Konijntjes HT setup: Nieuwe luidsprekers

Started by konijntje, December 16, 2012, 16:00:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Ik Toshiba, oplaadbaar en 36 euro (gebruik ze op de 5900)

konijntje

Zijn de Toshiba's ook RF? zover ik weet is de 5900 IR (infrarood) en de 5910-6100 en de 8100 RF. De IR brillen zijn inderdaad goedkoper maar nutteloos voor de 8100. Moet wel zeggen dat iedereen bij mij de Epson brillen echt heel goed vind.

Crownfire

Quote from: konijntje on September 20, 2013, 16:28:30
Helemaal vergeten te reageren. Ja ik heb de orginele Epsons. Waren 80€ per stuk. Hoe zien de samsung brillen eruit? als ze ook maar iets zoals de tv brilletjes zijn dan zijn ze vreselijk :P

Ze zien er idd uit zoals de tv brilletjes. Maar hebben gewoon een batterij erin. Beeld is wel nagenoeg vergelijkbaar met die van Epson, maar ze kosten maar 35 euro per stuk. Ik heb er dus 2 liggen voor eventuele visite :). Voor mezelf heb ik uiteraard de Epson brillen.

jantje112

http://www.amazon.com/Samsung-SSG-5100GB-3D-Active-Glasses/dp/B00BIP816Q/ref=cm_cr_pr_product_top

Je hebt gelijk.. dacht dat ze gelijk waren. Volgens mij werken deze wel op de RF versies? (koopje in ieder geval)

Crownfire

Quote from: jantje112 on September 21, 2013, 19:50:59
http://www.amazon.com/Samsung-SSG-5100GB-3D-Active-Glasses/dp/B00BIP816Q/ref=cm_cr_pr_product_top

Je hebt gelijk.. dacht dat ze gelijk waren. Volgens mij werken deze wel op de RF versies? (koopje in ieder geval)

De Samsung brillen werken op RF idd. Epson Beamer herkent ze.

konijntje


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

curl

Waar zijn de mooie Magnasphere Gamma gebleven?


konijntje

Quote from: curl on January 20, 2014, 23:57:32
Waar zijn de mooie Magnasphere Gamma gebleven?

Die heb ik nog, staan in opslag. Helaas te groot voor de kamer nu. Ook heb ik nu alles van KEF wat mooi uniform geluid geeft. Maar de Magnaspheres komen nog wel een keer terug ;-).

joostpolletje

Wat voor merk bekabeling heb je tussen de Denon en KEF?
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

konijntje

Begin post geupdate! Ben weer verhuist en nieuwe fotos.

Quote from: joostpolletje on January 21, 2014, 14:27:57
Wat voor merk bekabeling heb je tussen de Denon en KEF?

Dit is gewoon merkloos, gekocht bij allekabels.nl.


Crownfire

Quote from: konijntje on November 13, 2015, 19:28:05
Begin post geupdate! Ben weer verhuist en nieuwe fotos.

Mooie apparatuur hoor. Mooie beamer vooral 😉. Heb je geen behoefte gehad om de kabels in de muur te frezen?

konijntje

#37
Quote from: Crownfire on November 13, 2015, 20:25:09
Mooie apparatuur hoor. Mooie beamer vooral [emoji6]. Heb je geen behoefte gehad om de kabels in de muur te frezen?

Thanks! Ja dat is wel mooier, maar als het nieuwe meubel er staat dan denk ik dat ik het oplos met een mooie witte aluminium kabelgoot. Het gaat om een stukje van 40 cm. De kabel van het projectiescherm is amper te zien.

Uiteindelijk wil ik een nieuw scherm die wel voldoende blackdrop heeft. Dan misschien alles omgooien en ook atmos speakers installeren in het plafond. Maar dat zal waarschijnlijk gelijk vallen met de koop van een 4K beamer haha.

Nu hebben andere zaken voorrang en ik en m'n vriendin vinden het nu (ok zodra het nieuwe dressoir er is ;-) ) netjes genoeg.

Nu nog een actie foto stond wel lampje aan, zodra de film weer draait gaat alles uit ;-).


Crownfire

Ja precies. Mooie plannen hoor. Ik heb zelf de kabels door de muur heen gehaald. Ook voor mijn tv. vind ik persoonlijk het mooiste. Dus als je ooit toch bezig gaat zijn zou ik dat doen :). Vette film Jurassic World. Atmos. Dat komt er hier never nooit in ben ik bang haha.

konijntje

Quote from: Crownfire on November 14, 2015, 10:15:07
Ja precies. Mooie plannen hoor. Ik heb zelf de kabels door de muur heen gehaald. Ook voor mijn tv. vind ik persoonlijk het mooiste. Dus als je ooit toch bezig gaat zijn zou ik dat doen :). Vette film Jurassic World. Atmos. Dat komt er hier never nooit in ben ik bang haha.

Ja als ik ga verbouwen ga ik ook de kabels mooi wegwerken maar de tv is ook alweer wat jaartje oud dus dan wordt gewoon alles vervangen ;-).

Als ik atmos ga doen worden het van die witte inbouw speakers dus die vallen amper op. Gelukkig vind mijn vriendin (bijna) alle HT dingen prima. Zolang het maar beetje netjes is. De BK Monolith was ook geen probleem :-D.

konijntje

Updatje, Bk monolith vervangen door de XXLS400 en ander tv meubel.

solitaire

een man van weinig woorden :coffee:

Vanwaar de downsize ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

konijntje

Quote from: solitaire on October 28, 2017, 06:25:47
een man van weinig woorden :coffee:

Vanwaar de downsize ?




soli

Ik had de openingspost aangepast ;-) naar eigenlijk was ik op zoek naar iets wat beter in het interieur paste. De Monilith was wel erg groot en overkill voor een Amsterdams jaren 30 appartement met houten vloeren. De xxls geeft alsnog een mooi geluid en staat veel beter ;-).


Sent from my iPhone using Tapatalk

solitaire

Ah, daar had ik niet gekeken :-[

Mooie set zo te zien :coffee:





soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

konijntje

Updatje van mijn kant.

Alle luidsprekers vervangen door nieuwe KEFs. De fronts en center door de nieuwe KEF R serie, R7 fronts en de R2c center. De rears zijn KEF Q150's. Ik vond de R3 iets te overkill om als surrounds te dienen en aangezien ik ze neerzet waren de surrounds van de R serie ook geen optie. De nieuwe R7's zijn echt een grote upgrade vanaf de iQ9's. Zeer blij mee!

Ook is de TV ondertussen vervangen door een 55 inch LG OLED. En de versterker vervangen door een Denon X4500h.

fluissie

Oe als kef liefhebber kan ik dit wel waarderen  :pompom:

Mooie upgrade  :inlove:

Je speelt ook met de Denon AVR x4500  :D, mooie match met de r hé


konijntje

Quote from: fluissie on August 12, 2019, 23:11:33
Oe als kef liefhebber kan ik dit wel waarderen  :pompom:

Mooie upgrade  :inlove:

Je speelt ook met de Denon AVR x4500  :D, mooie match met de r hé

Ja ik ben ook echt een KEF liefhebber. Ben zeer tevreden met het geluid van de R7's. De X4500 speelt er mooi bij ja, alhoewel het toch een beetje knaagt of die wel het beste uit de R7s haalt en of een mooie eindversterker niet beter zou zijn... Laatst bijna een NAD275BEE voor helft van de prijs gekocht maar toch nog niet gedaan aangezien de R7's nog niet eens binnen waren haha..

Jammer alleen dat een van de R7's een lijmvlek heeft onder de centrale driver. Dus even afwachten wat KEF daarover te zeggen heeft... (zijn nieuw gekocht). Maar dat wordt ongetwijfeld netjes opgelost door de dealer alleen maakt toch dat ik niet gelijk 100% kan genieten.

De walnut kleur is trouwens echt geweldig  :inlove:

Tevens merk ik dat ik de projector steeds minder gebruik sinds de 55 inch OLED. Als de 80+ inch oprolbare oleds ooit betaalbaar worden gaat alles de deur uit daarvoor denk ik...

fluissie

Quote from: konijntje on August 13, 2019, 11:53:23
Ja ik ben ook echt een KEF liefhebber. Ben zeer tevreden met het geluid van de R7's. De X4500 speelt er mooi bij ja, alhoewel het toch een beetje knaagt of die wel het beste uit de R7s haalt en of een mooie eindversterker niet beter zou zijn... Laatst bijna een NAD275BEE voor helft van de prijs gekocht maar toch nog niet gedaan aangezien de R7's nog niet eens binnen waren haha..

Jammer alleen dat een van de R7's een lijmvlek heeft onder de centrale driver. Dus even afwachten wat KEF daarover te zeggen heeft... (zijn nieuw gekocht). Maar dat wordt ongetwijfeld netjes opgelost door de dealer alleen maakt toch dat ik niet gelijk 100% kan genieten.

De walnut kleur is trouwens echt geweldig  :inlove:

Tevens merk ik dat ik de projector steeds minder gebruik sinds de 55 inch OLED. Als de 80+ inch oprolbare oleds ooit betaalbaar worden gaat alles de deur uit daarvoor denk ik...

Dat heb ik nu precies ook.... Heb de r700 nu en eerst de r500 als fronts en ik heb het gevoel dat de 700 wat meer sap mogen hebben.

Vandaar dat mijn 4500 nu tijdelijk te koop staat

Veel plezier van je kefs ! Hopen dat het euvel snel is opgelost

Groetjes jeroen

konijntje

Quote from: fluissie on August 13, 2019, 12:03:13
Dat heb ik nu precies ook.... Heb de r700 nu en eerst de r500 als fronts en ik heb het gevoel dat de 700 wat meer sap mogen hebben.

Vandaar dat mijn 4500 nu tijdelijk te koop staat

Veel plezier van je kefs ! Hopen dat het euvel snel is opgelost

Groetjes jeroen

Ah ja, ik heb de X4500 nieuw voor 990€ gekocht dus was echt een koopje. Ik zat wel naar de 6500 te kijken maar voor de prijs van de 6500 kon ik een 4500 en een eindversterker kopen, dan denk ik dat een goede eindversterker beter is. Die mening deel ik nu nog steeds dus ik hou de X4500 en zal eventueel een eindversteker erop aansluiten.

Waarmee wil je de X4500 vervangen?

fluissie

Een 6 serie Denon dus... :D

Maar zit ook de optie te overwegen om er een aparte eindbak naast te zetten ECHTER zijn er niet zoveel in het zilver welke er optisch een beetje bij matchen helaas