Hoe 4K/UHD demonstreren op LG 84LM960 ?

Started by misteranderson, December 29, 2012, 17:40:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misteranderson

Mede HT liefhebbers

Zeer recent hebben we bij ons in de winkel de beschikking gekregen over het nieuwe 4K scherm van LG. De 84LM960.
Dit scherm willen we graag demonstreren op de maximale resolutie. Heb dit echter nog niet voor elkaar gekregen.

Heb wel een manier gevonden om 4K files van o.a. youtube te downloaden http://www.4kdownload.com/.

Deze tool download deze fillmpjes in een MP4 formaat. VLC media speler op mijn pc draait de filmpjes af, echter
de tv niet van een USB stick. Heeft iemand suggesties over hoe dit wel zou kunnen werken.

Thx in advance
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

W.Otter

lijkt me niet dat je een 4k televisie goed demonstreert met behulp van youtube video's?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

misteranderson

Ik zou geen andere source weten voor 4K demo materiaal...

Maar nogmaals alle suggesties zijn welkom  ;D
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

VTEC_genieter

Als winkelier heb je de relatie met je leverancier. Jullie hebben die LG TV toch van dezelfde leverancier? Hebben ze zelf geen demonstratie beeldmateriaal (filmpjes) voor jullie? Misschien kan je erom vragen/bellen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Mediasluis

Inderdaad.
Sony levert hun TV ook met 4K materiaal, dus ik verwacht dit toch eigenlijk wel van elke leverancier van 4K TV's.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

misteranderson

Uiteraard klopt dit. Er schijnt een media speler onderweg te zijn. Echter hebben we nog geen ETA.
Dus hoopte sneller een oplossing te hebben. Nu draaien we 84 inch op 720P dat is toch errug zonde.

Dus iemand suggesties over hoe MP4 op 4K te laten draaien ? Zijn er media spelers die dit kunnen ?
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

W.Otter

volgens mij is er gewoon geen 4k materiaal.. misschien kun je ipv video iets met foto/audio doen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Atmoz


Ik heb zelf een (HEEL kort) filmpje gemaakt in native 4K.
Op m'n Panasonic 65" plasma ziet het al heel leuk uit, maar op een native 4K tv logischerwijs nóg veel beter :)

Weet niet of je er wat aan hebt eigenlijk, want het is maar een paar seconden (timelapse video van zonsondergang langs de Maas, hier in m'n dorp)
Maar mocht je er iets mee kunnen dan hoor ik 't wel!!

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VTEC_genieter

Inderdaad meneer Otter heeft een punt!
Je kan een digitale foto van bijvoorbeeld 5000 pixels breedte op de LG proberen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LittleNinja

Foto materiaal zal de LG wel kunnen weergeven vanaf USB. Er zijn inderdaad weinig bronnen die native 4K kunnen. Er zijn wel 4K videokaarten zodat het wel vanaf de pc kan. Wel dure kaarten!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Waarom 720p?? Je hebt toch wel een BD speler daar? Schaalt hij hem wel weer naar 2160.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghosty J

Quote from: LittleNinja on January  1, 2013, 01:23:23
Waarom 720p?? Je hebt toch wel een BD speler daar? Schaalt hij hem wel weer naar 2160.
Dat vroeg ik me ook al af waarom 720P? er is genoeg 1080P materiaal te vinden.
sluit desnoods ff een pc aan met een goede videokaart.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

misteranderson

Omdat ons instore demo kanaal 720P is  ;D

En ondertussen heb ik nog steeds geen manier gevonden om de clipjes die ik wel heb, af te draaien...  :wacko:
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

modde239

Quote from: misteranderson on January  3, 2013, 01:20:34
Omdat ons instore demo kanaal 720P is  ;D

En ondertussen heb ik nog steeds geen manier gevonden om de clipjes die ik wel heb, af te draaien...  :wacko:

Is het dan niet mogelijk om de bestanden op een usb-stick te zetten en deze af te spelen met de ingebouwde mediaspeler....?.....

W.Otter

Nou meneer, hier de nieuwe peperdure 4k televisie. Wilt u een demo? *zet 720p beeldmateriaal aan*
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

modde239

Quote from: W.Otter on January  3, 2013, 02:04:12
Nou meneer, hier de nieuwe peperdure 4k televisie. Wilt u een demo? *zet 720p beeldmateriaal aan*

:D

LittleNinja

#16
Quote from: modde239 on January  3, 2013, 01:58:49
Is het dan niet mogelijk om de bestanden op een usb-stick te zetten en deze af te spelen met de ingebouwde mediaspeler....?.....

Hij kan slechts bepaalde bestanden afspelen via USB en waarschijnlijk niet degene die zij willen. Volgens LG alleen divx HD en jpeg... :crazy:

Quote from: misteranderson on January  3, 2013, 01:20:34
Omdat ons instore demo kanaal 720P is  ;D

En ondertussen heb ik nog steeds geen manier gevonden om de clipjes die ik wel heb, af te draaien...  :wacko:


Maar goed... We hebben al genoemd een BD speler ( dan heb je in ieder geval 1080 ) of een pc met een UHD videokaart. Er zijn dus wel oplossingen aangedragen. Wat verwacht je nu dan? Moeten wij hem gaan kopen en komen aansluiten daar? :D :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

W.Otter

forum sponsor home@themovies heeft beschikking gekregen over een sony bravia 4k waar wél materiaal meegeleverd wordt.
misschien kun je daar iets onderling mee regelen?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129225.msg2321233#msg2321233

wil ik wel even bij zeggen dat ik het vreemd vind dat je een tv van vele duizenden euros in huis haalt zonder er 4k materiaal bijgeleverd krijgt. Kun je LG ook wel voor aansprakelijk stellen (vind ik). Daarnaast had je ook best wat research kunnen doen voordat je zo'n tv in huis haalt..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LittleNinja

LG aanspakelijk stellen? Hahah.. Succes daarmee.. :P
Weet je wat pas bijzonder is?! LG heeft het scherm zelf niet eens staan! Zij sturen je door naar de MM voor een demo. Mooi zakelijk advies als je dit tracht te verkopen aan een organisatie "Ga maar even naar de concurrent...".

Sony levert inderdaad ( sinds kort ) een mediaspeler die het aan kan. Bij de introductie van hun topprojector was die er ook nog niet.

Quote from: W.Otter on January  3, 2013, 09:36:51
forum sponsor home@themovies heeft beschikking gekregen over een sony bravia 4k waar wél materiaal meegeleverd wordt.
misschien kun je daar iets onderling mee regelen?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129225.msg2321233#msg2321233

wil ik wel even bij zeggen dat ik het vreemd vind dat je een tv van vele duizenden euros in huis haalt zonder er 4k materiaal bijgeleverd krijgt. Kun je LG ook wel voor aansprakelijk stellen (vind ik). Daarnaast had je ook best wat research kunnen doen voordat je zo'n tv in huis haalt..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

BernHardN

wat is er mis met Youtube dan? 4K komt gewoon van de camera's en die timelaps filmpjes zijn gewoon erg goed, op Vimeo staan ze ook trouwens!
en volgens mij heeft de NASA een 4K potcast kanaal.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

W.Otter

Quote from: LittleNinja on January  3, 2013, 10:08:45
LG aanspakelijk stellen? Hahah.. Succes daarmee.. :P
Weet je wat pas bijzonder is?! LG heeft het scherm zelf niet eens staan! Zij sturen je door naar de MM voor een demo. Mooi zakelijk advies als je dit tracht te verkopen aan een organisatie "Ga maar even naar de concurrent...".

Sony levert inderdaad ( sinds kort ) een mediaspeler die het aan kan. Bij de introductie van hun topprojector was die er ook nog niet.

zo hahaha vind ik dat niet. Je bent een bedrijf en hoe groot je ook bent je kan op een gegeven moment niet zeggen naja jongens bekijk het maar, zie maar hoe je het doet want wij doen het niet. Het is laks, onzorgvuldig en vooral onprofessioneel. Maar goed wie heeft er nou een LG staan? Ik zou er ook moedeloos van worden als CEO als niemand je televisies koopt. Het is wel duidelijk waar dat aan kan liggen.

en aansprakelijk stellen was misschien niet het goede woord, maar als je zo'n televisie koopt dat mag je toch een VIPticket bij LG verwachten? lijkt me ook dat ze dan meer voor je willen doen als 'de gewone consument' lees genoeg op internet over de LG en geen 4K materiaal..

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

Probeer minimaal foto's van ongeveer 10 megapixels op een USB-stick te zetten en zet die als demo/diavoorstelling op de LG.
Al komen die foto's uit een IXUS/Powershot.

Zet geen avondfoto's/binnenshuis foto's als demo, als die foto's uit een compact camera komen (ivm ruis op de foto's).
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

dat youtube spul ziet er ook nog wel redelijk uit. gewoon even rippen en op een usbtje zetten. you'll see
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF