Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Raymond187

Heb gelezen dat de Logitec beter is dan zijn concurrent in dezelfde prijsklasse. Ik ken alleen niemand met zo'n apparaat die in de buurt woont  :nopompom:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 23, 2013, 09:07:58
Heb gelezen dat de Logitec beter is dan zijn concurrent in dezelfde prijsklasse. Ik ken alleen niemand met zo'n apparaat die in de buurt woont  :nopompom:

Bedoel je niemand die een Logitech SB heeft? Ik heb er toch 1  ;D  :tongue2:

Raymond187

ohhh jah. Zin om een x langs te komen? Kan je de Anthem checken. Als jij je speakers ff mee neemt  :angel:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 23, 2013, 09:15:30
ohhh jah. Zin om een x langs te komen? Kan je de Anthem checken. Als jij je speakers ff mee neemt  :angel:

De SB kan ik gemakkelijk meenemen, dat is geen kunst. Maar mijn speakers  :blink: (afgezien dat ik mij een breuk zeul) is het ook qua omvang een hele operatie. Al is alles natuurlijk in perspectief, toen ik de 802D van mijn ouders moest halen hadden we zelfs een busje moeten huren  :wacko:

Raymond187

JOh. ff op de fiets. je doet toch die endurance training :D :D

Ik ff ff checken voor die SB QPKR voor me NAS.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 23, 2013, 09:24:13
JOh. ff op de fiets. je doet toch die endurance training :D :D

Ik ff ff checken voor die SB QPKR voor me NAS.

http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=568

En dan logitech media server opzoeken. Kind kan de was doen :D

Raymond187

Quote from: WickedGame on October 23, 2013, 09:27:33
http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=568

En dan logitech media server opzoeken. Kind kan de was doen :D
Stuur dat kind eens hierheen? Heb 5 wassen in de week als het er geen 6 zijn  :wacko:


Raymond187

Wickedgame komt ook op de M&G 22-11. Neemt ze SB.  als die bevalt ligt er een mooi pakketje voor me onder de kerstboom :)

Als Marco ook nog komt hebben we een full house  :pompom:

Ben benieuwd wat er voor advies uitkomt qua opstelling en\of afstelling.

ohhh ik hoor het Marco zeggen....Ray je huiskamer heeft 4 hoeken dat betekend dat er nog 3 subs bij moeten komen. Liefst 4 x Gotham  O0


WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 23, 2013, 13:48:18
Wickedgame komt ook op de M&G 22-11. Neemt ze SB.  als die bevalt ligt er een mooi pakketje voor me onder de kerstboom :)

Als Marco ook nog komt hebben we een full house  :pompom:

Ben benieuwd wat er voor advies uitkomt qua opstelling en\of afstelling.

ohhh ik hoor het Marco zeggen....Ray je huiskamer heeft 4 hoeken dat betekend dat er nog 3 subs bij moeten komen. Liefst 4 x Gotham  O0

Zal ik mij ook nog gaan mengen in de opstelling :P 

Raymond187

Yes.

Gaan we ARC instellingen aanpassen dan kan jezelf horen wat voor verschil dat maakt. Je kan per kanaal de hz aan passen en roomgain. En dan nog je ref. level.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Quote from: RalphH on October 23, 2013, 22:27:16
Gezelli!

Zeker weten!  :pompom:

Zal wel na mijn werk komen, dus vanuit daar doorrijden naar Casa Raymond met mijn VIP uitnodiging en treatment  ;D  :laugh:

Raymond187

Was vorige x bij Ralph helemaal top. Dus gezellig wordt het sowieso. Wicked erbij  :thumbs-up:

Als Ralph zijn 2 subs meeneemt en zijn projecter en scherm. En Wicked ook zijn subje :D en zijn fronts + Classe kunnen we die allemaal testen.


ppggghhWHAHWAHWHAH :D

Zie ze al zeulen :D :D en dat in de bakfiets met tegenwind  :devil:

WickedGame

Quote from: Raymond187 on October 24, 2013, 08:37:52
Was vorige x bij Ralph helemaal top. Dus gezellig wordt het sowieso. Wicked erbij  :thumbs-up:

Als Ralph zijn 2 subs meeneemt en zijn projecter en scherm. En Wicked ook zijn subje :D en zijn fronts + Classe kunnen we die allemaal testen.


ppggghhWHAHWAHWHAH :D

Zie ze al zeulen :D :D en dat in de bakfiets met tegenwind  :devil:

Ik rij een Audi A3, geen Q7  :tongue2:

Wil niet weten wat voor geweld dat oplevert met die versterkers, speakers en subs  ;D

Raymond187

Rammelt zo de spachtelputz van de muren :D en bij de buren  :devil:

Bij testen van de sub in het begin.... die svs de limiter in gedrukt  :devil: ondanks dat de muren flinks zijn en niet verankerd vertelde de buren dat de raamkozijnen resoneerde tijdens de U-571 scene  :angel:

RalphH

Niiiiice ;D, die klachten heb ik nog niet gehad. Wel dat men dacht dat het onweerde of een vrachtwagen voorbij kwam  :headbanging:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: morca on October 22, 2013, 19:33:10
Of het beter kan zal je moeten testen,smaken verschillen.
Losse dac doet het vaak beter,gezien de prijs vd Anthem mag er wel een leuke DAC inzitten idd 
Dus proberen denk ik.

Ik zou het alleen gek vinden om er nog een DAC voor te zetten... Je krijgt dan, omdat Anthem alles digitaliseert, het volgende:

- Streamer -> digitaal naar DAC -> analoog naar versterker - > Anthem digitalisering -> analoog naar luidsprekers...

Dus D/A -> A/D -> D/A

Raymond187

Al dat omschakelen is niks goed voor de kwaliteit. Lekker de Anthem laten doen. Doet tie ook nog eens wat voor ze geld.

Iemand nog advies waar je een relaxte luister sessie kan doen? Wil niet opgedrongen worden om na de luister sessie ook meteen te moeten kopen.

Ik ga wel alleen in een zaak luisteren als ik het product daar ook zou willen kopen. Dus daar luisteren en dan ergens voor 100e goedkoper gaan kopen. Daar doe ik niet aan.

Wil toch wel al wat gaan luisteren. En als ik eruit ben dan weet ik vrij zeker wat voor bedrag ik nodig heb.

Ivm een te grote kostenpost zit ik te denken om eerst de fronts en center te vervangen.

bmateijsen

Wat zoek je precies? Want dat vind ik nu zo snel niet terug.. reageerde alleen op de DAC ;).

Raymond187

Mooie speakers die betaalbaar zijn voor een simpele loonslaaf als ik. ~5K voor de fronts+center.

Uiteraard Revel performa 3, want die heb ik nog niet uitgebreid geluisterd. Kan, heb ik van horen zeggen bij  bb&g te horen zijn  O0
Usher MD uitvoering.
...wat raad men aan om ook te gaan luisteren.

Uiteraard moet er een complete set zijn, omdat HT prio is, maar in stereo moeten de fronts ook goed spelen.

Ondanks dat ik Tannoy nog steeds fijne speakers vind wil ik iets helemaal anders. Dus lekker uit de comfort zone.

Voor stereo heb ik al ontzettend mooie speakers gehoord, maar die koop i kwel als de kleine man het huis uit is :D de WB act c60  :wub:*999999




frank2

Bij BB&G: de Revels
Bij WenW: de MD2
na afloop kun je even luisteren hoe een complete set met Ushers klinkt op een anthem bij mij thuis, een 20 min. van wenw rijden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71

#1296
Quote from: Raymond187 on October 24, 2013, 13:33:24
Voor stereo heb ik al ontzettend mooie speakers gehoord, maar die koop i kwel als de kleine man het huis uit is :D de WB act c60  :wub:*999999

BB&G heeft een setje WB Square 2 te koop staan, waarom ga je die niet luisteren? Ook erg fraaie speakers en 2e hands zeer betaalbaar!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

#1297
Quote from: frank2 on October 24, 2013, 13:41:38
Bij BB&G: de Revels
Bij WenW: de MD2
na afloop kun je even luisteren hoe een complete set met Ushers klinkt op een anthem bij mij thuis, een 20 min. van wenw rijden.

De winkel waar ik mijn huidige set heb gekocht verkoop ook de revels, Maar ff snel op hun website gekeken te hebben hifisolutions.nl werkt Rik (kleine man met donker haar en een bril) daar niet meer. Rik heeft me de Yamaha, Tannoy en de Stadium verkocht. Heb daar 10 jaar lang plezier van gehad. Top advies gekregen dus. Michel ken ik ook nog wel.

Gezellig bij Bjorn en garmtz luisteren  :thumbs-up: daar weet ik iig zeker dat ik rustig kan luisteren.
WenW is een uur rijden, maar dat is geen enkel probleem dan pak ik de diesel wel. Moet ik daar een afspraak voor maken?

Als ik bij jou geluisterd hebt Frank dan koop ik zeker de Revel  :tongue2:


Quote from: Ralph71 on October 24, 2013, 13:48:21
BB&G heeft een setje WB Square 2 te koop staan, waarom ga je die niet luisteren? Ook erg fraaie speakers en 2e hands zeer betaalbaar!
Had de advertentie gezien. De square heb ik nog niet gehoord, maar begreep van Bjorn dat deze ook erg fijn is idd. Heeft deze lijn ook een center?

Zijn bookshelfs x 4 + center ook klinken voor HT? Dan zou er wel een goeie muzikale sub bij moeten.

Ralph71

Quote from: Raymond187 on October 24, 2013, 14:21:34
Had de advertentie gezien. De square heb ik nog niet gehoord, maar begreep van Bjorn dat deze ook erg fijn is idd. Heeft deze lijn ook een center?

Zijn bookshelfs x 4 + center ook klinken voor HT? Dan zou er wel een goeie muzikale sub bij moeten.

Een vriend van me speelt met 2x Square 2 en 2x Square 1 en bijpassende center (center is overigens vrij groot) en dat klinkt waanzinnig goed, zeker een aanrader! 4x Square 1 zal ook voor cinema goed klinken, al zou ik eerder voor de Square 2 gaan als frontspeaker, die gaat toch wat dieper in het laag. Een muzikale sub mag ook geen probleem zijn bij BB&G, een Velodyne is perfect in te regelen voor muziek.  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymond187

Ik heb op de WB gekeken voor de producten. EN zag idd dat voor de square een center. Voorkeur gaat uit naar 4 x floorstanders. Huiskamer is maar 5x6 dus bookshelfs+goeie sub zou voldoen, MAAR als ik nou volgend jaar of jaar erop de kolder in me kop krijg en zolder ombouw tot dedicated HT dan komen die bookshelfs wel te kort. Zolder is uit me hoofd zo'n ~12x6 en 4.5hoog (in de nok)

De square heeft alleen zijn looks niet mee....tenminste vind ik dan.

De act c60 is fap fap :D