Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May  9, 2014, 10:12:03
Ik heb al jaren Android, want die telefoons kan ik rooten :D Beetje pielen met andere OS erop is leuk :D

iGay kan dat weer niet.  :popcorn:

Hmm ooit eens een Samsung Galaxy S2 op Android gehad en geroot... dat ging niet helemaal lekker vlekkeloos. Had hem zelfs een keer vast staan. Geluk een brick usb plugje om het te resetten, maar damn kreeg het spaans benauwd toen  ;D Dan is jailbreaken een stuk makkelijker :D

Maar goed heb beiden gehad en IOS ligt mij ook prima voor waar ik het voor gebruik.

Raymond187

Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:12:29
Getest en het werkt zelfs op Android.. :hehe:
Same here. Installed. Alleen ben ik op kantoor dus kan morgen pas testen.

Vanavond een surinaams feest dus lekker etuhhhhhhhhhh nomnomnom  :clapping:

Quote from: WickedGame on May  9, 2014, 10:14:49
Hmm ooit eens een Samsung Galaxy S2 op Android gehad en geroot... dat ging niet helemaal lekker vlekkeloos. Had hem zelfs een keer vast staan. Geluk een brick usb plugje om het te resetten, maar damn kreeg het spaans benauwd toen  ;D Dan is jailbreaken een stuk makkelijker :D

Maar goed heb beiden gehad en IOS ligt mij ook prima voor waar ik het voor gebruik.
S2 is oud en instructies waren toen niet zo helder als nu. Je hebt nu zelfs tools voor het rooten. Knopje drukken lezen en klaar. Noujah klaar je moet nog wel goed opletten. Ik was de eerste keer ook weer paar uur bezig. Ff goed inlezen voordat ik de telefoon brick :D

Ik vind het gewoon leuk om te doen en dat het kan.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May  9, 2014, 10:22:11
Same here. Installed. Alleen ben ik op kantoor dus kan morgen pas testen.

Vanavond een surinaams feest dus lekker etuhhhhhhhhhh nomnomnom  :clapping:
S2 is oud en instructies waren toen niet zo helder als nu. Je hebt nu zelfs tools voor het rooten. Knopje drukken lezen en klaar. Noujah klaar je moet nog wel goed opletten. Ik was de eerste keer ook weer paar uur bezig. Ff goed inlezen voordat ik de telefoon brick :D

Ik vind het gewoon leuk om te doen en dat het kan.

Mee eens! :) Dat is het leuke aan bricken, omdat het kan  ;D en de fimware versies en mods zijn vaak beter dan de versies van Samsung/Sony etc. etc.

De M&G moeten we nog eens oppakken ;)

Maro

De Kinsky App van Linn werkt ook goed met de Oppo alleen die kan niet lekker met Twonky door één deur. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik UPnP activeer in de LMS. Dan moet Kinsky ook goed werken heb ik gehoord. Kinsky ziet er nog weer mooier uit dan de Denon app.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:30:42
De Kinsky App van Linn werkt ook goed met de Oppo alleen die kan niet lekker met Twonky door één deur. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik UPnP activeer in de LMS. Dan moet Kinsky ook goed werken heb ik gehoord. Kinsky ziet er nog weer mooier uit dan de Denon app.

Met LMS zou uPNP direct moeten werken, tenzij er router tussenzit waar DNLA/UPNP niet enabled staat of je NAS (mits je die hebt) uPNP niet enabled heeft staan. Als je bijv. LMS draait in combinatie met SSOTS zou je in SSOTS uPNP moeten vrijschakelen.

In Theorie zou LMS namelijk als uPNP zichtbaar moeten zijn.

Maro

Quote from: WickedGame on May  9, 2014, 10:51:16
Met LMS zou uPNP direct moeten werken, tenzij er router tussenzit waar DNLA/UPNP niet enabled staat of je NAS (mits je die hebt) uPNP niet enabled heeft staan. Als je bijv. LMS draait in combinatie met SSOTS zou je in SSOTS uPNP moeten vrijschakelen.

In Theorie zou LMS namelijk als uPNP zichtbaar moeten zijn.

Hohoho, je gaat te snel. Ik ben maar een autodidact wbt computer.  :D

Ik heb een Qnap nas en daar Twony ook op draaien en dat gaat gewoon heel goed. Die werkt ook via UPnP dus de keten is er klaar voor zou je zeggen.Wat bedoel je me deze zin?

Als je bijv. LMS draait in combinatie met SSOTS zou je in SSOTS uPNP moeten vrijschakelen.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WickedGame

Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:58:41
Hohoho, je gaat te snel. Ik ben maar een autodidact wbt computer.  :D

Ik heb een Qnap nas en daar Twony ook op draaien en dat gaat gewoon heel goed. Die werkt ook via UPnP dus de keten is er klaar voor zou je zeggen.Wat bedoel je me deze zin?

Als je bijv. LMS draait in combinatie met SSOTS zou je in SSOTS uPNP moeten vrijschakelen.



Volgens mij draaien de QNAP nassen LMS in combinatie met flipflips (whats in the name) SSOTS. (http://wiki.qnap.com/wiki/SSOTS_Installation). Slimserver On Turbo Station :D Ik denk dat je daar je oplossing moet vinden voor je probleem (tenzij QNAP het al getackeld heeft uiteraard.... alleen kan ik daar niet over oordelen met mijn Synology NAS).

Maro

Quote from: WickedGame on May  9, 2014, 11:11:52
Volgens mij draaien de QNAP nassen LMS in combinatie met flipflips (whats in the name) SSOTS. (http://wiki.qnap.com/wiki/SSOTS_Installation). Slimserver On Turbo Station :D Ik denk dat je daar je oplossing moet vinden voor je probleem (tenzij QNAP het al getackeld heeft uiteraard.... alleen kan ik daar niet over oordelen met mijn Synology NAS).

Ik had die pagina ook net gevonden. Ik zal LMS weer eens op de PC instaleren, kijken of het daar wel goed op draait. Op termijn wil ik graag weel een Synology. Heb ik eerder gehad en kon daar veel meer mee dan deze Qnap.  :nopompom:

Bedankt voor het meedenken!  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: WickedGame on May  9, 2014, 10:29:00
Mee eens! :) Dat is het leuke aan bricken, omdat het kan  ;D en de fimware versies en mods zijn vaak beter dan de versies van Samsung/Sony etc. etc.

De M&G moeten we nog eens oppakken ;)
Ik heb de HTC one S en met de default ROM werkte hij prima. Heb er nu de Maximus 4.2.2 opstaan en hij is een stuk vlotter geworden. Ik heb S-off dus kan alles installeren. Heb nu nog Sense 5  erop staan. Die vind ik niet echt handig genoeg en mooi. Heb ook ADW erop en die vind ik zelfs als mooier.

M&G er komt zo een PM aan ;)

Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:30:42
De Kinsky App van Linn werkt ook goed met de Oppo alleen die kan niet lekker met Twonky door één deur. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik UPnP activeer in de LMS. Dan moet Kinsky ook goed werken heb ik gehoord. Kinsky ziet er nog weer mooier uit dan de Denon app.
Twonky heb ik niet. Hoe het eruit ziet boeit me niks. Het moet gewoon werken. Dat album afspelen of die radio zender en draaien. En niet random zonder dat ik dat zelf instel...is erg irritant :[

Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:58:41
Hohoho, je gaat te snel. Ik ben maar een autodidact wbt computer.  :D

Ik heb een Qnap nas en daar Twony ook op draaien en dat gaat gewoon heel goed. Die werkt ook via UPnP dus de keten is er klaar voor zou je zeggen.Wat bedoel je me deze zin?

Als je bijv. LMS draait in combinatie met SSOTS zou je in SSOTS uPNP moeten vrijschakelen.


Klopt UPnP is dan al geactiveerd op je router. Hoef je niet meer aan te zitten.

Je hebt dezelfde QNAP als ik 459 pro. Prima apparaat hoor. Zou deze niet snel inruilen voor een synology.

Welke firwamre heb je draaien op je NAS? 4.0.7?


Maro

Quote from: Raymond187 on May  9, 2014, 11:18:53
Ik heb de HTC one S en met de default ROM werkte hij prima. Heb er nu de Maximus 4.2.2 opstaan en hij is een stuk vlotter geworden. Ik heb S-off dus kan alles installeren. Heb nu nog Sense 5  erop staan. Die vind ik niet echt handig genoeg en mooi. Heb ook ADW erop en die vind ik zelfs als mooier.

M&G er komt zo een PM aan ;)
Twonky heb ik niet. Hoe het eruit ziet boeit me niks. Het moet gewoon werken. Dat album afspelen of die radio zender en draaien. En niet random zonder dat ik dat zelf instel...is erg irritant :[
Klopt UPnP is dan al geactiveerd op je router. Hoef je niet meer aan te zitten.

Je hebt dezelfde QNAP als ik 459 pro. Prima apparaat hoor. Zou deze niet snel inruilen voor een synology.

Welke firwamre heb je draaien op je NAS? 4.0.7?

Ik ook 4.0.7.

Ik heb net even de LMS op de PC geïnstalleerd en dan zien de Denon en Kinsky app wel de LMS. Probleem zit dus wel in de Nas.  :confused:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Ik heb nog oude FW draaien. 3.8.4.

Kan het aan de versie leggen? Welke versie LMS heb je op de NAS draaien? ik heb 7.7.2 op de NAS. Meen voor je laptop dat er een nieuwere versie is. Er zal wel ergens een instelling zijn op je NAS.

Wat doet hij niet?

WickedGame

Quote from: Maro on May  9, 2014, 12:16:38
Ik ook 4.0.7.

Ik heb net even de LMS op de PC geïnstalleerd en dan zien de Denon en Kinsky app wel de LMS. Probleem zit dus wel in de Nas.  :confused:

Draaien jullie de LMS server op de QNAP rechtstreeks als Package? Of zit daar dus die SSOTS tussen? Zoals ik in de link aangaf? Als dat laatste het geval is, dan dien je het daar in te zoeken.

Via een webbrowser zou je de SSOTS pagina kunnen opvragen en daar onder settings zou de uPNP settings te vinden moeten zijn. (Zover ik mij kan herinneren :D). Dan SSOTS op de QNAP een reboot geven en LMS een reboot en gaan met LMS (zover de theorie  :P)

Raymond187

Als QPKG hierzo. Geen SSOTS (op de QNAP). Zie bij de rechten SSODS staan.

Ik weet wel dat je de rechten van SSOTS goed moet zetten. Daar zat ik in het begin ook mee te stoeien.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May  9, 2014, 12:25:00
Als QPKG hierzo. Geen SSOTS (op de QNAP). Zie bij de rechten SSODS staan.

Ik weet wel dat je de rechten van SSOTS goed moet zetten. Daar zat ik in het begin ook mee te stoeien.

Het zal mij dan niets verbazen als QNAP heeft besloten SSOTS in zijn Firmware heeft gebakken en dat die automatisch meekomt om het zo voor de eindgebruiker gemakkelijk te maken om LMs te installeren. Daarvoor was het meer weggelegd voor unix wizzkids.


Maro

Quote from: WickedGame on May  9, 2014, 12:21:42
Draaien jullie de LMS server op de QNAP rechtstreeks als Package? Of zit daar dus die SSOTS tussen? Zoals ik in de link aangaf? Als dat laatste het geval is, dan dien je het daar in te zoeken.

Via een webbrowser zou je de SSOTS pagina kunnen opvragen en daar onder settings zou de uPNP settings te vinden moeten zijn. (Zover ik mij kan herinneren :D). Dan SSOTS op de QNAP een reboot geven en LMS een reboot en gaan met LMS (zover de theorie  :P)

Zal er vanavond eens induiken.  :wacko:    :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

BJF

#1840
Quote from: Maro on May  9, 2014, 10:30:42
De Kinsky App van Linn werkt ook goed met de Oppo alleen die kan niet lekker met Twonky door één deur. Ik moet nog eens uitzoeken hoe ik UPnP activeer in de LMS. Dan moet Kinsky ook goed werken heb ik gehoord. Kinsky ziet er nog weer mooier uit dan de Denon app.

Quote from: Maro on May  9, 2014, 12:32:56
Zal er vanavond eens induiken.  :wacko:    :D
Het nummer van Mike Massé op het plaatje bij de bovenste quote is wel heeeel toepasselijk denk ik...
NAD M10 V2
Elac FS247

Raymond187


Raymond187

Die Denon App ziet wel de Oppo, maar niet me NAS. Schiet niet op dan :D

Maro

Quote from: Raymond187 on May 10, 2014, 19:20:15
Die Denon App ziet wel de Oppo, maar niet me NAS. Schiet niet op dan :D

Probeer Twonky eens op je NAS. Die combi werkt bij mij goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Heb hem er al afgegooid. Als ik andere Apps op me NAS moet gaan installeren om een App te kunnen gebruiken ben ik meteen klaar.

Maro

Quote from: Raymond187 on May 12, 2014, 07:52:41
Heb hem er al afgegooid. Als ik andere Apps op me NAS moet gaan installeren om een App te kunnen gebruiken ben ik meteen klaar.

Je moet de Twonky server op je Nas instaleren. Net als met de SBT heeft de Oppo wel een server nodig natuurlijk. Jij was toch de ICT man.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Ja ja ik snapt je wel, maar als ik een extra applicatie op me NAS moet installeren om een App op me telefoon te laten werken heb ik er al genoeg van.

App op me phone installeren en dan moet het werken. Werkt het niet dan is het een flut App  :devil:

hehehe....een maatje heeft zich verlult.... hij zei per ongeluk dat 17 mei me vrijgezellen middag/avond/nacht/ochtend is  :shaun:

Meen dat het morgen de 17e is....kan zijn dat me bloed dan is vervangen door alcohol  :angel:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on May 16, 2014, 15:51:37
Ja ja ik snapt je wel, maar als ik een extra applicatie op me NAS moet installeren om een App op me telefoon te laten werken heb ik er al genoeg van.

App op me phone installeren en dan moet het werken. Werkt het niet dan is het een flut App  :devil:

hehehe....een maatje heeft zich verlult.... hij zei per ongeluk dat 17 mei me vrijgezellen middag/avond/nacht/ochtend is  :shaun:

Meen dat het morgen de 17e is....kan zijn dat me bloed dan is vervangen door alcohol  :angel:

en nog in coma?  ;D

Raymond187



Was knetter warm in dat pak hahaha  :blush:

Katerrrr van 2 dagen  ppffff

Was wel een super dag, avond en nacht.

Naar eiland van Mourik geweest. Eerst een uur motor crossen 250cc. Dus zat onder de bagger...heerlijk heheh. Daarna quad, jetskien en ribboot+250PK. En BBQ natuurlijk met bierrrrrrrr. En s'avonds A,dam in gegaan naar de Escape. Mocht natuurlijk nergens naar binnen met dat pak. Dus later maar uitgedaan.

Had maandag maar vrij genomen moest maandag nog bijkomen  knetter ...... :angel:

Syphon

Klinkt goed zeg, die plek moet ik onthouden.