Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Hhmm nu ik de LF speaker aansluiting gebruik is het geluid stuk beter.  :headbanging:

Zo de sacd de donkerenkant van de maan eens erin.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Zeker te weten. Stom eigenlijk heb er nooit binnstil gestan datik de HF gebruikte  :nopompom:

Plan is toch volgende week de ushers 6371 te gaan luisteren met mijn receiver. Ben erg benieuwd.

RubenV.

Waar ga je de Ushers beluisteren?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

#79
Volgende week vrijdag. Als ik vrij kan nemen van me werk. Dat weekend heb ik ook geen afspraken. Dus als ze bevallen meteen meenemen en weekendje luisteren  :headbanging:

Bij hchifi.nl Marcel

frank2

Succes, het zal anders klinken dat is zeker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

zal het verstandig zijn als Marcel de Oppo niet heeft ook die mee te nemen evenals mijn interlinks?

frank2

Het is in een andere ruimte dan bij je thuis, dus geheel 1:1 kun je het toch niet bepalen. Maar je kunt het meenemen heb je wel een betere indicatie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Thuis ondervind ik geen akoestisch probleem. iig niet iets wat mijn oren waarnemen.  Nergens op de bank hoor je veel verschil in het geluid.

Muren zit spachtelputz. we hebben een grote stoffenbank gordijnen 4m lang en 2.7 hoog. Wel laminaat.

Huiskamer is vrijwel nooit zo mooi als een dedicated ruimte.

Raymond187

De persoon op hifi.nl die de D700 verkocht reageerde maar niet op de e-mails. Gisteravond zag ik dat ze verkocht waren. Toch kleine moeite om te reageren en aangeven dat ze al verkocht zijn  :sneaky2:

Anywayz staat zo goed als vast. Ik ga nieuwe speakers kopen. Zin om te gaan luisteren en testen. Ik zal de speakers met mijn huidige receiver gaan beluisteren en waarschijnlijk ook met mijn Oppo+interlinks. Indien mogelijk zal er dan op locatie ook naar een andere receiver geluisterd kunnen worden, zodat ik ook meteen een idee heb wat mijn receiver wel of niet naar wens doet met de klank. Ik hou niet van schreeuwerige hoog :bah: 

Omdat ik sinds mijn huidige speakers niet meer in hifi winkels ben geweest om geïnteresseerd naar andere speakers ben gaan luisteren en er zoveel nieuwe modellen zijn geintroduceerd weet ik niet waar op te gaan richten. Ik vind Tannoy mooi klinken, maar er is zoveel meer en ook beter zeker wat ik nu heb aangezien die zeker 14 jaar oud zijn.

Zoals eerder vermeld vind ik de D700 mooi, maar die zijn niet makkelijk aan te sturen ivm het laag.
De Usher 6371 heeft mijn aandacht en die ga ik volgende week vrijdag beluisteren tenzij ze verkocht zijn.

Natuurlijk heb je nog B&W.

Ik zou het liefst willen dat de nieuwe main bij de huidige speakers passen voor HT. De huidige main de Tannoy profile 638 worden me rears. MAAR ik wil wil ook dat de nieuwe main mooi in stereo zijn als stand alone dus zonder sub!!

Denk dat ik een aparte topic ga aanmaken voor adviezen welke te beluisteren en waar dat kan.

frank2

Ik zou zeker even naar B&W en Kef gaan luisteren, zodat je weet hoe dat klinkt, persoonlijk zou ik beide merken meteen links laten liggen, maar ga er even naar luisteren dan weet je zeker of het wat is.

Er zijn zoveel merken; kies niet de meest gangbare, dat hoeven echt niet de beste te zijn.

Luister naar: wilson benesch, harbets, en naar Usher, monitor audio, Canton, audio physic, en ga vooral naar winkels waar ze veel verschillende soorten speakers hebben staan zoals o.a. mijn dealer. Ga eerst vooral luisteren, schrijf op wat je niet mooi vind...  en daarbij hoef je niet steeds je versterker mee te nemen.

Je zult merken dat sommige speakers en wat middenachtige sound hebben en andere een meer open sound, aan jou wat je mooier/beter vind....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

KEF heb ik geen intresse in. Dat is niet mijn sound. Tenzij ze veel veranderd zijn in de laatste 14 jaar.

B&W waarom niet?

wilson benesch dit zijn ook mooie speakers idd. Er staat een hele mooie set te koop. Helaas met een getal te veel in de prijs :nopompom:

Harbets gezien, maar die vind ik wel spuuglelijk  :turn: no offence

frank2

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 08:54:39
KEF heb ik geen intresse in. Dat is niet mijn sound. Tenzij ze veel veranderd zijn in de laatste 14 jaar.

B&W waarom niet?

wilson benesch dit zijn ook mooie speakers idd. Er staat een hele mooie set te koop. Helaas met een getal te veel in de prijs :nopompom:

Harbets gezien, maar die vind ik wel spuuglelijk  :turn: no offence

B&W klinkt voor MIJ net zo slecht als Kef. Ik heb goedkope en hele dure gehoord, er klopt voor mijn gevoel niets van de sound, ingetogen kalig, totaal geen beleving.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ik zou trouwens voor een tweehands speaker gaan, beter geluid voor een prijs waarvoor je nieuw een mindere speaker koopt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik ga ook voor 2e handse. Ik wil niet meer uitgeven dan €1500

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Is het bij WenW ook mogelijk eigen receiver meenemen en te luisteren? Ook al wordt er niks gekocht als ik niet iets hoor wat ik graag wil hebben?


JCL

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 08:54:39
KEF heb ik geen intresse in. Dat is niet mijn sound. Tenzij ze veel veranderd zijn in de laatste 14 jaar.

B&W waarom niet?

wilson benesch dit zijn ook mooie speakers idd. Er staat een hele mooie set te koop. Helaas met een getal te veel in de prijs :nopompom:

Harbets gezien, maar die vind ik wel spuuglelijk  :turn: no offence

B&W is wat meer mainstream. Is wat meer geproduceerd voor de consument die wel kwaliteit wil, maar niet echt audiofiel is. De pure audio liefhebber (mensen zoals Frank2) zijn opzoek naar andere kwaliteiten in een luidspreker (hij kan zelf denk ik het beste uitleggen wat dat is). Het is dus vooral een kwestie van smaak en dat heeft ook wat te maken met wat voor muziek je luistert. Ik luister veel mainstream popmuziek (U2, Coldplay, Snowpatrol, etc.) en dat doet het prima op B&W, die zijn daar wat meer op "afgesteld".

Feit is dat je gewoon zelf moet gaan luisteren om te kijken wat voor jou prettig is, uiteindelijk ga jij er naar kijken en luisteren.

Maro

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 10:49:25
Zijn deze beter dan de Ushers 6371?
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=862&merk=Usher&type=V604

Zeker weten van niet hoor. Ik heb de 6371 ook gehad en dat is werkelijk een fantastiche spraker. Die gaat jou 100% zeker overtuigen. Die in de link zijn een stap lager.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 10:47:38
Is het bij WenW ook mogelijk eigen receiver meenemen en te luisteren? Ook al wordt er niks gekocht als ik niet iets hoor wat ik graag wil hebben?

zeker is dat mogelijk. Even van te voren bellen en ze houden een luisterruimte vrij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

knubbe

Quote from: frank2 on January 18, 2013, 11:12:14
zeker is dat mogelijk. Even van te voren bellen en ze houden een luisterruimte vrij.

Neem wel even de tijd want bij mij hebben ze nog nooit opgenomen :)
Om het even zacht uit te drukken is die winkel niet helemaal mijn smaak, zoals Frank niet van B&W houd zeg maar ;)
Ben wel benieuwd naar je zoektocht! Ga ik zeker volgen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Quote from: JCL on January 18, 2013, 10:57:52
B&W is wat meer mainstream. Is wat meer geproduceerd voor de consument die wel kwaliteit wil, maar niet echt audiofiel is. De pure audio liefhebber (mensen zoals Frank2) zijn opzoek naar andere kwaliteiten in een luidspreker (hij kan zelf denk ik het beste uitleggen wat dat is). Het is dus vooral een kwestie van smaak en dat heeft ook wat te maken met wat voor muziek je luistert. Ik luister veel mainstream popmuziek (U2, Coldplay, Snowpatrol, etc.) en dat doet het prima op B&W, die zijn daar wat meer op "afgesteld".

Feit is dat je gewoon zelf moet gaan luisteren om te kijken wat voor jou prettig is, uiteindelijk ga jij er naar kijken en luisteren.
Ik ben geen pure audiofiel, maar kan wel als het geluid goed is ontzettend genieten van muziek luisteren. 3 uur zitten luisteren geen probleem heerlijk  :wub:
Ik ben van mening dat je niet moet gaan beperken tot 1 muziek stroom, want dan doe je je elf te kort. Er is zoveel goeie muziek. Soms moet je het alleen leren te waarderen.
Jazz, Klasiek (Tsjaikovski, Bach of Mozart. geen deplri klasiek) , blues, motown, RnB(oude) house. pink floyd/police/eagles ook geweldig. Nederlandstalige muziek zoals Jantje Smit/Fransie Bauwer voel ik niks bij.

Quote from: Maro on January 18, 2013, 11:00:53
Zeker weten van niet hoor. Ik heb de 6371 ook gehad en dat is werkelijk een fantastiche spraker. Die gaat jou 100% zeker overtuigen. Die in de link zijn een stap lager.
Op welke versterker en media bron heb je die gehad? En voor wat ingeruild? De 604 is dus duidelijk een stap lager. goed om te weten  :thumbs-up:

Quote from: frank2 on January 18, 2013, 11:12:14
zeker is dat mogelijk. Even van te voren bellen en ze houden een luisterruimte vrij.
Ok ik geef dan wel aan dat ik pas wat koop als ik 100% overtuigd ben, zodat Wen me niet schuin aankijkt als ik na 2 uur luisteren niks koop. Wel zo eerlijk om dat aan te geven. Ik zal even kijken hoe dat zit met de route voor volgende week vrijdag naar Venlo. Ik zal je wel een PM sturen Frank als ik bij WenW langs ga wil ik dat graag combineren met een bezoekje ontmoeting met jou.

Quote from: knubbe on January 18, 2013, 11:34:29
Neem wel even de tijd want bij mij hebben ze nog nooit opgenomen :)
Om het even zacht uit te drukken is die winkel niet helemaal mijn smaak, zoals Frank niet van B&W houd zeg maar ;)
Ben wel benieuwd naar je zoektocht! Ga ik zeker volgen :)
Ahhhh telefonisch moeilijk bereikbaar. Ach ik blijf bellen. En als je 10 min. na opening belt wordt er vaak sneller opgenomen dan later op de dag ivm klanten.


high-q

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 08:33:42
Ik zou het liefst willen dat de nieuwe main bij de huidige speakers passen voor HT. De huidige main de Tannoy profile 638 worden me rears. MAAR ik wil wil ook dat de nieuwe main mooi in stereo zijn als stand alone dus zonder sub!!

Dit is erg belangrijk om rekening mee te houden tijdens het maken van je uiteindelijke keus. De D700's passen in elk geval prima bij de 638 wat betreft surround.
Als je tzt dan nog weer eens een upgrade wilt doen, zou ik kijken naar een D750 center. Dan heb je een hele mooie op elkaar aansluitende speaker opstelling.

Wil je wat anders, hou dan rekening met het matchen en ook alvast dat de andere speakers er ook een keer aan zullen moeten geloven als je over stapt op een ander
merk.

Quote from: Raymond187 on January 18, 2013, 11:39:39
Ik ben geen pure audiofiel, maar kan wel als het geluid goed is ontzettend genieten van muziek luisteren. 3 uur zitten luisteren geen probleem heerlijk  :wub:
Ik ben van mening dat je niet moet gaan beperken tot 1 muziek stroom, want dan doe je je elf te kort. Er is zoveel goeie muziek. Soms moet je het alleen leren te waarderen.
Jazz, Klasiek (Tsjaikovski, Bach of Mozart. geen deplri klasiek) , blues, motown, RnB(oude) house. pink floyd/police/eagles ook geweldig. Nederlandstalige muziek zoals Jantje Smit/Fransie Bauwer voel ik niks bij.

Same here. De nadruk ligt bij mij echt op de belevenis bij films. Voor muziek hoeft het niet perfect te zijn, zo lang het maar heel goed is ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

frank2

wenw was moeilijk bereikbaar maar het laatste half jaar is dat al niet meer zo, ze hebben mer personeel gekregen.
nb: ik luister zo vaak daar 2 uur zonder iets te kopen, is daar heel normaal hoor. Venlo>Almelo 1,5 uur rijden, geheel snelweg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren