IP adres verandert na het typen ervan...?

Started by johnhifi, December 9, 2012, 21:37:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnhifi

Ik heb een Sony tablet S die ik als webremote voor de Tvix gebruiken wil.  Het is dan zo simpel als het intypen van ip adres 192.168.001.010 in de adresbalk. Echter,  wanneer ik dat doe wordt het automatisch 192.168.1.8 en dat wordt dan niet gevonden.  Op mijn Galaxy S 2 gebeurt dit niet.  Ik word er gestoord van; hoe voorkom ik dat het gebeurt?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

MaxxMark

#1
Misschien dat er iets van auto-aanvulling of correctie gedaan wordt. Als je de url volledig in tikt in deze vorm:

http://192.168.1.10/

werkt het dan wel?

Is er overigens iets anders dat wel op 192.168.1.8 zit? Waar je misschien in het verleden naar toe bent gegaan?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

hifiman

#2
Dat klopt, je moet die extra nul voor de 10 weglaten want anders wordt het octaal geintepreteerd en 010 octaal is 008 decimaal

johnhifi

Quote from: MaxxMark on December 10, 2012, 19:16:44
Misschien dat er iets van auto-aanvulling of correctie gedaan wordt. Als je de url volledig in tikt in deze vorm:

http://192.168.1.10/

werkt het dan wel?

Is er overigens iets anders dat wel op 192.168.1.8 zit? Waar je misschien in het verleden naar toe bent gegaan?

Ja dat was het, de nullen weglaten. Zo simpel, als je het eenmaal weet... Thanks!
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).