Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mambo

Een tijdje geleden stond ik ook voor dezelfde keuze om, met name voor stereo, andere fronts te gaan uitzoeken. Al jaren erg tevreden met Tannoy en had 2x R3's als fronts staan, een mCenter en mSub daarbij en 4x M1, in een 7.1 setup op een Marantz SR7005.

Toch voor muziek met name bleef het kriebelen en ben rond gaan kijken. Inmiddels klaar met zoeken en heb nu een 5.1 setup met D700 fronts, D750 center en D300 surround. Voor muziek prik ik de fronts om van de Marantz SR7005 naar een gereviseerde Marantz PM-80 en kan zo, zonder consessies te hoeven doen, van zowel stereo als surround enorm genieten.

De Tannoys D700 als front zijn in zowel een stereo als surround setup prachtig, maar na het eerst een paar weekjes met de mCenter te hebben geprobeerd ben ik toch eens op jacht gegaan naar een D750. Deze is inderdaad schaars, maar zeker de moeite waard om (evt later) de front stage af te maken. Jouw huidige fronts zouden prima als surround in die combinatie kunnen blijven.

Ik ken zelf de Ushers niet en ben misschien wat gekleurd door mijn keuzes, maar voor de gangbare 2e hands prijzen doe je jezelf wel een enorm plezier!
:headbanging:


Wanneer je eens in de buurt van Den Haag bent, ben je uiteraard welkom om eens te komen luisteren.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Raymond187

Hi Mambo,


Klinkt als een hele mooie set die je nu hebt staan  :thumbs-up: welke kleur speakers heb je?

Dus de D700 stuur je aan met de 7005 en dat gaat dus prima zo te lezen. Geen problemen met het laag van de speakers?

Als je film gaat kijken heb je dan de D700 ook op small staan en je LFE naar je sub?

Ik heb de set al eens gehoord, maar dan D900 fr, D700 rear en 750 center met een revel 15" sub alles op Proceed aangesloten.  :wub:

bedankt voro de invite, maar Den haag is mij te ver :D

high-q

Inderdaad mooie set Mambo. Tannoy & Marantz doen het goed samen ;)

@Ray,

Persoonlijk zou ik de fronts op small zetten en al het laag naar de sub sturen. Zo ontlast je de receiver en heeft
deze wat meer adem om zich bijvoorbeeld op de detaillering te richten wat resulteert in een luchtiger geheel.
Althans, dat is mijn ervaring
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mambo

Ben er ook erg blij mee en voorlopig weer even klaar.  :inlove:

De D700 heb ik in Rosewood, de D300 in BlackAsh (deze staan toch uit het directe aanzicht). De D750 in cherry omdat er niets anders op de 2ehands markt te vinden is. Ik heb met googlen ooit 1 plaatje gevonden van een D750 met Rosewood zijkanten.

Maar dit is geen probleem, zowel de boven als zijkanten ben ik van plan om met zwart plak-velours te beplakken tegen de lichtweerkaatsing. Hij staat vlak onder mijn spanscherm en is 'teveel aanwezig'. Na een test met een reststukje is het verschil overduidelijk:

Zonder:


Rechterdeel met velours:



Alle Dimensions draaien op large met 40Hz als onderkant, LFE over mains+sub. De SR7005 stuurt de fronts bi-amped aan. Omdat ik terug ben gegaan naar 5.1 had ik het back-surrounds versterkergedeelte over in deze nu ingezet om ook de fronts aan te sturen. Dat trekt de SR7005 prima!
In stereo weet de PM-80 stereo versterker er een prima strakke bas uit te toveren.

Wow, dat moet een aardige ervaring geweest zijn. Mijn ruimte en budget is niet toerijkend om D900's als fronts te gaan neerzetten, lichte overkill.

IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Raymond187

Quote from: high-q on January 21, 2013, 11:49:33
@Ray,

Persoonlijk zou ik de fronts op small zetten en al het laag naar de sub sturen. Zo ontlast je de receiver en heeft
deze wat meer adem om zich bijvoorbeeld op de detaillering te richten wat resulteert in een luchtiger geheel.
Althans, dat is mijn ervaring
Ik heb zelf tijdens HT ook alles op small staan. Speakers pakken alles op tot 60hz als ik de Oppo 103 gebruik als decoder voor DTS-HD. en Standaard DTS vanaf de Yamaha 80hz.

ahhh de rosewood vind ik toch wel de mooiste kleur  :wub:
Idd de zijpanelen zie je iets tijds film kijken. Volgens mij irriteert dat alleen als je erop let ;)

Volgens mij bedoel je definitions aangezien de dimensions zijn de TDs  O0
40hz is best laag. Hoor je veel verschil als je die op bv 120hz zet. LFE is tot 120HZ

mambo

Hahaha, Definitions tuurlijk. Komt vast door dat topic van high-q dat ik net zat te lezen.
:angel:

De Rosewoods zijn ook de mooiste fineer afwerking, naar mijn mening. Ik ben na meer dan 14 jaar Cherry daar nu helemaal klaar mee en wil het ook niet meer zien, dus ook die zijkanten van de D750 niet!
:devil:

Dat zijn btw gewoon de waarden van de Audyssey setup van de Marantz, hieraan heb ik nog niets aan veranderd. Daar ga ik nog wel eens mee spelen, wanneer ik even wat meer tijd heb. Na een korte luistertest mis ik nog niets iig.
Mijn vorige R3's had ik wel op small staan (de rest ook) met een 80Hz en LFE alleen naar de sub. Maar de bas van de D700 en D750 voegt zoveel toe aan de frontstage, dat ik mijn sub(je) waarschijnlijk niet echt zou missen.
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Martijnst1990

Zo Raymond, je staat voor een aardige keuze weer :D Heb Usher's ook altijd heel mooi gevonden qua uiterlijk (heb ze nog nooit gehoord)! En die Anthem blijft maar terug komen, maar dat uiterlijk inderdaad... :D

Ben benieuwd wat er uit gaat komen uit eindelijk gaat komen, ga je zoektocht volgen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Ik heb zo'n set staan; Ushers en een Anthem. Ik vind het een goede combinatie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: mambo on January 21, 2013, 12:34:00

Dat zijn btw gewoon de waarden van de Audyssey setup van de Marantz, hieraan heb ik nog niets aan veranderd. Daar ga ik nog wel eens mee spelen, wanneer ik even wat meer tijd heb. Na een korte luistertest mis ik nog niets iig.
Mijn vorige R3's had ik wel op small staan (de rest ook) met een 80Hz en LFE alleen naar de sub. Maar de bas van de D700 en D750 voegt zoveel toe aan de frontstage, dat ik mijn sub(je) waarschijnlijk niet echt zou missen.
Ik ben totaal niet bekend met ARC, YPOA (yamaha) of Audssey auto config voor je speaker setup. Als ik zo lees op HTforum is ARC wel erg goed.

Welke Maranzt receiver had je ook alweer?

Quote from: Martijn90 on January 22, 2013, 13:22:16
Zo Raymond, je staat voor een aardige keuze weer :D Heb Usher's ook altijd heel mooi gevonden qua uiterlijk (heb ze nog nooit gehoord)! En die Anthem blijft maar terug komen, maar dat uiterlijk inderdaad... :D

Ben benieuwd wat er uit gaat komen uit eindelijk gaat komen, ga je zoektocht volgen :D
Ja leuke keuze, maar ook moeilijk aangezien ik nog niet 100% weet wat ik wil :D zal wel mijn vrouwen hormoon zijn :D :D ushers zijn zeker mooi. maar ik vind de D700 ook erg mooi.

@Frank, Jij gebruikt de Anthem toch alleen voor HT?

Klote ik wilde de rubberen ringen kopen op mijn drivers zelf te maken. hebben ze de maat niet :( Een weekje wachten misschien dat ze hem bij hun leverancier kunnen kopen. Zal wel relax zijn, want die Tannoy 638 zullen prima zijn als rears.

