Olive One - open source - crowdfunded - Release Juli 2013

Started by PHiX, December 29, 2012, 03:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PHiX

Hey allen, terwijl ik het slechte nieuws van Logitech (killen van de Squeezebox-lijn) nog niet heb verwerkt, stuitte ik op het volgende initiatief. Ik moet zeggen dat ik het een erg interessant concept vindt, de Olive One.

Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:

www.indiegogo.com/OliveONE







Wat het gaat brengen:
- streaming audio (wireless n)
- webservices (spotify etc)
- HDD (optioneel, vooralsnog niet wisselbaar en met meerprijs)
- onboard versterking (2x35w)
- touchscreen
- iOS / android apps (nieuw ontwerp)
- digital / analog out (nog te bevestigen, staat niet in specs, maar wordt wel genoemd in de correspondentie met het bedrijf)
- mogelijke add-ons, zoals speakerdocks die onder het ding passen

Ik heb zelf de sprong in het diepe gewaagd, in de hoop dat het wat wordt. Van de oude olives was ik niet zo gecharmeerd, apps waren niet geweldig, apparaten waren wat lomp groot en duur. Dit apparaatje ziet er simpel uit, is (nu nog) betaalbaar en als het een zelfde soort userbase gaat krijgen als de Squeezebox destijds gaat het heel gaaf worden. Ook dit apparaatje is gebaseerd op open source. Ook denk ik niet dat een bedrijf als Olive de funding nodig heeft (2 ton inzet), maar dat het meer gaat om een marketingstunt.




Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

twani

Wel jammer dat ie rond is, het zal de acceptatie door hifiïsten van dit apparaat  zijnde een serieus audiocomponent niet bepaald vergroten, ongeacht wat het kan :nopompom:

Ik heb weinig met de eerdere Logitech stream producten behalve één, de Transporter! Die kon je serieus in je aidiomeubel plaatsen zonder te worden uitgelachen, gaaf ding was dat!


rovinggecko

Ik vind het er wel cool uitzien. Heel benieuwd of het wat gaat worden.
Jammer dat de aanbieingen al op zijn...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RCduck7

De Olive One trok ook wel mijn aandacht moet ik zeggen. Ziet eruit dat het een mooi toestel gaat worden en voor een redelijke prijs ivg met wat het allemaal bied. Hun andere spelers zijn nogal aan de dure kant maar wrs kunnen ze de Olive One bereikbaar houden voor een groot publiek omdat ze voor het project financieele ondersteuning krijgen (als ze de 200000$ halen). Maar mijn intresse nam al snel af toen het niet zeker was dat het toestel kan geintegreerd worden in een al bestaande setup, maw het aansluiten op een externe dac of/en versterker. Dit beperkt de werking van het apparaat tot een 2de setup of een all in one systeempje voor wie nog niet voorzien is. Des al niet te min hoop ik dat de Olive one uit komt en aanslaat. Want voor wie het toestel enkel op zich gebruikt lijkt dit een mooie oplossing. Ze vermelden dat je inspraak hebt in het samenstellen "uw" Olive One, maar ik denk dat ze daar de al bestaande opties gewoon mee bedoelen zoals het toevoegen van luidsprekers die als het ware een torentje maken van de olive one of gewoon puur het uiterlijk/kleur. Ik denk niet dat ze zomaar gaan zorgen dat ze bvb een digitale uitgang gaan toevoegen of lijnuitgang als iemand daar naar vraagt (tenzij de vraag ernaar groot genoeg is).
Misschien dat het (oorspronkelijk) niet toevoegen van deze optie een strategische zet is om hun duurdere toestellen nog intressant te houden voor audiofielen.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

PHiX

Quote from: RCduck7 on December 29, 2012, 17:28:51
Maar mijn intresse nam al snel af toen het niet zeker was dat het toestel kan geintegreerd worden in een al bestaande setup, maw het aansluiten op een externe dac of/en versterker. Dit beperkt de werking van het apparaat tot een 2de setup of een all in one systeempje voor wie nog niet voorzien is.

Dat heeft mij ook enige tijd doen twijfelen, want er wordt geen melding van gemaakt in de specs. Als je echter door de Q&A heen leest met de leverancier melden ze wel dat dit nu het #1 topic is waar ze mee bezig zijn.

Mijn  reactie daar geeft aan:
Must haves:
+ Digital out (coax/opt)
+ Good app iOS/Android, even better than iPeng.


De reactie van Olive is als volgt:
Olive said 16 hours ago

Hey WJ, looks like we have you covered on the "Must Haves", regarding the HDD slot we need to see what the majority wants (built-in versus external HDD). Gigabit LAN is unlikely, but I will check if it is feasible.


Ik krijg de indruk dat er geen drastische wijzigingen meer komen, maar dat ze nog wel aan het prototypen zijn om de puntjes op de i te krijgen.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

danielo

Zie niet helemaal wat je nu extra krijgt ipv zeg het apple eco systeem daar kan je ook al deze stukjes kopen en zo je ervaring voor audio maar ook video samenstellen. Ik mis eigenlijk niet zoveel meer en je hebt dan de zekerheid van ondersteuning.

Persoonlijk gebruik ik een mac mini met ssd, ipad's voor aansluring en appletv's voor streaming uit de cloud. Onderweg geen probleem of een copy op je device of via music match. Daarnaast ook de extra diensten overal als netflix, spotify en tuneIn radio.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

RCduck7

Quote from: PHiX on December 29, 2012, 19:35:47
Dat heeft mij ook enige tijd doen twijfelen, want er wordt geen melding van gemaakt in de specs. Als je echter door de Q&A heen leest met de leverancier melden ze wel dat dit nu het #1 topic is waar ze mee bezig zijn.

Mijn  reactie daar geeft aan:
Must haves:
+ Digital out (coax/opt)
+ Good app iOS/Android, even better than iPeng.


De reactie van Olive is als volgt:
Olive said 16 hours ago



Hey WJ, looks like we have you covered on the "Must Haves", regarding the HDD slot we need to see what the majority wants (built-in versus external HDD). Gigabit LAN is unlikely, but I will check if it is feasible.


Ik krijg de indruk dat er geen drastische wijzigingen meer komen, maar dat ze nog wel aan het prototypen zijn om de puntjes op de i te krijgen.

Zoals gewoolijk heel rare reacties om er zich van af te maken, alsof ze de vraag niet lezen. Zo krijg je al direkt een afkeer om het project te steunen.
Dus is het nog niet zeker of je een interne hdd of een externe hdd kan aansluiten?? omg?!?
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

xlr8

Idd !  :nopompom:  geen USB voor direct afspelen vanaf HDD Of USB stick ?? dan hebben we weer het zoveelste product waar je dedicated niets mee kan terwijl die tactische woordvoerder zelf al verkondigd "we need to see what the majority wants" geeft het bij mij al aan dat er nog niet eens serieus onderzoek naar gedaan is en dat de volgende ontwerpfout zich reeds ontwikkeld heeft.

Voor de rest geinig uitziend ding hoor ;)

Sailor Jan

Ik krijg meer een gevoel van een veredelde pre-sale!

Indien er nu nog geen SPDIF opzit, gaat het ook niet meer komen.
Wees lief voor jezelf

PHiX

Digital coax out is nu onderdeel van de specs. Analogue out wordt nog bekeken.

QuoteHappy New Year everybody!

Three great news today:

1) we have added digital output (coax) to the specs (with full 24/192 support) and are looking into analog outputs (more complicated, so no promise here)

2) while funding has slowed down during the holidays we are almost at $150K today! Thanks for spreading the word, we really appreciate it.

3) T-shirts have arrived at Olive and will go out in the coming days.

We are on our way to CES in Las Vegas. If anyone wants to meet us please contact us at info [at] olivehd.com and we will make an appointment.

Love your music!
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

Dat is interessant nieuws. Coax out maakt het potentieel een leuke opvolger van de squeezebox, in combo met een schappelijke dac.
Mmm, misschien toch eens een gokje wagen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Isflicka

Quote from: PHiX on December 29, 2012, 03:01:53
Hey allen, terwijl ik het slechte nieuws van Logitech (killen van de Squeezebox-lijn) nog niet heb verwerkt, stuitte ik op het volgende initiatief. Ik moet zeggen dat ik het een erg interessant concept vindt, de Olive One.

Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:

www.indiegogo.com/OliveONE

Beetje vreemd dat een merk als Olive gebruik maakt van crowdfunding. Het lijkt mij een publiciteitsstunt en de One gaat straks echt niet voor minder dan 1200 Euro in de verkoop.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Sailor Jan

Quote from: Sailor Jan on December 30, 2012, 09:32:59
Indien er nu nog geen SPDIF opzit, gaat het ook niet meer komen.

Komt dus wel!

Ik ben aan het twijfelen om in te stappen. Mooi spelertje, maar ik zou eigenlijk niet upgraden dit jaar.
Wees lief voor jezelf

rovinggecko

Crowdfunding = publiciteitsstunt

Het hele princiepe gaat om het creeren van de hype. Of je nu echt geld nodig hebt of niet, hype voor een nieuw product is altijd belangrijk en reclame die zichzelf terugverdient voordat je het product levert...
Verwacht niet dat ze echt winst willen maken op de verkoop van de producten via de crowdfunding. Aangezien er nu ook geen tussenhandel is, kan de daadwerkelijke verkoop prijs best wel eens significant hoger zijn.
Dat mag ook wel als je er nu een op de gok koopt...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CoSo

en bij aankoop van 5 stuks (vrienden) is er één gratis.
Misschien iets om via het forum te doen en de bedrag te verdelen, scheelt toch weer 80,00  ;)

JB81

Quote from: CoSo on January  6, 2013, 15:28:49
en bij aankoop van 5 stuks (vrienden) is er één gratis.
Misschien iets om via het forum te doen en de bedrag te verdelen, scheelt toch weer 80,00  ;)

Als er genoeg gegadigden zijn doe ik ook mee CoSo. Goed idee!

Sailor Jan

Quote from: CoSo on January  6, 2013, 15:28:49
en bij aankoop van 5 stuks (vrienden) is er één gratis.
Misschien iets om via het forum te doen en de bedrag te verdelen, scheelt toch weer 80,00  ;)

Waar zie je dat staan?
Wees lief voor jezelf

JB81

Hier: http://www.indiegogo.com/OliveONE?c=activity


Olive Media Inc. posted an announcement 16 days ago


Hello friends and supporters of Olive ONE,

Olive will be closed for the holidays next week (12/24 to 1/2) so please apologize for any delays in getting back to your incredibly helpful comments and emails. Can't wait? You can send urgent emails to [email protected] and he will get back to you asap.

We really appreciate your support and have introduced a referral program which, in the best case, allows you to get your ONE for free. If you have not received the info already through our newsletter, here are the details:

1 friend = $25 OFF your Olive ONE
2 friends = $50 OFF your Olive ONE
3 friends = $100 OFF your Olive ONE
4 friends = $150 OFF your Olive ONE
5 friends = Your Olive ONE is FREE!

Each friend needs to contribute at the $349 or higher level.

Please log in to your Indiegogo account and use the referral link underneath the campaign video to share this project with friends and family. All contributions that come through this link will be directly attributed to your account.

Happy Holidays and a great start into 2013. Thanks for supporting Olive ONE!

Your friends at Olive

Olive Referral Program (click to zoom)(Login to view) File attachment: Olive Referral Program (click to zoom)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

JB81

Volgens mij zijn er nu al minimaal 3/4 personen die geinteresseerd zijn. Ik wil best de eerste bestelling doen en dan mijn link posten zodat er nog 4 mensen kunnen bestellen via die link.

Aangezien ik nog relatief nieuw ben (qua posts), kan ik me best voorstellen dat iemand anders de link post en het geld verdeeld.

Laat maar horen.

JB81

Hebben jullie bij nader inzien toch geen interesse? Ik ben van plan hem sowieso te bestellen, maar het zo leuk zijn als we het referral programma kunnen gebruiken.


RCduck7

Ik had NU een audiostreamer nodig en heb die dan ook gekocht, anders ging ik hem zeker bestellen.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

CoSo


rovinggecko

Wel interesse, maar ook nog een aantal andere speeltjes op het oog. We hebben nog een paar dagen om te beslissen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

PHiX

Helaas heb ik er al een in de bestelling staan, anders had ik graag mee gedaan! Die referrals werken vast niet met terugwerkende kracht.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3