Vandaag kijk ik in de Bioscoop...

Started by Gaeje, December 30, 2012, 15:17:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Quote from: VTEC_genieter on December 29, 2014, 02:58:40
Gisteren de middagvoorstelling van The Hobbit 3, in 3D IMAX in 60fps!!
Ik dacht dat ik die 60fps niet kon zien, maar volgens mijn gevoel zag ik alle bewegingen/acties haarscherp vloeiend over het hele beeld.
Alles ging vloeiender rollen had ik het gevoel.
Hadden jullie dat ook?

Ik vond in dit deel veel hak en slash aanwezig. De voorgaande delen vond ik toch beter!

48fps.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VTEC_genieter

Er stond 60fps bij Pathé Arena.
Misschien hebben ze het mis en bedoelen ze ook 48fps.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

squeek

Dat is verkeerd ja. Momenteel filmen ze hfr in 48fps. Ook de avatar sequels gaan in 48 fps gefilmd worden. James cameron is afgestapt van zijn idee in 60fps te filmen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

VTEC_genieter

Het leek wel het effect wat je op een Full HD TV hebt, de truemotion effect. Dan worden de acties vloeiender en scherp weergegeven op je TV.

Maar de 48fps bij deze film in de bioscoop is veel mooier/natuurgetrouw dan de truemotion op je TV.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

maximus79

Laatst de hobbit gezien in de nieuwe bios van hilversum, Zaal 1 XD Dolby Atmos met een Barco laser projector met Dolby 3d. HFR leek niet aan te staan.

3d effect is echt goed maar als je een lichte scene heb dan krijg je paarse randen in je 3d bril. Deze projector wil ik wel eens een 2d film mee zien.
Beeld was super scherp en helder alleen bij donkere scenes was er weerkaatsing van de trap verlichting!! Echt een heel duidelijk rode gloed over het beeld wat zelf het 3d effect aantasten!
Ik vraag me echt af hoe zo iets kan gebeuren, eerste laser projector in europa en dan zo het beeld verknallen. In de pauze heb ik er wat van gezegd en vertelden ze mij dat om veiligheids redenen die niet uit mochten, stond toevallig een manager bij en die heb ik verteld dat ik het belachelijk vind dat je zo veel duizenden euros uit geeft aan een projector en het afstellen daarvan om vervolgens het beeld te verknallen door trap verlichting. Ze zouden naar het probleem gaan kijken, het was nog niet opgevallen door iemand van de bios........ :crazy: Trap verlichting was in de 2e helft uit gezet. Wereld van verschil.

Dolby Atmos was totaal niet indrukwekkend zo als ik het wel in JT Hoorn heb gehoord en stond ook veels te zacht.


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

LuPo

De laatste tijd weer heel wat films in de bios gezien. O.a. The Theory of Everything.

Ook Homies. Leuke film! Heeft me verrast.

Blackhat viel tegen.

paulk

kingsman gezien in hilversum .

dit keer stond de dolby XD ATMOS lekker hard,film is leuk geluid knalde er uit beeld was goed top dus.

de verlichting is inderdaad erg helder een dimmer zou niet misstaan.
zeker met 3d had ik er ook last van,bij deze film een stuk minder zonder de bril.Ben ook geen 3d fan 
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

LuPo

Gisteren Fifty Shades of Grey. Standaard uitwerking, standaard verhaal, bijzondere seksuele voorkeuren van de man in kwestie. Tsjah.. dat ze daar die 'fuss' om maken. :nopompom:

djaxx

Ik snap echt niet dat je zoiets in de bios gaat bekijken  :withstupid:

LittleNinja

Afgelopen zaterdag naar The Woman in black - Angel of death bij Pathé in Den Haag (Spuimarkt).
De film is vooral gemaakt om de schrik momenten en die zaten er zat in. Al ben ik eigenlijk nergens echt van geschrokken, de rest van het publiek reageerde soms uitbundig. 06/10

Prima bioscoop. Geluid stond niet idioot hard. Het beeld was niet heel scherp maar wellicht zijn onze verwachtingen te groot. Publiek viel mee. Één meisje die riep "kap eens met die telefoon", maar daarna was het stil.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jumping Jack

Gisteren met mijn zoontje (5 jaar) naar Minions gaan kijken. Het was zijn eerste bioscoop-ervaring en hij vond het volgens mij erg leuk. Ik had er op voorhand wat twijfels over (hij is erg druk en kan plots panikeren over 'dwaze' dingen) maar hij heeft het voorbeeldig gedaan. Ik moest hem alleen even temperen toen hij tijdens een gitaarsolo van een Minion iets te enthousiast het gangpad opsprong om een dansje te plaatsen  ;D.

On a side note: wat is de bioscoop duur geworden zeg! €20 voor ons tweetjes  :wow:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

s.t.

Tijdje geleden met mijn dichter van 5 naar cinderella gegaan. Na 10 minuten weer buiten de zaal. Geluid stond echt veel te hard. Gewoon niet leuk voor kinder oortjes. Erg teleurstellende ervaring. Dit aan Pathe gemeld en 2 vrij kaartjes gehad.

Erg vreemd dat het geluid zo hard staat bij kinder film. Bij Imax in Pathe had ook al zelf oordoppen nodig vanwege volume.

LittleNinja

#187
Dit heb ik jaren geleden ook al geroepen toen ik echt last had van het geluid bij The Dark Knight Rises (Pathé IMAX Rotterdam).

Na een klacht kwamen ze op het idee om oordoppen te gaan verkopen waarop ik hen vroeg of het niet maatschappelijk verantwoordelijker was om het geluid simpelweg minder luid te zetten... Het zijn de commercieel verantwoorde oordoppen geworden.  :blink: :mad:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Belachelijk.
Je geeft iemand oordopjes omdat die last heeft van het harde geluid, terwijl die een kaartje heeft gekocht om een film te kijken in je bioscoop.
Dan hoort die persoon grotendeels niets meer van het geluid. Dat is niet meer genieten......

Vreemde logica.
Of zouden die medewerkers stilletjes denken van "kom dan niet naar de bioscoop als je oren niet tegen kunnen".
?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Even een ouwetje ophalen ;)

Afgelopen week naar Spectre in CCXL geweest. Leuke film, en dat Dolby Atmos was ook wel een leuke toevoeging. Al is het me eigenlijk totaal niet opgevallen :D Maar als ik in een film zit merk ik dat nooit op. Dan ga ik ook niet luisteren naar surround enz. Dan zit ik gewoon in de film ;)

Over het volume: jaren geleden ben ik eens bij de bioscoop langsgeweest voor een opdracht op mijn school. (vraag me niet meer waarom ik voor een logistieke hbo opleiding naar een bioscoop moest...) En dat kwam toen ook al ter sprake: mij werd toen verteld dat het de filmmaatschappijen zijn die bepalen op welk volume de film afgedraaid dient te worden. Niet de bioscoop.

Of dat (nog?) zo is durf ik niet te zeggen. Het klonk plausibel in ieder geval.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

#191
Gisteren naar Deadpool geweest. Leuke film! Veel leuke humor, goede actie, zelfs vrij hard voor Marvel. Echt genoten van de film!! 8/10 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Lijkt Deadpool een beetje op de film Kickass??
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

Quote from: VTEC_genieter on February 15, 2016, 19:34:36
Lijkt Deadpool een beetje op de film Kickass??

Nee. Gelukkig niet. Hij is wel een echte "held". Maar goed, ik ben geen kickass fan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Ik wel hoor. Wilde bijna een kickass pak kopen op eBay [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

john2910

#197
Vandaag eindelijk starwars gezien in cinemec nijmegen..

Geweldige film maar oh oh oh wat was de 3d hier slecht!

Veel te veel ghosting en het contrast was ook niet alles en het leek wel of de lens vuil was!

Ik kan niet wachten dat ik hem hier ga her beleven in mijn eigen ht ruimte op de JVC rs400..

Ik ben al jaren niet meer in de bios geweest maar zo kan ik begrijpen dat voor mensen 3d geen extra beleving is..

Het is gewoon niet te vergelijken met de 3d ervaring hier bij mij thuis.

Wel was het geluid erg tof en de film was top :headbanging:

LittleNinja

Ik kan me er niet toe zetten... Misschien straks een keer als hij ergens vandaan te halen is. Maar goed, ik ben nooit een Star Wars fan geweest.

Als martial arts man ben ik wel benieuwd naar het aankomende deel waar Donnie Yen een rol in vervuld...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers