Led Zeppelin: Celebration Day. BBC 2, zaterdag 8 december

Started by Shorty, December 5, 2012, 16:32:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Registratie van delen van het eenmalige optreden van Led Zeppelin tijdens een concert op 10 december 2007 ter herdenking van Ahmet Artegun, oprichter van Atlantic Records.
Met o.a.  Whole Lotta Love, Kashmir, Dazed & Confused en Black Dog.

Er waren naar verluidt 20 miljoen aanvragen voor het concert. Zestienduizend gelukkigen waren aanwezig bij de shouw in de Londense O2.
De groep wees in het kielzog van dit concert een aanbod af van 100 miljoen dollar voor het maken van een wereldtournee...  :-X   

  :worship: :headbanging: :worship:

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Shorty

Gefeliciteerd, Hans! Concert destijds, en nu de DVD/BluRay en CD-mix, kregen hele goeie kritieken, dus het zal wel prima klinken. Jammer dat de BBC het niet in HD met surroundgeluid uitzendt, maar wel begrijpelijk.

VrGr,

Bart J.

Fransvis

Als je een liefhebber bent, dan is de Bluray/CD absoluut een must have. Heb hem in de afgelopen 2 weken al redelijk grijs gedraaid.... :headbanging:

Rock Solid

#4
Ik heb de CD en DVD deze week binnengekregen en vanmiddag voor het eerst op de audioset gedraaid. Ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben  :'( Ik had de muziek al een tijdje via mijn laptop geluisterd, dus dacht ik dat alle ingredienten aanwezig waren om heerlijke meeslepende live CD te maken. Gisteravond de registratie op BBC gedeeltelijk gezien en dus was helemaal lekker voorbereid om de CD te draaien op de audioset. Ik weet het niet, maar het pakt me gewoon niet ... het lijkt als los zand aan elkaar te hangen, drumstel is te breed uitgesmeerd in de mix/geluidsbeeld. Jimmy staat opeens links op het podium, etc. Wellicht ligt het aan mijn set  :nopompom:

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van overige forumgenoten zijn  ;D

evilniek

Jimmy Page klinkt in het begin totaal bagger, het word wel beter naar een paar nummer 's. Het grootste nadeel is de O2 arena zelf, veel galm zoals wel vaker in dit soort settings.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

stonjohn4


Deze speler beschikt niet over een coaxiaal digitale uitgang. Is dat zelf gemakkelijk te doen? Weet iemand misschien een site waarop zoiets wordt uitgelegd. Ik ben een gevorderd soldeerder zonder diepgaande technische kennis...
spiked leather jacket   spiked leather jacket
katniss everdeen jacket    katniss everdeen jacket

weust

Quote from: stonjohn4 on January 24, 2013, 10:14:14
Deze speler beschikt niet over een coaxiaal digitale uitgang. Is dat zelf gemakkelijk te doen? Weet iemand misschien een site waarop zoiets wordt uitgelegd. Ik ben een gevorderd soldeerder zonder diepgaande technische kennis...

Ik gok dat je in het verkeerde topic reageerde ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4