Final Audio S220 vs BKElec Gemini2

Started by Hany, December 21, 2012, 21:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dutchmuscle

#25
Quote from: Huub-13 on December 24, 2012, 16:11:22
Dit is de mijne:

Krijg er geen beweging in.
Vanaf de buitenkant neem ik aan eronder steken?
Meestal als ik zoiets doe breekt er iets bij mij heb niet voor niks deze naam :D


Huub-13


Quote from: Hany on December 24, 2012, 16:20:32
Wat zijn jouw ervaringen met de Final zover?

Ik gebruik de Final S220 in een HT-set, ter ondersteuning van Magnepan 1.7 magnetostaten.
In de stereoset gebruik ik een REL Q200E ter ondersteuning van Magnepan 3.7 magnetostaten.
Zowel de Final als de REL doen hun taak goed, vind ik: het ondersteunen van de speakers in het laagste basgebied.
Ik heb beide subwoofers High Level aangesloten en vind dat ik daarmee het beste resultaat bereik.

Met name de Final kan op veel meer manieren worden aangesloten, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat dan het geluidssignaal eerst door de subwoofer moet en pas daarna naar de speakers gaat. Dat lijkt me een verslechtering van het signaal in de hand te werken. Heb het echter nog nooit geprobeerd.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Hany

#28
Quote from: Dutchmuscle on December 24, 2012, 16:26:00
Krijg er geen beweging in.
Vanaf de buitenkant neem ik aan eronder steken?
Meestal als ik zoiets doe breekt er iets bij mij heb niet voor niks deze naam :D

Gewoon voorzichting met je vingers het frontje eraf trekken, gewoon langs de rand werken. je hoort het stof kraken, maar het scheurt niet!

Gewoon doen! ben jij nu al ook bang? :D



Ps, ik vind de driver erg veel lijken op de Peerless Resolution 12" driver, of ben ik gewoon aan het dromen?


Huub-13

Zou heel goed kunnen.
Als je goed kijkt naar de ronde centrumplaat van de woofer (die waar bij Peerless hun naam op staat) van de Final, dan lijkt het alsof er met lijm een soort van aluminium plaatje op is geplakt.
Zo ziet het bij tenminste uit. Misschien hebben ze op die manier de afkomst willen verdoezelen.
Hoewel, een Peerless woofer is niets om je voor te schamen, toch . .?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Hany

Hmm.. ik ben toch erg benieuwd hoe de magneet eruit ziet.. Het klote is dat je weer alles moet schroeven, en ik heb geen idee of ik daarmee de afsluiting van de kist verpest..
Gisteren gekocht en dan meteen klooien..

Wie durft?!

Dutchmuscle

Heb hem er al af maar je hebt geen tools nodig ervoor gewoon met je handen.
gewoon stevig vast pakken met 2 handen en trekken en schuiven naar de volgende plek.

Huub-13

#32
Quote from: Dutchmuscle on December 24, 2012, 16:46:07
Heb hem er al af maar je hebt geen tools nodig ervoor gewoon met je handen.
gewoon stevig vast pakken met 2 handen en trekken en schuiven naar de volgende plek.
Als je sterke vingers hebt gaat het wel. Ik kon wel een schroevedraaiertje gebruiken.

Quote from: Hany on December 24, 2012, 16:43:17
Hmm.. ik ben toch erg benieuwd hoe de magneet eruit ziet.. Het klote is dat je weer alles moet schroeven, en ik heb geen idee of ik daarmee de afsluiting van de kist verpest..
Gisteren gekocht en dan meteen klooien..

Wie durft?!
Ik kan mijn nieuwsgierigheid wel bedwingen en ga me er niet aan wagen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Dutchmuscle

Hany begin eens met die schroeven jonguh!!!!! :D

rvdboomen

Ben erg benieuwd hoe de ervaringen nu zijn, kan me voorstellen dat de S220 inmiddels goed is afgesteld.
Ben zaterdag bij audiotvcentrum geweest waar ze ook met deze aanbieding kwamen.
Heb via vriend de nieuwe B&W M1 besteld, daar wil ik een sub bij die goed aansluit. Volgens audiotvcentrum zou de S220 dat doen, al snap ik dat ze die voorraad kwijt willen. Hoor graag of dit een goede optie is, budget voor mij is wel max 450.


kooba

Een XXLS 400 kost 15 euro meer dan je budget  :music:

rvdboomen

Maar krijg je voor die 165 euro meerprijs ook betere kwaliteit?

De S220 kostte voorheen richting de 1000 euro, die zou dan op papier toch kwalitatief beter moeten zijn?

Hany

Quote from: rvdboomen on January 21, 2013, 17:53:37
Maar krijg je voor die 165 euro meerprijs ook betere kwaliteit?

De S220 kostte voorheen richting de 1000 euro, die zou dan op papier toch kwalitatief beter moeten zijn?

Ik heb de S220 nu al een tijdje.. en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het geluid.
Ik gebruik de sub zelf meer voor muziek & games en ik gebruik niet eens zijn volle capaciteit.. mn buren hebben de 1e paar weken enorm geklaagd :D

Het geld & de prestaties die je ervoor krijgt is zeker de moeite waard..
De reden dat ik geen BKelec subwoofer nieuw in Nederland heb gekocht is omdat de enige winkel genaamd RAsubs mij totaal niet aanstaat.. de service & klant communicatie is daar ver te zoeken.. laat staan als je een garantie probleem wilt aankaarten dat door iemand vanuit zn woonkamer wordt behandeld.. niet serieus te nemen dus..

Mocht je de sub willen horen dan ben je altijd welkom bij mij in Amsterdam ;)

LuPo

Wat kost deze subwoofer nu dan? €399?

fokke-gerrit

Quote from: Hany on March  6, 2013, 23:01:43
Ik heb de S220 nu al een tijdje.. en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het geluid.
Ik gebruik de sub zelf meer voor muziek & games en ik gebruik niet eens zijn volle capaciteit.. mn buren hebben de 1e paar weken enorm geklaagd :D

Het geld & de prestaties die je ervoor krijgt is zeker de moeite waard..
De reden dat ik geen BKelec subwoofer nieuw in Nederland heb gekocht is omdat de enige winkel genaamd RAsubs mij totaal niet aanstaat.. de service & klant communicatie is daar ver te zoeken.. laat staan als je een garantie probleem wilt aankaarten dat door iemand vanuit zn woonkamer wordt behandeld.. niet serieus te nemen dus..

Mocht je de sub willen horen dan ben je altijd welkom bij mij in Amsterdam ;)

Hoe wil je dan garantie op de final claimen merk bestaat niet meer
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Kanariepiet

Oef, denk dat alle BK eigenaren het hier niet mee eens zijn, met RAsubs is juist zeer goed te communiceren en kunnen we ook hier op het forum lastigvallen ;)
Wat leveringen betreft is hij natuurlijk compleet afhankelijk van BK zelf!

Je had hem natuurlijk ook zelf bij BK kunnen bestellen :-X

Quote from: Hany on March  6, 2013, 23:01:43
De reden dat ik geen BKelec subwoofer nieuw in Nederland heb gekocht is omdat de enige winkel genaamd RAsubs mij totaal niet aanstaat.. de service & klant communicatie is daar ver te zoeken.. laat staan als je een garantie probleem wilt aankaarten dat door iemand vanuit zn woonkamer wordt behandeld.. niet serieus te nemen dus..

yorkie13

#41
Ieder zijn mening lijkt me, maar toch even reageren.

Weet niet wie Hany is dus of ik ook contact met hem heb gehad, anders verneem ik graag.
Mag ook via PM of email.

De final subwoofer betreft een oude partij van een merk wat niet meer bestaat en inmiddels failliet is.

BK subwoofers vertegenwoordig ik al 5 jaar in Nederland en er zijn vele tevreden gebruikers .
Demonstratiess in de UK zijn nergens mogelijk .
Dat is 1 van de redenen dat de geheel in eigen beheer ontwikkelde en gebouwde
subwoofers voor scherpe prijzen in de markt gezet kunnen worden.

Ralf
RA Subs

yorkie13

#42
Edit

Ik had al vrij snel in je topic geregeerd.
Als je tevreden bent met de Final subwoofer dan is dat toch mooi.

sweatsockpimp

Ook deze BK gebruiker (XLS400 FF) is zeer tevreden over RA Subs.
Feilloze afhandeling en via dit forum alle info met de snelheid van het licht te verkrijgen!
Tevreden klant dus! :happy:
Boenicke W5 SE / Naim Uniti Atom / OPPO UDP-205 multiregion / Philips 55OLED804 / PS 4 / Synology DS 213

kooba

Hier nog een tevreden klant.

Ik moest wel redelijk lang wachten tussen bestellen en leveren ivm dat BK gesloten was tussen kerst en oud/nieuw en bestellingen pas op 2 januari in behandeling genomen werden.

God weet hoeveel mailtjes gestuurd naar RA waarbij ik soms dacht die vent zal wel gek worden. Heb je hem weer. Doe eens rustig man, je sub komt wel hoor!

Maar alle mailtjes snel en vriendelijk beantwoord :)
Dus imo zeer klantvriendelijk. En mocht ik ooit problemen binnen de garantie krijgen dan heb ik geen enkele aanleiding om aan te nemen dat dat niet keurig netjes afgehandeld zal worden. :)

En de sub zelf (400XXLSFF) ben ik ook nog altijd zeer content mee.  :music:

yorkie13

#45
Bedankt voor de steun, maar weet zelf gelukkig beter.

Maar nu maar weer over subwoofers.

Zo heb ik zelf een dergelijke Final S220 subwoofer besteld en kan deze zo vergelijken.

Reden is o.a. De gebruikte FF en de Peerless woofer van 30 cm.

Ik krijg de subwoofer komende week binnen.

LuPo


yorkie13


yorkie13

#48
Vandaag de S220 van Final binnen gehad.

plaatje van woofer en plate amp, met een ringkerntrafo  8)

Of de woofer nu van Peerless is ?

yorkie13

niet van peerless dus, korf en magneet zijn echt anders.