Final Audio S220 vs BKElec Gemini2

Started by Hany, December 21, 2012, 21:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Time will tell, maar laten we daar wel van uit gaan.

en anders zit er keurig garantie op.

Ik heb inmiddels een paar SVS (PB1000 en SB1000) binnen ter vervanging van de Final subwoofer.

johan283

Quote from: RA SUBS on April  5, 2013, 19:04:14
Time will tell, maar laten we daar wel van uit gaan.

en anders zit er keurig garantie op.

Ik heb inmiddels een paar SVS (PB1000 en SB1000) binnen ter vervanging van de Final subwoofer.

yep ga ik wel van uit,
Eerste indruk is dat het laag wel wordt ondersteund. (geen verassing)
De integratie met mijn monitors blijkt lastiger dan gedacht.
Verder wil ik de sub nog aansluiten op de high level inputs, ik denk dat de low level inputs te veel " eigen"  geluid toevoegen.....

johan283

We zijn weer een dagje verder:
Ik vind dat de sub goed presteert, alhoewel hij nog  helemaal niet is ingespeeld. Ik ga er vanuit dat als de sub echt is ingespeeld het geluid weer wat " losser" wordt.
Ik merk wel dat het karakter van mijn monitoren anders wordt in combinatie met de sub. Stemmen en mid gebied kinken op de een of andere manier anders ??? Kan ook gewoon idee zijn..

Verder ontdekt dat ik een 50 hz brom in mijn eindversterkers heb zitten, moet ik verder uitzoeken.
Waarschijnlijk een aardings probleem..... Tsja dat is het nadeel van een sub met mijn monitoren hoorde ik die brom niet  :( :o

Na ja in ieder geval werk aan de winkel :blush:

Ik denk dat de sub beter geschikt is voor stereo ondersteuning. De punch die de film (7.1) liefhebbers zoeken heb ik nog niet echt ontdekt. Er zijn trouwens ook niet echt veel muziekopnames die echt sub laag heeft in het gebied van 25-45 Hz.  . Dus daarom is de bijdrage van de sub woofer niet zo spectaculair als ik had gehoopt.

dre73

goed afgsteld kun je toch een ruimtelijker beeld verwachten........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

johan283

ja dat gevoel ik heb ik nu ook, alleen loop ik nu tegen de beperkingen van mijn monitor speakers aan  :blush:

yorkie13

Tijd voor een upgrade dus.

Leuk zetje dm601 s2 ?

Dutchmuscle

Ik heb hier ook een final s220 staan met een Marantz sr7007 en b&w cm9's.
Eerst afgesteld met adsy maar de bass was ik niet tevreden over bij films.
Heb toen meet spullen gehaald voor rew5.
Gemeten en aanpassing gedaan in de Marantz sub db's.
Nu is het wel goed en ja het kan altijd beter maar voor 299 is dit niet slecht.
Als ik met een vriendin film zit te kijken en als ze zegt: "zo heel de lucht en bank trilt" :headbanging:
Dus het licht ook aan je afstelling en ruimte natuurlijk maar goed zat en kom ook onder de 25 hz.
En dat er iets kapot gaat kan met alles gebeuren je hebt toch een nieuwe gehad.

TheMaestro

Effe dit topic re-animeren.

Kan iemand mij in leken-taal uitlegen hoe ik de Final S220 aansluit op een Mystère buizenbak met 2x3 luidspreker aansluitingen en wel in 4ohm rood , 8ohm rood en 0ohm zwart.
Alvast bedankt.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Huub-13

#83
De Mystère versterkers die ik op internet tegenkom hebben geen van allen een pre-out uitgang.
Daarom ga ik ervan uit dat je een zgn. Hi-Level aansluiting moet maken, via de luidsprekeruitgangen dus.

Je sluit de Final S220 aan op dezelfde manier als je luidsprekers.
Die luidsprekers zijn aan de versterker gekoppeld:
- de min (- of zwart) van de luidspreker aan de min (0 en zwart) van de versterker.
- de plus (+ of rood) van de luidspreker aan de plus (4 of 8 rood) van de versterker.
Die 4 of 8 Ohm kun je vrij kiezen. Luister wat het beste klinkt en maak daarop je keuze.

De Final S220 sluit je precies hetzelfde aan.
Dezelfde aansluitpunten op de versterker waar ook de luidsprekers aan gekoppeld zijn verbind je met de "Hi Level in" rode en zwarte aansluitpunten op de S220.
Links versterker naar links S220 en rechts versterker naar rechts S220.

Aan de versterkerkant zitten dus op dezelfde aansluitpunten 2 kabels aangesloten: 1 naar de luidspreker en 1 naar de S220.
Dit kan bijvoorbeeld door één kabel met een banaanplug en de andere met een vork- of blote aansluiting.
Hopelijk ben ik hiermee duidelijk genoeg en lukt het je . .?!

Waarschuwing: misschien wel even nagaan of de Mystère bestand is tegen een HiLevel aansluiting van een subwoofer!!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

TheMaestro

Quote from: Huub-13 on April 29, 2023, 19:13:41De Mystère versterkers die ik op internet tegenkom hebben geen van allen een pre-out uitgang.
Daarom ga ik ervan uit dat je een zgn. Hi-Level aansluiting moet maken, via de luidsprekeruitgangen dus.

Je sluit de Final S220 aan op dezelfde manier als je luidsprekers.
Die luidsprekers zijn aan de versterker gekoppeld:
- de min (- of zwart) van de luidspreker aan de min (0 en zwart) van de versterker.
- de plus (+ of rood) van de luidspreker aan de plus (4 of 8 rood) van de versterker.
Die 4 of 8 Ohm kun je vrij kiezen. Luister wat het beste klinkt en maak daarop je keuze.

De Final S220 sluit je precies hetzelfde aan.
Dezelfde aansluitpunten op de versterker waar ook de luidsprekers aan gekoppeld zijn verbind je met de "Hi Level in" rode en zwarte aansluitpunten op de S220.
Links versterker naar links S220 en rechts versterker naar rechts S220.

Aan de versterkerkant zitten dus op dezelfde aansluitpunten 2 kabels aangesloten: 1 naar de luidspreker en 1 naar de S220.
Dit kan bijvoorbeeld door één kabel met een banaanplug en de andere met een vork- of blote aansluiting.
Hopelijk ben ik hiermee duidelijk genoeg en lukt het je . .?!

Waarschuwing: misschien wel even nagaan of de Mystère bestand is tegen een HiLevel aansluiting van een subwoofer!!

Dank je voor de duidelijke uitleg, hier kan ik wat mee. Heb inmiddels een bericht naar Durob gestuurd om dit na te vragen  betreffende de aansluiting op de Mystère.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Heb eindelijk de tijd gehad het ff uit te zoeken. Heb de sub met zijn speaker uitgangen verbonden met mijn Mystere zijn speaker uitgangen, en het werkt.
Bedankt voor alle adviezen heren. Top!
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.