Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 10:25:44
Dat zijn ze dus niet. bestandje is 3mb ;)
WAV kan de Oppo gelukkig nog weer wel afspelen.

Heb je toevallig Norah Jones?

de nieuwste alleen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: WickedGame on January 11, 2013, 10:40:52
De grafieken zien er veel beter uit zo! Al met al een mooie verbetering... ook wel eens over getwijfeld mijn plasma te calibreren maar goed ik neig ook erg sterk naar een nieuwe tv. Eens over nadenken nog  ;D
Bij plasma heb ik begrepen dat de greyscale beter uit de doos is dan LCD. Maar de kleuren zullen zeker beter uitpakken. En zelf langs gaan is het maar €105 + wat brandstof en reistijd. je woont in dezelfde provincie als ik. Ik deed er 50 min over geloof ik.

VT50  :headbanging: en die na een jaar laten calibreren. Eerst genieten van de standaard instellingen en na een jaar ISF dus weer wat extra genieten.

Quote from: frank2 on January 11, 2013, 10:52:06
de nieuwste alleen...
Zou je die willen delen met moi?

frank2

Quote from: WickedGame on January 11, 2013, 10:42:02
Nadeel van WAV vind ik de vrijwel onmogelijke manier om covers en metadata toe te voegen aan de muziek. Of heb jij een manier dat dit toch mogelijk is? M.u.v. cue files want dat is helaas niet haalbaar bij de PS Audio.

De anthem speelt via hard disk alleen wav. files af, en met DBpoweamp krijg ik ook netjes alle info erbij, alleen geen plaatjes, wat ik persoonlijk niet belangrijk vind. De anthem heeft geen app.!! dus via de tv muziek opzoeken als je via HD afspeelt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: Raymond187 on January 11, 2013, 10:53:11
Bij plasma heb ik begrepen dat de greyscale beter uit de doos is dan LCD. Maar de kleuren zullen zeker beter uitpakken. En zelf langs gaan is het maar €105 + wat brandstof en reistijd. je woont in dezelfde provincie als ik. Ik deed er 50 min over geloof ik.

VT50  :headbanging: en die na een jaar laten calibreren. Eerst genieten van de standaard instellingen en na een jaar ISF dus weer wat extra genieten.
Zou je die willen delen met moi?

je hebt PM
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

#54
Zo ff tijd voor mezelf.een uurtje lekker muziek luisteren. Glaasje Balvenie 15y erbij.

Frank2 Had een paar nummers door gestuurd.

Ik luiester vanaf de Oppo en een externe HDD met aantal WAV files. Ik ben aan het zoeken waar het aan kan leggen dat ik het hoog TE aanwezig vond.

heb nu de LS kabels aangesloten via LF ipv HF. Ik gebruik nog wel de QED interlinie uit de analoog van de Oppo op de CD ingang. Main speakers op large. Sub uit natuurlijk.

Hoog is nu niet irritant aanwezig. Luistert stuk fijner zo.

Klinkt nu wel beter.

Nu mis ik me vorige sub wel. Mijn Svs kan je het beste uit zetten tijdens Stereo.

Volgens mij Frank luister ik nu het nummer wat je vrouw josti muziek vind. Ik vind het leuk klinken

Zo ff verder op de ipad, telefoon is niks zoveel tekst neerkladden.

Eerste x luisteren vind ik 4. Van de 9 nummersnvan Frank goed. Andere zijn mijn oren te vreemd.

Zo Norah Jones feels like home luisteren.

.

Martijnst1990

Vroeger las je dat best veel, dat SVS echt voor films was en dus minder voor muziek, maar dat is dus met de huidige modellen nog zo? Volgens jou in ieder geval.

Je hebt nu dus wav bestanden via de Oppo begrijp ik? Ben ik zelf ook nog heel tevreden over, alleen jammer dat de tv steeds aan moet om een nummer/cd te kiezen. Hopelijk komt die media app snel voor iOS, zodat je zonder tv media kan selecteren.

Lekker in iedergevak dat het hoog minder aanwezig is :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Model SVS die ik heb vind ik gewoon niet zo mooi klinken als de REL stadium.

Ja de WAV via de OPPO afspelen gaat prima. Ik heb een HTC geroot dus heb Android 4.2 als OS erop. Oppo remote software werkt prima. Ik heb alleen niet gezien dat je ook kan zien welk nr er afgespeeld word.

Helaas geen tijd gehad om me speakers te maken. Hopelijk volgende week tijd voor. Een baby in huis kost toch meer tijd dan ik dacht :D maar is gelukkig ook 100000x leuker dan alles eromheen.

btw

Echt aanrader als je van animatie houdt  :thumbs-up:


Krijgt van mij een dikke 8

LuPo

Misschien moet je eens spelen met de crossover. Ik vond 80Hz bij muziek te hoog. De sub pakt dan teveel tonen. Wellicht als je dat op 60Hz zet dat het dan al een stuk beter is. En de gain gewoon iets zachter doen.

Mooie set en mooi verhaal. Leuk om wat over die oude tijden te lezen..

Raymond187

Thanks  :thumbs-up:

crossover staat op 60 hz. Gain sws lager.


frank2

Ik zou bij en dealer eens een andere reciever en ander merk lenen om te kijken of het hoogprobleem dan ook nog speelt. Anders de akoestiek proberen aan te pakken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Akoestiek gaat niks mee gebeuren in de huiskamer. Dat ik speakers in de huiskamer heb is al genoeg. hahaha vrouwlief vind het maar lelijk spul  :-X

Anders receiver wil ik gaan testen , zodra ik 100% zeker van ben dat ik er 1 ga kopen. Ik vind het zo lullig om "misbruik" van een winkelier te gebruiken als ik al van te voren niet 100% zeker ben om over te gaan tot aanschaf ook al zou ik het product willen.

En komt toch weer bij dat ik nog steeds twijfel wat te gaan upgraden nu ik erachter ben gekomen dat de rubbers van de speakers zijn beschadigd, Al zou ik ze kunnen maken.

Anders speakers zou ook leuk zijn. Zag dat de Tannoy D500 voor weinig te koop staan. Misschien bij weinig animo dat er nog wat van de prijs af kan. Deze speakers zijn wel een stuk beter dan mijn 638. En €650 is niks natuurlijk :D

Ben voorlopig besluitloos,

HT kamer beginnen met bouwen. Iemand met 1 linkerhand zal daar een behoorlijke tijd mee bezig zijn. En geduld is iets niet wat ik bezit  :nopompom:
Receiver. Een knappe receiver kost zeker 2K.
Main speakers D500 zal voor €700 zeker te koop zijn. De D700 ~€1300.

Maar goed. Eerst maar eens mijn huidige speakers maken en kijken wat daar aan te doen is. Zijn ze onherstelbaar stuk dan worden ze vervangen. En gebruik ik de drivers van de Tannoy 609 voor in de 683 en gaan die als rear spelen.

En de droger moet ik nog maken of vervangen. Reservoir sensor is volgens mij defect. Kreng gaat steeds uit, omdat ze denkt dat het reservoir vol zit terwijl dat niet zo is. Waarom gebeuren deze dingen nooit BINNEN garantie termijn  :nopompom:

oohh en de primaire auto moet een grote beurt hebben eind van de maand samen met APK. Zal ook €500 kosten als er geen gekke dingen vervangen moet worden.

Raymond187

Hhhmm goed nieuws en slecht nieuws voor mezelf  :-X

Droger heb ik gemaakt. Half uit elkaar gehaald tot aan de pomp alles schoongemaakt. Draait nu weer als een zonnetje  :pompom: Dat is heel fijn, want scheelt ons weer €700 voor een nieuwe. Dit is al de 2e keer dat hij stuk was.  Vorige x wat de aandrijfriem gebroken. Dus ook helemaal uit elkaar gehaald nieuwe riem gekocht €10 en draaien weer.

Gisteren wilde ik mijn speakers maken. Kreeg het advies van Marcel (hifi.nl) om ze eruit te halen en te lijmen van binnen uit. Helaas kan ik niet bij de randen komen, omdat het stalen frame ervoor zit  :nopompom: Aangezien deze speakers vrij oud zijn loont het niet om nieuwe driver te kopen.
Ik hoor niks vreemds of wat niet hoort als ik film of muziek luister. Ik wil toch andere speakers hebben dus ga het volgende doen en testen.

Haal de drivers uit de 609 MK II en plaats die erin. Zet de profile 638 achter en gebruik ze als rear en nieuwe front speakers.

Omdat mijn budget beperkt is en ik altijd het geluid van Tannoy mooi heb gevonden kijk ik naar D500 of D700. Beide klinken stukken beter dan die ik nu heb staan. En staan nu 2e hands voor 750 en 1300.

Ik neem wel mijn receiver mee naar de verkoper om te luisteren of het goed klinkt de combinatie. Als het acceptabel klinkt dan is het ook goed, want er kan nog het een en ander gedaan worden met andere interlinks en LS kabel.
Eind van het jaar koop ik sws wel een andere receiver die ik dan afstem op de nieuwe speakers.


Raymond187


RubenV.

Mooie set, en altijd leuk om kennis te maken met andere Tannoy liefhebbers hier  ;D
Als je nog opzoek bent naar Tannoy speakers zou ik ook audio-markt.de in de gaten houden, daar zie ik ze ook met enige regelmaat voorbij komen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

ahh bedankt ik ken die site nog niet.

Yup Tannoy liefhebber :D

Al zijn er nog talloze andere merken die beter zijn. Ben stiekem aan het kijken voor eventueel Usher als main. Alleen weet ik niet of dat wel mooi past tussen de andere speakers.

btw heb €1000 geboden op D700 :D

ohhh en volgens mij heb ik een koper voor de Denon 2910.

RubenV.

De Denon wordt dan vervangen door de Anthem als ik het goed begrepen heb?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Dat zou ik wel willen :D

Nee de Denon DVD 2910. DVD speler dus. Heb er een koper voor 175 euro. Daar koop ik geen Anthem voor hehehehe

Omdat me speakers beschadigd zijn de drivers dan. 3 van de 4  :devil: lijkt het me beter om eerst speakers te kopen en daaraan een nieuwe receiver daarop af te stemmen.

frank2

Verkopen die dvd speler lijkt me een zeer mooi bedrag.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RubenV.

Dat is inderdaad een mooi bedrag voor een dvd speler. Ik dacht dat je met een denon receiver speelde, foutje bedankt  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Quote from: Raymond187 on January 16, 2013, 08:20:51
Omdat mijn budget beperkt is en ik altijd het geluid van Tannoy mooi heb gevonden kijk ik naar D500 of D700. Beide klinken stukken beter dan die ik nu heb staan. En staan nu 2e hands voor 750 en 1300.

Ik neem wel mijn receiver mee naar de verkoper om te luisteren of het goed klinkt de combinatie. Als het acceptabel klinkt dan is het ook goed, want er kan nog het een en ander gedaan worden met andere interlinks en LS kabel.

Als de mogelijkheid daar is zou ik als ik jou was direct gaan voor de D700's, want die ga je toch wel willen als je eerst de D500's koopt ;)
Ik heb de D700's wel eens op een oudere eindbak van Yamaha gehoord. Weet zo het type niet meer, maar dat klonk goed!

Heb overigens van de mensen gehoord die ze beiden hebben gehad, dat de D700's makkelijker aan te sturen zijn dan de D500's.
Persoonlijk vind ik de D700's ook groter en levendiger klinken dan de D500's 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: frank2 on January 16, 2013, 16:06:06
Verkopen die dvd speler lijkt me een zeer mooi bedrag.

Lijkt mij ook Kan ik toch weer andere interlinks of LS kabel voor kopen. Ga hem zo bellen hij gaat akkoord met het bedrag. Het is wel een mooie speler en speelt ook goed CDs af. Iig stuk beter dan de PS3 ;)

Quote from: RubenV. on January 16, 2013, 16:14:19
Dat is inderdaad een mooi bedrag voor een dvd speler. Ik dacht dat je met een denon receiver speelde, foutje bedankt  :coffee:
Lekker koffie btje melk en suiker graag  O0

Mijn gedachten precies Q. ALS ik eerst de D500 zou kopen dan later de D700. toch leuke set dan. Maar als ik die D700 kan kopen dan heeft dat mijn eerste keus. Ik heb de verkoper al een e-mail gestuurd met de vraag waar hij woont en of ik eerst kan komen luisteren met mijn receiver. Vermogen heeft de A1 wel genoeg om ze aan te sturen. @6ohm in stereo geloof 180watt RMS.

Zag wel de Ushers TKA door Marcel van hifi. Zouden die beter klinken dan de D700 vraag ik me af.

RubenV.

Quote from: high-q on January 16, 2013, 16:16:07

Heb overigens van de mensen gehoord die ze beiden hebben gehad, dat de D700's makkelijker aan te sturen zijn dan de D500's.


De gevoeligheid van de D700 ligt met 93db iig. 2 db hoger dan die van de 500, dus dat zou inderdaad goed kunnen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

frank2

Quote from: Raymond187 on January 16, 2013, 16:22:37

Zag wel de Ushers TKA door Marcel van hifi. Zouden die beter klinken dan de D700 vraag ik me af.

simpel ja. (vlgs een verkoper die beide speakers kent, Usher is meer open en kwalitatief beter zei hij. Neem wel met een korreltje zout aub)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

#73
En buiten dat ik heb de D700 altijd hele mooie speakers gevonden qua uiterlijk  :wub:

Net de koper aan de lijn gehad. Die gaat het geld overmaken en dan stuur ik de DVD speler op  :thumbs-up:
Weet iemand waar je wat bubbel plastic kan kopen om het apparaat in te wikkelen?

Ben trouwens aan het kijken om de rubberen randen van mijn speakers te vervangen aangezien alleen de rubber een kleine beschadiging hebben. Als dat 100e kost dan doe ik liever dat dan de drivers van de 609 MK II te gebruiken.

Quote from: frank2 on January 16, 2013, 16:42:37
simpel ja. (vlgs een verkoper die beide speakers kent, Usher is meer open en kwalitatief beter zei hij. Neem wel met een korreltje zout aub)

Als de verkoper van de D700 nou in de buurt woont van Marcel ergens bij Venlo dan kan ik dat mooi combineren en beide speakers op mijn receiver aansluiten.

Ik wel overtuigd dat beide speaker het goed doen tijdens 5.1 via me receiver. Alleen stereo daar twijfel ik best wel over :shaun:

Raymond187

En de DVD spelert is verkocht. Geld staat al op me rekening  O0 Morgen op de post doen voor de beste man  :headbanging: