LuPo's HT

Started by LuPo, December 11, 2012, 16:02:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

.

Martijnst1990

Erg leuk stukje! :) Als het zo op een rijtje staat valt het wel op dat je al heel wat veranderingen hebt gehad in korte tijd :D

Op de eerdere foto's zie ik trouwens een bed als zit plek staan en later stoelen en weer later een bank. Staat je bed daar nog achter? Ben benieuwd naar de foto's van de huidige situatie :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#2
Quote from: Martijn90 on December 11, 2012, 16:49:10
Erg leuk stukje! :) Als het zo op een rijtje staat valt het wel op dat je al heel wat veranderingen hebt gehad in korte tijd :D

Op de eerdere foto's zie ik trouwens een bed als zit plek staan en later stoelen en weer later een bank. Staat je bed daar nog achter? Ben benieuwd naar de foto's van de huidige situatie :)

Thanks! :D Het zijn inderdaad wel wat veranderingen. In 4 jaar tijd 3 merken. Onkyo, Klipsch en nu BA. ;)

Ik woonde hier eerst alleen. Daarna ben ik hier gaan samenwonen en hadden we twee Poang stoelen met voetenbank. Nu is er een bank voor in de plaats gekomen. Het bed staat inderdaad achter de bank.

Foto's van de huidige situatie toegevoegd. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

tommie1

Ziet er netjes uit.
Ik ben wel benieuwd hoe je de surround speakers heb geplaatst.
Kun je hier misschien een foto van maken ?

LuPo

#4
Quote from: tommie1 on December 11, 2012, 18:32:14
Ziet er netjes uit.
Ik ben wel benieuwd hoe je de surround speakers heb geplaatst.
Kun je hier misschien een foto van maken ?

Bedankt! De surround speakers hangen aan de muur. Niet ideaal maar dat kan in deze ruimte helaas niet anders. 30m2 totaal woonoppervlak. :crazy: Ik zal binnenkort daar ook even een foto van maken.

Het plantje rechts op het meubel is trouwens ook verwijderd. Die stond duidelijk in de weg. :D Verder wacht ik ook nog op 3 audio dempers voor onder de linker frontspeaker. Voor als iemand zich dat afvroeg. ;D

LuPo

Ik moet nog even een wishlist toevoegen aan mijn openingspost.

- Subwoofer vervangen door BK/SVS/Velodyne
- Luidsprekerkabel vervangen
- rears op stands

Hebben jullie nog ideeën over de luidsprekerkabel? Ik heb nu 2x4mm2 no name cable. En welke stands passen goed bij de A25? De sub wil ik eigenlijk ook in (glanzend) zwart. Het is natuurlijk ook een optie om een andere kleur te kopen en deze te laten spuiten. Ik zag bijv. een xls200 voor €275 in de markt.

Ik hoor graag jullie meningen!

W.Otter

mooie spullen en mooie vorderingen!
als ik jou was zou ik toch echt de xxls400 nemen.. even wat meer opvulling voor die monitoren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

ik schrijf maar weer: Canare of Belden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

LuPo

#8
Quote from: W.Otter on December 12, 2012, 09:36:21
mooie spullen en mooie vorderingen!
als ik jou was zou ik toch echt de xxls400 nemen.. even wat meer opvulling voor die monitoren

Bedankt! De xls200 was eigenlijk meer een voorbeeldje dat ik ook een andere kleur subwoofer kan kopen die goedkoper is en dan laten spuiten bij een spuiterij. Maar de xxls400 is zeker een overweging waard. Zou de XTZ W12.16 ook nog een optie kunnen zijn?

Quote from: erik s. on December 12, 2012, 10:14:16
ik schrijf maar weer: Canare of Belden.

Ik zag inderdaad al op meerdere plaatsen de Canare langskomen. Qua budget zou de 4S8 een prima kabel kunnen zijn. Het moet allemaal wel een beetje in verhouding blijven. Uit die kabel komen 4 aders. Je stopt er dan twee in de ene terminal en twee in de ander? ;)

erik s.

Quote from: LuPo on December 12, 2012, 10:26:47


Ik zag inderdaad al op meerdere plaatsen de Canare langskomen. Qua budget zou de 4S8 een prima kabel kunnen zijn. Het moet allemaal wel een beetje in verhouding blijven. Uit die kabel komen 4 aders. Je stopt er dan twee in de ene terminal en twee in de ander? ;)
yup.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

LuPo

Quote from: erik s. on December 12, 2012, 10:27:31
yup.

Oke thanks. Kan ik die twee aders ook gewoon in de bananenpluggen krijgen? Die Belden is ook een optie trouwens. 3,25 per meter tegen 3,99 voor de 4S8.

erik s.

Quote from: LuPo on December 12, 2012, 10:31:11
Oke thanks. Kan ik die twee aders ook gewoon in de bananenpluggen krijgen? Die Belden is ook een optie trouwens. 3,25 per meter tegen 3,99 voor de 4S8.
2 aders in een banaan past prima.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frederick130391

Projector: Epson TW-5910
Receiver:Marantz SR7007
Front-Speakers: B&W DM 603 S3 Center-Speaker: B&W LCR 60 S3 Rear-Spreakers: B&W DM 601 S3 Subwoofer: Yamaha yst-sw012
Bronnen: PS3, Mac Mini (xbmc), digibox

LuPo

#13
Quote from: erik s. on December 12, 2012, 10:37:05
2 aders in een banaan past prima.

Bedankt. De Canare en Belden staan op het lijstje voor wat betreft mogelijke luidsprekerkabels.

Zijn er eigenlijk nieuwe subwoofers van SVS? Ik zie nu op de website van HifiCorner twee subwoofers die ik nog niet eerder heb gezien: SVS PB 1000 €499 en SVS SB-1000 €499. Die zijn wel een stuk goedkoper dan bijv. de SVS SB12-NSD die €699 kost.
Andere opties zijn de BK XXLS400 €565. De XTZ W12.16 kost €530. Budget is eigenlijk wel vastgesteld op €500.

Qua luidsprekerstand spreekt de NorStone Stylum me wel aan.

Tips van iedereen blijven welkom. :)

Quote from: frederick130391 on December 12, 2012, 10:48:04
ziet er erg netjes uit!

Thanks!


Martijnst1990

Ik heb die XTZ zelf gehad en ik ben daar altijd heel erg over te spreken geweest. Maar.. ik heb hem toen nieuw gekocht voor €400,- dus hij is in die tijd aardig in prijs gestegen. Als ik met deze bedragen (XXLS 400 voor 565 of XTZ voor 530) weer voor dezelfde keuze zou staan zou ik denk ik voor de BK gaan. Gesloten sub, dus geen last van poortruis (had ik bij de XTZ helaas wel) en 100 watt meer vermogen.

Over de SVS subs kan ik niks zeggen, die ken ik niet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#16
Quote from: morca on December 12, 2012, 15:13:12
Mooie set  :thumbs-up:..
kerstboompje staat er ook al goed bij   :D

Thanks morca! Ik zal nog even een foto maken van de apparatuur in het kastje. :P Altijd leuk wat foto's. En het kerstboompje staat er mooi bij inderdaad. :xmas:

Quote from: Martijn90 on December 12, 2012, 15:25:55
Ik heb die XTZ zelf gehad en ik ben daar altijd heel erg over te spreken geweest. Maar.. ik heb hem toen nieuw gekocht voor €400,- dus hij is in die tijd aardig in prijs gestegen. Als ik met deze bedragen (XXLS 400 voor 565 of XTZ voor 530) weer voor dezelfde keuze zou staan zou ik denk ik voor de BK gaan. Gesloten sub, dus geen last van poortruis (had ik bij de XTZ helaas wel) en 100 watt meer vermogen.

Over de SVS subs kan ik niks zeggen, die ken ik niet.

Duidelijk verhaal Martijn. Ik vond de XTZ gevoelsmatig inderdaad ook wat aan de prijs. Uiteraard kan ik wel rustig de tweedehands markt in de gaten houden of er wat leuks langs komt. Het moet dus in ieder geval wel iets van 12" zijn. :D
Overigens kan het best zijn dat het nog een tijdje gaat duren want bijv. stands voor de rears kan ik hier eigenlijk niet kwijt. Dus dat kan pas in het volgende onderkomen. Ook luidsprekerkabel is denk ik een lange termijn projectje omdat het jammer is als ik binnen een jaar of twee verhuis en dan weer nieuwe kabels nodig heb. De sub is het enige wat nu op zich al zou kunnen. Dan moet alleen het kastje misschien wat meer naar rechts, de subwoofer staat links in de hoek (slecht te zien op de foto).


LuPo

Quote from: morca on December 12, 2012, 17:12:54
Je hebt van receiver gewisseld zie ik nu pas..... ;)

Ja, ik heb nu een Marantz SR-5005. Ik had de 5004 maar die had geen 3D en ARC en dat soort nieuwigheden. Tussendoor even een tijdje een Denon AVR-1612 gehad maar dat was toch wel wat stapjes terug. Dus na wat sparen snel weer teruggegaan naar de goede Marantz. :D

Etiennevh

Mooie ruimte! Ziet er goed uit :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Quote from: LuPo on December 12, 2012, 19:50:24
Ja, ik heb nu een Marantz SR-5005. Ik had de 5004 maar die had geen 3D en ARC en dat soort nieuwigheden. Tussendoor even een tijdje een Denon AVR-1612 gehad maar dat was toch wel wat stapjes terug. Dus na wat sparen snel weer teruggegaan naar de goede Marantz. :D
Hey ik heb de sr5006  :)
Maar ARC  zit toch niet op de Marantz,maar op Pioneer?
Of ben ik abuis,..?
Goed geluid in de SR ,ben goed te spreken.
Muziek is erg goed voor het geld,en voor film het best een monster,surround klinkt super,subaanstuuring ook niks over te klagen.

Ik weet wat je bedoeld,ik ben ook  niet zo weg van Denon,ieder zijn smaak.

VTEC_genieter

Hai LuPo!
Leuk verhaal!
Ik zit nu ook vast met m'n TV meubel  :P

Wat is jouw muziek genre? En wat voor soort films spreekt je aan? Ik zie veel blu-rays in die foto.
En wat hebben jullie met Marantz en Denon? Ik lees nu weer dat ook jij met een Marantz begonnen was, daarna had je een Denon en nu heb je weer een Marantz.  :bigsmile:
*ben een Denon gebruiker, maar ik heb ook tijd voor wat anders*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

#22
Quote from: Etiennevh on December 12, 2012, 21:21:33
Mooie ruimte! Ziet er goed uit :)

Bedankt! Het is allemaal nog een beetje budget apparatuur maar dat mag de pret niet drukken. Genieten doen we zeker! :D

Quote from: morca on December 12, 2012, 21:39:29
Hey ik heb de sr5006  :)
Maar ARC  zit toch niet op de Marantz,maar op Pioneer?
Of ben ik abuis,..?
Goed geluid in de SR ,ben goed te spreken.
Muziek is erg goed voor het geld,en voor film het best een monster,surround klinkt super,subaanstuuring ook niks over te klagen.

Ik weet wat je bedoeld,ik ben ook  niet zo weg van Denon,ieder zijn smaak.

ARC staat voor Audio Return Channel. Tenminste, dat bedoelde ik met de afkorting. Misschien bedoel jij wat anders? :)
Voor het geld dat je betaalt krijg je echt veel bang for buck. Ik koop ze altijd als het nieuwe model al uit is, dan heb je ze voor de helft van de adviesprijs. Zo heb ik de 5004 gekocht voor €385 en de 5005 voor €399.

Denon was ook prima hoor. Maar dan had ik een serie die vergelijkbaar is met de 5000 van Marantz moeten kopen. De AVR-1612 kun je daar gewoon niet mee vergelijken. Vandaar dat die wat tegenviel. Achteraf had ik misschien beter gelijk door kunnen sparen voor een 5005 in plaats van eerst een goedkopere receiver te kopen die 3D en ARC had. ;)

Quote from: VTEC_genieter on December 12, 2012, 22:31:05
Hai LuPo!
Leuk verhaal!
Ik zit nu ook vast met m'n TV meubel  :P

Wat is jouw muziek genre? En wat voor soort films spreekt je aan? Ik zie veel blu-rays in die foto.
En wat hebben jullie met Marantz en Denon? Ik lees nu weer dat ook jij met een Marantz begonnen was, daarna had je een Denon en nu heb je weer een Marantz.  :bigsmile:
*ben een Denon gebruiker, maar ik heb ook tijd voor wat anders*

Thanks! Mijn muziekgenre is heel breed, ik luister pop/rock/trance/R&B etc. Eigenlijk alleen geen Metal/Hard-rock en dat soort geschreeuw. :P
Qua films kijk ik meestal op IMDB en Moviemeter en ook daarbij is mijn smaak breed. Actie/Drama/Sci-fi/muziek het kan allemaal. De BD's die je ziet zijn veelal uit de Top 250 van IMDB en Moviemeter. Dat zijn vaak toch wel de beste films dus die wil ik dan een beetje verzamelen. :D

Voor wat betreft Denon - Marantz. Zie het verhaaltje hierboven wat ik naar Morca schreef. De Denon was dus ook prima maar eigenlijk gewoon een paar series te laag vergeleken met de 5000 serie van Marantz. Dus dat hoor je dan vrij snel en daardoor ben ik, toen er een leuke aanbieding van de 5005 was, weer teruggegaan naar Marantz.


Iemand trouwens nog een idee wat mooie goede opnames muziek-BD's zijn om je set eens lekker mee te testen? Of is er een soort website die cijfers geeft voor de BD's? Dat je zeg maar kunt zien wat echt goede opgenomen BD's zijn. Ik ben dus op zoek naar een soort referentie-BD's. Misschien hebben jullie nog wat tips voor me. Ik zie regelmatig John Mayer voorbij komen.

Martijnst1990

Kijk eens op www.bluray.com Daar worden cijfers gegeven voor beeld en geluid en je kan ook sorteren op van hoog naar laag als ik mij niet vergis. Zie ook het topic van Ettiene ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#24
Quote from: Martijn90 on December 13, 2012, 12:01:15
Kijk eens op www.bluray.com Daar worden cijfers gegeven voor beeld en geluid en je kan ook sorteren op van hoog naar laag als ik mij niet vergis. Zie ook het topic van Ettiene ;)

Ik ben net een beetje gaan zoeken op internet en kwam op het AVS forum. Daar heb ik ook een paar(1, 2 en 3) leuke topics gevonden. Onder andere John Mayer wordt genoemd. Maar ook This is It van Michael Jackson. Laat ik die nou net vorige week gekocht hebben bij Amazon.co.uk omdat hij maar 2,60 pond was. :D