LuPo's HT

Started by LuPo, December 11, 2012, 16:02:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

De week daarvoor was hij 2,06 :D Ik heb gister ook even getwijfeld voor 2,75. Maar ik vind het jammer dat het meer een docu is dan een concert. Zitten wel wat muziek stukjes in, maar meer praten en dat vind ik jammer.

Hij staat nog wel in de wishlist, dus misschien dat hij nog een keer mee mag :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: Martijn90 on December 13, 2012, 12:10:43
De week daarvoor was hij 2,06 :D Ik heb gister ook even getwijfeld voor 2,75. Maar ik vind het jammer dat het meer een docu is dan een concert. Zitten wel wat muziek stukjes in, maar meer praten en dat vind ik jammer.

Hij staat nog wel in de wishlist, dus misschien dat hij nog een keer mee mag :D

Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Als concert kun je hem niet rekenen het is een documentaire.

Ik ga even op jacht naar wat goede echte concerten. OP AVS forum werden ook wel wat concerten genoemd. Onder andere Diana Krall waar Fear1986 het wel eens over heeft. :)

FeaR1986

Quote from: LuPo on December 13, 2012, 11:31:57
Iemand trouwens nog een idee wat mooie goede opnames muziek-BD's zijn om je set eens lekker mee te testen?

Adele - Live At The Royal Albert Hall heb je zeker al? Ik kan haar muziek echt niet aanhoren op de radio, maar live is ze erg goed. Indrukwekkend ook. Blue Man Group: How To Be A Megastar Live! laat mijn set ook altijd vrolijk werken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

is een mooi draadje voor. maar alles in the royal albert hall is vaak erg goed. probeer Joe bonamassa eens.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


LuPo

Quote from: FeaR1986 on December 13, 2012, 14:48:04
Adele - Live At The Royal Albert Hall heb je zeker al? Ik kan haar muziek echt niet aanhoren op de radio, maar live is ze erg goed. Indrukwekkend ook. Blue Man Group: How To Be A Megastar Live! laat mijn set ook altijd vrolijk werken.

Nee, ik heb alleen Michael Jackson - This is it omdat hij maar 2,60 pond was. :D

Adele is een optie inderdaad. Ik zag dat The Killers in de Royal Albert Hall ook goede cijfers krijgt op blu-ray.com (thanks nog Martijn). ;)

Quote from: W.Otter on December 13, 2012, 14:49:07
is een mooi draadje voor. maar alles in the royal albert hall is vaak erg goed. probeer Joe bonamassa eens.

Welk draadje bedoel je als ik vragen mag. Heb ik weer wat te lezen. :)

Quote from: morca on December 13, 2012, 17:41:47
Ik bedoelde idd wat anders  met ARC.
Automatic Room Correction  :)

Maar dat kabeltje ken ik idd ook ,maar de naam niet

Ik dacht al dat je iets anders bedoelde. :P

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Quote from: W.Otter on December 13, 2012, 19:12:47
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83899.msg2308451#msg2308451

Bedankt. Ik heb er een aantal in mijn wishlist bij amazon.co.uk gezet. Dus die worden meegenomen zodra ik weer wat ga bestellen (en ze gunstig geprijsd zijn). O.a. Adele, The Killers, Pink, John Mayer etc. :)

Verder laatst weer van een filmpje genoten. The Silence of the Lambs (1991) blijft een steengoede thriller! :popcorn:

Pallenmans

als je ook wel van wat harders houd  :headbanging: :headbanging: probeer opeth een vanuit de  royal albert hall  is echt super  :wub:
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

VTEC_genieter

@LuPo,
De blu-ray van John Mayer bevat qua beeld veel zwart en veel blauw. Het geluid bevat wel heel veel bass vind ik  :dry:
De muziek blu-ray's van "David Foster & Friends" hebben ook een goede video/audio-kwaliteit  ;)
Bevat mooie kleuren en goed geluid.



Verder ik heb ook de XXLS400 subwoofer van BK, in pianolak zwart  :inlove:
*ik kijk naar meneer Otter*  :D
Als je deze goed instelt, dan hoor je hem niet overdreven dreunen. Laatst ging ik de film "The Road" kijken en de sub werkte subtiel goed mee. De scene met die aardbeving was  :headbanging:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Quote from: Pallenmans on December 14, 2012, 17:33:00
als je ook wel van wat harders houd  :headbanging: :headbanging: probeer opeth een vanuit de  royal albert hall  is echt super  :wub:

Bedankt ik ga er eens naar kijken. Al ben ik niet zo van het harde werk, maar wellicht is het wat! :)

Quote from: VTEC_genieter on December 14, 2012, 20:15:53
@LuPo,
De blu-ray van John Mayer bevat qua beeld veel zwart en veel blauw. Het geluid bevat wel heel veel bass vind ik  :dry:
De muziek blu-ray's van "David Foster & Friends" hebben ook een goede video/audio-kwaliteit  ;)
Bevat mooie kleuren en goed geluid.



Verder ik heb ook de XXLS400 subwoofer van BK, in pianolak zwart  :inlove:
*ik kijk naar meneer Otter*  :D
Als je deze goed instelt, dan hoor je hem niet overdreven dreunen. Laatst ging ik de film "The Road" kijken en de sub werkte subtiel goed mee. De scene met die aardbeving was  :headbanging:

Bedankt voor je input. Ik ga er eens naar kijken. Het viel me trouwens op dat veel van deze live BD concertopnames in zijn geheel op YouTube te vinden zijn! :blink:

VTEC_genieter

Goed geript zijn die beelden he  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Quote from: VTEC_genieter on December 14, 2012, 21:51:12
Goed geript zijn die beelden he  ;D

Ja best goed te doen. Je kunt Chris Botti gewoon in 720p op Youtube vinden. :D

Maar ik heb Chris Botti nu besteld in the US of A. Binnenkort lekker genieten! :pompom:
Ook nog even bij Amazon Fast and Furious 1-5 besteld. Schijnen kwalitatief (beeld en geluid) reference BD's te zijn. Dus die kon ik alle 5 voor 12 pond niet laten liggen. Overigens heb ik die prijs zelf aan laten passen aangezien ze bij zavvi ook 11,95 pond waren. Maar zavvi verzend altijd slecht en amazon is daar gewoon heel netjes mee.

Martijnst1990

Quote from: LuPo on December 15, 2012, 12:20:48
Ja best goed te doen. Je kunt Chris Botti gewoon in 720p op Youtube vinden. :D

Maar ik heb Chris Botti nu besteld in the US of A. Binnenkort lekker genieten! :pompom:
Ook nog even bij Amazon Fast and Furious 1-5 besteld. Schijnen kwalitatief (beeld en geluid) reference BD's te zijn. Dus die kon ik alle 5 voor 12 pond niet laten liggen. Overigens heb ik die prijs zelf aan laten passen aangezien ze bij zavvi ook 11,95 pond waren. Maar zavvi verzend altijd slecht en amazon is daar gewoon heel netjes mee.
Jij bent ook weer lekker aan het kopen zie ik :D Waar ga jij ze laten, nog een rekje ernaast? ;)

Ik heb van de week Simply Red Live in Sidney gekocht. Nog maar een klein stukje gehoord en dat klonk ook niet verkeerd :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: Martijn90 on December 15, 2012, 12:32:35
Jij bent ook weer lekker aan het kopen zie ik :D Waar ga jij ze laten, nog een rekje ernaast? ;)

Ik heb van de week Simply Red Live in Sidney gekocht. Nog maar een klein stukje gehoord en dat klonk ook niet verkeerd :)

Ja, ik heb ruimte gemaakt door alle box sets in het meubel te zetten hè. Dus ik heb weer flink wat plek in de drie rekjes. Het rechter kastje is trouwens ook nog lang niet vol van het meubel.. duuuuussss... :D
Een vierde rekje gaat niet lukken want dan sta ik op straat gok ik. :P



LuPo

#40
Vandaag nog een nieuwe aanwinst (credits to Martijn!). De app 'My Movies' voor op m'n iPhone. Kan ik goed bijhouden welke films ik allemaal heb en krijg je gelijk een leuk lijstje. Er zijn nog wel een paar series/films die toegevoegd moeten worden aan hun database. Als hij iets niet herkent kun je gelijk een verzoek sturen om de film toe te voegen. Erg simpel in gebruik! Je kunt met je camera van de telefoon gewoon de barcodes scannen en dan voegt hij de films toe. Ideaal! :D

LuPo

#41
Oude foto's:

2009 (Onkyo)


2011 (Marantz SR5004 en Klipsch)

LuPo

Gisteren Iron Man gekeken. Gaaf beeld en geluid zeg! :headbanging:

Dit was al de tweede film in korte tijd met Dolby TrueHD (ipv DTS HD Master Audio). Is er nog verschil tussen beide?

W.Otter

Quote from: LuPo on January  6, 2013, 16:52:22
Gisteren Iron Man gekeken. Gaaf beeld en geluid zeg! :headbanging:

Dit was al de tweede film in korte tijd met Dolby TrueHD (ipv DTS HD Master Audio). Is er nog verschil tussen beide?

niet veel
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Exirion

Quote from: LuPo on December 12, 2012, 11:12:33
Zijn er eigenlijk nieuwe subwoofers van SVS? Ik zie nu op de website van HifiCorner twee subwoofers die ik nog niet eerder heb gezien: SVS PB 1000 €499 en SVS SB-1000 €499. Die zijn wel een stuk goedkoper dan bijv. de SVS SB12-NSD die €699 kost.
Andere opties zijn de BK XXLS400 €565. De XTZ W12.16 kost €530. Budget is eigenlijk wel vastgesteld op €500.
Als je budget het toelaat is de SVS SB12-NSD een prima compacte sub. Ik heb 'm zelf als opvolger van een BK Gemini 2 onder het bureau staan (ook in de huiskamer getest uiteraard) en ben er erg verliefd op :P De XTZ 99W8.16, 99W10.16 en 99W12.16 heb ik allemaal gehad en het zijn erg leuke subs maar ik vind dat XTZ de prijzen nu wel erg ver verhoogd heeft. Ik heb de 12" nog voor 400 gekocht en voor dat geld is het een prima ding, maar voor >500 euro zou ik voor een BK XXLS400 gaan. Bij films heeft een SB12-NSD wel meer output.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Martijnst1990

Quote from: Exirion on January  6, 2013, 20:12:00
Als je budget het toelaat is de SVS SB12-NSD een prima compacte sub. Ik heb 'm zelf als opvolger van een BK Gemini 2 onder het bureau staan (ook in de huiskamer getest uiteraard) en ben er erg verliefd op :P De XTZ 99W8.16, 99W10.16 en 99W12.16 heb ik allemaal gehad en het zijn erg leuke subs maar ik vind dat XTZ de prijzen nu wel erg ver verhoogd heeft. Ik heb de 12" nog voor 400 gekocht en voor dat geld is het een prima ding, maar voor >500 euro zou ik voor een BK XXLS400 gaan. Bij films heeft een SB12-NSD wel meer output.
Hier exact dezelfde mening over XTZ, heb ook de W12.16 gehad voor zo'n €400,- en voor die prijs een prima ding, maar nu zou ik toch eerder voor de XXLS400 gaan.

Over SVS kan ik weinig zeggen, nooit gehoord/meegemaakt.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: W.Otter on January  6, 2013, 19:43:05
niet veel

De twee films die ik in TrueHD keek klonken heel goed namelijk!

Nicklazzz

Quote from: LuPo on January  6, 2013, 21:06:18
De twee films die ik in TrueHD keek klonken heel goed namelijk!

Volg al enige tijd (Got o.a.) je topic, was zelf ook hard verschoten hoeveel bass er in Iron Man zit. ;D Op korte tijd heb je al veel vorderingen gemaakt.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Martijnst1990

Tussen Dolby Digital en DTS zit een verschil in kwaliteit, maar volgens mij is dat bij de Hd varianten niet echt meer het geval. Ik vind vaak wel dat een DD HD signaal wat zachter is opgenomen, maar dit heeft weinig met kwaliteit te maken. Wel heb ik het idee dat er bij DD HD wat minder volume wisselingen zijn, maar dat weet ik niet zeker?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: Exirion on January  6, 2013, 20:12:00
Als je budget het toelaat is de SVS SB12-NSD een prima compacte sub. Ik heb 'm zelf als opvolger van een BK Gemini 2 onder het bureau staan (ook in de huiskamer getest uiteraard) en ben er erg verliefd op :P De XTZ 99W8.16, 99W10.16 en 99W12.16 heb ik allemaal gehad en het zijn erg leuke subs maar ik vind dat XTZ de prijzen nu wel erg ver verhoogd heeft. Ik heb de 12" nog voor 400 gekocht en voor dat geld is het een prima ding, maar voor >500 euro zou ik voor een BK XXLS400 gaan. Bij films heeft een SB12-NSD wel meer output.

Bedankt voor je reactie! Martijn zei dat inderdaad ook al over de XTZ. Dus die valt sowieso al af. Het zal waarschijnlijk een tweedehandse worden aangezien ik niet meer dan 500 wil uitgeven. Maar dat is niet erg want dan heb ik rustig de tijd. Afgelopen twee jaar al genoeg gekocht en verkocht. :P

Quote from: Nicklazzz on January  6, 2013, 21:10:27
Volg al enige tijd (Got o.a.) je topic, was zelf ook hard verschoten hoeveel bass er in Iron Man zit. ;D Op korte tijd heb je al veel vorderingen gemaakt.

Thanks! Leuk om te horen! Op GoT heb ik geen topic maar uiteraard wel foto's in het Home Cinema topic. Dat bedoel je denk ik. ;)

Quote from: Martijn90 on January  6, 2013, 21:17:47
Tussen Dolby Digital en DTS zit een verschil in kwaliteit, maar volgens mij is dat bij de Hd varianten niet echt meer het geval. Ik vind vaak wel dat een DD HD signaal wat zachter is opgenomen, maar dit heeft weinig met kwaliteit te maken. Wel heb ik het idee dat er bij DD HD wat minder volume wisselingen zijn, maar dat weet ik niet zeker?

Ik heb morgenvroeg tentamen dus ik ga 's middags wel eens lekker surfen op zoek naar ervaringen tussen deze twee. Of er verschillen zijn..