Olive One - open source - crowdfunded - Release Juli 2013

Started by PHiX, December 29, 2012, 03:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB81

Ik heb hem maximaal 10x gebruikt via BT met mijn Samsung S4 en dat doet hij prima. Ik ben ook niet van plan om hem anders te gaan gebruiken. Ik zal dus 95% van de mogelijkheden onbenut laten, dat vind ik zonde (van het apparaat en mijn portemonnee). Daarnaast is het een mooi apparaat en bij mij zou hij in een kastje staan. Al met al de redenen om hem toch weer weg te doen.

rovinggecko

Goed excuus zou ik zeggen. Komt er nog wat anders voor in de plaats?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

JB81

Mijn neef is een nieuw bedrijf gestart (http://www.myrocki.com/). En dat is voor wat ik zoek best een mooi alternatief. :)

modde239

Quote from: JB81 on July 21, 2014, 20:39:34
Mijn neef is een nieuw bedrijf gestart (http://www.myrocki.com/). En dat is voor wat ik zoek best een mooi alternatief. :)

JB81 geef even een tip aan je neef mails te beantwoorden Rocki is erg slecht met communicatie naar klanten toe...... ;)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

JB81

Komt goed, net mensen aangenomen om support te kunnen verlenen :D

PHiX

Ter info voor iedereen die via mijn referral heeft bijgedragen, ik heb nog  geen refund langs zien komen, maar heb zojuist de vraag bij ze uitgezet.

Ik wil wel graag het geld zien voordat ik conform plan het onder de contributors verdeel. Keep you posted.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

simbie

Voorlopig heb ik nog geen Olive ontvangen, nog niet eens bericht dat hij komt.
Ze beloven volgende week, maar ja, dat hebben ze al diverse keren beloofd.

Ik neem aan dat voor de refund ze alle 5 uitgeleverd moeten zijn..

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

simbie

jawel,
twee maal via PM, twee maal estimate gehad in welke week hij geleverd zou worden.
niet dus..
eergisteren een duidelijke post op zendesk geplaatst, deze is inmiddels verwijderd, dat
gebeurd daar zeer regelmatig. Tevens een e-mail dat hij volgende week geleverd wordt, guaranteed

ben benieuwd...

botsen

Ik heb nog niets aangevraagd, en nog niets ontvangen.

Wellicht kunnen ze met de referral haast maken om de lange uitloop met de One enigszins goed te maken.
(Niet dat ik er direct op zit te wachten hoor, maar het lijkt me wel een valide argument naar hen toe)

corival

ik heb er 4 besteld en 2 ontvangen. Er zijn er wel 2 verstuurd, maar het pakket is bij DHL zoekgeraakt. Ik heb deze week bericht gehad dat ze hangende het terugvinden bij DHL 2 nieuwe hebben verstuurd die als het goed is morgen aankomen.

Ik heb een ticket aangemaakt over de radiostations dat zowel Netherlands als The Netherlands er in stond. snelle respons gehad en was ook bij de laatste update opgelost. Ik vind het wel jammer dat de radiostations worden geupdate aan de hand van gebruikers. Hierdoor wordt de tag 'genre' een beetje een rotzooi aangezien iedereen andere namen gebruikt.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

PHiX

Beste referral contributors, zouden jullie via pm willen aangeven onder welke exacte naam jullie hebben besteld en hoeveel units? Van Olive ontving ik de volgende e-mail:

Olive ONE Team
   
11:02 AM (11 hours ago)
      
to me
Hello,

thank you for your email.  We have not shipped all products yet but plan to do so by end of August.  Can you send me a slit of the customers that were referred by you?  The Indiegogo interface similes says that we got 3 referrals form you and I would like to make sure they are shipped so we can issue the referral fees, for each.

thanks

ONE team


Volgens mijn PM-history zouden de volgenden hebben bijgedragen, maar kan dit zelf niet verifiëren:
- JB81
- Rovinggecko
- botsen
- donron

Ik zie alleen: Olive ONE: All-in-One Home Music Player. Designed by you.    29    7    $2,355 USD.  Hoeveel funders dit zijn en wie weet ik niet, omdat een aantal meerdere contributions hebben gedaan om de juiste totaalprijs te betalen. Blijkbaar kan de informatievoorziening van Indiegogo wel een update gebruiken. Als we op maar 3 referrals uitkomen gaat dit wel schelen in de korting die we krijgen.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

botsen

Ik heb er een met harde schijf besteld via jouw referral. Twee donaties gedaan, eerst het apparaat en daarna de verzendkosten.
Ik zal nog even checken onder welke naam ik exact besteld heb.


Wel een vreemd argument dat zij eerst alles verzonden moeten hebben. Andersom lijkt me redelijker: omdat we nog niet alles hebben kunnen versturen komen we vast tegemoet...

PHiX

Zeker een kletsverhaal, stuur meteen even je e-mailadres mee, dan zet ik je in de cc van de reactie zodra ik alle info heb.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

simbie


PHiX

Beetje jammer dat Indiegogo en Olive er nu een probleem van ons van maken om dit uit te zoeken.

Ik heb nu van 3 man een reactie en nog 2 te gaan. Het kan niet waar zijn dat mijn teller 2000+ euro aan referrals zegt en dat Olive er maar 3 heeft. Ze moeten daar wel echt een stel enorme prutsers op de administratie hebben zitten...
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

bartvv

Nou ik heb er ook 1 ontvangen hoor eindelijk, na bijna twee jaar geleden er twee te hebben besteld.

Prachtig ding om te zien, maar...

Tjee, wat heeft dit ding een slechte software.. Dit is wel heel ver weg van wat Sonos nu biedt.
Eigenlijk werkt niets.
Je kan maar 1 radiozender zoeken, 3FM, en die geeft geen geluid. Gisteren had ik ook radio 2 nog, zelfs met geluid! , maar die bestaat nu niet meer.

Zoeken op muziek die op de NAS staat werkt niet, je kan niet naar de M bijvoorbeeld als je Madonna bijvoorbeeld zoekt. Het lukt wel om muziek af te spelen van artiesten die met de letter A starten, maar dan alleen losse nummers, geen hele albums.

Dit ding moet weer in een doos lijkt me, en dan wachten tot er een veel betere firmware beschikbaar komt.

Dus als ik jullie was wees niet ongeduldig, maar laat ze nog maar even wachten voordat ze een ONE naar je opsturen, zoals deze nu is die wil je niet.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

rovinggecko

Het nas bladeren hangt af van hoe je in de app die op de nas draait je eea opgezet hebt.
Op het forum van de olive one staat volgens mij een voorbeeld voor een synology nas.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

bartvv

Oh eigenlijk heb ik geen NAS maar een Bubba3 server.

Feit is dat als je op de letter V klikt bijvoorbeeld, dan gaat het scherm in de linker kolom 'level 1' naar Video's en wanneer je op 'M' klikt ga je weer naar Music.  Maar je wilt in de 2e kolom zoeken, bij Artists....

Verder nog vergeten te vermelden dat de ONE nu nog geen muziekservices ondersteunt, dus geen Google Music, geen Spotify, geen Deezer, gewoon niets.
Oh ja en het touch screen is meer een sla screen :-)

Omdat Radio ook al niet werkt heb je er niets aan als je hem zonder harddisk heb besteld, je kan er dan eigenlijk niets mee. Dus ik heb nu maar even een WD Green 2,5" in Nederland besteld zoals op de Olive website wordt geadviseerd. Hopelijk kan je er dan een beetje bruikbaar wat mee afspelen.
De ONE zoals deze nu is is niet meer dan een prototype, beetje teleurstellend na twee jaar.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

corival

Quote from: bartvv on August  8, 2014, 15:10:49
Je kan maar 1 radiozender zoeken, 3FM, en die geeft geen geluid. Gisteren had ik ook radio 2 nog, zelfs met geluid! , maar die bestaat nu niet meer.

Ik had ook problemen met de radio en daar contact over gehad met de helpdesk.
Een aantal zenders zat er eerst dubbel in (onder "Netherlands", "the Netherlands" en "netherlands") o.a. 3FM.
Dit was verholpen met de .24 update, maar dit gaf problemen als je nog verwijzingen in je favourites had.

Na de stations te hebben verwijderd uit mijn favorieten en een herstart, werken alle muziekstations prima bij mij.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

simbie

Nou, ik heb hem ook ontvangen.
Mijn eerst indruk is best goed; hij ziet er kwalitatief zeer goed uit, alles was snel
ingesteld en de update ging ook prima. Het display is matig maar dat stoort me niet
echt.
Voor zover ik nu kan beoordelen is de geluidskwaliteit prima. Wel is de software
nog zeker niet af, niet bepaald op squeezebox niveau zeg maar.
De software komt wel goed en de iOS app komt ook binnenkort begrijp ik.

Na alle irritatie door niet nagekomen beloftes en vertragingen toch nog redelijk tevreden,
of ik nog eens bij olive wat zou kopen betwijfel ik.

gr,
Hans

PHiX

Ik heb nu met alle oorspronkelijke referrals contact gehad en zal Olive mailen. Er zijn nog 4 referrals over, want 1 order is geannuleerd na alle gebreken in communicatie etc. Begrijpelijk in mijn optiek, maar dat betekent dat de korting voor degenen die mee deden wat lager zal zijn.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

Dank voor het opvolgen phix!
En de uitval valt mij nog mee :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer