Olive One - open source - crowdfunded - Release Juli 2013

Started by PHiX, December 29, 2012, 03:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

corival

Quote from: botsen on May 21, 2014, 09:15:46
Geen mail ontvangen.

Las op de site ook dat veel anderen niets hebben gekregen. Ach, ik zie m wel verschenen.

Ze hebben alleen de mensen geïnformeerd die op het zendesk forum in het levertijden topic gereageerd hadden
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

PHiX

De communicatie blijft toch wel erg slecht. Dat zendesk forum ziet er ook niet uit. Dit bedrijf heeft nog wel wat te leren om een succes te worden. Een goed product is mooi maar de totale service is belangrijker.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

Ze zijn nog druk bezig om de softeware te tunen. Denk dat ze geen haast hebben om echt volumes de deur uit te doen tot ze nog een paar fix rondes verder zijn.

D'r zit wel tempo in, elke week een nieuwe update. En op de support site zijn ze wel heel responsive. Gaat allemaal wel goed komen, maar er valt nog wel wat te tweaken. :) iOS app, web front end, etc.


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


JB81

Nee, ook nog niet.. Ze verwachten nu weer begin volgende week  :-X

rovinggecko

Zal morgen nog eens verder testen en vergelijken en eea oppennen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

JB81


PHiX

Ik zou de 9e of 16e in de batch zitten volgens de verwachting, helaas nog geen bericht.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

Kijk, beweging! Goed om te zien. Heb in mijn topic nog wat ervaringen neergezet.
Hoop dat jullie hem snel krijgen en dat ie goed past in je set!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

PHiX

Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: PHiX on June 27, 2014, 00:15:29
Nou, we gaan het meemaken. Mail is binnen!
Goed nieuws, wordt het lange wachten toch beloont!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

PHiX

Ik heb hem vandaag bij DHL opgehaald.

Zojuist geinstalleerd en even mee gespeeld. Eerste indruk is mooi apparaat, software performt goed en installatie ging vlekkeloos.

Muziek spelen ging ook prima, via coax digital out aangesloten, net als mijn squeezebox dat is.

Vergeleken met de squeezebox vind ik het navigeren net wat omslachtiger. Ik vind het jammer dat je vanaf de app het volume niet kan regelen op digitaal uit. In mijn set-up is dat in elk geval een minpunt.

Album art wat in de folders als jpg is opgeslagen is is helaas niet zichtbaar.

Verder nog geen minpunten gevonden, en heb de stille hoop dat die met firmware nog worden opgelost. Al met al zou het een fantastisch apparaat zijn voor iemand die een standalone audio set wil. Ik gebruik het alleen als streamer dus kan alleen over die functie iets zeggen.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

He, da's mooi, hij is aangekomen!

Heb al een enhancement request ingedient voor volume controle over coax. Aangegeven dat het de keuze van de gebruiker moet zijn om al dan niet bitperfect te spelen.
Voor de album art, gewoon even een ticket loggen, heb je grote kans dat ze dat gewoon toevoegen.

Mee eens dat het echt een mooie all in one oplossing is!

Veel plezier met luisteren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Teejoo


corival

2 van de 4 ontvangen. DHL is er onderweg 2 kwijtgeraakt  :unhappy:

Olive stuurt er volgende week nog 2 op.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

rovinggecko

Lekker is dat. Gelukkig niet jouw probleem.

Draaien de 2 al? Bevalt het?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Isflicka

Mmmm, ik hoor helemaal niets. Enige tijd geleden wel mijn tel.nr doorgegeven.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

corival

Quote from: rovinggecko on July 14, 2014, 06:51:53
Lekker is dat. Gelukkig niet jouw probleem.

Draaien de 2 al? Bevalt het?

Heb 1 digitaal aangesloten op Emotiva UMC-1 processor. (ipv Squeezebox classic).

Internet radio doet het en klinkt direct een stuk beter dan Ziggo via de Humac ontvanger. Na de update van de .23 software vandaag kan ik echter 3FM niet meer terugvinden (niet onder 'Netherlands' en niet onder 'The Netherlands') en als ik het station in 128kbps probeer toe te voegen krijg ik de melding dat dit station al in de database staat....

Ik hoor alleen geen geluid als ik de bijgeleverde Hi-Res nummers probeer af te spelen.
De Emotiva zou volgens de handleiding het volgende accepteren: These inputs will accept any SPDIF signal, whether it be stereo or multi-channel, up to 192k...

Ik zal vanavond eens een paar albums in flac proberen over te zetten en kijken hoe dat klinkt. Mijn NAS zonder reserve backup heeft het net begeven en de vrienden van helpdesk QNAP Taiwan hebben de data van beide schijven gewist. Dus ik mag binnenkort al mijn cd's weer opnieuw importeren... :(

Ik heb wel €50,- gewonnen met de wk voetbalpoule  :pompom:, dus nu niet denken dat ik altijd pech heb  O0

Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

JB81

#270
Kogel is door de kerk, ik gebruik hem amper en moet prioriteiten stellen. De Olive ONE staat in de verkoop. Ik zit nog niet op de 50 posts dus staat voor nu alleen op marktplaats.

Groet,
Joeri

VlisChris

JB81: sowieso hartelijk welkom op het forum ;)
Als tweede: ik begrijp uit je posts dat je de forumregels gelezen hebt, of in ieder geval ontdekt hebt dat je 50 posts nodig hebt om te kunnen adverteren op de markt. Daarom heb ik je handige manier om je product aan te prijzen toch wat aangepast. Anders heeft de regel ook zo weinig zin ;)
Nog 3 posts als ik goed keek en je kunt de markt op. Eind van de dag zou dat al moeten lukken joh ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JB81

haha, snap ik! excuus... Ik ben niet echt nieuw op het forum, maar ben niet zo'n 'poster'. Bedankt voor het aanpassen..

VlisChris

Och. Nog 2 posts nu :P
Als je dan nog zorgt dat ze inhoudelijk wat te melden hebben is het helemaal top!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rovinggecko

Quote from: JB81 on July 21, 2014, 12:03:57
Kogel is door de kerk, ik gebruik hem amper en moet prioriteiten stellen. De Olive ONE staat in de verkoop. Ik zit nog niet op de 50 posts dus staat voor nu alleen op marktplaats.

Groet,
Joeri

Ben wel benieuwd wat jouw ervaringen waren met de One. Gebruikte je hem niet veel omdat je wat miste, of luister je gewoon minder / anders?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer