beamer benq w1070

Gestart door stevenvanaller, december 11, 2012, 11:14:54

Vorige topic - Volgende topic

stevenvanaller

Hallo Medeforumgenoten ,

Een maatje van me is van plan een beamer te kopen , nou had ik zoiets van kijk is op de markt want daar worden vaak mooie redelijk topline beamers aangeboden voor niet teveel geld , maar tot mijn verbazing is (komt) er een benq w1070 die helemaal top zou moeten zijn , volgens de reviews dan .... Iemand ervaring , ergens gezien etc over deze beamer .....

Top bedankt alvast  :worship:

stevenvanaller

Als ik deze beamer bijv afzet tegen een 2e hands jvc HD1 beamer  , die kan je tegenwoordig ook 2e hands kopen voor een scherpe prijs ...... Die benq is wel nieuw natuurlijk , met (neem ik aan ) de nieuwste technieken ...... Maar die JVC was de topline .... Ik vind het een lastige vraag , iemand een suggestie ...

donaldk

Op AVS zijn ze enthousiast. Bestellen ze hem zelfs vanuit Canada. Komt binnenkort ook een Short-Throw versie van uit, de 1080. Zonder lensshift, die op de 1070 toch al vrij beperkt zou zijn. Maar heb hem nog nooit geien. Is een vrij nieuw model, maar hij kost rond de 750 euro dus voor het geld is ie vast top.

cine(d)rama

Hallo .

Let wel dat de benq een DLP PJ is !
Kans dus op rbe !

Jvc is HD-ila .

Contrast van de benq is ook maar 10000:1 .

Gr. André .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

stevenvanaller

Kans op rgb . ?? Neem aan dat dat over de kleuren gaat ?? Ben redelijk thuis in beamers maar vanmiddag een stuk proberen te lezen over calibreren hier op het forum , maar is echt hocus pocus voor mij ........... :crazy:

cine(d)rama

Rbe is het bekende regenboog effect !
Oorzaak is het kleurenwiel meen ik .

Calibreren moet je voorlopig ook maar aan de vakmensen overlaten toch  ;D .

Gr. André

donaldk

Citaat van: cine(d)rama op december 12, 2012, 18:56:08
Hallo .

Let wel dat de benq een DLP PJ is !
Kans dus op rgb .

Jvc is HD-ila .

Contrast van de benq is ook maar 10000:1 .

Gr. André .

RBE nooit last van gehad, wel van autosteroscopie, dus ben niet de meest ongevoelige persoon voor dergelijke artifacten. Die 10K:1 moet je net als alle andere on/off contrast waarden van CE en IT vendors met een klont zout nemen. Native on-off zal ergens tussen 1000-2000:1 liggen en ANSI contrast (intra image contrast) rond de 500:1 als je geluk hebt. Vergelijkbaar of beter dan de meeste LCD en LCoS projectoren (D-ILA is meestal 300+:1) dus, want Intra Image contrast is een pluspunt van DLP. Maar wat wil je voor een machine van 750,- euro retail.

cine(d)rama

Zeker niet iedereen heeft last van rbe idd !
Vandaar dat ik ook schrijf : kans op rbe .

Men zegt met de 3 chip DLP geen rbe meer maar er schijnen toch ook nog mensen te zijn die ze bij de 3 chip DLP PJ,s wel zien .

Van die contrast waarden ben ik niet zo op de hoogte .

Gr. André

donaldk

inderdaad colour break up is ook aanwezig bij 3 chip en RGB LED single chip.

digitalboy

Citaat van: cine(d)rama op december 13, 2012, 10:14:19
Zeker niet iedereen heeft last van rbe idd !
Vandaar dat ik ook schrijf : kans op rbe .

Men zegt met de 3 chip DLP geen rbe meer maar er schijnen toch ook nog mensen te zijn die ze bij de 3 chip DLP PJ,s wel zien .

Van die contrast waarden ben ik niet zo op de hoogte .

Gr. André

Dat je bij een 3chip dlp nog rainbow kan waarnemen is komplete onzin
die machines hebben immers geen draaiend kleurenwiel.
Dat zien die ''believers'' zeker ook bij 3chips/panels lcd beamers??
Begint weer een beetje te lijken op die audiophielenonzin waar we regelmatig op
getrakteerd worden. Voorbeeldje: een speciale nieuwe stroomstekkerdoos met ingebouwd filter
'ik' heb dit revolutionaire product aangeschaft en op mijn set aangesloten,
en nu komt eindelijk mijn highend versterker tot zn recht, het geluid is veel meer
open nu....  etc.etc.  nu begrijpen de rationeel denkende mensen hier waarschijnlijk precies wat ik
bedoel...
Vermoedelijk zullen we in de toekomst wel weer op nieuwe onzin getrakteerd worden, sommige
mensen leren het nooit!

digitalboy

Citaat van: donaldk op december 13, 2012, 02:32:56
Native on-off zal ergens tussen 1000-2000:1 liggen en ANSI contrast (intra image contrast) rond de 500:1 als je geluk hebt.

Dit is niet juist de benq gebruikt de darkchip 3 dlp chippanel deze haalt minstens
3000:1 in de meeste toestellen. in het geval van de benq w1007 is deze maar liefst
4200:1 on/off contrast, deze is al nagemeten namelijk.
heel mooie waarde zeker in combinatie met het hoge ansicontrast wat ongeveer
500:1 zal bedragen misschien nog wel hoger, maar dat zal eerst nagemeten moeten worden.
EN de benq heeft nog lensshift ook, iets wat de concurentie niet heeft!
plus een 3d weergave ZONDER flikkering en ghosting, iets waar de concurentie nog steeds
last van heeft!
Ik denk dat dit wel eens de tw6100 killer kan zijn, de tw6100 word hier geprezen
als de beste projector in zn prijsklasse, waar ik het niet mee eens ben.
De tw6100 heeft maar 1200:1 native contrast en een lager ansicontrast dan de benq.
En de epson heeft geen lensshift en een minder goede 3d weergave,
Een 3dweergave die niet vrij is van flikkering en ghosting!
Ook de scherpte van de lens schijnt geweldig te zijn met een zelfde focusscherpte of beter
dan een dure jvc projector met eshift 2 tech!
Ook in dit opzicht beter dan de tw6100 die helemaal niet zo bijzonder scherp
beeld heeft. Kortom keuze lijkt me niet zo moeilijk.
De benq heeft de pretentie om de beste te worden in zn prijsklasse!

modde239

Ik heb bij Annewiek (ITC) de BenQ W1070 besteld met een ISF calibratie.... :D....nu effe geduld hebben tot eind januari.....

donaldk

Citaat van: digitalboy op december 20, 2012, 23:55:21
Dat je bij een 3chip dlp nog rainbow kan waarnemen is komplete onzin
die machines hebben immers geen draaiend kleurenwiel.
Dat zien die ''believers'' zeker ook bij 3chips/panels lcd beamers??
Begint weer een beetje te lijken op die audiophielenonzin waar we regelmatig op
getrakteerd worden. Voorbeeldje: een speciale nieuwe stroomstekkerdoos met ingebouwd filter
'ik' heb dit revolutionaire product aangeschaft en op mijn set aangesloten,
en nu komt eindelijk mijn highend versterker tot zn recht, het geluid is veel meer
open nu....  etc.etc.  nu begrijpen de rationeel denkende mensen hier waarschijnlijk precies wat ik
bedoel...
Vermoedelijk zullen we in de toekomst wel weer op nieuwe onzin getrakteerd worden, sommige
mensen leren het nooit!

Daarom spreek ik ook van colour seperation/-integration issues. En ja die zijn er voor een heeeeel klein percentage van de mensheid, met 3 DMD DLP projectoren. Bij single DMD/multi-LED projectoren is er sequential colour productie, dus altijd scheiding van de kleurenbeelden, het gaat snel, dus meeste mensen zullen er geen problemen mee hebben, maar sommigen blijven er gevoelig voor. Er ook nog altijd mensen die hoofdpijn krijgen en misselijk worden van modulerende, trillende, lampen, zoals LED, dat is niet beperkt tot TLs.

donaldk

Citaat van: modde239 op december 21, 2012, 00:54:49
Ik heb bij Annewiek (ITC) de BenQ W1070 besteld met een ISF calibratie.... :D....nu effe geduld hebben tot eind januari.....

Is de levertijd zolang of heb je hem besteld voor levering op die datum?

Hopelijk heeft Frank tijd voor op zijn minst een korte review, aangezien hij hem toch al calibeert.

Veel plezier,  met deze veelbelovende, relatief goedkope projector, zou mooi zijn als ie de beloftes waarmaakt, een nieuwe budget king. Dan zou de 1080 het ook wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien in het Short Throw segment, een 1080P St :thumbs-up:.

modde239

Citaat van: donaldk op december 21, 2012, 01:14:19
Is de levertijd zolang of heb je hem besteld voor levering op die datum?

Hopelijk heeft Frank tijd voor op zijn minst een korte review, aangezien hij hem toch al calibeert.

Veel plezier,  met deze veelbelovende, relatief goedkope projector, zou mooi zijn als ie de beloftes waarmaakt, een nieuwe budget king. Dan zou de 1080 het ook wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien in het Short Throw segment, een 1080P St :thumbs-up:.

Thanks.....deze gaat mijn oude Infocus IN76 (720p) vervangen.....de levering zou 3 a 4 weken duren dus ik ga van de langste tijd uit als hij er eerder is zou mooi zijn.....ach geduld is een schone zaak....

modde239

Martijn76

Ben benieuwd naar je ervaringen, ben me ook aan het oriënteren naar een projector (nieuw of 'jong') en als je de reviews mag geloven is deze nogal veel bang for buck :)

modde239

Citaat van: Martijn76 op januari 13, 2013, 11:06:24
Ben benieuwd naar je ervaringen, ben me ook aan het oriënteren naar een projector (nieuw of 'jong') en als je de reviews mag geloven is deze nogal veel bang for buck :)

Zeker dit moet een toppertje worden ik volg ook een topic over deze projector op het AVS forum en men is erg enthousiast over deze projector.....ik moet nog even geduld hebben dan krijg ik hem en zet dan mijn bevindingen in deze topic....

MechanicalAnimal

Ik ben heel erg benieuwd hoe deze het dan doet in verhouding tot de Epson 3200, die is toch een stukje duurder.

in de reviews hierboven wordt wel een vergelijk gemaakt met de Epson 3020, is dat in de EU de 3200?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

modde239

Nee the Epson 3020 is de TW6100.....

MechanicalAnimal

Thanks

ik las ergens op een forum dat iemand de 3200 her vervangen voor een 1070 en dat de BENQ de oude epson wegblaast.......ben benieuwd  :popcorn:

kan het linkje naar dat bericht ff niet meer terugvinden  :nopompom:

deze post: http://www.avforums.com/forums/18168796-post3.html.........in dit topic: http://www.avforums.com/forums/projectors/1716646-benq-w1070-1080p-3d-700-a.html

"I've had one of these almost 2 weeks, so far I am really really impressed with it, considering the cost of the unit i think it is astonishingly good, it isn't my first projector either my last one was an epson tw3200 for me the benq is superior in every aspect. If their is anything you want to know just ask, I am currently projecting onto a 110 inch white screen and have watched 7 blu ray films on it and played some 360 games. Downstairs I have a 60 inch isf calibrated lg plasma which has an amazing picture however with a small amount of tweaking the image on the projector is as detailed in light and dark scenes the colour is also excellent, the only way the plasma looks better is the very black blacks but for £700 I would expect that, overall I cannot think of a reason not to buy the w1070. The noise is fine also in standard eco mode it isn't louder than a slim 360, smart eco and normal do add noise but you will only notice this in very quiet scenes.

I will say the lens shift is very minimal as to be almost useless and its very tricky to do as you use a screwdriver the whole lens focus and shift system feels like it should have been simplified a little and maybe made more accessible for larger hands.

I really cant think of a sub £900 projector that can offer what this one does, the out of box picture is amazing compared to alot of tv's and projectors I've seen, i tweaked the green levels and set the gamma to 2.4 the brightness to 52 and switched off brilliant colour this gives a very very detailed image that really does get close to my £1700 plasma that has been isf calibrated.
"

MechanicalAnimal

Nog even flink wat zitten lezen en ook op youtube nog wat clips bekeken, maar dit is echt een topding zeg.  :popcorn:

beetje moeilijk het beeld beoordelen maar als ik overal lees dat de 3200 minder presteert en onderaan de streep alleen een horizontale lensshift meer bied én iets meer verticale lensshift dan denk ik dat mijn originele plan om meer te sparen voor de 8100 in plaats van de 3200 het raam uit gaat en er een W1070 komt  :pompom:

Hopelijk kan Frank de door hem geleverde 1070 even reviewen inderdaad.

road rebel

Op zich was ik ook wel benieuwd naar een review van deze BenQ (alleen al vanwege de prijs) maar...
Citaat van: MechanicalAnimal op januari 13, 2013, 20:08:49
"[...] 60 inch isf calibrated lg plasma [...], the only way the plasma looks better is the very black blacks[...] "

Voor zover ik weet zijn LG plasma om heel veel bekend maar zeker niet om hun zwartweergave  :hmmm:

modde239

Ggalf

Deze BenQ heeft mij over de streep getrokken om weer een projector aan te schaffen iig. Hiervoor een infocus x7 gehad op een ikea rolgordijn.  ;D heeft een jaartje prima gefunctioneerd overigens. Daarna poosje niet gebruikt en maar vermarktplaatst.

Nu liep ik toevallig tegen een review aan van deze BenQ en het moet raar lopen wil deze niet over een maand of 2 de opvolger worden. We kijken nu regelmatig een film met de opmerking dat "deze eigenlijk op een projector nog beter zou zijn".

Jammer genoeg een kleine woonkamer en-suite dus kan geen permanente opstelling kiezen helaas. Ik zit wel aan een spanscherm te denken maar die verdwijnt dan naar boven als we hem niet gebruiken.

@MechanischBeest, BMW brommerrijder toevallig? Zo ja  :tongue2: :)
aka Flagg