spotify naar squeezebox

Started by wim bruins, December 17, 2012, 16:53:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Hoi

Spotify op de computer gezet en werkt zonder problemen.

Nu wil ik graag spotify op de squeezebox dus naar toep gallerie van de squeezebox om spotify te installeren.
Alles ingevoerd maar kan niks terug vinden op de LMS

Opnieuw aanmelden helpt ook niet

:huh2:

BuSpu

Is het niet zo dat je Spotify standaard, maar op een device kan draaien? Premium draait wel op meerdere devices dacht ik.

wim bruins

#2
Quote from: BuSpu on December 17, 2012, 17:44:25
Is het niet zo dat je Spotify standaard, maar op een device kan draaien? Premium draait wel op meerdere devices dacht ik.


Premium afgesloten bij spotify.

Raar, kan spotify wel terug vinden op mijn afstandsbedining op de site van logitech maar niet op de LMS
Werkt ook niet op de afstandbedining op de site van logitech.

wim bruins

Quote from: wim bruins on December 17, 2012, 17:49:09

Premium afgesloten bij spotify.

Raar, kan spotify wel terug vinden op mijn afstandsbedining op de site van logitech maar niet op de LMS
Werkt ook niet op de afstandbedining op de site van logitech.


Spotify staat nu op de squeezebox en werkt.
Kan spotify wel via de LMS aangestuur worden of alleen via de squeezebox zelf.
Kan op de LMS niks vinden.


   

BuSpu

LMS
LMS kan verwijzen naar:
LMS (motorfiets), een Duits historisch motorfietsmerk
Learning Management System, zie Elektronische leeromgeving
London, Midland and Scottish Railway, een spoorwegmaatschappij uit het Verenigd Koninkrijk
Landelijk Model Systeem - Nederlands nationaal model voor verkeersprognoses
LMS International - Leuven Measurement systems, Leuvens hoogtechnologisch bedrijf

ehhhhh :blink: ben je even kwijt

wim bruins

Quote from: BuSpu on December 17, 2012, 22:49:39
LMS
LMS kan verwijzen naar:
LMS (motorfiets), een Duits historisch motorfietsmerk
Learning Management System, zie Elektronische leeromgeving
London, Midland and Scottish Railway, een spoorwegmaatschappij uit het Verenigd Koninkrijk
Landelijk Model Systeem - Nederlands nationaal model voor verkeersprognoses
LMS International - Leuven Measurement systems, Leuvens hoogtechnologisch bedrijf

ehhhhh :blink: ben je even kwijt



logitech media server.

Spotify gaat er weer uit, veel te omslachtig.
Zet mij eigen cd,s wel op de laptop.

Word een dagje ouder  :confused:   


rovinggecko

Hoe heb je spotify tegevoegd? Via de webinterface van de squeezeserver? Rechts onder naar settings en dan op de plugin tab de thurd party spotify app gekozen? (en niet de standaard app want die werkt niet)?

Dan moet je, na invullen van je spotify premium account in the plugin settings, en een herstart van de squeezeserver, de app terugvinden in de gebruikers app, if bv ipeng.

Werkt prima voor mij...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

wim bruins

#7
Quote from: rovinggecko on December 17, 2012, 23:38:41
Hoe heb je spotify tegevoegd? Via de webinterface van de squeezeserver? Rechts onder naar settings en dan op de plugin tab de thurd party spotify app gekozen? (en niet de standaard app want die werkt niet)?

Dan moet je, na invullen van je spotify premium account in the plugin settings, en een herstart van de squeezeserver, de app terugvinden in de gebruikers app, if bv ipeng.

Werkt prima voor mij...


Toegevoegd via welkom bij mysqueezeboc.com    RECHTS ONDER NAAR SETTING EN DAN OP DE PLUGIN TAB ....   ????  kan het niet vinden.

Werkt spotify ook via de logitech media server die ik nu gebruik.
Moet je altijd afspeellijsten gaan maken om muziek te kunnen luisteren op de sqeezebox.


Momenteel werkt spotify alleen via het menu mijn toepassingen op de squeezebox, kan het niet bedienen met de logitech media server waar ook mijn muziek bestanden en internet radio op staan.   


rovinggecko

Surf naar de LMS, http://...:9002. Daar moet je rechts onder naar settings kunnen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

wim bruins

Alles werkt

Na 2 dagen  :yawnee:

Plugin aangevinkt en opnieuw aangemeld.

Geluid op cd nivo, hoor geen verschil met mijn cd speler en streamen.  :omg:

:)

 

rovinggecko

Yep, klinkt prima, helemaal als je het gemak er bij in factored. Gebruik je ook een app op de telefoon/ ipad?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

wim bruins

#11
Quote from: rovinggecko on December 19, 2012, 19:06:23
Yep, klinkt prima, helemaal als je het gemak er bij in factored. Gebruik je ook een app op de telefoon/ ipad?


Nu nog met de laptop maar ik wil er nog graag een 7 inch tablet bij aanschafen.
Zal wel een nexus 7 worden.   

Even wachten op een leuke aanbieding.

   

rovinggecko

Een oude ipod touch werkt eventueel ook al...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

wim bruins

Quote from: rovinggecko on December 19, 2012, 19:51:02
Een oude ipod touch werkt eventueel ook al...



Is ook een optie.

Laptop moet nu wel open staan om te kunnen streamen, deksel dicht betekend einde.


   

BuSpu


wim bruins

Quote from: BuSpu on December 19, 2012, 22:20:00
kijk is het je toch gelukt  :clapping:


:hehe: Wie wil er nog een dure nad cd speler overnemen. 

Dit klinkt wel heeeeeel goed, ben echt verbaast.
En dat ook nog met een interlink van de bouwmarkt aan de queezebox  :crazy:


 

Kingpin

Quote from: wim bruins on December 19, 2012, 22:12:39
Laptop moet nu wel open staan om te kunnen streamen, deksel dicht betekend einde.
Tijd voor een klein nasje ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: wim bruins on December 19, 2012, 17:58:32
Alles werkt

Na 2 dagen  :yawnee:

Plugin aangevinkt en opnieuw aangemeld.

Geluid op cd nivo, hoor geen verschil met mijn cd speler en streamen.  :omg:

:)


Hier moet ik toch even tegenin gaan :P Spotify klinkt beduidend platter en geluid kleeft aan de speakers. Als achtergrond muziek goed om aan te horen..

Groetjes,

Ronald

wim bruins

#18
Quote from: Audioloog on December 20, 2012, 06:21:00
Hier moet ik toch even tegenin gaan :P Spotify klinkt beduidend platter en geluid kleeft aan de speakers. Als achtergrond muziek goed om aan te horen..

Groetjes,

Ronald


Hier kleeft echt niks aan de speaker hoor, cd of spotify hoor echt geen verschil,
Misschien tijd voor een setje magnepans.  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Misschien dat het met een betere instalatie wel hoorbaar is .

Kon in menu instelling ook nog iets aanvinken voor een beter geluid.
     

BuSpu

Premium users kunnen een hogere kwaliteit streamen heb ik ergens gelezen.

wim bruins

#20
Heb wel het premium abonnement afgesloten.


De geluidskwaliteit bij het Spotify Premium abonnement is aanzienlijk beter dan bij het Spotify Unlimited abonnement: bij het laatstgenoemde gaat het om 160 kbps, bij het eerstgenoemde maar liefst 320 kbps

BuSpu

Quote from: wim bruins on December 20, 2012, 10:05:38
Heb wel het premium abonnement afgesloten.
De geluidskwaliteit bij het Spotify Premium abonnement is aanzienlijk beter dan bij het Spotify Unlimited abonnement: bij het laatstgenoemde gaat het om 160 kbps, bij het eerstgenoemde maar liefst 320 kbps
Precies, dus misschien zit Audioloog door het soort abonnement op een lagere kwaliteit.

Robert T

Ik denk dat het iets genuanceerder is...  Sommige nummers hoor je wel, sommige nummers hoor je niet (het verschil tussen spotify stream en een originele flac of CD. Althans zo is het bij mij. Op zich geen probleem want de nummers die echt de moeite waard zijn wil je toch vaak het origineel van hebben lijkt me.

Overigens na een half jaar spotify op de SBT ben ik het een beetje zat... en dus trek ik m'n mac mini maar weer van de plank.. maar dat is offtopic. Hoop dat het voor jou i.e.g. wel stabiel blijft werken.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

hifiman

Quote from: BuSpu on December 20, 2012, 10:57:55
Precies, dus misschien zit Audioloog door het soort abonnement op een lagere kwaliteit.
Nope, ook premium via mijn logitech transporter  ;)

wim bruins

Quote from: Audioloog on December 20, 2012, 14:18:27
Nope, ook premium via mijn logitech transporter  ;)



Hoe gaat het met betalen van een premium ab.
Zelf heb ik de eerste maand met paypal betaald, moet ik nu zelf elke maand weer het bedrag overmaken of word dit automatisch afgeschreven.

:)