TROS RADAR - test: koptelefoons.(hoofdtelefoons)

Started by evilniek, December 10, 2012, 20:58:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Gelijk al fout: die dingen heten hoofdtelefoons, niet koptelefoons... ;)

evilniek

Quote from: garmtz on December 10, 2012, 21:00:41
Gelijk al fout: die dingen heten hoofdtelefoons, niet koptelefoons... ;)

Ja man, ik weet het, ik heb de titel gewoon rechtstreeks overgenomen van TROS RADAR. Ik zal de titel wel iets aanpassen, klinkt idd heel ongelukkig. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Peerless Monster

Quote from: garmtz on December 10, 2012, 21:00:41
Gelijk al fout: die dingen heten hoofdtelefoons, niet koptelefoons... ;)

Nee hoor. Vandale heeft het over koptelefoons, geen hoofdtelefoons ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Hey, evil, was ook gericht naar de TROS niet naar jou...

Quote from: Peerless Monster on December 10, 2012, 21:08:07
Nee hoor. Vandale heeft het over koptelefoons, geen hoofdtelefoons ;D

Nou, dan zal het wel kloppen... :)   

Peerless Monster

Quote from: garmtz on December 10, 2012, 21:09:55
Hey, evil, was ook gericht naar de TROS niet naar jou...

Nou, dan zal het wel kloppen... :)   

Ik praat ook liever over hoofdtelefoons, maar het is al voor ons beslist.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

evilniek

#6
Quote from: garmtz on December 10, 2012, 21:09:55
Hey, evil, was ook gericht naar de TROS niet naar jou...

Nou, dan zal het wel kloppen... :)   

Geen punt, maar heb je de ook nog een mening over de test? :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Are you serious? Absolute fluttest! Ben het alleen wel eens met de uitslag geloof ik, hoewel in het eerste overzicht de Beyer niet eens genoemd wordt en ze het hebben over de 'De Beats bij Dr Dre Studio' in plaats van 'De Studio van Beats by Dr. Dre' of zoiets.

tiptop

Wat een fluttest. Er is helemaal geen test! Alleen kennelijk een uitslag die helemaal niks zegt hoe of ze daarbij komen.

Ik heb toevallig de laatst geëindigde (Sony) hier en weet dat hij ie een stuk beter is dan bijv. de Dr. Dre Beats waarvan de balans helemaal niet klopt.

Sowieso vind ik hun testen en de uitslagen daarvan altijd al twijfelachtig.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Los van het brakke taalgebruik. Kan echt niet...

robr


1nt3gr@

Quote from: Peerless Monster on December 10, 2012, 21:08:07
Nee hoor. Vandale heeft het over koptelefoons, geen hoofdtelefoons ;D

Het is bij voetballen toch ook koppen en niet hoofden???

;) ;D
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

aklasse

Mooie test,wat de naam betreft wat maken we ons druk erom we weten allemaal wat we bedoelen.
Is toch gewoon een geluidsoorspeaker.

garmtz


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

garmtz


HAL

Grappig. Eerst een verhaal houden over dynamiek en frequentie en vervolgens een test uitvoeren met behulp van iPods.....

LeonArdusS

Quote from: robr on December 10, 2012, 22:45:15
http://www.head-fi.org/t/634201/battle-of-the-flagships-50-headphones-compared

Misschien heb je hier wat aan?
(typend op iPad naar Grado RS-1 luisterend)

Wow, aardige spullenboel heeft hij, de hoofdtelefoonversterkers zijn duurder per stuk dan de gemiddelde complete stereoset.... :headbanging:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

het is een consumenten test en de meeste consumenten luisteren daarmee. vind ik niet erg storend.
de test wordt ook uitgevoerd door een geluidstechnicus die de verschillende frequenties test.
wel is jammer dat ze allemaal hun eigen muziek luisteren en dus niet één op één kunnen vergelijken bij welk nummer welke frequentie te wensen over laat. Die Iris Hond mag er best wezen trouwens  :coffee:
hoe dan ook best een aardige test en het vermoeden dat ik had dat klopt wel aardig, vooral bij de Beats. Erg veel nadruk op alle gebieden met name het laag en het hoog waardoor het hele middenstuk weggemoffeld wordt. Bijna iedereen had op een gegeven moment zo'n ding dus ik dacht; is dit ding écht zo goed of is het gewoon na-apen omdat pietje 'm ook heeft. Waarschijnlijk dat laatste dus want vond het echt geen mooi stereobeeld. Maar wie ben ik om iemand anders' oren en/of muzieksmaak daarop te beoordelen. Het is inderdaad een hiphop hoofdtelefoon en daarvoor is het wel leuk ja, een dik aangezette bass en een versterkt hoog om boven die bass uit te komen. meer is hip hop ook niet (instrumentaal).
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

Ik heb 1x zo'n Dre ding geprobeerd, werd GEK van de laagweergave!
Dat ding haalt gewoon de rek uit je trommelvliezen.

Former member 78

De B&W heb ik een week geprobeerd, op zich niet heel erg slecht.
Maar na een tijdje zit die niet meer prettig, en erg ''lekt'' bij deze juist veel laag weg.

Heb nu een Grado SR60, simpel en goedkoop...Maar beter dan de 2 geprobeerde.

W.Otter

dat heb ik bijna met alle hoodtelefoons, in-ear of on-ear het is niet natuurlijk en gaat na een tijdje irriteren. Gewoon een mooie stereo set kopen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

garmtz

Quote from: ArjanR1 on December 11, 2012, 10:41:07
De B&W heb ik een week geprobeerd, op zich niet heel erg slecht.

Plezierig, maar ook wat weinig sprankelend en saai.

QuoteHeb nu een Grado SR60, simpel en goedkoop...Maar beter dan de 2 geprobeerde.

Erg goed voor de prijs. Kan alleen nooit aan het toch wat harde hoog wennen...

Kingpin

Quote from: ArjanR1 on December 11, 2012, 10:37:46
Ik heb 1x zo'n Dre ding geprobeerd, werd GEK van de laagweergave!
Dat ding haalt gewoon de rek uit je trommelvliezen.
Je kan 'm ook gewoon "zachter" zetten, Arjan :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack