeest is veel stress en 1dag plezier...eigen ht is......   ;-)

Precies. Gewoon niet vieren dat huwelijk. Een HT heb je jaren plezier van.. :P

Raymond187

Quote from: denoontje on January 27, 2013, 12:36:10
Huwelijksfeest is veel stress en 1dag plezier...eigen ht is......   ;-)
Huwelijksnacht je weet zelluf  O0

hahaha

:P

5 minuten plezier dus  :ph34r:

HT upgraden gebeurd zeer zeker. Vind ze ook helemaal prima. Ik wil niet meer zo impulsief ergens aan beginnen of kopen en later spijt hebben. Het is niet bepaald goedkoop al dat HT spul en zeker niet als je wat kwaliteit wilt.

Ik ben nu aan het lezen over beamers. geluidsniveau en beeld kwaliteit. 

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 08:37:35
Huwelijksnacht je weet zelluf  O0

hahaha

:P

5 minuten plezier dus  :ph34r:

HT upgraden gebeurd zeer zeker. Vind ze ook helemaal prima. Ik wil niet meer zo impulsief ergens aan beginnen of kopen en later spijt hebben. Het is niet bepaald goedkoop al dat HT spul en zeker niet als je wat kwaliteit wilt.

Ik ben nu aan het lezen over beamers. geluidsniveau en beeld kwaliteit.

Man, na een hele dag in touw zijn en savonds feesten met de nodige alcohol kan je je huwelijksnacht wel vergeten. Of je vrouw is dood op! Of jij krijgt je tampeloeres niet meer omhoog door overmatig alcohol in je bloed  :P  :laugh:


Raymond187


high-q

Tipje voor het uitzoeken van een beamer: Denk erover na hoe belangrijk beeldkwaliteit voor jou is en hoe ver je hier in wilt gaan.

Ik heb het er wel eens met andere forumgenoten over gehad tijdens M&G's en de meesten vonden het geluid voor de belevenis
een stuk belangrijker.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Thanks. Ik ben daar ook nog niet 100% over uit. Het beeld moet wel mooi zijn en niet korrelig of zwart is licht grijs.

Ik ben druk aan het lezen pro's en con's. geen lensshift is een con die onacceptabel is. dat zwart niet diep zwart is vind ik prima. Ik kijk namelijk films in kleur en die hebben niet alleen zwarte scenes.
Gamen zal ik vrijwel niet doen op de beamer.

lag is wel van belang als er lip synchronisatie kan ontstaan. me receiver heeft geen lip sync correctie.

Geluid ben ik met HT nog steeds tevreden. De a1 blijf ik mooi vinden met HT en de Oppo 103 doet het decoderen van DTS-HD wel prima. Stereo is gewoon niet mooi.

Ik vind het zonde als ik nu 1500 investeer in beamer+scherm en vind het toch niet mooi genoeg.
Al betwijfel ik dat wel, want mijn huidige tv philips 9603 47" ISF is ook niet bepaald een referentie scherm dus mijn eisen voor beeld kwaliteit liggen wel aanzienlijk lager dan audio  :thumbs-up:

Ik ken helaas niemand met een beamer dus kan ook niet langs gaan.

frank2

#166
Raymond, kom hier eens langs of ga langs iemand die ook een leuke set met beamer of tv heeft. Ik lees steeds ideen die je hebt, waaruit ik opmaak dat je de prioriteiten nog niet goed op een rij hebt.

Als voorbeeld: een beamer: zwart mag lichtgrijs zijn ik kijk in kleur, de zwartwaardes zijn het meest belangrijk, anders kun je net zo goed een tv neerzetten van sharp van 300 euro 50".

IK weet niet alles, maar ik zou wel eens  gedachten met je willen uitwisselen, en laten zien hoe een set goed klinkt, en dat betekend niet meteen duur.

nb: het is niet om je aan te vallen, maar het zou zonde zijn als je iets koopt waar je na 1 jr spijt van hebt, of 3 mnd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: frank2 on January 29, 2013, 12:09:32
nb: het is niet om je aan te vallen, maar het zou zonde zijn als je iets koopt waar je na 1 jr spijt van hebt, of 3 mnd.
Voel me absoluut niet aangevallen hoor. Goed bedoelde adviezen zijn altijd  :thumbs-up:

Quote from: frank2 on January 29, 2013, 12:09:32
Raymond, kom hier eens langs of ga langs iemand die ook een leuke set met beamer of tv heeft. Ik lees steeds ideeën die je hebt, waaruit ik opmaak dat je de prioriteiten nog niet goed op een rij hebt.

Klopt. Dat is ook de reden waarom ik nog niks gekocht hebt. Ik ben flink aan het lezen om info te winnen.

Zwart waardes mogen niet lichtgrijs zijn. maar hoeven ook niet diep zwart te zijn zoals met een CRT tv. Dus tussen in is voor mij acceptabel zoals hedendaagse LCD TVs.

Iets niet duur zijn is voor ieder verschillend ;) maar begrijp wat je bedoelt.

Iedereen woont ook zo verrekte ver weg >_< ff na het werk 2 a 3 uurtjes langs komen is niet te doen vanwege de afstanden.


Raymond187

Vandaag krijg ik de interlinks binnen die Frank2 heeft opgestuurd. Ik ben erg benieuwd of die het verschil maken. ALS dat zou is en ik ben dan ook tevreden met stereo dan sta ik niet te trappelen om een nieuwe receiver van 2K te kopen. Dan investeer ik dat veel liever in wat anders of ik koop een ijsje :D

Uiteraard komen me bevindingen van de interlinks van Frank hier te staan.

Vanavond alleen me zoon naar ze oma brengen. Hoop dat ik nog op tijd thuis ben dan kan ik alles even aansluiten voor een eerste impressie.

not HT related

Vandaag staat de bmw bij de garage grote beurt en APK gereed maken. Extra onderhoudt laat ik ook doen door de ERG klep schoon te maken en schakelbak olie verversen. Zal ook niet gratis zijn :D

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 12:22:09
Voel me absoluut niet aangevallen hoor. Goed bedoelde adviezen zijn altijd  :thumbs-up:
Klopt. Dat is ook de reden waarom ik nog niks gekocht hebt. Ik ben flink aan het lezen om info te winnen.

Zwart waardes mogen niet lichtgrijs zijn. maar hoeven ook niet diep zwart te zijn zoals met een CRT tv. Dus tussen in is voor mij acceptabel zoals hedendaagse LCD TVs.

Iets niet duur zijn is voor ieder verschillend ;) maar begrijp wat je bedoelt.

Iedereen woont ook zo verrekte ver weg >_< ff na het werk 2 a 3 uurtjes langs komen is niet te doen vanwege de afstanden.

Ver weg?  :blink: Woon binnen 30min van jou vandaan  :P

Moet zeggen ben het wel eens met frank dat thuis luisterbezoeken indicatie kan geven voor je eigen situatie en je zo kan gaan bepalen wat je zou willen. Beamer heb ik niet, maar dat is meer vanwege de onmogelijkheid in mijn situatie. Maar goed dat is maar 1 onderdeel van een complete HT.

Raymond187

#170
Quote from: WickedGame on January 29, 2013, 12:29:12
Ver weg?  :blink: Woon binnen 30min van jou vandaan  :P

Moet zeggen ben het wel eens met frank dat thuis luisterbezoeken indicatie kan geven voor je eigen situatie en je zo kan gaan bepalen wat je zou willen. Beamer heb ik niet, maar dat is meer vanwege de onmogelijkheid in mijn situatie. Maar goed dat is maar 1 onderdeel van een complete HT.
edit

jij kon helaas afgelopen vrijdag niet  :nopompom: ik had toen een vrije dag.

Heb je ook een projector?

bij jou kan idd wel een x na het werk. ff pizza of patatje eten  :thumbs-up: Ik werk in Hilversum (5 min van BB&G) dus dat is prima te doen na het werk  :thumbs-up:

ff kijken voor een meet en greet na het werk een x. Doen we wel via PM

LittleNinja

Raymond,

Wat voor speakerkabel gebruik je? Zilver, koper, solid of gevlochten?
Wat bevalt je niet aan het geluid ( stereo )?

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Hi Dennis,

Ik gebruik copper straight. Huidige interlinks QED silver.

Als ik de receiver op volume 20% zet is het prima, maar als hij op 25% of harder staat dan wordt het hoog mij te in your face. Een soort van hoge toon swaffel  :D

En laat 25% nou het volume zijn dat ik het fijnst vind om naar te luisteren  :nopompom:

Met de A2 had ik daar geen last van.


frank2

#173
Met de Johan interlinks zal het hoog "normaal" worden is mijn verwachting.

Maar even wat anders: je kunt veel lezen, maar je moet eigenlijk veel gaan luisteren naar diverse sets, zo krijg je meer feeling over hoe iets moet klinken. Heb je meer referentie. Als de interlink goed uitpakt, dan is jeteveel aan hoog wel weg, maar je moet je eigenlijk afvragen waar komt dat teveel aan hoog vandaan? Je hebt geen audiogroep neem ik aan, en stroom uit het stopcontact en dan nog teveel hoog? of je speakers, of je reciever (wat ik denk) niet je LS snoer, dat is koper, koper geeft nooit teveel hoog.

Ik zou eens een reciever of stereoversterker ergens lenen en die eens aansluiten, ik denk dat je stomverbaasd zult zijn.

Door naar enkele sets te luisteren zul je ook een voorkeur ontwikkelen over hoe jij het geluid vind, sommigen vinden heel warm mooi (sonus faber e.d.) anderen houden van helder (= niet hoog dus) open geluid met een goed basfundament.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

En met de andere interlinks wil je testen of het beter wordt?

Ik had namelijk zilveren kabels en die waren ook behoorlijk "in your face".. Dit werd grootendeelds opgelost door koper (solid) te gaan gebruiken ( speakerkabels ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"