Van het weekend laatste deel van star trek gekeken. Als de receiver volume op 25% komt er behoorlijk wat geluid uit. LFE komt wel bij de buren aan ook al hebben we 1 kant buren met muren die niet verankerd zijn. Toch vervelend, want zo kan ik s'avonds geen film kijken met een volume wat ik fijn vind.  Dat probleem zou er niet zijn als ik zolder ombouw. heb even gekeken naar de ruimte die ik zou kunnen gebruiken.

3m breed en 4m lang. Het is ook 4.5M hoog. Dus een vliering is wel handig.

Het zullen dan 3 wanden worden en een verhoogde vloer. Dat kan toch nooit meer dan €1000 zijn aan materiaal?? Dubbele gipsplaaten binnen en buitenwand. tussenin glaswol. Plafond moet wel stevig, want daar komen spullen op te staan e.g. lege dozen enzo.
Enige waar ik tegenop kijk is er moet stroom naar toe dus zal moeten frezen in de vloer en een CV element wil ik er hebben.

12M2 hoogpolig vloerbedeking en een extra stoel aka feuilleton zijn de kosten ook niet.

Beamer+scherm dan weer wel. Als het nieuw gekocht wordt. Maar een 2e handse 65" plasma zal ook niet misstaan voor het eerste jaar.

Keuzes  :popcorn:

frank2

#134
Ik gebruik de Anthem als voorversterker bij stereo. (processor decodeerd de wav. files en stuurt deze via pre out naar de EV)

nb: ArjanR1 gebruikt zijn Anthem 700 voor zijn BE10 fronts en MD1 voor de rears. Gaat erg goed en kan hard zonder vervorming.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RubenV.

Quote from: Raymond187 on January 22, 2013, 14:00:31
Ik ben totaal niet bekend met ARC, YPOA (yamaha) of Audssey auto config voor je speaker setup. Als ik zo lees op HTforum is ARC wel erg goed.

Welke Maranzt receiver had je ook alweer?
Ja leuke keuze, maar ook moeilijk aangezien ik nog niet 100% weet wat ik wil :D zal wel mijn vrouwen hormoon zijn :D :D ushers zijn zeker mooi. maar ik vind de D700 ook erg mooi.

@Frank, Jij gebruikt de Anthem toch alleen voor HT?

Klote ik wilde de rubberen ringen kopen op mijn drivers zelf te maken. hebben ze de maat niet :( Een weekje wachten misschien dat ze hem bij hun leverancier kunnen kopen. Zal wel relax zijn, want die Tannoy 638 zullen prima zijn als rears.

Van het weekend laatste deel van star trek gekeken. Als de receiver volume op 25% komt er behoorlijk wat geluid uit. LFE komt wel bij de buren aan ook al hebben we 1 kant buren met muren die niet verankerd zijn. Toch vervelend, want zo kan ik s'avonds geen film kijken met een volume wat ik fijn vind.  Dat probleem zou er niet zijn als ik zolder ombouw. heb even gekeken naar de ruimte die ik zou kunnen gebruiken.

3m breed en 4m lang. Het is ook 4.5M hoog. Dus een vliering is wel handig.

Het zullen dan 3 wanden worden en een verhoogde vloer. Dat kan toch nooit meer dan €1000 zijn aan materiaal?? Dubbele gipsplaaten binnen en buitenwand. tussenin glaswol. Plafond moet wel stevig, want daar komen spullen op te staan e.g. lege dozen enzo.
Enige waar ik tegenop kijk is er moet stroom naar toe dus zal moeten frezen in de vloer en een CV element wil ik er hebben.

12M2 hoogpolig vloerbedeking en een extra stoel aka feuilleton zijn de kosten ook niet.

Beamer+scherm dan weer wel. Als het nieuw gekocht wordt. Maar een 2e handse 65" plasma zal ook niet misstaan voor het eerste jaar.

Keuzes  :popcorn:

Dat zijn flinke plannen! Maar het natuurlijk ook wel erg vervelend als je je droomset hebt gerealiseerd en je kan 's avonds geen filmpje kijken met een beetje volume. Hoe komt het eigenlijk dat als je de set verplaatst naar zolder de buren er dan geen last van hebben? Deze hebben geen zolder? Of zit dat anders aan elkaar?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

We hebben 1 kant buren. Dus de HT kamer komt tegen de wand aan komen waar geen buren zijn. De HTkamer krijgt wel een verhoogde vloer en dubbele wanden om zoveel mogelijk geluid binnen te houden. Omdat het aan de andere kant van de zolder is en hun zolder er ook tussen zit verwacht ik niet dat ze last zullen hebben.

Ik heb het volume ook niet zo hard dat het bloed uit me oren komt :D

Quote from: frank2 on January 22, 2013, 14:09:49
Ik gebruik de Anthem als voorversterker bij stereo. (processor decodeerd de wav. files en stuurt deze via pre out naar de EV)

nb: ArjanR1 gebruikt zijn Anthem 700 voor zijn BE10 fronts en MD1 voor de rears. Gaat erg goed en kan hard zonder vervorming.
Er zit toch wel verschil in de klank bij stereo als je alleen je Anthem gebrikt of de Belles?

frank2

Quote from: Raymond187 on January 22, 2013, 15:29:33
We hebben 1 kant buren. Dus de HT kamer komt tegen de wand aan komen waar geen buren zijn. De HTkamer krijgt wel een verhoogde vloer en dubbele wanden om zoveel mogelijk geluid binnen te houden. Omdat het aan de andere kant van de zolder is en hun zolder er ook tussen zit verwacht ik niet dat ze last zullen hebben.

Ik heb het volume ook niet zo hard dat het bloed uit me oren komt :D
Er zit toch wel verschil in de klank bij stereo als je alleen je Anthem gebrikt of de Belles?

Ik kan je dat niet zeggen want ik heb het nooit uitgeprobeerd, ik verwacht van wel, maar de sound van beide versterkers is redelijk gelijk, dat kan ik horen doordat de achter speakers op de Anthem zelf zijn aangesloten en de fronts op de Belles. Wel verwacht ik dat de Belles iets strakker, gecontroleerder is, maar nogmaals nooit geprobeerd. Ik heb de "oude" versie van de Be10 welke moeilijker aan te sturen is dan de nieuwere, welke ArjanR1 heeft. Vandaar dat ik de Belles ben blijven gebruiken.

Zal eens een keer de Anthem ook voor de fronts gebruiken, kijken of dat veel verschil maakt.

Maar een Anthem zal zeker voldoende power hebben voor bijna alle speakers. (en watts zeggen niet veel), maar de Anthem heeft een zware ringkern transformator en Arjan heeft ook geen problemen, dus...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RubenV.

Quote from: Raymond187 on January 22, 2013, 15:29:33
We hebben 1 kant buren. Dus de HT kamer komt tegen de wand aan komen waar geen buren zijn. De HTkamer krijgt wel een verhoogde vloer en dubbele wanden om zoveel mogelijk geluid binnen te houden. Omdat het aan de andere kant van de zolder is en hun zolder er ook tussen zit verwacht ik niet dat ze last zullen hebben.



Duidelijk. Ga je de kamer ook nog akoestisch behandelen/metingen verrichten e.d.? Of alleen maar isoleren?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Als je van plan bent om een dedicated HT te bouwen, kan ik je echt aanraden om voor jezelf een soort van plan van aanpak op te stellen.
Kijk eventueel of je het in fases kunt opdelen, welke werkzaamheden je per fase uit wilt voeren en welke kosten hiermee gepaard gaan.
Op basis van inschatten en het daarna scherper te krijgen door prijzen via google op te zoeken (materiaalkosten of wat je uitbesteedt) krijg je
al een aardig beeld van wat je te wachten staat.

Denk per fase of per stap ook goed na wat je wilt doen en hoe je dat wilt doen. Vaak kan het bij het bouwen van zo'n ruimte maar één
keer en kan je het daarom ook maar beter gelijk goed aanpakken. Zo zijn er tijdens mijn project ook een aantal zaken geweest waar ik
óf niet goed genoeg over na had gedacht óf achteraf liever toch mee had genomen. De vraag die RubenV. stelt is dan ook eentje die je
aan jezelf moet stellen.

Om een beeld te geven over hoe lang ik ermee bezig ben geweest, kan ik zeggen dat ik met het lezen van verschillende topics op
verschillende fora, het inwinnen van informatie over materiaalkosten en eventuele externe partijen ongeveer een jaar bezig ben geweest.
Niet continu natuurlijk, maar soms heb je gewoon de tijd nodig om een idee goed uit te werken of verschillende opties tegen elkaar
af te wegen. 

Zomaar even een paar tips van mijn kant. Ik denk dat de meeste mensen die de uitdaging aan zijn gegaan dit wel herkennen en misschien
ook nog wel andere nuttige tips hebben.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: frank2 on January 22, 2013, 16:02:19
Ik kan je dat niet zeggen want ik heb het nooit uitgeprobeerd, ik verwacht van wel, maar de sound van beide versterkers is redelijk gelijk, dat kan ik horen doordat de achter speakers op de Anthem zelf zijn aangesloten en de fronts op de Belles. Wel verwacht ik dat de Belles iets strakker, gecontroleerder is, maar nogmaals nooit geprobeerd. Ik heb de "oude" versie van de Be10 welke moeilijker aan te sturen is dan de nieuwere, welke ArjanR1 heeft. Vandaar dat ik de Belles ben blijven gebruiken.

Zal eens een keer de Anthem ook voor de fronts gebruiken, kijken of dat veel verschil maakt.

Maar een Anthem zal zeker voldoende power hebben voor bijna alle speakers. (en watts zeggen niet veel), maar de Anthem heeft een zware ringkern transformator en Arjan heeft ook geen problemen, dus...
?Nog nooit geprobeerd :D ben je niet nieuwsgierig geweest dan hahahaha :D
Die Ushers zijn toch ook 4ohm?

Quote from: RubenV. on January 22, 2013, 17:00:34

Duidelijk. Ga je de kamer ook nog akoestisch behandelen/metingen verrichten e.d.? Of alleen maar isoleren?
Jazeker dat is wel de planning, maar zal uiteraard later gebeuren. Akoestiek wordt toch aan de binnen wanden en plafond gedaan. Dus eerst moet alles afgewerkt zijn. Dan waarschijnlijk weer even sparen, want die aurolex spullen zijn niet goedkoop.

@High-Q,

Dat is precies wat ik thuis heb besproken. Ik ga er zeker geen jaar over doen als ik eenmaal begonnen ben. Ik heb niet zo'n grote ruimte en ga er niet zo'n george lucas uber gave HT ruimte van maken. Het wordt gewoon een kamer van waarschijnlijk 3 breed en 4 lang. Even kijken naar de hoogte want in de nok is het 4.5M hoog.

Ik heb gelukkig wel wat kennissen. Neefjes zijn elektriciens, maat een goeie timmerman. Zijn ook allemaal eigen baas. En een andere maat kan CV aanleggen. Dus ik ga ze om advies vragen en dat ze langs komen.

Voor stroom wil ik wel een nieuwe kabel trekken naar de stoppen kast waar alleen de HT apparatuur op komt te staan.
De timmerman wil ik alleen de geraamte laten maken, zodat ik zelf alles dicht maak. En de verhoogde vloer zal hij ook wel moeten maken.

Ik ga nog wel even goed lezen op dit forum en andere sites en adviezen vragen.

De kamer zelf maken kan nooit duurder zijn dan 2K. Hout is het duurste de gipsplaten zijn niet zo duur en glaswol ook niet. Emmer latex.

Zoals je zegt even alles opschrijven en bereken. Ik heb geen AutoCAD, maar zal het uitteken op schaal en dan hier plaatsen voor advies over de indeling. Welke kant beeld bv.

Dit weekend ga ik eerst alles goed opmeten. Maat en neefjes bellen. En met vrouwlief overleggen, want die vind het ook wel leuk.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 23, 2013, 08:23:59
?Nog nooit geprobeerd :D ben je niet nieuwsgierig geweest dan hahahaha :D
Die Ushers zijn toch ook 4ohm?


Nee mijn ushers zijn 8 ohm
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on January 22, 2013, 16:02:19

Zal eens een keer de Anthem ook voor de fronts gebruiken, kijken of dat veel verschil maakt.

Maar een Anthem zal zeker voldoende power hebben voor bijna alle speakers. (en watts zeggen niet veel), maar de Anthem heeft een zware ringkern transformator en Arjan heeft ook geen problemen, dus...

Denk dat je nog wel eens positief verrast zou kunnen zijn ;)

Raymond187

Ik heb vanochtend Marcel van hifi een PM gestuurd en aangegeven dat ik niet kom om naar de ushers te luisteren.

Ik wil toch eens serieus gaan kijken wat alles kan gaan kosten en wat mijn budget is voor de HT ruimte op zolder. En als ik toch al op voorhand weet dat ik de speakers nu niet ga kopen wil ik geen misbruik maken van zijn gastvrijheid en in zijn zaak paar uur gaan zitten luisteren en testen. Voelt niet goed dus doe ik dan ook niet.

Zoals high-Q al aangaf je kan de HT ruimte 1 x goed bouwen en dan wil ik geen concessies doen in de kwaliteit en geef ik liever 1000 euro extra uit aan de ruimte dan speakers/receiver.

Ik verwacht het meeste geld kwijt te zijn aan hout en door een timmerman de geraamte en verhoogde vloer te maken.

Omdat ik 1 linkerhand heb en er ALTIJD dingen tegen zitten als ik ga klussen zie ik er wel tegenop, maar andere kant als ik aan het resultaat denk dan weet ik met deze investering het meeste uit kan halen.

Omdat het een relatief kleine ruimte zal worden 3bx4l zal het geen extra hypotheek kosten :D




high-q

Nogmaals, maak een stappenplan en denk van tevoren goed na over wat je wil. Planning is echt belangrijk.
Ga ook niet uit van de beschikbaarheid van je familie en kennissenkring, zijn moeten er ook de tijd voor hebben of maken
en er ook nog eens zin in hebben.

Sta ook stil bij je materiaalkeus, want de ene afwerkplaat is bijv. de andere niet. Hier gaat ook de regel op: Goedkoop = duurkoop.
Ik weet niet hoe belangrijk afwerkingsniveau voor jou is, maar voor mij was dat wel erg belangrijk.

Afgelopen weekend met RalphH nog over gehad dat we bepaalde dingen achteraf toch anders hadden gewild. Hij zat bijvoorbeeld
erg met zijn akoestiek en ik had flexibeler willen zijn qua het aanleggen van loze leidingen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ik ga uiteraard ook een stappenplan maken. Ben voor me werk ook project manager.

Fam. en kennisen betaal ik gewoon dus daar worden afspraken mee gemaakt.

Materialen worden zeer zeker niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Ik koop wat nodig is. Zal bv geen ijken of hardhout gaat gebruiken :D

Wat is je akoestiek probleem dan en hoe had je er rekening mee willen houden tijdens de bouw van je ruimte?

high-q

RalphH had er tijdens de bouw van zijn HT al rekening mee willen houden.
Ik heb er zelf bewust voor gekozen om dit niet te doen. Het probleem wat ik nu in het hoog
heb is redelijk eenvoudig op te lossen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Staat D700 op MP voor €1100  :o

Alleen American Cherry en dat vind ik de minst mooie kleur  :nopompom:

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge