Advies nodig stereo over receiver

Started by Starred, December 21, 2003, 22:00:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Ik heb mijn pioneer Ax3 receiver en 668 dvd-speler binnen gekregen.
Ik heb alleen nog mijn Kef Q7's aan gesloten.
Het stereo-geluid vind ik nog niet echt super. :'(
De vraag is, heb ik misschien iets niet goed ingesteld of aangesloten om cd/sacd/dvd-a op stereo te luisteren?

Ik heb de dvd-speler middels een digitale kabel en 3 paar analoge kabels op de 5.1 uitgangen op de receiver aangesloten.
Ik heb bij in de receiver aangeven dat ik alleen fronts heb.
Dat heb ik vervolgens ook bij de dvd-speler gedaan.
In de dvd-speler heb ik ook ingesteld dat ik sacd 2 kanaals moet worden afspeeld.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Jinsu

#1
Hoi,

Je kunt cd beluisteren via "analoog of digitaal", je moet zelf uitproberen wat beter klinkt. SACD en DVD-Audio kan alleen analoog, je moet de instellingen voor deze in het menu van de DVD-speler veranderen "management" ik weet niet of de 668 die heeft ben niet bekend met het apparaat. Hoe ziet het eruit met de instellingen voor de speakers "large/medium/small"?

Heb je deze combinatie van te voren ergens gehoord, of heb je op goed geluk gekocht. Het kan zijn dat ze niet matchen met elkaar "jouw smaak".

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

DrBoom

Niets is zo erg als een nieuwe set die niet goed klinkt :(
Kan je misschien iets specifieker zijn met zeggen wat er juist aan scheelt, of wat je niet goed vindt ?
Te veel of te weinig bass/treble, te aggressief, geen diepte, slechte soundstage, te wollig, ...
Allemaal zaken die "niet goed" klinken, maar die wel andere oplossingen nodig hebben meestal ;)

In elk geval, als alle instelling juist zijn, en je hebt je speakers een beetje deftig geplaatst dan kan er niet echt veel misgaan zou ik denken.
Als je dan nog wat deftige kabels en zo gebruikt kan het normaal niet stuk.

En heb je, zoals Whistler al vroeg, je speakers en amp vooraf beluisterd, of zomaar gekocht ?

Erik

Juist dat wou ik net zeggen, wat bevalt je dan niet. Hier kunnen we weinig mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Denk dat ik toch iets niet goed aangesloten had. Net een Sacd van Beck geluisterd, Sea Change, in stereo.
Wow, klinkt super!

Bij gewone cd's merk ik nu dat er enorme verschillen zitten in de geluidskwaliteit per cd. Sommige klinken echt slecht, terwijl Madonna (Music), de golden oldies van de Direstraights (Brothers in arms) en iemand als Lenny Gravitz geweldig klinken.

Morgen de rest van de speakers aansluiten om surround dvd-a en sacd te luisteren.  Alleen mijn sub heb ik nog niet  >:(

Spacebass


Starred

Quote from: Spacebass on December 22, 2003, 00:50:32
Is de boel al wel ingespeeld dan?

Nee, set heeft nog geen 2 uur gedraaid in totaal. Zal nog wel even duren dus  ::)

wil

Quote from: Starred on December 22, 2003, 00:43:59
Bij gewone cd's merk ik nu dat er enorme verschillen zitten in de geluidskwaliteit per cd. Sommige klinken echt slecht, terwijl Madonna (Music), de golden oldies van de Direstraights (Brothers in arms) en iemand als Lenny Gravitz geweldig klinken.

Die ervaring heb ik (sinds de aanschaf van mijn huidige receiver en fronts) ook. Er zijn cd's die gewoon slecht zijn opgenomen, andere zijn super opgenomen en daar verander je weinig aan. Op een huis-tuin-keuken-setje hoor je de verschillen niet, maar op een set met mooie muzikale speakers merk je het verschil. En je went zo snel aan iets goeds hè?  ;)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Spacebass

Ik weet dat er mensen zijn die inspelen als een psychologische gewenning kwalificeren.
Maar Ik ben er van overtuigd dat sommige apparaten weldegelijk ingespeeld dienen te worden.

Misschien moet je gewoon wat meer geduld hebben...ik weet het, komt vast niet lekker over, maar als je niet een ingespeeld setje thuis van te voren hebt mogen beoordelen, is dit de enige manier om te kijken of het bij jouw zin heeft gehad.

Hopelijk is het dus idd een combi van slechte klinkende CD's en/of inspelen. :smiley:

patrick_vdb

Hi,

Ik kan me de euforie en daarna de teleurstelling van een gloednieuwe set goed voorstellen wanneer er niet goed of voldoende van te voren naar is geluisterd. Hup die lekkere cd erin en dan...... >:(

Ik vermoed dan ook dat vooral het inspelen (nieuwe Kefjes kunnen heerlijk doods en ongeinspireerd klinken wanneer ze nog helemaal nieuw zijn) en de kwaliteit van de beluisterde cd's (zoals je zelf ook al hebt bemerkt) hier debet aan zijn.

Laat alles eens lekker inspelen en wandel dan nog maar eens door de cd-collectie ;)

Mvrgr

Patrick