Is een Apple tv 3 toevoegen de moeite waard

Started by Erik, December 10, 2012, 17:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Ik gebruik meestal plex om van de server pc te streamen naar een atv via airplay op de ipad met de plex app. Zowel plex als air video kunnen h264 video nu transcoderen zodat de originele video wordt doorgezonden naar de apple tv ipv realtime te converteren. Hierdoor kost het ook nog maar nauwelijks processor kracht op de server. Video doorsturen kost ook nauwelijks batterij op je ipad die functioneert eigenlijk alleen als controller met streamen via airplay.

danielo

Quote from: Erik on January 25, 2013, 17:23:05
Hm voor 5 euro per film download ik liever daarvoor kijk ik teveel aangezien ik bijna elke nacht een filmpje kijk voor het slapen.

Vandaar mijn grote dvd/bluray verzameling en netflix :). Geef alleen aan dat soms wel ok is om 5 euro uit te geven.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: )p( on January 25, 2013, 17:34:10
Ik gebruik meestal plex om van de server pc te streamen naar een atv via airplay op de ipad met de plex app. Zowel plex als air video kunnen h264 video nu transcoderen zodat de originele video wordt doorgezonden naar de apple tv ipv realtime te converteren. Hierdoor kost het ook nog maar nauwelijks processor kracht op de server. Video doorsturen kost ook nauwelijks batterij op je ipad die functioneert eigenlijk alleen als controller met streamen via airplay.

Zelfs met netflix waar die toch flink wat moet doen (downloaden, vpn en weer zenden naar de appltv) kijk ik vaak 2 films met scherm aan (helaas maar wel laag) en dan is de accu maar 20% a 25% lager.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

)p(

Dat is idd ook nog goed te doen. Met streamen met plex en air video zie ik maar een paar procent na een film. Met deze Apps werkt het streamen overigens ook met de ipad in standby of in de achtergrond.

danielo

Quote from: )p( on January 25, 2013, 18:41:00
Dat is idd ook nog goed te doen. Met streamen met plex en air video zie ik maar een paar procent na een film. Met deze Apps werkt het streamen overigens ook met de ipad in standby of in de achtergrond.

Ja das nadeel van de  netflix app die werkt niet zonder beeld. Niet echt een ramp meestal staat die in de houder ergens anders :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

)p(

Je gebruikt de netflix app uit de US strore?

LittleNinja

Stereo?? Gaat geluid via de HDMI of via de optische uitgang?

Zo'n ding kan toch gewoon 5.1 mag ik hopen?!

En hoe heb je het bepaald dat het stereo is?

Quote from: Passion4Sound on January 25, 2013, 16:16:04
Misschien off topic maar, bijna tot alle film die ik afspeel op de AppleTv worden in stereo afgespeeld en niet in Dolby Surround. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of heeft iedereen hier last van?

BTW ik heb een AppleTv2 en ben er voor de rest heel blij mee, ik gebruik hierbij hoofdzakelijk Air Video
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

-madison-

Quote from: danielo on January 25, 2013, 13:12:32
Even 2 dingen splitsen :

Een appleTV is ruwweg 2 dingen wat mij betreft :

1) een multimedia box, niet echt bijzonder tov van veel andere tenzij je hem jailbreaked en dat is alleen the V1 en V2 tot nu toe.

2) een airplay 'ontvanger' voor nu audio, video en beeld (mirror) en ik vermoed straks ook voor apps.

beide vind ik het weinige geld wel waard (ik heb er 4 dus :) ). maar vooral deel 2 maakt als je andere iOS of apple spullen hebt het waardevol.

Liefst zou ik zien dat apple voor 60 euro alleen deel 2 zou doen liefst met een hdmi doorgang zodat die op poort 1 kan en altijd als laag over de normale tv zou kunnen werken.

Daniel.

Een Raspberry Pi met OpenElec werkt ook met airplay, misschien is dat iets voor je?! (En draait natuurlijk ook XBMC zonder problemen!)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

paaj

#33
Ben niet ondersteboven van de Raspberry Pi als mediaspeler, maar heb dan ook een Dune dus geen reden me daar verder in te verdiepen. Voor de €30 startkosten kan je nog niets: reken bij de Pi nog een voeding, SD kaart, behuizing en best wat tijd en dan is een ATV toch een best interessant kant en klaar alternatief, zeker als je al een iOS apparaat hebt. Anders heb je voor dat geld ook 'echte' mediaspelers.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Passion4Sound

Quote from: LittleNinja on January 25, 2013, 19:05:49
Stereo?? Gaat geluid via de HDMI of via de optische uitgang?

Zo'n ding kan toch gewoon 5.1 mag ik hopen?!

En hoe heb je het bepaald dat het stereo is?
Via HDMI en mijn pre geeft aan dat het stereo is. De AppleTV staan ingesteld op Dolby Surround.

LittleNinja

Quote from: Passion4Sound on January 26, 2013, 02:21:23
Via HDMI en mijn pre geeft aan dat het stereo is. De AppleTV staan ingesteld op Dolby Surround.

Bewerk je het bestand nadat je hem binnengehaald hebt?
Gebruikt hij iTunes voor het afspelen? Wellicht zet iTunes hem terug?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Passion4Sound

Quote from: LittleNinja on January 26, 2013, 07:50:22
Bewerk je het bestand nadat je hem binnengehaald hebt?
Gebruikt hij iTunes voor het afspelen? Wellicht zet iTunes hem terug?
Air Video

LittleNinja

Ik ken air video alleen als stream app van je pc naar de iPhone/iPad. Jij stuurt dat weer door naar de Apple tv? Lijkt me inderdaad niet de meest optimale manier van streamen. Of zie ik iets verkeerd?

Als je vanuit iTunes de film afspeelt, wat doet hij dan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

)p(

Quote from: LittleNinja on January 26, 2013, 11:18:59
Ik ken air video alleen als stream app van je pc naar de iPhone/iPad. Jij stuurt dat weer door naar de Apple tv? Lijkt me inderdaad niet de meest optimale manier van streamen. Of zie ik iets verkeerd?


De stream wordt omgeleid van de pc direct naar de atv.

road rebel

#39
Quote from: http://appletvhacks.netApple has just released Apple TV software update 5.2 for the 2nd and 3rd generation Apple TV, adding Bluetooth keyboard support, iTunes in the Cloud and AirPlay audio for videos. The update also includes some performance and stability improvements with the iTunes Store, AirPlay, Netflix, iTunes Match, and wired Ethernet connections.

Apple TV 2 users waiting for iOS 6.1 jailbreak should not upgrade until evad3rs team says the update is safe. We will keep you updated.

Here is what's new in 5.2:

        iTunes in the Cloud: Browse and play your purchased iTunes music directly from iCloud.
        Bluetooth keyboard: Use your Apple Wireless Keyboard to control your Apple TV. See this article for more information.
        AirPlay audio for videos: Send stereo audio from movies, TV shows, and other videos on Apple TV to AirPlay-enabled speakers and devices (including AirPort Express and other Apple TVs).
        Stability and performance: Includes performance and stability improvements with the iTunes Store, AirPlay, Netflix, iTunes Match, and wired Ethernet connections.

Dus in het kort:
de Apple TV is nu -zonder jailbreak- waarschijnlijk als losstaande audioserver te gebruiken (indien je iTunes Match hebt) en zelfs multiroom kan misschien wel lukken indien je airplay/airtunes ontvangers hebt!

Remote-app op iPad, appletv aan de TV, paar airplay luidsprekers, eat that sonos ! ;)

Passion4Sound

Heel interessant, alleen heb ik nog steeds alleen stereo geluid en geen Dolby Surround geluid als ik films afspeel. Is hier echt geen oplossing voor.
ben ik de enige die dit probleem heeft?

alvast bedankt,

grzt

Alex

danielo

Quote from: road rebel on January 29, 2013, 13:33:19
Dus in het kort:
de Apple TV is nu -zonder jailbreak- waarschijnlijk als losstaande audioserver te gebruiken (indien je iTunes Match hebt) en zelfs multiroom kan misschien wel lukken indien je airplay/airtunes ontvangers hebt!

Remote-app op iPad, appletv aan de TV, paar airplay luidsprekers, eat that sonos ! ;)

Ik ga straks eens testen wat er nu nieuw is maar music match op een appletv is al tijden mogelijk denk al bijna een jaar. Multiroom kan ook omdat je al airplay kan aanzetten vanaf 1 naar de andere of via inderdaad een ipad remote app.

de splitsing tussen audio en video moet ik nog even bekijken.

Een appleTV met itunes match en spotify is nog helemaal geen slechte oplossing voor veel mensen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

road rebel

#42
Quote from: Passion4Sound on January 29, 2013, 19:34:07
alleen heb ik nog steeds alleen stereo geluid en geen Dolby Surround geluid als ik films afspeel. Is hier echt geen oplossing voor.
ben ik de enige die dit probleem heeft?

Volgens mij zit het hem hierin:
Quote
Let us start with music and video that is stored locally on an iOS device. Music is streamed in the Apple Lossless format at 44100 Hz in up to 2 stereo channels (no surround support so far). In other words without loss of quality. Video streaming utilizes the H.264 mpeg format without compression (except the compression in the actual video file). The video file needs to be transferred into the Apple TV cache before the video file plays and therefore you will experience some waiting time. The faster wireless network you have, the less waiting time. Again, remember that we are talking about locally stored media files here.

en
QuoteWhen using internet sources for watching video (such as YouTube) or listening to music (such as Pandora, Spotify or any internet radio service) something else happens when using AirPlay. When streaming from an internet source and pressing the AirPlay button on your iOS device, your AirPlay-enabled music system or Apple TV box will open a direct connection to the internet source. The AirPlay receiver (for example Apple TV, AirPort Express, or systems with built-in AirPlay) is being authorized to access the internet source and no streaming occurs between the iOS device and the AirPlay receiver, thus no loss of quality. The video or music quality is as good as the streaming service allows.

Bron: http://www.flatpanelshd.com/focus.php?subaction=showfull&id=1347605891

Maw je moet niet verzenden naar maar afspelen van de apple tv, voordeel van de jouwe (de atv2) is dat je die kan jailbreaken en dus min of meer alles af kunt spelen.

@ Danielo:
Ja itunes match gebruik ik inderdaad al een jaar op de atv2 maar als je vergelijkt naar concurrenten dan is/was er ruimte voor verbetering. Zeker als je de atv2 als centrale muziekserver wou gebruiken (gebruik makend van de cloud dus).
Is er ondertussen al een goed werkende spotify app voor xbmc of om in de atv te installeren? Op zich kan je het wel draaien vanuit xsqueeze (maar dan ga je om via squeezebox wat wel een hele omweg is).

danielo

Quote from: road rebel on January 29, 2013, 20:29:07
@ Danielo:
Ja itunes match gebruik ik inderdaad al een jaar op de atv2 maar als je vergelijkt naar concurrenten dan is/was er ruimte voor verbetering. Zeker als je de atv2 als centrale muziekserver wou gebruiken (gebruik makend van de cloud dus).
Is er ondertussen al een goed werkende spotify app voor xbmc of om in de atv te installeren? Op zich kan je het wel draaien vanuit xsqueeze (maar dan ga je om via squeezebox wat wel een hele omweg is).

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het perfect is :). Ik gebruik zelf een mac mini (SSD/i7) als streaming basis voor mijn eigen muziek maar vul dit aan met AppleTV's (2 JB, 2 niet) , iphone's en ipads tot een zou bijna zeggen eco-systeem. Op deze manier is er altijd wel een manier om te doen wat ik wil voor video en audio.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.