Calendar synchroniseren tussen iMac, iPad 2 en iPhone 4s

Started by JürgenW, December 12, 2012, 20:18:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JürgenW

Raar verschijnsel heb ik sinds een tijdje.

Ik kan de Calendar/agenda niet meer goed synchroniseren tussen iMac, iPad 2 en iPhone 4s, terwijl dat maanden lang goed ging.

Wat gebeurt er thans?
Als ik gegevens invoer in de agenda van de iMac dan krijg ik via het synchroniseren die gegevens ook op de iPad en de iPhone, maar andersom wil het niet meer.

Ik heb gekeken of ik op iPad en iPhone met andere agenda's (dan Calendar) werk: nee.

Ik ben ook alle (denk ik) andere instellingen langs gelopen, maar heb niet iets gezien wat ik nog kan wijzigen om het weer goed te krijgen.

Voor een oplossing houd ik me dus aanbevolen. (Maar zonder natuurlijk mijn agendagegevens te verliezen.)


Oud lid

Is het de iCloud agenda?

Agenda even uitschakelen op de ipad en iphone en weer inschakelen. Kan soms de oplossing zijn.

Erwin B

JürgenW

Ik heb bij de iPad en de iPhone cloud uitgeschakeld: 'inactief' ipv. 'verwijderd'.

Met uitschakelen op de ipad en iphone bedoel je: via iTunes neem ik aan. ja?

Daar kan ik in-/uitschakelen: Synchroniseer agenda's (staat bij mij trouwens op: Alle agenda's).

Dus bedoeld je: schakel synchroniseer agenda's uit, synchroniseer, schakel synchroniseer agenda's weer in?

O ja, wat ik ook heb gedaan is voor agenda's: 'Vervang gegevens op deze iPhone [resp. iPad] - Alleen tijdens de volgende synchronisatie.



Oud lid

Als je op de imac in systeem voorkeuren>icloud de vink weghaalt voor de agenda of voor andere naar iCloud pushende programma's en na eeen minuut weer inschakelt kan dat soms bepaalde synchronisatie problemen oplossen.

Als je zo'n zelfde soort aanvink venster  hebt op de ipad of iphone dan zou je dat daar eens kunnen proberen.


Erwin B

JürgenW

Heeft niet geholpen.
Overigens denk ik dat je gelijk hebt.
Het moet iets te maken hebben met iCloud.
Ik blijf zoeken.

CoSo

Je iCloud moet wel op alle machines waar je je agenda enzo wil hebben aan staan.

Oud lid

Staat de tijd goed in www.icloud.com? Op Midden Europese tijd? Staat standaard namelijk op Pacific.


Erwin B

JürgenW

Ik heb er voor gekozen om de iPhone te herstellen en dus opnieuw in te richten.
Gelukkig kon ik veel bestanden terugzetten, zodat het nogal mee viel.
Na het herstel werkt de agenda van zowel de iPhone als de iPad (en de iMac) naar behoren .

JürgenW

Inmiddels had ik weer hetzelfde verschijnsel: synchronisatie agenda richting iMac lukte niet (andersom wel).
Uiteindelijk denk ik de oplossing gevonden te hebben:
Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden.
In elk geval is het mij gelukt om wijzingen agenda vanuit iPhone/iPad over te brengen naar de Calendar van de iMac.

zie:
http://support.apple.com/kb/TS2481?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Daar worden vele stappen genoemd.
Ik kon volstaan met de eerste (nadat ik een reservekopie heb gemaakt):
eerste synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen.
Als men deze hyperlink kiest, dan komt men in een subtekst terecht, die aangeeft wat men op iMac in de 'Terminal' moet invoeren (precieze gang van zaken is afhankelijk van versie OS).
Vervolgens iTunes geopend. De synchronisatieopties (contacten, agenda, ...) waren niet aangevinkt.
Aangevinkt; gesynchroniseerd, en het werkte over en weer; eerst met de iPhone, daarna met de iPad: ook dat werkte.

Als het niet gewerkt had, dan had ik de verdere stappen gevolgd die op de gelinkte website zijn vermeld.