the Voice of Holland

Started by road rebel, December 10, 2012, 12:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Ik kon geen topic vinden die hierover gaat dus hier komt deze dan.



QuoteThe voice of Holland (soms afgekort tot TVOH) is een tv-talentenjacht die sinds 17 september 2010 door RTL 4 wordt uitgezonden, bedacht door John de Mol en Roel van Velzen. Door het succes van de Nederlandse versie werd de programmaformule wereldwijd verkocht. De winnaar van het eerste seizoen was Ben Saunders en in het tweede seizoen won Iris Kroes.

De talentenjacht werd op 31 maart 2010 gepresenteerd aan het grote publiek. Het concept van het programma was toen nog niet bekend en er werd zelfs gezegd dat het een Amerikaans format zou zijn, om zo deelnemers te trekken. Op 17 augustus 2010 maakte John de Mol bekend dat The voice zijn eigen format is en werd de titel veranderd naar The voice of Holland.[1]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_voice_of_Holland

Zijn er mensen op het forum die kijken naar "the voice of holland"?

Wat vinden jullie van het concept en het doel van het programma?

Voor degene die kijken, stemmen jullie ook actief? Kopen jullie vervolgens ook cd's van de deelnemers?


chansig

Ik vind het concept wel leuk, ik stem niet actief en ik koop mogelijk alleen cd van Sandra (is er afgelopen vrijdag uitgegaan) en die heeft een stem die ik wel erg mooi vind.

De rest vind ik wel goed kunnen zingen maar te doorsnee en te weinig aansprekend.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

THX-UltraII

wat is dit precies voor programma?  :P

road rebel

#3
Vorig jaar heb ik voor het eerst gekeken naar the Voice of Holland (was niet het eerste seizoen geloof ik). Ik heb toen ook regelmatig gekeken (of indien ik in de auto was; geluisterd) naar de shows op vrijdag. Vooral de zelfstem app vond ik wel geinig, het stemgedrag van de meerderheid kon me echter niet bekoren. The voice of holland blijkt een zodanig grote hype dat ik er wel naar moet kijken om mee te kunnen praten met collega's (enkel boer zkt vrouw doet het beter hier). Vanuit België was ik vooral kook- en bouwprogramma's gewoon, af en toe idool of x-factor en dat soort reality tv.

Dit jaar heb ik misschien 2 afleveringen bekeken (en dan niet volledig, hoogstens 15minuten)... wat een teleurstelling. De zangprestaties vind ik soms ondermaats en de jury kent dan alleen maar positieve woorden (tenzij je tussen de regels luistert). Ligt het aan mij(n installatie) of klinken sommige kandidaten erg vals?

The voice real life dat is dan echt mijn type programma niet dus daar kan ik dan heel kort over zijn:  :yawnee:

THX-UltraII

(zonder schaamte): ik kijk altijd en als ik het niet kan zien neem ik het op. Ik vind de voorrondes leuker dan de liveshowes (zeker dit jaar).

road rebel


alexander2

Nepper dan nep en ik kan het weten.  :D
Als mensen zouden weten hoe het radio en tv wereldje werkt in dit land en met name dit soort programma's dan kijk je echt nooit meer.
Die zogenaamde coaches ..................allemaal nep het interesseert ze helemaal niets, wat ze wel weten is dat ze leuk geld ermee verdienen.
Elke deelnemer moet een wurgcontract tekenen en is verplicht om snoeihard te liegen.
Noem is 10 sterren op die in het buitenland bekend zijn geworden............... en nu wordt het akelig stil. ;D
Ik zal het makkelijk maken gelet de populariteit van dit soort programma's noem is 10 sterren die in Nederland aan de top zijn gekomen door dit soort programma's.

chansig

Marco Borsato, Gordon, Jim Bakkum, Gerard Joling...toen wist ik het niet meer.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

angel1978

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:16:42
Nepper dan nep en ik kan het weten.  :D
Als mensen zouden weten hoe het radio en tv wereldje werkt in dit land en met name dit soort programma's dan kijk je echt nooit meer.
Die zogenaamde coaches ..................allemaal nep het interesseert ze helemaal niets, wat ze wel weten is dat ze leuk geld ermee verdienen.
Elke deelnemer moet een wurgcontract tekenen en is verplicht om snoeihard te liegen.
Noem is 10 sterren op die in het buitenland bekend zijn geworden............... en nu wordt het akelig stil. ;D
Ik zal het makkelijk maken gelet de populariteit van dit soort programma's noem is 10 sterren die in Nederland aan de top zijn gekomen door dit soort programma's.

Heb je ook maar iets aan onderbouwing hiervoor?
Niet dat ik je op zich niet geloof, maar waarom zou ik jou wel geloven en het programma niet?

alexander2

#9
Quote from: chansig on December 10, 2012, 13:19:59
Marco Borsato, Gordon, Jim Bakkum, Gerard Joling...toen wist ik het niet meer.

Gr Hans

Meer zijn er dus niet.

alexander2

#10
Quote from: angel on December 10, 2012, 13:25:45
Heb je ook maar iets aan onderbouwing hiervoor?
Niet dat ik je op zich niet geloof, maar waarom zou ik jou wel geloven en het programma niet?

Gek genoeg hou ik mijn mond.

chansig

Nou...gooi maar open zou ik zo zeggen...of heb je beloofd dat je je mondje zou dicht houden ?

Gaat het over de manager van Andre Rieu ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roland p

Quote from: road rebel on December 10, 2012, 12:55:33Dit jaar heb ik misschien 2 afleveringen bekeken (en dan niet volledig, hoogstens 15minuten)... wat een teleurstelling. De zangprestaties vind ik soms ondermaats en de jury kent dan alleen maar positieve woorden (tenzij je tussen de regels luistert). Ligt het aan mij(n installatie) of klinken sommige kandidaten erg vals?

Ik heb laatst wel wat gekeken. Een bepaald nummer deed echt pijn aan mijn oren. http://www.thevoiceofholland.com/video/salome-pieris-let-me-love-you/. Dit nummer kreeg zo'n beetje de hoogste cijfers, als ik mij goed herinner...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

alexander2

Quote from: chansig on December 10, 2012, 13:37:33
Nou...gooi maar open zou ik zo zeggen...of heb je beloofd dat je je mondje zou dicht houden ?

Gaat het over de manager van Andre Rieu ?  :D

Gr Hans

Het probleem is dat ik mijn mond moet houden dat klopt. ;D
Over een half jaar kan ik meer vertellen hoop ik. ;)

jerrytoet

sandra is dit jaar er al uit, dus ik kijk nooit meer the voice :(

chansig

Tsja...smerig wereldje is het inderdaad...Je doet er zelf net zo hard aan mee. Maar dat had je ws al wel door.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roland p

Quote from: chansig on December 10, 2012, 12:51:02
Ik vind het concept wel leuk, ik stem niet actief en ik koop mogelijk alleen cd van Sandra (is er afgelopen vrijdag uitgegaan) en die heeft een stem die ik wel erg mooi vind.
Die vond ik ook wel ok: http://www.youtube.com/watch?v=-HJsEASjJb8
Die kreeg toen ook wel hoge cijfers. En nu opeens eruit... Het filmpje op de voice-of-holland website doet het ook niet meer: http://www.thevoiceofholland.com/video/sandra-van-nieuwland-beggin/
connecting the dots...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

alexander2

Quote from: chansig on December 10, 2012, 13:44:01
Tsja...smerig wereldje is het inderdaad...Je doet er zelf net zo hard aan mee. Maar dat had je ws al wel door.

Gr Hans

Hoe dan?
Ik vertel enkel hoe dat wereldje in elkaar zit.


angel1978

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:42:57
Het probleem is dat ik mijn mond moet houden dat klopt. ;D
Over een half jaar kan ik meer vertellen hoop ik. ;)

Tja, daar kan ik dan weer weinig mee..
Heb problemen om een de mol op z'n blauwe ogen te geloven, maar vooralsnog bied je niet veel meer dan allen van horen zeggen en zelfs dat zonder enig aanknopingspunt of bewijs...

chansig

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:47:49
Hoe dan?
Ik vertel enkel hoe dat wereldje in elkaar zit.

Je vertelt dingen die her en der te vinden zijn op het net en al eerder naar buiten zijn gekomen. Dus eigenlijk niets nieuws...en dat wat nieuw zou kunnen zijn mag je niet vertellen. Dat mogen de kandidaten dus schijnbaar ook niet...contracten ed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

#20
Quote from: angel on December 10, 2012, 13:50:23
Tja, daar kan ik dan weer weinig mee..
Heb problemen om een de mol op z'n blauwe ogen te geloven, maar vooralsnog bied je niet veel meer dan allen van horen zeggen en zelfs dat zonder enig aanknopingspunt of bewijs...

Wat moet ik dan zeggen over dit soort programma's?
Ja het is doorgestoken kaart.
Dit soort programma's hebben een zogenaamd format het gaat enkel om de opbrengsten en niet om de artiest.

alexander2

Quote from: chansig on December 10, 2012, 13:53:35
Je vertelt dingen die her en der te vinden zijn op het net en al eerder naar buiten zijn gekomen. Dus eigenlijk niets nieuws...en dat wat nieuw zou kunnen zijn mag je niet vertellen. Dat mogen de kandidaten dus schijnbaar ook niet...contracten ed.

Gr Hans

Oh dus ik word voor fantast uitgemaakt.  :D


road rebel

Quote from: roland p on December 10, 2012, 13:46:42
Die vond ik ook wel ok: http://www.youtube.com/watch?v=-HJsEASjJb8
Die kreeg toen ook wel hoge cijfers. En nu opeens eruit... Het filmpje op de voice-of-holland website doet het ook niet meer: http://www.thevoiceofholland.com/video/sandra-van-nieuwland-beggin/
connecting the dots...

Die Sandra heeft wel een hele mooie stem vind ik zelf. Uitspraak, en vooral de klemtonen (en die glissandi in haar "more"cover... brrrr!) dat is wat minder maar daar moet je als zanger in groeien geloof ik.

Bij idool (en ook bij star academy) was het indertijd zo dat je meer kans maakte als verliezer (vrijheid in platenmaatschappij, stijl en contracten) dan als winnaar. Dat vertelde me toch een deelneemster toen.

roland p

Quote from: road rebel on December 10, 2012, 14:03:14Bij idool (en ook bij star academy) was het indertijd zo dat je meer kans maakte als verliezer (vrijheid in platenmaatschappij, stijl en contracten) dan als winnaar. Dat vertelde me toch een deelneemster toen.
Jammer dan dat 'Nick en Simon' niet hebben gewonnen met idols :devil: :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

chansig

Quote from: alexander2 on December 10, 2012, 13:56:27
Oh dus ik word voor fantast uitgemaakt.  :D

Ik weet niet waar jij leest dat ik dat schrijf...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.