Is een Apple tv 3 toevoegen de moeite waard

Gestart door Erik, december 10, 2012, 17:25:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Ben aan het dubben of ik er eentje bij zal nemen. Je kan van alles van je iphone naar de tv "pushen", lijkt me wel grappig. Je kan er wat spelletjes mee doen samen met je iphone/ipad, ook wel grappig.

Je kan je itunes bedienen op de pc (is via hdmi gekoppeld aan tv) die in de andere kamer staat. Dat is wel leuk voor de podcasts die ik heb, alleen weer geen films en om nou elke film die ik dload eerst te converteren om in itunes te zetten word ik niet heel enthousiast van. Is daar al iets slims voor gevonden?
Bovendien moet ik om een film even te pauzeren, snel naar de andere kamer lopen, ook niet 100% ideaal. Als het onder itunes zou lopen kon ik hem met de iPad bedienen. 

Kortom ik zoek nog een excuus om er eentje te halen. Wie praat me even om  :)

Andere optie is toch met teamviewer aan de gang te gaan dan kan ik de pc overnemen. Maard at was laatst niet echt lekker werekn op de iphone, wel heel erg kleine letters.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

paaj

#1
Voor films: Air Video op je iPad plus bijbehorend server programma. Werkt als een trein en converteert alles realtime naar een zichtbaar iets, dus kijken zonder zorgen, wat met iTunes nogal tegenvlt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Erik

Dus dan zou ik eigenlijk eerst naar mijn ipad moeten streamen en van de ipad naar de atv3?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eholsteijn

Ik was ook altijd wel sceptisch, tot m'n ouders (ja m'n ouders) een nieuwe ipad hadden gekocht. De verkoper had ze ook een apple TV aangesmeerd. Dat is in iedergeval wat ik dacht. Dat van dat aangesmeerd dan bedoel ik.

Nu komt het, m'n ouders hadden dat ding staan. Mn vader laat zien hoe dat ding werkt en ik was eigenlijk gelijk om. Als je met je apple device in je wifi komt kan je foto's en filmpjes streamen naar de tv. Dus wij konden leuk de vakantiefoto's en filmpjes van kids laten zien op het grote scherm ipv op klein scherm. Verder zet ik hem vaak genoeg aan om met de kids naar youtube filmpjes te kijken. Via m'n macbook air spotify streamen via m'n stereo installatie. Ook erg makkelijk.  voor die 100 euro hoef je hem ook niet te laten liggen. Er zijn vast alternatieven die meer kunnen. Maar ik heb zelf ook een pch-a110 die ik gebruik voor films maar ik moet eerlijk zeggen dat de apple tv best vaak even aangaat.

paaj

Citaat van: Erik op december 10, 2012, 19:35:37
Dus dan zou ik eigenlijk eerst naar mijn ipad moeten streamen en van de ipad naar de atv3?

Bijna wel, maar je vinkt de ATV aan en dan doet de iPad geen beeld. Lijkt dus wel direct te lopen. Je bedient het wel met de iPad.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Erik

Citaat van: paaj op december 10, 2012, 21:46:10
Bijna wel, maar je vinkt de ATV aan en dan doet de iPad geen beeld. Lijkt dus wel direct te lopen. Je bedient het wel met de iPad.
Klinkt goed, wordt het beeld nog slechter door hercodering of valt dat mee?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: Eddie_D op december 10, 2012, 19:56:03
Ik was ook altijd wel sceptisch, tot m'n ouders (ja m'n ouders) een nieuwe ipad hadden gekocht. De verkoper had ze ook een apple TV aangesmeerd. Dat is in iedergeval wat ik dacht. Dat van dat aangesmeerd dan bedoel ik.

Nu komt het, m'n ouders hadden dat ding staan. Mn vader laat zien hoe dat ding werkt en ik was eigenlijk gelijk om. Als je met je apple device in je wifi komt kan je foto's en filmpjes streamen naar de tv. Dus wij konden leuk de vakantiefoto's en filmpjes van kids laten zien op het grote scherm ipv op klein scherm. Verder zet ik hem vaak genoeg aan om met de kids naar youtube filmpjes te kijken. Via m'n macbook air spotify streamen via m'n stereo installatie. Ook erg makkelijk.  voor die 100 euro hoef je hem ook niet te laten liggen. Er zijn vast alternatieven die meer kunnen. Maar ik heb zelf ook een pch-a110 die ik gebruik voor films maar ik moet eerlijk zeggen dat de apple tv best vaak even aangaat.
Nou dat heb ik het kost maar 100 euro op zich een kleine uitgave en als het wat leuks toevoegt waarom niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Citaat van: paaj op december 10, 2012, 21:46:10
Bijna wel, maar je vinkt de ATV aan en dan doet de iPad geen beeld. Lijkt dus wel direct te lopen. Je bedient het wel met de iPad.

Nee, volgens mij loopt het dus wel via de iPad. Dus bijvoorbeeld: vanaf internet naar de iPad en dan via AirPlay naar de Apple TV.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hanky Panky

Citaat van: Erik op december 10, 2012, 22:00:17
wordt het beeld nog slechter door hercodering of valt dat mee?

Gevoelsmatig niet, ziet er wel OK uit
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

paaj

Citaat van: LittleNinja op december 10, 2012, 23:18:01
Nee, volgens mij loopt het dus wel via de iPad. Dus bijvoorbeeld: vanaf internet naar de iPad en dan via AirPlay naar de Apple TV.

Dat kan ook ja, heb je geen smart tv meer nodig :) maar deze speelt van eigen pc. Iets minder? Vast, maar gewoon prima eigenlijk. Gebruik het zelf thuis niet, maar handig bij m'n ouders om even snel wat te kijken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

-madison-

#10
Citaat van: Erik op december 10, 2012, 17:25:48
Dat is wel leuk voor de podcasts die ik heb, alleen weer geen films en om nou elke film die ik dload eerst te converteren om in itunes te zetten word ik niet heel enthousiast van. Is daar al iets slims voor gevonden?

Ik gebruik hiervoor het programmaatje "iVI" oftewel itunes Video Importer. Zodra er een nieuwe videobestand (zowel films als tv-series) in m'n download map staat wordt ie door het programma geopend. Deze zoekt dan de juiste informatie erbij, dus om welke film het gaat en alle bijbehorende informatie, en converteert hem dan naar mp4. Met een film is ie ongeveer 3 uurtjes bezig (een film die al in h264 formaat is gaat zelfs nog een stuk sneller!), voor mij geen probleem aangezien dit vaak 's nachts (allemaal automatisch)gebeurt!

Het programma is voor €8,99 te downloaden: https://itunes.apple.com/nl/app/ivi/id402279089?mt=12
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Erik

Heb ik van de week toevallig naar gezocht maar volgens mij draait die alleen op een mac en niet op windows  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel1978

#12
atv2 met jailbreak en xbmc ?

edit: typo  :-[

Criterionlover

#13
brake ?  ;D
T+A ; Sonos


LittleNinja

Mijn vraag blijft nog steeds... komt die jailbreak er nou ooit eens?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Zou wel fijn zijn maar wat ik zo las over de voortgang en waar ze tegenaan liepen vrees ik voorlopig het ergste.
Mis je specifiek iets nu aan de ATV3?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Even 2 dingen splitsen :

Een appleTV is ruwweg 2 dingen wat mij betreft :

1) een multimedia box, niet echt bijzonder tov van veel andere tenzij je hem jailbreaked en dat is alleen the V1 en V2 tot nu toe.

2) een airplay 'ontvanger' voor nu audio, video en beeld (mirror) en ik vermoed straks ook voor apps.

beide vind ik het weinige geld wel waard (ik heb er 4 dus :) ). maar vooral deel 2 maakt als je andere iOS of apple spullen hebt het waardevol.

Liefst zou ik zien dat apple voor 60 euro alleen deel 2 zou doen liefst met een hdmi doorgang zodat die op poort 1 kan en altijd als laag over de normale tv zou kunnen werken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Deze dagen is hij nog goed aantrekkelijk bij de MM en de BCC...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Citaat van: danielo op januari 25, 2013, 13:12:32
Even 2 dingen splitsen :

Een appleTV is ruwweg 2 dingen wat mij betreft :

1) een multimedia box, niet echt bijzonder tov van veel andere tenzij je hem jailbreaked en dat is alleen the V1 en V2 tot nu toe.

2) een airplay 'ontvanger' voor nu audio, video en beeld (mirror) en ik vermoed straks ook voor apps.

beide vind ik het weinige geld wel waard (ik heb er 4 dus :) ). maar vooral deel 2 maakt als je andere iOS of apple spullen hebt het waardevol.

Liefst zou ik zien dat apple voor 60 euro alleen deel 2 zou doen liefst met een hdmi doorgang zodat die op poort 1 kan en altijd als laag over de normale tv zou kunnen werken.

Daniel.
Mediabox lukt nu ook wel met airvideo, niet perfect maar goed te doen, bv via air server naar pc naar iphone naar ATV3, alleen is dan beeld is veel donkerder waardoor erg donker beeld dichtslibt. Of gewoon ouderwets via hdmi kabel werkt perfect alleen als ik even wil pauzeren (mail checken, FB beantwoorden een  wc bezoekje, etc)  moet ik naar andere kamer lopen dat is wel wat lastig.

Een ATV heeft enkel digitale uitgang en mijn TAG is helaas analoog dus dat betekent of een andere versterker kopen of de tv speakers gebruiken dit wel scheelt meteen ruimte en lelijke kabels.

Apps op ATV kan niet wel via mirror  van iphone of ipad alleen in praktijk werkt dat niet, teveel vertraging tussen ingave en reactie en voor sommige dingen moet je echt op ipad iets doen en kijken anders weet je niet waar je je vingers neerzet. ;D
Voor €100 een leuk ding maar ook beperkt door itunes restictie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Passion4Sound

#20
Misschien off topic maar, bijna alle film die ik afspeel op de AppleTv worden in stereo afgespeeld en niet in Dolby Surround. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of heeft iedereen hier last van?

BTW ik heb een AppleTv2 en ben er voor de rest heel blij mee, ik gebruik hierbij hoofdzakelijk Air Video

CineSmurf

AppleTV is een leuk apparaat. Ik gebruik er één op kantoor om draadloos presentaties te bekijken en gezamenlijk op het grote beeld aan een spreadsheet te werken.
Thuis vooral voor streamen van de iPad en bekijken van foto's (werkt super icm een mac). Een collega van me huurt regelmatig films en is daar enthousiast over.

Gamen vind ik niks. Ik heb een paar keer een racespelletje gedaan, maar de vertraging is gewoon te groot. Misschien dat hier ooit nog eens mooie apps voor komen (dat de processing echt in de ATV gebeurd en de besturing in je handheld).

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

of
Citaat van: CineSmurf op januari 25, 2013, 16:29:28Een collega van me huurt regelmatig films en is daar enthousiast over.
Oh nooit geweten dat dat kon dacht dat het iets was voor de amrikaanse markt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Erik op januari 25, 2013, 16:40:50
of Oh nooit geweten dat dat kon dacht dat het iets was voor de amrikaanse markt.

Nee werkt prima soms huur ik wel eens een filmpje 4.99 meestal. De HD is 5Mbit en dat is meestal gelijk (helaas) wat je vandaag de dag over de sat. ontvanger krijgt. Is nog wel te doen zelfs op scherm van 3meter. Indien je een vpn gebruikt kan je ook natuurlijk de andere apps als hulu en netflix doen maar persoonlijk 'beam' in die liever vanaf de ipad. Hier is het nu een combi van bbc player, hulu, netflix en blurays. Gezien ik te lui ben om aan illegale downloads te doen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Citaat van: danielo op januari 25, 2013, 17:06:28
Nee werkt prima soms huur ik wel eens een filmpje 4.99 meestal. De HD is 5Mbit en dat is meestal gelijk (helaas) wat je vandaag de dag over de sat. ontvanger krijgt. Is nog wel te doen zelfs op scherm van 3meter. Indien je een vpn gebruikt kan je ook natuurlijk de andere apps als hulu en netflix doen maar persoonlijk 'beam' in die liever vanaf de ipad. Hier is het nu een combi van bbc player, hulu, netflix en blurays. Gezien ik te lui ben om aan illegale downloads te doen :)

Daniel.
Hm voor 5 euro per film download ik liever daarvoor kijk ik teveel aangezien ik bijna elke nacht een filmpje kijk voor het slapen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill