Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz


Ha Ray!
Cool, je eigen HT topic :pompom:

Mooie startpost ook O0
Ik heb helaas nog niet echt tijd gehad om alles aandachtig te lezen, maar ik herken mezelf ook een beetje in je verhaal haha.

Veel succes met je speakerkeuze. Ik ben nog altijd zeer benieuwd wat het gaat worden.
Ik kom snel nog eens langs hier om te kijken hoe alles reilt en zeilt...

Groetjes,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: high-q on January 18, 2013, 12:13:18
Dit is erg belangrijk om rekening mee te houden tijdens het maken van je uiteindelijke keus. De D700's passen in elk geval prima bij de 638 wat betreft surround.
Als je tzt dan nog weer eens een upgrade wilt doen, zou ik kijken naar een D750 center. Dan heb je een hele mooie op elkaar aansluitende speaker opstelling.

Wil je wat anders, hou dan rekening met het matchen en ook alvast dat de andere speakers er ook een keer aan zullen moeten geloven als je over stapt op een ander
merk.

Same here. De nadruk ligt bij mij echt op de belevenis bij films. Voor muziek hoeft het niet perfect te zijn, zo lang het maar heel goed is ;D
De D750 zie je niet vaak 2e hands. ik verwacht niet een enorme dip met de D700 en DCC als center, maar goed ik kan het mis hebben en merk dat pas als het zover is.

Heb dat idd in gedachten. Ga ik bv verliefd worden op de sound van Usher dan ken ik mezelf goed genoeg om alles aan te passen. Nou zijn de Ushers 520 niet gek duur en zullen prima als rears kunnen meespelen volgens Frank. Alleen de center vinden. En belangrijkste versterker/receiver. Voor HT vind ik me huidige receiver nog steeds erg goed. kan voor stereo natuurlijk ook een 2 kanaals versterker kopen.

@Frank,
Ik had al gekeken op maps.google. 1.5 uur rijden. En van Almelo naar huis is ook weer 1.10 mn. rijden. k ga even kijken hoe of wat. Ik heb sowieso vrijdag vrij genomen. het is misschien wel te doen.

Als ik om 09:00 richting Venlo rij en beetje door kan rijden duurt dat ~1:10 min. 2 uur luisteren. Dan zou ik ~12:30 uit Venlo rijden. Lunch onderweg en ~14:00 in Enschede zijn.
Tja ben ik meteen om en de 6361 liggen in de auto dan is het linearecta zu hauss aansluiten en luisteren :D
Geen idee natuurlijk of je zin en tijd hebt die vrijdag, maar we houden wel even contact ik heb je nr.

Quote from: Atmoz on January 18, 2013, 12:49:33
Ha Ray!
Cool, je eigen HT topic :pompom:

Mooie startpost ook O0
Ik heb helaas nog niet echt tijd gehad om alles aandachtig te lezen, maar ik herken mezelf ook een beetje in je verhaal haha.

Veel succes met je speakerkeuze. Ik ben nog altijd zeer benieuwd wat het gaat worden.
Ik kom snel nog eens langs hier om te kijken hoe alles reilt en zeilt...

Groetjes,

Atmoz

ey Atmoz,
is goed succes met je huis  :thumbs-up:

Atmoz

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 12:57:53

ey Atmoz,
is goed succes met je huis  :thumbs-up:

Thanks :worship: Binnenkort ook dus weer een eigen topic hier in "Private Home Theaters" O0

P.S. ik ken iemand met Ushers, die is daar (uiteraard) heel blij mee. Hij vond de sound (veel) beter dan de Kef's die ik heb. (en die vind ik persoonlijk weer heel lekker klinken)
Dus wellicht een goede keuze Usher!!

Greetz,
Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Welke model Usher heeft hij en met wat stuurt hij die aan?

Atmoz

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 13:18:19
Welke model Usher heeft hij en met wat stuurt hij die aan?

Geen idee welke precies. Van die "scheef" staande wat je overal op internet tegen komt.
Best dure volgens mij ;D Ik heb ze zelf alleen nog nooit gehoord...

[edit]

Het zouden best eens deze kunnen zijn: http://www.ebay.de/itm/Usher-BE-10-high-end-speakers-brand-NEW-SEALED-B-801-W-/160954981343?pt=UK_AudioVideoElectronics_HomeAudioHiFi_HiFiSpeakers&hash=item2579aa1bdf
in ieder geval die prijsklasse O0 O0 Toch ook wel mooi spul he!!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Ahh de BE10...tja... dat zijn best aardige speakers :D

Ver buiten mijn bereik helaas  :nopompom:

Zie nu pas dat de 6371 2 way speakers zijn. Wel 2 subwoofers, maar geen mid  :nopompom:  Kan dat dan echt dynamisch klinken??

6381 is dan weer wel 3 way.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 14:07:46
\\
Zie nu pas dat de 6371 2 way speakers zijn. Wel 2 subwoofers, maar geen mid  :nopompom:  Kan dat dan echt dynamisch klinken??

6381 is dan weer wel 3 way.

Ja, dat kan heel dynamisch en goed klinken, je "mist" geen mid speaker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Pakken de subwoofers de ferquentie op die de mid normaal doet?

Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen hoor. Beetje jammer om te moeten wachten tot volgende week vrijdag.

Dit is toch wel de juiste volgorde? Eerste nieuwe speakers dan receiver die daarbij past.

Former member 78

Maak je maar niet druk ;)
Die speakers zijn echt wel goed ontworpen, en het zijn niet zomaar 2 woofers.

Mijn Mini Dancers is ook een 2 weg systeem, je mist helemaal niks. Ja, alles onder de 38hz :D

frank2

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 20:53:45
Pakken de subwoofers de ferquentie op die de mid normaal doet?

Ik ben erg benieuwd hoe ze spelen hoor. Beetje jammer om te moeten wachten tot volgende week vrijdag.

Dit is toch wel de juiste volgorde? Eerste nieuwe speakers dan receiver die daarbij past.

Ik zou eerst nieuwe speakers kopen en dan de rest, is de beste keuze.
Zoals Arjan al zegt, ga eerst luisteren, dan rij je daarna toch door naar huis, met 2 Ushers in de auto.
Er komt muziek en kracht uit deze speakers, misschien is de Yamaha niet de meest geschikte reciever, probeer ook "even" als je toch in Venlo bent een andere reciever, hoor je meteen het verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on January 18, 2013, 21:05:13
Maak je maar niet druk ;)
Die speakers zijn echt wel goed ontworpen, en het zijn niet zomaar 2 woofers.

Mijn Mini Dancers is ook een 2 weg systeem, je mist helemaal niks. Ja, alles onder de 38hz :D
6371 gaat tot 30hz op papier. Behoorlijk laag voor speakers. Las dat ze 4ohm zijn. Ik dacht altijd hoe lager de weerstand de minder de kwaliteit  :popcorn:

Quote from: frank2 on January 18, 2013, 21:24:04
Ik zou eerst nieuwe speakers kopen en dan de rest, is de beste keuze.
Zoals Arjan al zegt, ga eerst luisteren, dan rij je daarna toch door naar huis, met 2 Ushers in de auto.
Er komt muziek en kracht uit deze speakers, misschien is de Yamaha niet de meest geschikte reciever, probeer ook "even" als je toch in Venlo bent een andere reciever, hoor je meteen het verschil.
Ja dat dacht ik al. Marcel heeft al voorgesteld om ook andere receivers erop aan te sluiten. Marantz en Denon.

Jammer dat ik niet de 6371 en 6381 naast elkaar kan luisteren. Ik wil wel het verschil horen tussen de 2 way en 3 way.


Former member 78

Zal sowieso eerst lekker met de huidige receiver blijven spelen.
Wennen aan de sound je dan hebt, en na een tijdje pas een andere receiver kopen, als dat nodig is :)

De 6371 loopt tot 30hz -3db, en dat is best laag. ;)

Former member 78

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 21:28:15
6371 gaat tot 30hz op papier. Behoorlijk laag voor speakers. Las dat ze 4ohm zijn. Ik dacht altijd hoe lager de weerstand de minder de kwaliteit  :popcorn:
Ja dat dacht ik al. Marcel heeft al voorgesteld om ook andere receivers erop aan te sluiten. Marantz en Denon.

Jammer dat ik niet de 6371 en 6381 naast elkaar kan luisteren. Ik wil wel het verschil horen tussen de 2 way en 3 way.

4Ohm of 8Ohm maakt niks uit voor de kwaliteit ;)
4Ohm is waarschijnlijk makkelijker aan te sturen voor jouw huidige receiver.

Ik heb de 6391 hier thuis gehad, daar voor de V602.
De 6391 was wel beter, maar het verschil is kleiner dan je verwacht.

Raymond187

Dat ga ik sowieso doen.  Daarna andere receiver. Budget voor andere receiver hou ik op ~€2500. Daar moet ik vast wat leuks voor kunnen kopen die bij de nieuwe speakers passen.

En zou de Yamaha priam spelen met andere kabels dan kan ik een andere sub kopen of DIY die ook erg muzikaal is. De SVS vind ik alleen leuk voor HT   :popcorn:

Quote from: ArjanR1 on January 18, 2013, 21:32:16
4Ohm of 8Ohm maakt niks uit voor de kwaliteit ;)
4Ohm is waarschijnlijk makkelijker aan te sturen voor jouw huidige receiver.

Ik heb de 6391 hier thuis gehad, daar voor de V602.
De 6391 was wel beter, maar het verschil is kleiner dan je verwacht.
ohhh dus de 6391 viel eigenlijk tegen van wat je ervan verwachte tov de 602??
hhmmm

Former member 78

#114
Nee, hij viel echt niet tegen!
Maar, de V602 is maar een klein 2 weg speakertje.
Dan ga je er vanuit dat de 6391 daar met hele grote stappen overheen gaat, en dat valt reuze mee.

Voor €2500,- heb je erg veel keuze om een leuke receiver te kopen ;)
Vergeet niet om een Anthem te beluisteren :D

Raymond187

Dus de 602 is dan een erg mooie speaker :D

Anthmen700 I know....uiterlijk moet je van houden....  :-X maar goed staat hier in de kast met dicht deurtje en gaat open als hij gebruikt wordt.

Ik ben ook benieuwd naar dat apparaat. Staat zeker in de top 3 voor testen receivers straks. Misschien dat ik die een x bij iemand kan luisteren. En waarschijnlijk tegen de tijd dat ik voor een anderereceievr ga staat er vast 1 2e hands te koop  :thumbs-up:

Former member 78

Het uiterlijk van de Anthem, daar kun je niet van houden.
Ding is te lelijk om mooi te vinden ;)

Maar hij stuurt hier zonder problemen de Be10, MD1 en Be616 DMD aan :)

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on January 18, 2013, 22:06:36
Maar hij stuurt hier zonder problemen de Be10, MD1 en Be616 DMD aan :)
Feit dat hij dat zo goed goed verbaasd me. Moet wel een goed apparaat zijn dan.

Bij Larz heeft hij zijn laag probleem opgelost met zijn D700.

Hoe is het verschil dan met de 6 serie tov

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/150281/Usher-cp8872-be.html
?

Qua uiterlijk vind ik deze wel de mooiste :D

Former member 78

Het is niet de grootste, de D2 en D3 zijn vele malen groter. Ook de Be20 is groter.

Maar de 8872 is wel een erg forse speaker, een van de weinige die ik niet ken :)
Luisteren en wat van de prijs af praten, die joekels verkopen lastig ;)

Raymond187

ZIjn het dubbele wat ik wil uitgeven.

vind ze wel erg mooi

frank2

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 22:16:18

Hoe is het verschil dan met de 6 serie tov

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/150281/Usher-cp8872-be.html
?

Qua uiterlijk vind ik deze wel de mooiste :D

De link, die speaker daar zijn er maar 5 van in nederland, de te koop aangeboden speaker nooit kopen, is vlgs Karel erg mee gerommeld.
Als je een 8571 kunt kopen, of zou willen kopen, dat gaat weer een stap verder dan de 6 serie. Peerles monster, Joham79 en ArjanR1 hebben deze speaker gehad of hebben 'm nog.  Het is een geheel andere categorie, groots vol geluid, diep, is een high end speaker.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

1198

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat de CP6371 met een Anthem MRX 700 best aardig klinkt  :angel:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Raymond187

Quote from: frank2 on January 19, 2013, 07:56:27
De link, die speaker daar zijn er maar 5 van in nederland, de te koop aangeboden speaker nooit kopen, is vlgs Karel erg mee gerommeld.
Als je een 8571 kunt kopen, of zou willen kopen, dat gaat weer een stap verder dan de 6 serie. Peerles monster, Joham79 en ArjanR1 hebben deze speaker gehad of hebben 'm nog.  Het is een geheel andere categorie, groots vol geluid, diep, is een high end speaker.....
Gerommeld? Wat zouden ze ermee rommelen dan?
Die 8571 vind ik wel erg mooi uit zien. Dat geld wil ik niet uitgeven voor speakers.

Quote from: 1198 on January 20, 2013, 22:31:02
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat de CP6371 met een Anthem MRX 700 best aardig klinkt  :angel:
Hehehe  eerst zelf maar eens luisteren.

Hoop overigens niet dat het vrijdag ook zulk *** weer is met die sneeuw en zooi. Ga geen 3 uur rijden met al die sneeuw. Heb dan wel winterbanden, maar zijn mij teveel imbecielen op de weg.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 21, 2013, 08:44:36
Gerommeld? Wat zouden ze ermee rommelen dan?


ze hebben met het filter zitten rommelen en hebben al 3x een andere middentoner erin gezet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ook zonde om ermee te gaan lopen klooien.

Op MP staan de Ushers M520 op standaards voor 300 euro. Ook niet duur.

Zou blij zijn als die k** sneeuw weg is en het weer 20 graden is buiten.