Showcase van een bescheiden setje

Started by Koenio, December 29, 2012, 16:32:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koenio

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, dus het wordt eens tijd om ook mijn stereo setje eens te posten. Ik ben 33 jaar en woon in de Betuwe. Ik luister met name naar muziek en voor de rest TV. Ik kijk weinig film. Mijn eerste setje was een Kenwood midiset (jaren 90), in mijn studentenkamer vervangen door een pioneer receiver en dvdspeler met een Canton 5.1 melkpakjes set (mocht iemand daar nog interesse in hebben...). Eenmaal in ons nieuwbouwhuis ben ik begonnen met een (naar mijn idee) meer fatsoenlijke set:

De set is opgebouwd uit:

  • Marantz PM7001
  • Marantz CD5001 (gsnakes naar PM7001)
  • Marantz ST6001 (aangesloten met dropveters)
  • Scanspeak A4 monitor MKII SE (zelfbouw) (aangesloten met canare 4s8)
  • Squeezebox Duet (Coax naar dacmagic)
  • PS3 (tevens voor bluray en videostreaming) (optisch naar dacmagic)
  • Cambridge audio DacMagic (gsnakes naar PM7001)
  • Rega P1 met een ortofon OM5e element
  • Sony LCD
  • Logitech Harmony 900
  • Monster HDP900 powercenter (master-slave en filter)
  • En in de meterkast: Een QNAP nas met een 1,5TB seagate schijf

Ik ben aardig tevreden, enkel twijfel ik over de capaciteiten van mijn versterker. Eerstvolgende verbetering zit 'm dan ook in de versterker. Ik ben erg gecharmeerd van de Cambridge Audio 840a v2, die ik soms tweedehands zie voorbijkomen en welke ik nog eerst eens op mijn speakers zou willen horen (iemand ervaring met de combinatie CA – Scanspeak?). Een nieuwe CD-speler vind ik niet meer nodig. Ik draai sinds ik mijn squeezebox heb amper meer CD's.
Een ander doorn in mijn oog is mijn audiomeubel, die weinig lucht geeft aan mijn apparatuur. Ik heb de achterkant al eens weggezaagd, maar het is nog steeds verre van ideaal.
Foto's volgen. Het is nu te donker om fatsoenlijke foto's te knippen.
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected