TROS RADAR - test: koptelefoons.(hoofdtelefoons)

Started by evilniek, December 10, 2012, 20:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robr

Quote from: garmtz on December 11, 2012, 10:08:55
Onwijs gaaf zeg! Thanks voor de link!

Mooi he. Op head-fi wordt hij toch wel gezien als 1 van de opper guru's.
En de spullen die hij (ter beschikking) heeft: WAUW!
Een DAC van 40k zal goed moeten klinken.

robr

Quote from: ArjanR1 on December 11, 2012, 10:37:46
Ik heb 1x zo'n Dre ding geprobeerd, werd GEK van de laagweergave!
Dat ding haalt gewoon de rek uit je trommelvliezen.

Horses for courses.
Mijn zoon van 15 heeft de Beats Solo en vindt hem helemaal geweldig.
Ik laat hem wel eens naar mijn RS-1 luisteren, dat vindt hij helemaal niks.
Terwijl mijn kabel duurder was dan zijn Beats.

Former member 78

Quote from: robr on December 11, 2012, 11:08:53
Horses for courses.
Mijn zoon van 15 heeft de Beats Solo en vindt hem helemaal geweldig.
Ik laat hem wel eens naar mijn RS-1 luisteren, dat vindt hij helemaal niks.
Terwijl mijn kabel duurder was dan zijn Beats.

Toen ik jong was, vond ik een vette laagweergave ook erg mooi.
Nog steeds liefhebber van een mooie laagweergave, maar er moet wel een balans zijn :)

robr

Quote from: ArjanR1 on December 11, 2012, 11:14:02
Toen ik jong was, vond ik een vette laagweergave ook erg mooi.
Nog steeds liefhebber van een mooie laagweergave, maar er moet wel een balans zijn :)

Helemaal met je eens.
Nou leent het soort muziek waar hij naar luistert zich ook wel voor de Beats.
Daar ligt de eerste uitdaging.

Pjotr

Quote from: ArjanR1 on December 11, 2012, 11:14:02
Toen ik jong was, vond ik een vette laagweergave ook erg mooi.
Nog steeds liefhebber van een mooie laagweergave, maar er moet wel een balans zijn :)
Ach toen wij jong waren hadden we toch ook allemaal de Mega Bass functie op je Sony Walkman aanstaan? We weten inmiddels wel beter ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

evilniek

Quote from: HAL on December 11, 2012, 10:26:08
Grappig. Eerst een verhaal houden over dynamiek en frequentie en vervolgens een test uitvoeren met behulp van iPods.....

Als de opname goed is, hoeft het niet direct slecht uit te pakken denk ik. Ik heb cd's zat die nergens naar klinken, en ik hoor ook wel zat 'lossy' encoded muziek die ontzettend goed klinkt. Overigens ben ik het wel eens met wat je zegt, het was mooi geweest als de test was gedaan met 'losless' files. Aan de andere kant, de meeste gebruikers hebben een iPod/iPhone, en kopen hun muziek op itunes. Dat is denk ik het meest voorkomende scenario.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Je kunt natuurlijk ook gewoon lossless files spelen op je iPod/iPhone. Met een geschikte hoofdtelefoon zijn die apparaten een prima bron.

evilniek

Quote from: garmtz on December 11, 2012, 12:59:52
Je kunt natuurlijk ook gewoon lossless files spelen op je iPod/iPhone. Met een geschikte hoofdtelefoon zijn die apparaten een prima bron.

Als ik een iPod zou hebben zou ik absoluut lossless files gebruiken, en al helemaal niks bij iTunes kopen. Maar ik vrees dat het gros van de nederlanders zich niet erg bezig houdt met de geluidskwaliteit, gemak boven alles.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

tiptop

Via mijn telefoons (Nokia lumia en Sony xperia) klinkt muziek ook best goed in lossless. Wel 7 a 800 MB per CD maarje hoort het goed tov lagere resoluties. Minder dun, scherp en grotere dynamiek.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Quote from: tiptop on December 11, 2012, 14:08:31
Via mijn telefoons (Nokia lumia en Sony xperia) klinkt muziek ook best goed in lossless. Wel 7 a 800 MB per CD maarje hoort het goed tov lagere resoluties. Minder dun, scherp en grotere dynamiek.

Lossless kan ook betekenen lossless gecomprimeerd. En dat is per CD een stuk minder (zeker minder dan de helft) dan 7 a 800 MB. Sterker nog, op een CD past maximaal 650 Mb...

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: garmtz on December 10, 2012, 21:00:41
Gelijk al fout: die dingen heten hoofdtelefoons, niet koptelefoons... ;)

skull candy..... :D

Trouwend die Skull-telefoon vandaag gehoord voor 319 euro en die loopt rondjes om de Sennheiser (ernaast gehoord met dezelfde track) van 399 euro  :clapping:

Ben fff kwijt van welke DJ die nou weer was want we kochten een DJ Dre van 229,- die was voor mij echter VEEL te aggressief  :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

kippekop

Quote from: LeonArdusS on December 11, 2012, 10:32:33
Wow, aardige spullenboel heeft hij, de hoofdtelefoonversterkers zijn duurder per stuk dan de gemiddelde complete stereoset.... :headbanging:

En hij is 29 jaar? Wat doe ik verkeerd?!?  >:D

Prijs / kwaliteit blijf ik de Sennheiser PX-100 met hoofd en schouder boven de rest uitsteken, maar ik moet erbij zeggen dan ik van een redelijk warm, niet overdreven gedetailleerd geluid houd.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

tiptop

Quote from: garmtz on December 11, 2012, 15:01:39
Lossless kan ook betekenen lossless gecomprimeerd. En dat is per CD een stuk minder (zeker minder dan de helft) dan 7 a 800 MB. Sterker nog, op een CD past maximaal 650 Mb...
Ah, ik heb weer even gekeken bij eigenschapen en je hebt gelijk. Het waren twee CD's in één map. Gemiddeld even gekeken en de meeste CD's op de computer zijn rond de 500 MB. De hoogste is 618MB. In vergelijk. Een gecomprimeerde CD met 256Kbps is ong 150MB.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erwinh

Quote from: robr on December 11, 2012, 11:08:53
Horses for courses.
Mijn zoon van 15 heeft de Beats Solo en vindt hem helemaal geweldig.
Ik laat hem wel eens naar mijn RS-1 luisteren, dat vindt hij helemaal niks.
Terwijl mijn kabel duurder was dan zijn Beats.
Wat tevens heeeeel belangrijk is: Staat megavet als je er mee op straat loopt, en dat is voor die pubertjes minstens zo belangrijk!!  O0
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

tiptop

Quote from: erwinh on December 12, 2012, 11:52:58
Wat tevens heeeeel belangrijk is: Staat megavet als je er mee op straat loopt, en dat is voor die pubertjes minstens zo belangrijk!!  O0
Gelukkig heb ik die neiging nooit gehad. En ik dacht ook nooit bij anderen; "Wat ben ontzettend cool omdat je dit of dat aan hebt of draagt." 8)
En nee, ik was ook geen watje/sappie ofzo. Ik was gewoon al cool van mijzelf en anderen keken tegen mij op. ^-^ :P :shaun:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: erwinh on December 12, 2012, 11:52:58
Wat tevens heeeeel belangrijk is: Staat megavet als je er mee op straat loopt, en dat is voor die pubertjes minstens zo belangrijk!!  O0

Helemaal mee eens in adviseerde mijn collega compleet andere hoofd/kop/skull telefoons maar hij verzekerde mij dat hij daar bij zijn puberzoon niet mee aan hoefde te komen.... :(

Tja over PR gesproken...je schept een behoefte....en voila...kwaliteit who cares...ik vond de Dre BAGGER...there I've said it  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Sailor Jan

In de clubs/discotheken hoor je net als bij de beats by Dr. Dre alleen hoog & laag; totaal geen middengebied. Meer live muziek dan dat kennen de jongeren niet.
Wees lief voor jezelf

tiptop

Quote from: Sailor Jan on December 12, 2012, 20:24:13
In de clubs/discotheken hoor je net als bij de beats by Dr. Dre alleen hoog & laag; totaal geen middengebied. Meer live muziek dan dat kennen de jongeren niet.
Dat is dan ook niet live.. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

VTEC_genieter

Beats by Dre, 50 Cent, Marshall....en Marley........

Hmm???    ::)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

donaldk

#44
Quote from: W.Otter on December 11, 2012, 10:36:09
het is een consumenten test en de meeste consumenten luisteren daarmee. vind ik niet erg storend.
de test wordt ook uitgevoerd door een geluidstechnicus die de verschillende frequenties test.
wel is jammer dat ze allemaal hun eigen muziek luisteren en dus niet één op één kunnen vergelijken bij welk nummer welke frequentie te wensen over laat. Die Iris Hond mag er best wezen trouwens  :coffee:
hoe dan ook best een aardige test en het vermoeden dat ik had dat klopt wel aardig, vooral bij de Beats. Erg veel nadruk op alle gebieden met name het laag en het hoog waardoor het hele middenstuk weggemoffeld wordt. Bijna iedereen had op een gegeven moment zo'n ding dus ik dacht; is dit ding écht zo goed of is het gewoon na-apen omdat pietje 'm ook heeft. Waarschijnlijk dat laatste dus want vond het echt geen mooi stereobeeld. Maar wie ben ik om iemand anders' oren en/of muzieksmaak daarop te beoordelen. Het is inderdaad een hiphop hoofdtelefoon en daarvoor is het wel leuk ja, een dik aangezette bass en een versterkt hoog om boven die bass uit te komen. meer is hip hop ook niet (instrumentaal).

Nee dat is juist goed, dan krijg je zowel platte TROS deuntjes als full dynamic range Deutsche Grammophon*. Iedere koptelefoon op de equalized van Dr. Dre na, had een flinke dip in het hoge bereik, soms bij ruim 10000 Hertz, maar de betere na 12KHz, dus geen beperking voor de test van 'gesloten koptelefoons geschikt voor gebruik met MP3 spelers', zoals de aankondiging luidde.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1311875/popout#00:01:00

http://www.linkedin.com/in/jonsmaresch
http://www.linkedin.com/profile/view?id=47277498&authType=NAME_SEARCH&authToken=RqJH&locale=en_US&srchid=71bdb38f-7418-4aff-b332-7a73e5f7c5ce-0&srchindex=4&srchtotal=8&goback=%2Efps_PBCK_*1_Dirk_Faber_*1_*1_*1_*1_*2_*1_Y_*1_*1_*1_false_1_R_*1_*51_*1_*51_true_*1_nl%3A0_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2&pvs=ps&trk=pp_profile_name_link

*Psycho-Acoustic compression zoals met MP3 filtert het dynamisch bereik altijd extra




W.Otter

Quote from: donaldk on December 13, 2012, 02:10:41
Nee dat is juist goed, dan krijg je zowel platte TROS deuntjes als full dynamic range Deutsche Grammophon*. Iedere koptelefoon op de equalized van Dr. Dre na, had een flinke dip in het hoge bereik, soms bij ruim 10000 Hertz, maar de betere na 12KHz, dus geen beperking voor de test van 'gesloten koptelefoons geschikt voor gebruik met MP3 spelers', zoals de aankondiging luidde.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1311875/popout#00:01:00

http://www.linkedin.com/in/jonsmaresch
http://www.linkedin.com/profile/view?id=47277498&authType=NAME_SEARCH&authToken=RqJH&locale=en_US&srchid=71bdb38f-7418-4aff-b332-7a73e5f7c5ce-0&srchindex=4&srchtotal=8&goback=%2Efps_PBCK_*1_Dirk_Faber_*1_*1_*1_*1_*2_*1_Y_*1_*1_*1_false_1_R_*1_*51_*1_*51_true_*1_nl%3A0_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2&pvs=ps&trk=pp_profile_name_link

*Psycho-Acoustic compression zoals met MP3 filtert het dynamisch bereik altijd extra

wat l*l je allemaal?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Lion of Judah

Denk dat de muzieksmaak erg van invloed is op de keuze. Bij mij wel iig. Heb laatst de B&W en Dr Dre met elkaar vergeleken met mijn eigen muziek. Bij de B&W is er naar mijn smaak nauwelijks laag aanwezig. Voor de rest prima geluid. Voor mij zou de mooiste combi zijn het laag van Dr. Dre met de rest van de B&W.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

garmtz

Ik vind de B&W's te 'mat' klinken. Missen een bepaalde openheid/sprankeling. De Dr. Dre's (althans, de topmodellen) zijn zo extreem slecht nog niet, maar het kan veel beter voor veel minder.

Peerless Monster

Quote from: garmtz on January  2, 2013, 15:29:41
Ik vind de B&W's te 'mat' klinken. Missen een bepaalde openheid/sprankeling. De Dr. Dre's (althans, de topmodellen) zijn zo extreem slecht nog niet, maar het kan veel beter voor veel minder.

Je koopt ook een stukje "merk"...
Nikes liepen ook niet beter, destijds dat ze "hip" waren ....

Op jouw aanraden ook Garmt een RS220 gekocht...
Mooi geluid voor een draadloze hoofdtelefoon. Echt heel fijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz