Gemakkelijk plaatsbare speakers inclusief MAF

Gestart door BJF, december 30, 2012, 14:39:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijx wondere wereld

Citaat van: BJF op december 31, 2012, 09:46:45

Zelfbouw (Mini Monitor) is voor mij geen optie, ben daar niet handig genoeg voor. Bovendien is voor aankoop thuis beluisteren een beetje moeilijk ;-)

Beluisteren is geen probleem. Staan gewoon demomodellen in de winkel.

Houtpakket kun je kant en klaar kopen of compleet afgewerkte kast. Filter solderen doen ze ook als je wilt en anders valt er wel wat te regelen.
Helemaal kant en klaar zijn ze ook te koop. Inderdaad erg fraaie speakers voor weinig geld
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Pjotr

Als ik nu voor nieuwe speakers zou moeten kiezen, zou ik gaan voor de Transmission Audio M1i

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

BJF

Vanmiddag van forumsponsor HiFiCorner op proef een nagelnieuwe set B&W PM1 meegekregen. "Probeer ze maar een weekje."  ;D Inmiddels aangesloten, te kort voor een goed oordeel.

Eerste indruk, zo uit de doos: prachtig afgewerkt, fraai uiterlijk (MAF = ok) en klinken lekker 'vol' met een helder hoog. Ik heb overigens nog helemaal niks aangepast in de Marantz, dus klankindruk zegt eigenlijk niets.
En mijn laagprobleem is er niet mee opgelost, dat zal mogelijk pas gebeuren als ik met de de PV1 ga slepen/spelen.

Ga mogelijk zowel de PM1 als de GX300 tegelijk aansluiten (single wire dan) en proberen zo eens een vergelijk te doen qua sound.

Indrukje van de PM1:



En deze zitten even(?) op de reservebank:

NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

De testopstelling staat. Alle (extra) instellingen uit en momenteel de sub ook.
Jammer dat er op de Marantz tijdens het schakelen van speakers A naar B een kleine pauze is en dat schakelen van B naar A perse via A plús B moet. Een direct vergelijk wordt daar toch iets moeilijker van.

Later de sub inschakelen en verplaatsen.


NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Hier ook maar even posten:
Aan het schuiven geweest, ook met de sub, aan het spelen én slepen met monitoren, instellingen gewijzigd, Audyssey tot vervelens toe gedaan -maar niks helpt.
Daarnaast het een en ander gelezen, o.a. op deze site

De akoestiek in mijn woonkamer is ruk, een walhalla voor staande golven. De min of meer vaste opstelling van de speakers werkt ook niet mee. Conclusie kan dan alleen maar zijn dat ik met een andere set speakers helaas niks opschiet.
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Het blijft jeuken. Kan wel heel stoer doen door te zeggen 'dat het niet anders is', maar in de praktijk druk ik de radio uit op het moment dat de verkeerde frequentie voorbij komt. Speel eigenlijk geen muziek meer.

Wat mailcontact gehad met SoundScapes/Toine en zojuist een afspraak gemaakt voor een huisbezoek. Ik wil zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb....
NAD M10 V2
Elac FS247

fokke-gerrit

Heb je de bass poort ook alleens dicht gemaakt van de GX300 als dat verschil maakt!

m.v.g
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247