Konijntjes HT setup: Nieuwe luidsprekers

Started by konijntje, December 16, 2012, 16:00:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

konijntje

Even update van mijn HT. 12-8-2019

Alle luidsprekers vervangen door nieuwe KEFs. De fronts en center door de nieuwe KEF R serie, R7 fronts en de R2c center. De rears zijn KEF Q150's. Ik vond de R3 iets te overkill om als surrounds te dienen en aangezien ik ze neerzet waren de surrounds van de R serie ook geen optie.

Ook is de TV ondertussen vervangen door een 55 inch LG OLED. En de versterker vervangen door een Denon X4500h.

Ik zal binnenkort eens wat mooie nieuwe fotos maken. Voor nu even snel wat kiekjes van de mobiel.


Component          Wat staat er nu?
TV:LG OLED55C8
Projector:Epson EH-TW8100
PJ Scherm:iVisions 100" CinemaHD Tab-Tensioned Electric
HD-TV/PVR:Ziggo NEXT Box
Receiver::Denon AVR X-4500H
Frontspeakers:KEF R7
Centerspeaker:KEF R2c
Surroundspeakers:KEF Q150
Subwoofer:BK XXLS-400 FF Mat wit
HTPC:Zelfbouw met XBMC incl BR speler/brander (volledig passief gekoeld)
TV-meubel:IKEA
Afstandsbediening:Logitech Harmony Elite

Fotos



frederick130391

Ziet er al mooi uit! Nog al iemand met een tw 5910 :p
De mijne moet nog even wachten voor hij de lucht in mag, wacht nog op de reparatie van mijn scherm
Projector: Epson TW-5910
Receiver:Marantz SR7007
Front-Speakers: B&W DM 603 S3 Center-Speaker: B&W LCR 60 S3 Rear-Spreakers: B&W DM 601 S3 Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Bronnen: PS3, Mac Mini (xbmc), digibox

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo


konijntje

Dank allen! Ondertussen wat updates uitgevoerd en verwerkt in de OP

Maro

Hee Michael, mooie set en een bekende sub, veel plezier ermee.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

konijntje

Inderdaad Valkyrie, hij komt van jou post! Hopelijk vindt je het OK.

Bedankt voor reacties. enige is dat bij elke upgrade er weer een nieuwe zwakste schakel is die geupdate moet worden haha.

Valkyrie

Quote from: konijntje on May 20, 2013, 19:06:06
Inderdaad Valkyrie, hij komt van jou post! Hopelijk vindt je het OK.

Bedankt voor reacties. enige is dat bij elke upgrade er weer een nieuwe zwakste schakel is die geupdate moet worden haha.

Geen probleem hoor! Het viel me alleen op. :)
Heerlijk hè dat upgradevirus... ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

konijntje

Quote from: Valkyrie on May 20, 2013, 19:41:58
Geen probleem hoor! Het viel me alleen op. :)
Heerlijk hè dat upgradevirus... ;)

Inderdaad haha. Weer een upgrade, de PJ ditmaal al was dat meer voor de lensshift :)

RonG

Volgens mij ga je er enkel niet alleen m.b.t. lensschift er op vooruit :), mooie beamer alsook set natuurlijk ;D

konijntje

Quote from: RonG on August  7, 2013, 15:16:04
Volgens mij ga je er enkel niet alleen m.b.t. lensschift er op vooruit :), mooie beamer alsook set natuurlijk ;D

Haha ja je hebt helemaal gelijk. Het beeld is ook erg mooi!!

konijntje

#12
Vandaag aantal banaanpluggen binnen gekregen. Alle connecties voor de 5 speakers ervan voorzien.



Al met al wel tevreden, gelijk de kabels weer eens opgeruimd achter het meubel.

larzie

Vanwaar de overstap van Onkyo naar Yamaha? Was Onkyo niet helemaal je ding?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

konijntje

Quote from: larzie on August 12, 2013, 23:21:54
Vanwaar de overstap van Onkyo naar Yamaha? Was Onkyo niet helemaal je ding?

Om heel eerlijk te zijn niet echt een keuze qua geluid. Voordat de volledige HT er stond een Onkyo nr509 gekocht omdat de bang for buck goed was. Daarna HT uitgebreid en een PJ gekocht. Toen dus dual HDMI out nodig. geupgrade naar de nieuw onkyo omdat de 509 goed was bevallen maar toenheel veel HDMI issues gehad. Daarna erover gelezen en kwam uit dat Onkyo in die series er meer problemen met HDMI had. Ik durfde een wissel niet aan dus kon de receiver omwisselen voor de Yamaha.

Ik had altijd een Yamaha RX-V1700 maar die had alleen hdmi 1.2a dus die is onlangs verkocht.

konijntje

Het is dan wel niet direct HT maar aangezien de films ergens opgeslagen moeten worden. Wat fotos van m'n server en een paar extra foto's van de HT.



Half hoog 19 inch rack, van boven naar beneden. 24 ports Netgear ProSafe gigabit switch. Hierop zit de server met 3x Gbit aan het interne netwerk en 1x Gbit aan het IPTV netwerk van Glashartmedia.

Op de server draait Microsoft Hyper-V met een aantal virtuele machines waaronder een IPTV proxy, mailserver en file server. Er zitten op dit moment 8 x 3 TB WD RED schijven in, geconfigureerd als RAID-5 wat een netto opslag voor de films/series geeft van 17,7 TB. Waarschijnlijk zal ik volgende maand beginnen aan de 2e array met 4x 3 TB extra. (totaal kan het chassis en raidsysteem 24 schijven aan) Dit alles draait op een supermicro server moederboard met een intel i7 en 20 GB RAM geheugen.

Onderin de case zit een APC SMT3000 UPS die de hele kast 2 uur van stroom kan voorzien in geval van een stroomuitval en behoed voor stroompieken en dalen.



en als laatste nog wat bewoners die ook van de HT genieten  O0


MaLa

Mooie HT en aquarium! Is dat aquarium niet wat te klein voor die maanvis? Deze kunnen toch meer dan 20 cm hoog worden?
XTZ - BK - Marantz

konijntje

Quote from: MaLa on August 13, 2013, 21:02:51
Mooie HT en aquarium! Is dat aquarium niet wat te klein voor die maanvis? Deze kunnen toch meer dan 20 cm hoog worden?

Dankje. Volgens mij groeien vissen ook een beetje naar het aquarium maar als ze te groot worden neemt de speciaalzaak ze graag weer terug. Even experimenteren dus. Maar voor nu hebben ze genoeg ruimte.

MaLa

Oke! Die achterwand, heb je die zelf gemaakt met isomo en epoxy hars? Of is het een prefab achterwand?
XTZ - BK - Marantz

larzie

Quote from: konijntje on August 13, 2013, 21:10:47
Dankje. Volgens mij groeien vissen ook een beetje naar het aquarium maar als ze te groot worden neemt de speciaalzaak ze graag weer terug. Even experimenteren dus. Maar voor nu hebben ze genoeg ruimte.

De walvishaai valt helaas af! :(
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

konijntje

Quote from: MaLa on August 13, 2013, 21:12:21
Oke! Die achterwand, heb je die zelf gemaakt met isomo en epoxy hars? Of is het een prefab achterwand?
Ik heb het aquarium gekregen maar zover ik weet is het een standaard Juwel achterwand.

Quote from: larzie on August 13, 2013, 21:39:38
De walvishaai valt helaas af! :(

Helaas :tongue2:

Crownfire

Hoe bevalt de 8100 jou? Ik vind hem echt magisch bijna :)

konijntje

Quote from: Crownfire on September  8, 2013, 20:13:40
Hoe bevalt de 8100 jou? Ik vind hem echt magisch bijna :)

Hij bevalt erg goed! Eergisteren de eerste 3D film gekeken op de 8100 en dit is ook een enorme stap vooruit vanaf de 5910!

Crownfire

Heb je ook de originele Epson brillen? Ik heb zowel samsung als Epson. Epson net ietjes beter. Samsung qua prijs stukje beter betaalbaar.

konijntje

Quote from: Crownfire on September 10, 2013, 17:22:00
Heb je ook de originele Epson brillen? Ik heb zowel samsung als Epson. Epson net ietjes beter. Samsung qua prijs stukje beter betaalbaar.

Helemaal vergeten te reageren. Ja ik heb de orginele Epsons. Waren 80€ per stuk. Hoe zien de samsung brillen eruit? als ze ook maar iets zoals de tv brilletjes zijn dan zijn ze vreselijk :P