Leentjes woonkamer HT. Dune HD smart H1 + set up Update. P6

Started by Leentje, December 29, 2012, 15:35:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leentje

Quote from: Martijn90 on April 10, 2013, 14:45:23
Hey Nieuwegein, daar woon ik! :D

Maar mooie upgrade hoor, kan me voorstellen dat het inderdaad hard gaat met de spaarpot zo ;)

Als ik dat geweten had was ik ff aangekomen :D. Ik had examen Farmaceutisch Technicus :yawnee: gruwelijk saaie en droge stof haha. En de spaarpot is inderdaad hard gegaan de laatste tijd maar je krijgt er zoveel lekkers voor terug :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

LuPo

Mooie TV heb je gekocht hoor! Samen met die voorzetwand wordt dat echt een compleet gave beleving denk ik. :D

Leentje

Quote from: LuPo on April 10, 2013, 16:09:57
Mooie TV heb je gekocht hoor! Samen met die voorzetwand wordt dat echt een compleet gave beleving denk ik. :D

Dat denken wij ook en kunnen ook bijna niet wachten. Ik hoop tevens dat de voor en eindversterker van Marantz snel geleverd gaan worden :coffee: Dan is aan de tv zijde het plaatje compleet en hoef ik enkel nog maar de surround speakers, subwoofer en mediaplayer. :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

LuPo

Die Marantz combi is ook super mooi! Ik weet niet wat voor subwoofer je zoekt maar als je voor HT zoekt en niet teveel geld kwijt wilt kan ik je de SVS PB-1000 van harte aanbevelen!

Leentje

Quote from: LuPo on April 11, 2013, 08:29:49
Die Marantz combi is ook super mooi! Ik weet niet wat voor subwoofer je zoekt maar als je voor HT zoekt en niet teveel geld kwijt wilt kan ik je de SVS PB-1000 van harte aanbevelen!

Ik begrijp hieruit dat jou woofer lekker mee stampt zeg maar  :D. Ik zit nog te twijfelen tussen SVS en Velodyne. Ik neig zelf de richting op te gaan van SVS maar moet beide merken nog gaan beluisteren tegen die tijd. Moet tegen die tijd ook gaan bepalen welke woofer de ruimte het best kan "vullen"zeg maar. Onze woonkamer keuken is een open ruimte van een kleine 50 vierkante meter.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

LuPo

Quote from: Leentje on April 12, 2013, 09:02:23
Ik begrijp hieruit dat jou woofer lekker mee stampt zeg maar  :D. Ik zit nog te twijfelen tussen SVS en Velodyne. Ik neig zelf de richting op te gaan van SVS maar moet beide merken nog gaan beluisteren tegen die tijd. Moet tegen die tijd ook gaan bepalen welke woofer de ruimte het best kan "vullen"zeg maar. Onze woonkamer keuken is een open ruimte van een kleine 50 vierkante meter.

De PB-1000 is heerlijk strak en gaat erg laag! Geen gedreun zeg maar. Echt mooie strakke klappen deelt hij uit. :pompom:
Ik zou inderdaad ook gaan luisteren dan krijg je een beetje een beeld van de verschillende subwoofers (heb ik niet gedaan omdat de SVS niet aangesloten was :P).. Ik denk dat je voor de ruimte van 50m2 wel moet denken aan een PB12-/SB12-NSD.

Leentje

Quote from: LuPo on April 12, 2013, 09:39:39
De PB-1000 is heerlijk strak en gaat erg laag! Geen gedreun zeg maar. Echt mooie strakke klappen deelt hij uit. :pompom:
Ik zou inderdaad ook gaan luisteren dan krijg je een beetje een beeld van de verschillende subwoofers (heb ik niet gedaan omdat de SVS niet aangesloten was :P).. Ik denk dat je voor de ruimte van 50m2 wel moet denken aan een PB12-/SB12-NSD.

Strak en laag wat wil je nog meer :clapping: en wat betreft onze ruimte had ik ook al gedacht dat ik meer in de categorie PB12-/SB12-NSD ik had ook nog de PC12-NSD DSP op het oog. Ik zag ze op de site van hificorner staan. Tegen de tijd dat ik serieus op zoek ga zal ik daar zeker eens langs gaan. Ook al is dat een behoorlijk stuk rijden vanuit Brabant.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Je kan ze ook bellen voor de voorraadcheck/een demo-afspraak voordat je naar die hoek/corner gaat  ;) :D
Of je houdt ook van autorijden, met het dak open  8)  :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Quote from: Leentje on April 12, 2013, 12:43:44
Strak en laag wat wil je nog meer :clapping: en wat betreft onze ruimte had ik ook al gedacht dat ik meer in de categorie PB12-/SB12-NSD ik had ook nog de PC12-NSD DSP op het oog. Ik zag ze op de site van hificorner staan. Tegen de tijd dat ik serieus op zoek ga zal ik daar zeker eens langs gaan. Ook al is dat een behoorlijk stuk rijden vanuit Brabant.

Wel even bellen vantevoren want de PB-1000 en SB-1000 staan niet aangesloten. Misschien dat het wel kan als je belt maar toen ik zo even kwam binnenlopen kon ik ze niet beluisteren. Wel jammer.. Ik gok echter dat als je een luisterafspraak maakt dat het wel kan.

Leentje

Quote from: VTEC_genieter on April 12, 2013, 13:00:57
Je kan ze ook bellen voor de voorraadcheck/een demo-afspraak voordat je naar die hoek/corner gaat  ;) :D
Of je houdt ook van autorijden, met het dak open  8)  :D

Quote from: LuPo on April 12, 2013, 13:01:20
Wel even bellen vantevoren want de PB-1000 en SB-1000 staan niet aangesloten. Misschien dat het wel kan als je belt maar toen ik zo even kwam binnenlopen kon ik ze niet beluisteren. Wel jammer.. Ik gok echter dat als je een luisterafspraak maakt dat het wel kan.

Tegen die tijd doe ik zeker van te voren bellen om een luisterafspraak te maken. Ik hou wel van een stukje rijden met de kap open :headbanging: :D maar moet natuurlijk niet helemaal voor niets zijn.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Leentje

Zo, zaterdag zijn we vroeg uit de veren gegaan want we hebben bij Marcel, H&C Hifi, de Marantz combi AV7701/MM7055 opgehaald. Ik kon niet wachten om de spullen lekker aan te gaan sluiten maar geduld is een schone zaak. Dus thuis eens lekker op het gemak de spullen uitgepakt en het nodige gereedschap, de JIB speakerkabel van Hifi123 en de nieuwe kabels van RU connected uitgepakt en klaar gelegd. Ivm met de warmte afvoer heb ik nog wat extra ruimte in de achterwand van het TV meubel gemaakt door er een stuk uit te zagen. En natuurlijk plaatjes bij de praatjes.... :D

De ingepakte combi


De uitgepakte combi



De nieuwe kabels



De zooi tijdens het aansluiten



Het resultaat


En weer alles opgeruimd




Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

StefaanD

Zie haast een kopie van wat ik heb staan  :D

Héél mooie spulletjes. Aan die Marantz combi ga je zeker plezier beleven.

Leentje

Quote from: StefaanD on April 14, 2013, 22:37:25
Zie haast een kopie van wat ik heb staan  :D

Héél mooie spulletjes. Aan die Marantz combi ga je zeker plezier beleven.

Thanks, en dat genieten zijn we al volop mee bezig.  :pompom:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Convergence

Mooi hoor :)

En hoe klinkt het tov. een integrated receiver?

StefaanD

En dan moet die combi nog "los komen".

Zie dat je nog rears en sub hebt. Center zie 'k ook niet meteen op de foto's, of 'k moet er grandioos overkijken  :smile:

Al enig idee wat er komt als rears ? Staat de bank tegen de andere kant tegen de muur ?

Leentje

Quote from: Convergence on April 14, 2013, 22:40:50
Mooi hoor :)

En hoe klinkt het tov. een integrated receiver?

Hey bedankt, mbt je vraag...hoe zal ik het omschrijven...het totale geluidsbeeld is voller geworden. Mooier en duidelijker hoog en strakker/mooier laag en merk gewoon dat ik nog heel veel reserve heb. Zelfs mijn vriendin zei dat ze een duidelijk verschil hoorde. (en die geeft niets om HT en/of stereo)

Quote from: StefaanD on April 14, 2013, 22:43:14
En dan moet die combi nog "los komen".

Zie dat je nog rears en sub hebt. Center zie 'k ook niet meteen op de foto's, of 'k moet er grandioos overkijken  :smile:

Al enig idee wat er komt als rears ? Staat de bank tegen de andere kant tegen de muur ?

De centerspeaker is ook van Focal, de Chorus CC700V, maar die staat op dit moment nog ingepakt op zolder (dus daar keek je niet overheen  :D ) Die komt er pas te staan als Gé de TV wand heeft geplaatst. (die verwachten we de 2de week van mei) Rear speakers heb ik op dit moment nog niet maar dat gaat niet lang meer duren. Dat worden de Focal Chorus 705V inclusief de bijbehorende stands. Subwoofer moet er ook nog komen en daar twijfel ik nog tussen SVS en Velodyne.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Ze passen ook nog in je meubel ;D
Gefeliciteerd met je nieuwe "bioscoop"  :clapping: :pompom:

Ik merk dat er best weinig mensen zijn die alleen een AV-receiver hebben/gebruiken als thuisbioscoop. Wat is een AV-receiver zonder een amplifier als extra component? Een thuisbioscoop zonder punch.... :unsure:

Die van jou gaat zeker goed klinken!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Raymond187

Mooie combi van Marantz  :thumbs-up: en bij Marcel heb je een zeer mooie prijs gekregen ook niet geheel onbelangrijk. Zo heb je dubbel zeker value 4 money.

Ziet er allemaal mooi uit geniet ervan  :popcorn:

Als je de sub gaat gebruiken voor 50% muziek en 50% films en er is budget dan zou ik niet snel voor de SVS kiezen. Ik heb zelf de PB12 DSP en kom van een REL en met muziek is de SVS niet al te best :) Voor films vind ik hem beter dan mijn vorige sub.





danny373

Even niet opletten en er staat me toch een mooie upgrade. Gefeliciteerd Leen, helemaal niet jaloers :turn:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Eddye

Prachtig spul, veel kijk en luisterplezier met deze fijne upgrade  :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Quote from: Leentje on April 14, 2013, 22:26:42
Het resultaat


Ziet er heel strak uit zo  :worship: Geniet er van, maar dat zal vast wel lukken  8)
Toffe speakerkabels ook die JIB, het heeft altijd wel wat als ze zo mooi af zijn gemonteerd.

Quote from: Leentje on April 14, 2013, 23:00:09
Dat worden de Focal Chorus 705V inclusief de bijbehorende stands. Subwoofer moet er ook nog komen en daar twijfel ik nog tussen SVS en Velodyne.

Voor wat het waard is, de Velodyne SPL-1200 Ultra vult mijn Chorus 826W perfect aan. Moet wel zeggen dat het enige directe vergelijk een Magnat SUB 200A was  :tongue2:

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

Quote from: Raymond187 on April 15, 2013, 09:12:35
Mooie combi van Marantz  :thumbs-up: en bij Marcel heb je een zeer mooie prijs gekregen ook niet geheel onbelangrijk. Zo heb je dubbel zeker value 4 money.

Ziet er allemaal mooi uit geniet ervan  :popcorn:

Als je de sub gaat gebruiken voor 50% muziek en 50% films en er is budget dan zou ik niet snel voor de SVS kiezen. Ik heb zelf de PB12 DSP en kom van een REL en met muziek is de SVS niet al te best :) Voor films vind ik hem beter dan mijn vorige sub.

Ik denk dat dat eerder ligt aan het feit dat je een ported sub hebt. ;) Niet zozeer aan SVS. Als je de SB12 neemt heb je al een stuk strakker en sneller laag met muziek.

Raymond187

Mijn REL was ook een ported sub en die was VELE malen beter dan de PB12 :)
Prijs ook bijna 3 x zo hoog.

LuPo


Maro

Mooie set hoor, gefeliciteerd ermee.  :pompom:  Krijgen de Marantzen wel genoeg koeling in die kast? Ook een mooie kamer maar wel een nogal harde ruimte als ik het zo bekijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -