the Voice of Holland

Started by road rebel, December 10, 2012, 12:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

op zich ben ik het wel met Alexander eens. Het is gebaseerd op het feit dat een omroep/producent geld wilt verdienen, dat is absoluut de insteek.
en artiest kun je niet maken in een paar weken, die moet groeien en ontwikkelen. Wat bij deze talenten gebeurt is ze populair maken in een korte tijd, dmv smsen enorm veel geld verdienen, kijkcijfers scoren en van sponsoren veel geld vangen. Daarna krijgen de talenten een contract dat ze exclusief alleen voor hen mogen werken.

De onderbouwing van dat het niet werkt vor de artiesten is dat je van geen enkel talent dat gewonnen heeft bij zo'n show nog iets hoort op het gebied van popmuziek. De een wordt musicalartiest of presentator of iets dergelijks. Een carrière als zanger/zangeres zit er echt niet in en dat kan ook niet anders.
Ze komen binnen op hun top en het kan dus alleen maar minder worden. Succesvolle artiesten hebben vaak een lange weg afgelegd om te ontdekken wie ze zijn en wat ze in hun muziek willen uitdragen. Deze mensen zijn gewoon middelen om voor bepaalde mensen veel geld binnen te halen op korte termijn.

Dus het concept van het programma als entertainment voor zolang het duurt vind ik prima. Maar om nu te zeggen dat hier talenten worden ontdekt waarvoor een mooie carrière is weg gelegd, nee.

Het feit dat iemand als zo'n Johannes in de finale van TVOH staat zegt al meer dan genoeg. Hij heeft sympathie bij het volk en krijgt daardoor veel stemmen (lees brengt geld op) maar kan niet zingen. Daarom bepalen de coaches het verder niet meer 100% maar wordt er deels gestemd.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

haythijs

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:33:29
Meer zijn er dus niet.
Ik wist niet dat Borsato, Gordon, Joling en Bakkum het in het buitenland zo geweldig gedaan hebben. Kan wel wat anderen opnoeen die het daar iets beter hebben gedaan, of wellicht wordt het tweede vakantiehuisje nu bedoeld van voornoemde sterren in het buitenland? Maar wellicht kom ik te weinig in landen als VS, Australie, GB, Duitsland, Japan of Brazilie om te weten hoe bekend deze mensen daar zijn.

Dat TVOH deels doorgestoken kaart is, weet iedereen met een tikje gezond verstand, iets minder naief en wetende hoe de commercielen hier werken, toch wel. Voeg daarbij 'de stem van het volk" ( manipulatie alom) en het feit dat dergelijke shows ( X factor, Idols, HGT) me niet echt kunnen boeien en ik laat het graag aan mij voorbij gaan. Schakel liever door naar rtl7 met VI of een filmpje.  De volgende dag lees ik wel via de vele commentaren op facebook of twitter wie er doorgegaan cq afgevallen is :D
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Pinohelmond

Quote from: haythijs on December 10, 2012, 14:27:21
Ik wist niet dat Borsato, Gordon, Joling en Bakkum het in het buitenland zo geweldig gedaan hebben. Kan wel wat anderen opnoeen die het daar iets beter hebben gedaan, of wellicht wordt het tweede vakantiehuisje nu bedoeld van voornoemde sterren in het buitenland? Maar wellicht kom ik te weinig in landen als VS, Australie, GB, Duitsland, Japan of Brazilie om te weten hoe bekend deze mensen daar zijn.

Dat TVOH deels doorgestoken kaart is, weet iedereen met een tikje gezond verstand, iets minder naief en wetende hoe de commercielen hier werken, toch wel. Voeg daarbij 'de stem van het volk" ( manipulatie alom) en het feit dat dergelijke shows ( X factor, Idols, HGT) me niet echt kunnen boeien en ik laat het graag aan mij voorbij gaan. Schakel liever door naar rtl7 met VI of een filmpje.  De volgende dag lees ik wel via de vele commentaren op facebook of twitter wie er doorgegaan cq afgevallen is :D

VI is net zoveel doorgestoken kaart en ook totaal niet serieus te nemen. Neemt overigens niet weg dat ik graag naar zowel The Voice als VI kijk.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

angel1978

QuoteWat moet ik dan zeggen over dit soort programma's?
Ja het is doorgestoken kaart.
Dit soort programma's hebben een zogenaamd format het gaat enkel om de opbrengsten en niet om de artiest.

Nou ja, het zou fijn zijn als je ook enige onderbouwing kan geven zodat ik / wij er ook iets mee kunnen..
Nooit gooi je gewoon een losse flodder uit en nogmaals: ik geloof jou net zo min op je blauwe ogen als ene John de Mol

HermanW.

Zolang ze slappe aftreksels van oude nummers als singel uitbrengen wordt het niets met de winnaars van dit soort programma's. Ik vind die covers echt een giga anti-climax.
Laat de winnaar met een goede (liefst eigen) compositie op de proppen komen. Dat winnaars mislukken heeft volgens mij niet zozeer met gebrek aan talent te maken, maar alles met slechte "nazorg".

alexander2

Quote from: angel on December 10, 2012, 16:47:28
Nou ja, het zou fijn zijn als je ook enige onderbouwing kan geven zodat ik / wij er ook iets mee kunnen..
Nooit gooi je gewoon een losse flodder uit en nogmaals: ik geloof jou net zo min op je blauwe ogen als ene John de Mol

Vraag het maar aan Hans ik had iets meer neergezet maar Hans wist dit alles al. :D
Niet dat ik het geloof maar ach .............

Mediasluis

#31
De helft van mijn gezin kijkt ernaar.
Ik ga dan met mijn zoontje boven film zitten kijken op het plafond ;D met een Epson W8D projector.
Soms ben ik wel verrast hoe goed sommigen zijn.
Op zo'n moment kom ik er even bij staan.

Je had eerder zo'n programma en daar zat Desree in.
Die werd eruit gestemd omdat 1 nummer net wat minder was, maar als zangeres vond ik haar het einde.
Ik zit nog steeds te wachten op een CD van haar en ik hoop dat ze dat liedje van Halo erop zet.

Ben Saunders vond ik ook erg goed,... Live.
Koop je een CD, is het totaal niet bijzonder.
Hij moet echt die bepaalde spanning hebben en tot het uitterste gaan wil hij pakkend overkomen.
Het word dus wachten op een live-CD van hem.

Mijn mening is wel,... Van mij mogen ze dit soort programma's schrappen, of er geen reclame voor maken.
Er word hier gewoon haast geen film meer gekeken omdat de TV in beslag word genomen met dit soort ellende.

Misschien moet ik een extra TV in de slaapkamer plaatsen en een kabel naar boven trekken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

chansig

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 18:10:56
Vraag het maar aan Hans ik had iets meer neergezet maar Hans wist dit alles al. :D
Niet dat ik het geloof maar ach .............

Tsja...en laten we het daar maar bij houden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

perne

Als je dom en naïef bent is het leven in veel gevallen een stuk aangenamer. Dan kun je dit soort programma's gewoon volgen en denken dat het allemaal echt is.

angel1978

Quote from: perne on December 10, 2012, 21:02:00
Als je dom en naïef bent is het leven in veel gevallen een stuk aangenamer. Dan kun je dit soort programma's gewoon volgen en denken dat het allemaal echt is.

Vooralsnog ben ik net zo dom en naief om de tegenstanders (hier) te geloven... Veel meer dan geloven zit er namelijk niet in.

Pinohelmond

Yoehoe, nog een "believer" / "non believer" topic?!   :sarcasm:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

aklasse

We kijken elke week,wat ik er persoonlijk jammer vindt dat er altijd weer ex idols bij zitten en musical sterren(dat denken ze tenminsten)zoals charlie luske of zoiets en eentje die al tarzan speelde,nu ook weer een zangeres van trijntje's achtergrond koortje.
Zo'n groot nieuw talent als Sandra die niet in de finale staat,misschien maar goed ook want Ben Saunders stelt ook niets voor,zijn typetjes die in het begin populair zijn en nu alleen nog maar geld verdienen met een reclamespotje,het stelt allemaal niet zo veel voor.
Maar op zich is het rdelijk leuk om te kijken.

Sonic Circle

Kijk er graag naar, want vind de entertainment waarde hoog, er is veel humor en er zijn ook best wat talenten.

Dat het doorgestoken kaart is, zal ongetwijfeld. Ligt er zelfs best dik op. Af en toe worden er enorm veel punten gegeven voor vals zingende meisjes met een snerpend stemmetje die er leuk uitzien en een beetje heen en weer huppelen, meeliftend op één of andere mega-hit, die dan vervolgens een echt goede zanger/zangeres eruit knikkeren. Tja, dat hoort bij het format, want de doelgroep bepaalt. Niet de kwaliteit.




haythijs

#38
Quote from: Pinohelmond on December 10, 2012, 16:17:33
VI is net zoveel doorgestoken kaart en ook totaal niet serieus te nemen. Neemt overigens niet weg dat ik graag naar zowel The Voice als VI kijk.

Ik neem VI ook zeker niet serieus en natuurlijk wordt er daar ook deels gemanipuleerd en geacteerd, iets wat ze overigens gisteren zelf ook aanhaalden inzake een vreogere sponsor van het programma ( meneer gatorade).  Alleen kijk ik het liever dan naar TVOH, dergelijke formats boeien me blijkbaar niet, terwijl ik vroeger wat graag naar Henny Huisman zijn soundmixshow keek ;).

Dat andere mensen er een fijne tv avond mee beleven en dit graag zien en volgen, juich ik echter van harte toe. Ieder zijn smaak en favoriete tv avondje, en prima dat dit dus te zien is. Voor mij geldt dan de regel van Doe Maar : er zit een knop op je tv, die helpt je zo uit de purree ;)
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Pinohelmond

Quote from: haythijs on December 11, 2012, 14:36:41
Ik neem VI ook zeker niet serieus en natuurlijk wordt er daar ook deels gemanipuleerd en geacteerd, iets wat ze overigens gisteren zelf ook aanhaalden inzake een vreogere sponsor van het programma ;).  Alleen kijk ik het lover dan naar TVOH, dergelijke formats boeien me blijkbaar niet, terwijl ik vroeger wat graag naar Henny Huisman zijn soundmixshow keek ;).

Dat andere mensen er een fijne tv avond mee beleven en dit graag zien en volgen, juich ik echter van harte toe. Ieder zijn smaak en favoriete tv avondje, en prima dat dit dus te zien is. Voor mij geldt dan de regel van Doe Maar : er zit een knop op je tv, die helpt je zo uit de purree ;)

+1

:pompom:
:worship:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

JCL

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:53:42
Wat moet ik dan zeggen over dit soort programma's?
Ja het is doorgestoken kaart.
Dit soort programma's hebben een zogenaamd format het gaat enkel om de opbrengsten en niet om de artiest.

Wat is precies doorgestoken kaart? Ik geloof namelijk wel dat de mensen voorgaan die de meeste SMS'jes hebben. Dat het voor de rest commercieel is en dat het alleen maar wat overleverd voor John de Mol, tja... Dat is commerciele TV ;)

haythijs

Ik zie het dus nooit, maar lees wel de berichten op fb, twitter of via de kranten. Nu ben ik wel eens benieuwd, zijn het ook echt de grootste talenten die de finale hebben gehaald?

Het zou natuurlijk geweldig zijn als er een nieuwe Trijntje tussenzit, maar het zou ook jammer zijn als een dergelijk talent al is weggestemd door de willekeur van de stemmers en de programmamakers.  Hmm toch maar kijken vrijdag?
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

LuPo

Sandra is er al uit en dat was toch wel de revelatie van dit seizoen.

road rebel

Deze ochtend heb ik "de johannes" op 538 gehoord  ??? :-X










Verschrikkelijk! Maar stemmen krijgt hij sowieso van al mijn vrouwelijke collega's... gelukkig is Friesland niet zodanig bevolkt  :thumbs-up:

Xstream

De kritiek die op de The Voice wordt gegeven slaat niet direct op 't programma, maar op de muziek wereld - met name in NL is die dramatisch. Het gaat alleen maar om geld, niet de artiest. Daar hoef je geen programma als The Voice voor te maken om te weten. The voice laat alleen maar zien hoe vervelend ziek de muziek wereld geworden is. En dat geld overigens ook voor film, voetbal etc ... Zodra er geld te verdienen valt gaat het eigenlijk altijd ten kostte van de kwaliteit.

Ik vind The Voice leuk. Leuk concept, meer ontspannen dan X-factor enzo - welke meer om 't afzeiken gingen. Hogere kwaliteit zanger(es) ook. Maar de muziek die dan gekozen of gecomponeerd wordt - te treurig ... De lied keuze stelt me vaker teleur dan een (vaak juist door verkeerde song keuze) vals zingende artiest.

En het is balen dat de enige die ik echt bijzonder vond, Sandra, er dan alweer uit ligt. Maarja, zegt ook veel over de smaak van ons volkje die gemiddeld genomen ook bijzonder treurig is. Al vind ik Leona ook wel sterk.

Maar de grootste irritatie is bij mij nog steeds dat geleuter van die Martijn met name en Wendy (laat die lekker Ushi doen). Tijd voor wat vers bloed op dat vlak - tenenkrommend af en toe.

Maar al met al - vermakelijk programma. Toch elke keer wel weer benieuwd wie wat doet en wie doorgaat. Dat onze muziek wereld zo nep en slecht is, dat verander je niet met The Voice ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jerrytoet

Quote'Sandra van Nieuwland moest uit The Voice' van onze redactie
AMSTERDAM - Voormalig Idols-jurylid Henkjan Smits heeft een sterk vermoeden dat producent John de Mol de gedoodverfde favoriet Sandra van Nieuwland uit de finale van The Voice heeft geweerd.

Dat zegt Smits dinsdag in het radioprogramma BNN Today. "Ik ben ervan overtuigd dat dit gepland is," zei Henkjan, die van mening is dat Sandra er uit gepland is omdat ze de spanning uit de finale zou halen.

Sandra zou volgens de talentscout de finale van de talentshow domineren. 
Op welke manier er gemanipuleerd is om Sandra uit de finale te houden weet hij niet. "Dat ga ik niet zeggen, maar ik zou me dat heel goed kunnen voorstellen."

Volgens Henkjan wil John een spannende finale, en geen herhaling van de eerste editie. Het was destijds voor niemand een verrassing dat Ben Saunders The Voice won. "En dat wil John te allen tijde voorkomen. John de Mol wil maar één ding, spannende televisie."

Volgens een woordvoerder van Talpa is de beschuldiging van Smits totale onzin. "Het is vreemd dat Henkjan dit zegt. Daarmee zeg je eigenlijk dat er wordt valsgespeeld en dat is absoluut niet zo. In het team van Trijntje kon er helaas maar één door en dat hebben de kijkers samen met de coaches bepaald. De kijkers gaven meer punten aan Leona en de coaches aan Sandra. De stemmen van de kijkers worden door een notaris zorgvuldig geteld en tellen in de halve finale nou eenmaal heel zwaar mee."
Vond Sandra eigenlijk wel de beste die ooit in zo'n talentenjacht programma is geweest. Dankjewel John "de tv maffia" de Mol

road rebel

#46
The voice of holland heeft dan niet de culturele waarde van de gemiddelde documentaire op canvas, het is en blijft toch wel "vrij goede" entertainment. Zeker vergeleken met "rappers in de sneeuw", "zon, zuipen,ziekenhuis", "oh,oh,europa" en andere meuk...


om nog maar te zwijgen van passie in de polder!