Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: Raymond187 on November 23, 2017, 06:50:43

Helaas wil Kevin zijn Revels niet aan mij verkopen zonder die bi dingen :D . Dus dan maar een andere PJ.
Misschien moet je gewoon een keer komen luisteren. Dan ben je overtuigd  :tounge:

Raymond187

En toen ging er een Sony hw55es  :popcorn:

Nu nog op het Kingpin scherm. Beeld is erg mooi gevonden. Nl

:headbanging:

Morgen het scherm ophangen. Ben benieuwd of dat voor een verbetering zorgt. Iig 10"  groter.

Raymond187

Zo het nieuwe scherm hangt. Nu nog goed afstellen, wat ik echt een pokken klus vind.

Helpt vooral niet mee, dat de PJ te hoog hangt. Het lijkt wel of hij onderin een Bolling heeft.

Moet nog ff goed gaan zitten. Met 3 kids die door het huis stormen is er ff geen tijd om te gaan zitten  :D

Net wel guardians of the galaxy 2 opgezet. Zag er erg mooi uit

RalphH

Pics or it didn't happen ;D

Proficiat met de nieuwe goodies, veel plezier ervan!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Raymond187

Thanks :)

Nog ff geen foto's. De projector op het witte kingpin scherm, zorgde voor WOW effect met een film kijken. De volgende dag het nieuwe scherm opgehangen, en daarna 2 films wezen kijken...en had een  :crazy: ??? :( :( :( effect.

Weg mooie diepe kleuren, contrast en scherpte.  :nopompom:

Victor gesproken, en hij geeft aan dat de PJ hier in de kamer een kalibratie nodig heeft, omdat het een ander scherm is. Dus hij komt zsm langs om de pJ af te laten stellen. Daarna wordt er besloten of het scherm blijft om retour gaat.

Victor geeft iig top service  :thumbs-up:

RalphH

Ff balen, maar komt goed begrijp ik. Toppie service :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Klinkt logisch, volledig ander type scherm. Ben niet bang dat dat goed gaat komen. Leg even een kussentje neer naast je zetel in ieder geval [emoji13]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Vanavond komt Victor en zijn maat langs om de PJ te kalibreren voor dit scherm, en de PJ in te stellen. Ik heb bij Vic meteen een andere PJ beugel besteld, 1 die niet te kort is, zodat we de PJ beter kunnen uitlijnen.

Hopelijk straks alles helemaal goed, zodat ik weer film kan kijken. Ik had van het weekend erg veel zin om een film te kijken, maar niet gedaan, vanwege het kudt beeld.


WickedGame

Quote from: Raymond187 on December  6, 2017, 14:48:26
Vanavond komt Victor en zijn maat langs om de PJ te kalibreren voor dit scherm, en de PJ in te stellen. Ik heb bij Vic meteen een andere PJ beugel besteld, 1 die niet te kort is, zodat we de PJ beter kunnen uitlijnen.

Hopelijk straks alles helemaal goed, zodat ik weer film kan kijken. Ik had van het weekend erg veel zin om een film te kijken, maar niet gedaan, vanwege het kudt beeld.

Het komt allemaal wel goed  :laugh:

Atmoz

Quote from: Raymond187 on December  6, 2017, 14:48:26
Vanavond komt Victor en zijn maat langs om de PJ te kalibreren voor dit scherm, en de PJ in te stellen. Ik heb bij Vic meteen een andere PJ beugel besteld, 1 die niet te kort is, zodat we de PJ beter kunnen uitlijnen.

Hopelijk straks alles helemaal goed, zodat ik weer film kan kijken. Ik had van het weekend erg veel zin om een film te kijken, maar niet gedaan, vanwege het kudt beeld.

Ah cool!
Veel succes en plezier dan :)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: WickedGame on December  6, 2017, 14:51:48
Het komt allemaal wel goed  :laugh:
O0 hoop het wel ja.

Quote from: Atmoz on December  6, 2017, 15:47:04
Ah cool!
Veel succes en plezier dan :)


Ja was gezellig, en heb weer wat geleerd over kalibreren, en wat die dingen betekenen....

Woensdag zijn de mannen tot 22:00 op visite geweest.

Helaas nog geen tijd gehad om zelf alles te testen en op te hangen, want ik heb meteen een nieuwe PJ beugel bij Vic gekocht, en Charrel heeft de PJ op het scherm gekalibreerd.

Hopelijk morgen de tijd om de nieuwe beugel op te hangen, want er moet geboord worden, dan uitlijnen en scherp stellen. PLan is wel film gaan kijken, desnoods vanavond maar op de oude beugel.

Raymond187

Gggrrrr #(&#() (() €(&#@::=_#@)  in CAPITALS.... Windows van de HTPC is fucked. Hangt bij het welkom scherm. Doet verder niks meer. Heb ik weer  :nopompom:

Kan ik nog geen film kijken.  :devil:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Voor xp had ik een prog dan kon je backup terugzetten in 10 a 15 min.
Bestaat zoiets niet voor win 7 of win 10.?
Ik kon het toen voor win 7 niet vinden en baal daar goed van.
Anders was ik zo klaar. Mijne doet ook beetje gek.
Succes ermee ray we hebben allebij ruzie met dat ding.
Alleen die van mij doet het nu weer ......even  haha onding.

Raymond187

Draait alweer. Moest ff me keyboard zoeken op zolder.

Vanmiddag de oh beugel verlengt met 30cm. Als de kids in bed liggen, dan uitlijnen en afstellen. Dan filmpje kijken. Ben benieuwd of het beeld nu echt beter is.

Atmoz

Quote from: Raymond187 on December  8, 2017, 21:48:56
Gggrrrr #(&#() (() €(&#@::=_#@)  in CAPITALS.... Windows van de HTPC is fucked. Hangt bij het welkom scherm. Doet verder niks meer. Heb ik weer  :nopompom:

Kan ik nog geen film kijken.  :devil:

Klote man!

Maar dit is nu precies reden nr. 1 waarom ik ben overgestapt naar originele UHD Bluray's. Geen gezeik en gezever meer met HTPC's, downloaden (boetes?), streamen, drivers, incompatible media-formaten etc etc etc :-X
Gewoon film uitkiezen, disc erin en genieten. Alleen nog af en toe de trap af voor een nieuw koel biertje. Verder he-ma-nex :D

Veel plezier met de film zometeen.

Ik vertrek ook zo richting de lokale bioscoop ;D ;D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Ik ben van Oppo naar htpc gegaan.

Dat de PJ nu lager hangt lost meteen het probleem op dat je een trapezium beeld hebt. Mooie strakke zijkanten.

Ben nu Dunkirk aan het kijken.

Beeld is stuk opgeknapt, maar lijkt wel of ik glinstering zie op het scherm, bij witte scenes.


bmateijsen

Quote from: Raymond187 on December  9, 2017, 21:02:46
Beeld is stuk opgeknapt, maar lijkt wel of ik glinstering zie op het scherm, bij witte scenes.

Als het een scherm is met flinke gain, dan komt dat niet zonder nadelen.... 1 van de nadelen is die glinstering....

Raymond187

Quote from: bmateijsen on December 10, 2017, 11:21:48
Als het een scherm is met flinke gain, dan komt dat niet zonder nadelen.... 1 van de nadelen is die glinstering....
Ahh vandaar. Meen dat de gain 1.5 is.

Anyway, gisteren 2 films gekeken.

Dunkirk


Mooie film, en niet zo'n pro we are americans who save the world  :sly:

Erg mooie beelden, en het beeld is ook erg opgeknapt na de ISF op mijn scherm  :thumbs-up: :thumbs-up:

Beeld is scherp, mooie kleuren, en geen wazige donkere vlekken meer.

Enige wat me soms opviel is die glinstering, die mijn vrouw niet opvallen  :sly:

Daarna nog een film proberen te kijken.
Annabel Creation:
http://www.imdb.com/title/tt5140878/

Nou... daar kwam ik niet verder mee dan 20 minuten. Uitgezet dus. Beeld was prima, maar stoorde me aan de film zelf.

Dus maar ff
9 opgezet:
http://www.imdb.com/title/tt0472033/?ref_=nv_sr_3

Dit vind ik een TOP film, met erg mooi beelden. Veel donkere scenes, en was meteen wel duidelijk dat de zwart waardes beter zijn dan mijn vorige PJ.

Ik vind het beeld beter dan voorheen, met min oude PJ en scherm, maar de SOny op een wit doek vind ik wel wat mooier. Het verschil vind ik niet groot genoeg om het scherm retour te sturen.

Het scheelt ook echt dat de PJ nu lager hangt. Beetje jammer dat hij nu ook prominenter in de huiskamer hangt, wat voorheen niet zo was....
Concessies he  O0

vik

Fijn om te horen dat het beeld bevalt, en ook dat de verlenging van je beugel goed heeft uitgepakt.  :thumbs-up:

Het scherm heeft inderdaad een gain van 1.5 maar zoals ik je al eerder vertelde heb ik hem 1:1 vergeleken met een Firehawk van Stewart (gain 1.1) het verschil zit hem in dat de Stewart wat mooiere fijn details heeft in het beeld maar daarin tegen heeft de Elite ietsje meer licht opbrengst. Vergelijk daarin tegen de nieuwprijs van €1699,- vs €5000+ voor de Stewart. De prijs kwaliteit is uitstekend en met dit scherm hou je ook nog een mooie zwart waarde over in tegenstelling tot een wit scherm waar omgevings licht op op valt. Wat bij jou ook een boosdoener is geweest is de Key stone functie. Die stond op maximaal.

Ik wens je veel kijk plezier Raymond en fijn om je te leren kennen. Ook namens Marcel uiteraard.  ;)





Quote from: Raymond187 on December 10, 2017, 12:06:22
Ahh vandaar. Meen dat de gain 1.5 is.

Anyway, gisteren 2 films gekeken.

Dunkirk


Mooie film, en niet zo'n pro we are americans who save the world  :sly:

Erg mooie beelden, en het beeld is ook erg opgeknapt na de ISF op mijn scherm  :thumbs-up: :thumbs-up:

Beeld is scherp, mooie kleuren, en geen wazige donkere vlekken meer.

Enige wat me soms opviel is die glinstering, die mijn vrouw niet opvallen  :sly:

Daarna nog een film proberen te kijken.
Annabel Creation:
http://www.imdb.com/title/tt5140878/

Nou... daar kwam ik niet verder mee dan 20 minuten. Uitgezet dus. Beeld was prima, maar stoorde me aan de film zelf.

Dus maar ff
9 opgezet:
http://www.imdb.com/title/tt0472033/?ref_=nv_sr_3

Dit vind ik een TOP film, met erg mooi beelden. Veel donkere scenes, en was meteen wel duidelijk dat de zwart waardes beter zijn dan mijn vorige PJ.

Ik vind het beeld beter dan voorheen, met min oude PJ en scherm, maar de SOny op een wit doek vind ik wel wat mooier. Het verschil vind ik niet groot genoeg om het scherm retour te sturen. ::)

Het scheelt ook echt dat de PJ nu lager hangt. Beetje jammer dat hij nu ook prominenter in de huiskamer hangt, wat voorheen niet zo was....
Concessies he  O0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Nog een enkele film kunnen kijken, helaas minder dan gewild, maar was tijdens de feestdagen behoorlijk ziek  :hmmm: Nu nog genezen van 2 geneusde ribben vanwege het hoesten, en ben weer de oude  :headbanging:

Ik verwacht dat ik zo ziek ben geworden, door de hoge werkdruk en stress van me nieuwe baan. Iets opstarten voor een klant die een grote NL bank is, vraagt behoorlijk was van je...Ik heb nu ook iets of ik dit wel moet blijven doen. Er is meer dan leuk knaken verdienen. De eerste stap heb ik al gezet, en dat is een afspraak bij de KvK om mezelf in te schrijven als ZZPer. Kijken hoe dat bevalt, ik kan nog altijd voor een WG werken.

Mijn vrouw d'r webshop loopt al maanden VER boven verwachting goed, nu is dat kwestie van vasthouden, want zij is officieel sinds 1-1 werkloos  :thumbs-up:

Keystone had ik alleen mee zitten spelen, om te kijken of dat veschil maakte in beeld. Die stond voorheen op 0, dus had zeker geen invloed om mijn eerste ervaringen met het beeld.

Quote from: vik on December 10, 2017, 14:19:25
Wat bij jou ook een boosdoener is geweest is de Key stone functie. Die stond op maximaal.

Ik wens je veel kijk plezier Raymond en fijn om je te leren kennen. Ook namens Marcel uiteraard.  ;)
[/quote

Service van Marcel en Vik vind ik uitermate GOED. Ik kan en adviseer ook mensen om bij deze heren te gaan lobbyen alvorens ergens iets te kopen.


Raymond187

Toch bijzonder hoe het leven kan lopen...

Mijn nieuwe baan als service delivery manager en verhuurd worden aan een NL bank, was totaal nieuw voor mij. Omdat het nieuw was kon ik weer veel dingen leren, iets wat ik graag doe. Ik moest samen met mijn leidinggevende  alles opzetten, omdat er nog niks was. Dus mensen aannemen 15 man, maar dat was nog te weinig, maar er was geen budget, dus ik vulde 2 rollen project leider en service delivery manager, en moest ook nog operationele taken uitvoeren, vanwege het te kort aan mensen. Dit hield in structureel lange dagen maken. 06:00/06:15 de deur uit, en 18:00 thuis, met regelmatig uitschieters later thuis, zelfs een aantal keer pas na middernacht thuis. Dit was nodig, vanwege alle taken die ik moest uitvoeren, en ik had nog te weinig tijd om alles uit te voeren. En de taken waar ik geen tijd voor had om uit te voeren, daar werd ik wel op afgerekend  :blink: Dat was ik op een gegevens moment wel zat, en zei tegen mijn leidinggevende:"Ja wat denk je nou, kijk naar mijn uur staten, ik weiger om meer uren, ik zie minstens 1 x per week mijn kinderen niet vanwege de lange dagen.". Er werd gelukkig nog een PL aangenomen, maar er waren zoveel projecten en werkzaamheden, dat nog steeds mijn dagen zo lang waren.

Enige voordeel aan die extra uren, is dat ik ze kan opschrijven en weer kan opnemen. Dus ik dacht mooi, tijdens kerst en O&N twee weken vrij te nemen, en lekker met mijn gezin leuke dingen te gaan doen, en apart met mijn kids weg te gaan. Uiteraard akkoord ontvangen, want ik had een kleine 4 weken aan overuren  staan, wat opgebouwd is in 4 maanden.

Vrijdagavond voor kerst,.... koorts  :crazy: daarna alle luchtwegen, een oog en oren ontstoken, dus koorts hield fijn aan tot na de kerst, daarna de ontstekingen nog een aantal dagen en als laatste 2 gekneusde ribben door het hoesten  :dontgetit:

Al die lange dagen heeft zijn tol geëist, en had daar met mijn vrouw over gesproken. Ze zei al, dat dit niet de baan is voor mij. Zoveel uren, stress en werkdruk is niet gezond. Dus heb ik besloten om niet mijn contract te gaan verlengen. Na 20 jaar in de IT voor werkgevers, vond ik het tijd om te gaan freelancen.

Een nadeel van zelf opstappen is als je een lease auto hebt boven je budget. Dat betekende voor mij dat ik 8k boete zou moeten betalen als ik zou vertrekken. Al weet ik niet of dat ook geldt als jij je contract niet verlengt...

Na de vakantie, vertelde mijn leidinggevende dat hij mijn contract niet ging verlengen, dus ik was 2 seconde stil, en keek hem met en grote lach aan en zei :"BEDANKT hier ben ik erg blij mee :D".

Betekend geen boete, en 2.5 maand vrijgesteld van werk  :pompom:

Ben nu druk bezig mijn NL en Eng. CV aan te passen, een wordpress website opzetten, en zoeken naar opdrachten.

Enige waar ik nu mee zit is dat ik een WW moet aanvragen, iets wat ik nog nooit eerder gedaan heb, en eigenlijk niet wil. Hand ophouden zit niet in mijn persoonlijkheid, maar moet helaas wel. Nu kan je via UWB als starter ZZP, een aangepaste WW krijgen, zonder sollicitatie plicht. Dus ben nu druk bezig om dat akkoord te krijgen, en inschrijven bij de KvK. Als ik dat andersom doe, dan is er een grote kans dat ik geen recht meer heb op WW (24 maanden).

Dus nu druk op zoek naar opdrachten als IT manager helpdesk/servicedesk. En ook technische opdrachten, omdat ik het ook nog steeds erg leuk vind om met MS servers en systemen te werken.

Als iemand wat weet omgeving Utrecht, let me know pls.



frank2

Ga eens praten met technative van het Stereoforum, die heeft een eigen IT bedrijfje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren