Bass managment op analoge inputs

Started by Markus, December 22, 2003, 08:07:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markus

Hallo,

In het verleden is op dit forum er al heel wat over bass management de revue gepasseerd.
Op mijn vraag heb ik echter na wat zoekwerk nog niet echt een goed antwoord gevonden.
Daarom maar een nieuwe thread gestart.

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe receiver  :)
Mijn huidige interesse gaat uit naar (heb nog geen luistersessies gedaan - komt binnenkort):

Marantz SR-7400
NAD T-762
Denon AVR-3803
Pioneer VSX-A5i of VSX-A3

Kan iemand mij vertellen of er op de analoge inputs bass-magement wordt gedaan door deze receivers.

Concreet voorbeeld:
Als ik het geluid van mijn TV (analooog aangesloten op de reciver) via de receiver beluister, wordt mijn sub dan aangestuurd a.g.v. bass management.

Groet - Mark

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je de gewone anloge inputs gebruikt ja.
Als je de 5.1 input gebruikt vaak niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Markus

In de manual van de Marantz SR7300 (ooit eens gedownload) staat een tabel met daarin vermeld welke speaker in welke mode voor welke input meedraaid. Daarin staat dat de sub bij analoge input alleen in de circle suroound mode wordt aangestuurd. Is dit dan een fout in die manual? - of snap ik de table niet :-\

Iemand hands-on ervaring hiermee?

J.A.F._Doorhof

Geen on-hands ervaring mee, maar het zou kunnen dat de Marantz dan analoog inderdaad direct doorroute.
Zoals ik al aangaf er zijn veel manieren om dit te doen, geen één is echt fout.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Markus

#4
Echt fout niet nee - maar ik zou toch wel heel erg graag bass management op mijn analoge (niet 5.1) inputs zien. Ik heb niet voor niets mijn fronts op small staan i.c.m. mijn sub, daar wil ik dan ook van kunnen genieten als ik gewoon TV kijk (en dus an input gebruik).

Door kamer accoustiek heb ik de aanvulling van mijn sub op mijn mains echt nodig, en het ontbreken van bass management op de ana inputs betekent dat ik voor die bronnen (c.q. TV en analoge VCR) geen/weinig laag heb.

Markus

Net nog even de diverse manuals gechect.
Marantz:  :( Geen bass management op ana input
Pioneer:  :) Wel
Denon:  :) Wel
NAD:  ??? Niet kunnen afleiden uit manual

Weet iemand of de NAD T762 bass management op de analoge inputs doet?

RubenP

Bij mij doet de sub wel mee als ik tv kijk.
Ik vermoed dus dat er inderdaad Bass managment is op de analoge inputs van de NAD T762.

MVG
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Markus

Lijkt mij ook Ruben, bedankt voor je reactie.
Groet- Mark

cinepaulis

Hoi,

De info op de website van Marantz is helaas niet altijd even nauwkeurig (lees: vaak incorrect en/of onvolledig).

Je hebt ook gewoon bass-management op je analoge input (heb zelf een SR-7300). Je kunt kiezen voor Stereo (in deze modus kun je wel/geen sub kiezen) of een surround modus (DPL, CS of whatever) en dan kun je ook met/zonder sub kiezen. Alleen in Source Direct heb je geen sub (in deze stand bypass je het bass-management en bass/treble).

Hopelijk heb je hier iets aan.  :)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

duncan

Harman Kardon heeft wel de mogelijkheid om voor elke ingang apart in te stellen dus met en zonder sub aansturing

Markus

Dat helpt zeker Paul. Altijd beter een praktijk voorbeeld te hebben dan een pagina uit een manual ;)

VlisChris

Maakt het niet ook uit wat voor speler je gebruikt? Is het niet zo dat wanneer je speler gewoon bass managementh heeft dat je deze gebruikt bij 5.1 analoge ingang op je reciever?
En wanneer je digitaal aansluit dat je gewoon bass management van de receiver gebruikt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Markus

Hoe je je speler aansluit op je receiver maakt wel uit ja.
Maar als je speler bass management (en tijd correctie) ondersteunt, betekent dat wat mij betreft niet direct dat je hem analoog aanlsuit (5.1). Dat zou ik liever af laten hangen van welk apparaat de beste DA conversie doet.

Markus

Van de NAD T762 kan ik in de manual niet vinden welke X-over frequenties instelbaar zijn voor het bass management. In ijn setup is het essentieel dat deze op 80Hz of lager kan.

Kan iemand die een NAD T762 mij vertellen welke waarden hier mogelijk zijn?

Alvast bedankt weer  :)
Mark

RubenP

Markus heeft via PM al antwoord, maar voor andere geintresseerde:
mogelijk zijn 40, 60, 80, 100, 120, 150 en 200 Hz.

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

bryan vd B

Hi,

Vraagje voor ruben!

ik heb dezelfde combo als jij namelijk de NAD T762 en de philips 963 SA met een vandemedevoort upgrade.
mijn vraag is nu of jij al geprobeerd hebt of de DAC's van de philips mooier zijn in multichannel t.o.v de NAD.
In stereo zijn de verschillen heel groot in het voordeel van de philips maar hoe zit dat nou in multichannel, weet iemand dat????

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Markus