Olive One - open source - crowdfunded - Release Juli 2013

Started by PHiX, December 29, 2012, 03:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen

Ook mijn Olive is 'shipped', als laatste van de vier.

Dat betekent dat nu het volledige bedrag vd refund bij Olive opgehaald zou kunnen worden.

Helaas dat degene die annuleerde dat niet even heeft gemeld, want 4 of 5 bestellingen maakt nogal een verschil in wat we terug krijgen. Ik had die van hem/haar dan best over willen nemen.

PHiX

Ik stuur wel weer een mail. Weet iemand nog wat het bedrag voor 4 units was?

Olive had het over 25 per stuk, maar die vlieger gaat niet op.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

JB81

Ik dacht dat het ongeveer 60 euro per bestelling retour zou moeten zijn (1 vijfde van de aanschafwaarde van de ONE).

PHiX

Dat was het geweest (gedeeld door zes, niet vijf) als niemand was afgehaakt. Ik bedacht me net dat botsen het had uitgezocht. Nu zou het 150 dollar totaal moeten zijn. Dus 30 dollar pp, ik ben benieuwd wat overblijft zodra de exchange rate en banking fees er vanaf zijn.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

botsen

Iemand nog interesse in een Olive One?

Ik krijg een bericht van een actie door .

bartvv

We moeten nog tot de zomer wachten, dan pas staat er een firmware gepland waarna je Spotify of Deezer kan beluisteren met de ONE.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

PHiX

Idd als early backer kan je nu voor 50% van de prijs een One kopen.

Lijkt me een slecht teken.... Blijkbaar weinig vraag, maar ik snap het wel. Het blijft een mooie presse papier bij mij op het audiomeubel.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Hans47

Opvallend iedere keer weer hoe goedgelovig mensen zijn, zelfs in deze tijd nog.... (mooie site met leuke plaatjes doet het nog steeds goed, gebakken air sells)

Olive is allang voorbij houdbaarheid datum, andere merken zijn een lichtjaar verder, afijn veel plezier met de presse papier

Nosferatu

Toch jammer... qua design spreekt de One mij erg aan maar als de software zo buggy cq incompleet is als ik hier mag geloven, nou nee, blijf m'n MAC Mini nog maar even 'misbruiken'.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

corival

Ik heb zelf 4 Olive One's. Het product viel bij oplevering erg tegen en ook ik heb flink zitten klagen bij Olive. Ik ben dan ook een Nederlander die vooral klaagt over wat hem tegenvalt en niet kijkt naar de mogelijkheden die er wel zijn.

Na de laatste software update met o.a. Multiroom heb ik mij over de eerste teleurstellingen heengezet en ben ik het maar eens anders (positief) gaan benaderen... Met andere worden wat kan ik wel met de Olive.

Ik heb incl. btw en verzendkosten € 1.350,- betaald voor 4 systemen, waarvan 1 met harde schijf.
- De geluidskwaliteit is prima
- Er is ondersteuning voor 192kHz/24-bit Flac
- Ik vind het design mooi en strak
- Het apparaat is na de laatste update stabiel en hapert niet meer.
- Alle muziek exlcusief compilation albums staat erop en de navigatie werkt naar behoren
- Spotify via bluetooth werkt prima.
- Multiroom werkt in 4 kamers en speelt synchroon.
- Bediening van een enkel apparaat via de IOS app werkt
- Muziekzenders werken via favorites

Er zijn in het afgelopen jaar veel zaken verbeterd, de helpdesk is klantvriendelijk. Er zijn al diverse issues die ik heb aangegeven opgelost middels software updates. Ik heb er vertrouwen in dat het product over een jaar nog beter is.

Voor nu ben ik maar gaan genieten van wat ik wel heb  ;)

Zelf ben ik ook niet op de hoogte van concurrenten die lichtjaren verder zijn met vergelijkbare geluidskwaliteit in deze prijsklasse.



Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

jeepee

Quote from: botsen on February  7, 2015, 22:19:26
Iemand nog interesse in een Olive One?

Ik krijg een bericht van een actie door .

Wat moet deze dan gaan kosten? Mogelijk interesse, afhankelijk van de prijs.

botsen

Ik kon hem krijgen met 50% korting, maar deze actie liep tot maandag.

twani


evilniek

Ze klooien maar wat aan tegenwoordig daar bij Olive, een of ander lelijk all-in-one speaker idee ofzo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

Ben ook wel benieuwd wat er met al die door onze mede HT-ers gepreorderde Olive One units is gebeurd....

Hebben we ze nog? Of hebben we ze verkocht ? 

Bevallen ze misschien wel?  Vond ze namelijk best leuk om te zien....

StereoMike

Volgens mij ligt er nog een vroeg exemplaar (2e batch) in het clubhuis te verstoffen. Vanaf het begin was er al een probleem met het scherm en dat was juist het enige bijzondere aan de Olive One.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

twani

Dat is toch een schandalige constatering helaas.   

Blijf benieuwd of er nog mensen zijn die m nog steeds gebruiken....

botsen

Ik heb hem na een paar maanden verkocht omdat het geluid me niet beviel. Hij zag er wel mooi uit  ;D

rovinggecko

Hier ook doorverkocht,. Zag er prima uit, werkte ook heel aardig, maar paste niet praktisch in de setup.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

corival

Ik heb de eigenaar Dr. Oliver Bergmann recent benaderd op LinkedIn. Ik verwacht er niets meer van. Heb nog 4 units die het prima doen (geluid) alleen de bediening is ruk. Geen app, Multiroom is buggy, geen spotify (of andere diensten) support. Ik wil ze best inruilen voor iets wat meer bij 2019 past ;)

QuoteHello ....,  I share your frustration. I have left a good managed and profitable growing company in 2012 management failures allowed our Investors  to take the company off market. 2016 I repurchased all stock, had great hopes in a new management too and made another significant investment in the Sound, but management failed to achieve necessary milestones to ramp up the business. I'm investigating all strategic options and have a interesting new OS with blockchain based music market place in development, but need a bigger demand to get the company restarted. Sorry to have no better message at this time.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate