Gebalanceerd? Zo werkt het (goed).

Started by jossie, December 4, 2012, 13:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

Quote from: Zodiac on March  4, 2015, 11:34:39
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ze worden er niet 'sneller' van. Dat schreef ik.
Daarna gaf ik een pleidooi dat jou zou moeten bevallen.... ;D
niet kwa topsnelheid, wel kwa snelheid door bv een bocht.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Quote from: Kjelt on March  4, 2015, 11:22:02
Eerlijk gezegd ontgaat mij het nut van ongebalanceerde in en uitgangen  ;D
Alleen vanwege de kostenbesparing is dit beter dan gebalanceerde in- en uit-gangen en zelfs dat is niet waar als je kijkt naar pro-audio gear dat kost vaak stukken minder dan de highend highprice consumenten audio apparatuur. Daar koop je XLR kabels van 9 euro voor 3 meter, echte Neutrik pluggen en ze  klinken uitstekend  ;)
Overigens staat mijn eindversterker op 20 meter kabelafstand van mijn voorversterker. Mijn aktieve monitoren zitten tussen de 5 meter en 14 meter afstand van de pre/pro. Gelukkig AES-48 en gebalanceerd  ;)

Ik moet even excuses maken aan mijn baas. 'sorry baas, ik zit in jouw tijd te lullen over kabels...' ;D

Goed punt! Even over die kosten. Dat snap ik ook werkelijk niet Ik heb afgelopen zaterdag 3 uur met mn snufferd boven een open geschroefde eindversterker gehangen...(dat was leuk trouwens!). Maar wat daar in zit is kan qua kostprijs NIET doorslaggevend zijn. In serie geproduceerde massa! Een xlr plug is GEEN rocketscience. Wat daarna komt snap ik niet meer, dus is voor mij wel rocketscience.
We praten over veel lucht, massa prut en priegel pielenspul. Hoezo kosten? Waar gaat dit over? Hoeveel marge zit er apparatuur....ik snap het werkelijk niet. Sorry!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: erik s. on March  4, 2015, 11:51:49
niet kwa topsnelheid, wel kwa snelheid door bv een bocht.
we zijn het eens!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Quote from: scrutinizer on March  4, 2015, 11:27:41
Voor het doel, in mijn beleving ....Less IS more!
Dan wil je zo'n alles in 1 setje zo'n boombox eens proberen die heeft ook geen interlink nodig  :D

Kjelt

Quote from: Zodiac on March  4, 2015, 11:54:10
We praten over veel lucht, massa prut en priegel pielenspul. Hoezo kosten? Waar gaat dit over? Hoeveel marge zit er apparatuur....ik snap het werkelijk niet. Sorry!
Voor een gedeelte is het dat iedere kleine fabrikant onderzoek en ontwikkeling doet (althans dat beweren ze) en dat ze daarna misschien 1000 stuks verkopen.
Vaak wordt er dan een exotisch uitziende kast custom voor het apparaat gemaakt (reken al gauw op een paar honderd euro per stuk tot voor bv een Classe Delta series kast al bijna 800 euro per stuk), veel reclame en vergeet de tussenhandel niet met 30% of zelfs meer marge.
Dus als je een versterker bouwt van 250 euro kostprijs aan onderdelen en verpakking en je hebt 200 euro nodig om je uren terug te verdienen en beetje winst te maken dan is de af fabriekprijs dus 450 euro, de importeur maakt er 580 euro van, de winkel legt hem voor 830 euro ex BTW in de schappen en de klant mag dan dus 1000 euro netto afrekenen. Zo werkt het dus ongeveer en heftiger als de aantallen groter worden, want bv een massaproduct dat mijn bedrijf maakt kost 4 euro BOM en wordt voor 20 euro verkocht. Er werken wel bijna 20 man aan op 3 continenten en nog eens 40 managers  ;D

scrutinizer

Quote from: Kjelt on March  4, 2015, 12:00:38
Dan wil je zo'n alles in 1 setje zo'n boombox eens proberen die heeft ook geen interlink nodig  :D
;D ...Yep!..geluidsdrager > one tube > weergever :yinyang:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#31
Quote from: Kjelt on March  4, 2015, 12:07:42
Voor een gedeelte is het dat iedere kleine fabrikant onderzoek en ontwikkeling doet (althans dat beweren ze) en dat ze daarna misschien 1000 stuks verkopen.
Vaak wordt er dan een exotisch uitziende kast custom voor het apparaat gemaakt (reken al gauw op een paar honderd euro per stuk tot voor bv een Classe Delta series kast al bijna 800 euro per stuk), veel reclame en vergeet de tussenhandel niet met 30% of zelfs meer marge.
Dus als je een versterker bouwt van 250 euro kostprijs aan onderdelen en verpakking en je hebt 200 euro nodig om je uren terug te verdienen en beetje winst te maken dan is de af fabriekprijs dus 450 euro, de importeur maakt er 580 euro van, de winkel legt hem voor 830 euro ex BTW in de schappen en de klant mag dan dus 1000 euro netto afrekenen. Zo werkt het dus ongeveer en heftiger als de aantallen groter worden, want bv een massaproduct dat mijn bedrijf maakt kost 4 euro BOM en wordt voor 20 euro verkocht. Er werken wel bijna 20 man aan op 3 continenten en nog eens 40 managers  ;D

Volgens mij zijn wij daar als eindgebruiker mede schuldig aan.
Een goed product zit niet (altijd) in een mooi 'kassie'
Al geef je een aap een gouden ring, ......... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

Quote from: Kjelt on March  4, 2015, 12:07:42
Voor een gedeelte is het dat iedere kleine fabrikant onderzoek en ontwikkeling doet (althans dat beweren ze) en dat ze daarna misschien 1000 stuks verkopen.
Vaak wordt er dan een exotisch uitziende kast custom voor het apparaat gemaakt (reken al gauw op een paar honderd euro per stuk tot voor bv een Classe Delta series kast al bijna 800 euro per stuk), veel reclame en vergeet de tussenhandel niet met 30% of zelfs meer marge.
Dus als je een versterker bouwt van 250 euro kostprijs aan onderdelen en verpakking en je hebt 200 euro nodig om je uren terug te verdienen en beetje winst te maken dan is de af fabriekprijs dus 450 euro, de importeur maakt er 580 euro van, de winkel legt hem voor 830 euro ex BTW in de schappen en de klant mag dan dus 1000 euro netto afrekenen. Zo werkt het dus ongeveer en heftiger als de aantallen groter worden, want bv een massaproduct dat mijn bedrijf maakt kost 4 euro BOM en wordt voor 20 euro verkocht. Er werken wel bijna 20 man aan op 3 continenten en nog eens 40 managers  ;D
Ik snap wat je zegt, snap het proces. En tja, die managers ook altijd he. Weg ermee! :tounge2:
Maar, als consument zit je vervolgens met gedoe (zekere als al die R&D BS bleek, ik spreek nu over mijn case). En da's voor mij als klant mooi K, want in mijn perceptie praten we over een netto besparing van enkele centen, tov een investering (van mij) die 1000-en procenten hoger ligt, maar wel inferieur is......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Quote from: scrutinizer on March  4, 2015, 12:13:28
Volgens mij zijn wij daar als eindgebruiker mede schuldig aan.
Een goed product zit niet (altijd) in een mooi 'kassie' 
Mee eens, de hele maatschappij is gericht op uiterlijk. Een mooi uiterlijk zorgt er eerder voor dat je een baan krijgt, promotie maakt etc. etc.
Als je kijkt naar de "audiofiele" producten dan zit daar toch vaak een balachelijk hoog blingbling gehalte aan. Maar ja mensen zijn daar gevoelig voor en uiteindelijk gaat het de fabrikanten maar om 1 ding: omzet en winst.

Quote from: Zodiac on March  4, 2015, 12:16:54
Maar, als consument zit je vervolgens met gedoe (zekere als al die R&D BS bleek, ik spreek nu over mijn case). En da's voor mij als klant mooi K, want in mijn perceptie praten we over een netto besparing van enkele centen, tov een investering (van mij) die 1000-en procenten hoger ligt, maar wel inferieur is......
Tot op zekere hoogte. Wat je leert van jouw ervaring is dat in de audio wereld het dus per definitie niet zo is dat je zomaar willekeurig ieder apparaat van fabrikant A met een van fabrikant B kunt aansluiten ook al passen de connectoren. Dit lijkt uitzondering maar ik weet me nog goed te herrinneren dat in 2005 toen bv HDMI net op de markt was dat er tabellen waren welke merk spelers op welk merk tvs werkten en welke niet. Dat klinkt belachelijk maar de kans was destijds 1:5 dat twee gloednieuwe apparaten met HDMI gewoon niet 100% werkten, zelfde specificatie, zelfde connector, twee andere engineers die het toch anders hebben geimplementeerd.

Dit valt aan een consument eigenlijk niet meer uit te leggen. Als het goed is dan zou alle apparatuur van fabrikant A onderling wel goed moeten werken en ik verdenk er sommige fabrikanten wel eens van express dit soort fouten te maken om er voor te zorgen dat de klant zijn andere apparatuur ook koopt.

scrutinizer

#34
Quote from: Zodiac on March  4, 2015, 12:16:54
Ik snap wat je zegt, snap het proces. En tja, die managers ook altijd he. Weg ermee! :tounge2:
Maar, als consument zit je vervolgens met gedoe (zekere als al die R&D BS bleek, ik spreek nu over mijn case). En da's voor mij als klant mooi K, want in mijn perceptie praten we over een netto besparing van enkele centen, tov een investering (van mij) die 1000-en procenten hoger ligt, maar wel inferieur is......

Volgens mij spreken we in jou geval over uitwisselbaarheid en ontwerpnorm.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Om het over minder aardse zaken als Suzy Wong tegeltjes of Gehakt sla-olie in je loopwerk maar niet te hebben. Mensen worden nou eenmaal graag in de maling genomen en tellen daar zonder problemen honderden euro's voor neer, net als bij netwerk kabels ;) Hé Scrut? Weer in de gratie? :D
JBL PRX Power!

scrutinizer

#36
Quote from: Raphie on March  4, 2015, 12:30:09
Om het over minder aardse zaken als Suzy Wong tegeltjes of Gehakt sla-olie in je loopwerk maar niet te hebben. Mensen worden nou eenmaal graag in de maling genomen en tellen daar zonder problemen honderden euro's voor neer, net als bij netwerk kabels ;) Hé Scrut? Weer in de gratie? :D
Yep!!Jij de dans ontsprongen? ;D
Jij hebt zeker credits opgebouwd :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Quote from: scrutinizer on March  4, 2015, 12:31:34
Yep!!Jij de dans ontsprongen? ;D
Jij hebt zeker credits opgebouwd :sneaky2:
ik probeer 2015 ban vrij te blijven, moet zeggen is wel een stuk makkelijker sinds stereoforum er is. :D
JBL PRX Power!

Zodiac

Quote from: scrutinizer on March  4, 2015, 12:29:12
Volgens mij spreken we in jou geval over uitwisselbaarheid en ontwerpnorm.
Dat is hier de kwestie inderdaad!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

#39
Quote from: Raphie on March  4, 2015, 12:30:09
Om het over minder aardse zaken als Suzy Wong tegeltjes of Gehakt sla-olie in je loopwerk maar niet te hebben. Mensen worden nou eenmaal graag in de maling genomen en tellen daar zonder problemen honderden euro's voor neer...

Hoho... de gehakt-hype houdt al een jaar of 6 aan en heeft legendarisch klinkende sets opgeleverd. Vrijwel niemand die er ooit mee begon is teleurgesteld afgehaakt. Het is alleen een beetje ongrijpbaar inderdaad. En af en toe genereert het wanhoop. Maar het is zeker geen onzin want anders zou e.e.a. allang door de mand zijn gevallen. Net zoals al die merken die iedereen ineens heeeel goed vindt en 3 jaar later in de ramsj liggen. Dat het om een massale zinsbegoocheling zou kunnen gaan doet niet ter zake.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Quote from: HuubF on March  5, 2015, 23:23:26
Hoho... de gehakt-hype houdt al een jaar of 6 aan en heeft legendarisch klinkende sets opgeleverd. Vrijwel niemand die er ooit mee begon is teleurgesteld afgehaakt. Het is alleen een beetje ongrijpbaar inderdaad. En af en toe genereert het wanhoop. Maar het is zeker geen onzin want anders zou e.e.a. allang door de mand zijn gevallen. Net zoals al die merken die iedereen ineens heeeel goed vindt en 3 jaar later in de ramsj liggen. Dat het om een massale zinsbegoocheling zou kunnen gaan doet niet ter zake.
maar what's next? Iemand die je kap eraf haalt en over je versterker heen zeikt? En dan aan de lucht laten drogen zeker. Ik moet me er niet te druk over maken, maar er lopen idd een hoop goedgelovige gekken rond.
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

chansig

Quote from: Raphie on March  6, 2015, 07:46:36
maar what's next? Iemand die je kap eraf haalt en over je versterker heen zeikt? En dan aan de lucht laten drogen zeker. Ik moet me er niet te druk over maken, maar er lopen idd een hoop goedgelovige gekken rond.


:D

Ach ik doe er niemand kwaad mee, dring niemand mijn ervaring op...dus inderdaad niets om je over op te winden.

Maar je hebt volgens mij wel een gat in de markt gevonden met bovenstaand idee.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: Raphie on March  6, 2015, 07:51:33
Deze hebben ze speciaal voor frank2 gemaakt http://www.takefiveaudio.com/mall/shopcontent.asp?type=burnin
niet bijzonders, daar kun je bij Peter(Hifisupply), ook je kabels mee laten inspelen. ik heb zelf een andere.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Moet dat inspeel apparaat ook inspelen ? Of brand hij vanaf het begin de kabels op een goed niveau in ? Zou leuk te zijn om eens te testen. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac


Quote from: Raphie on March  6, 2015, 07:46:36
maar what's next? Iemand die je kap eraf haalt en over je versterker heen zeikt? En dan aan de lucht laten drogen zeker. Ik moet me er niet te druk over maken, maar er lopen idd een hoop goedgelovige gekken rond.
NOOIT aan de lucht laten drogen.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

O ja, en stroom laten zitten tijdens het zeikproces!
Basiskennis hè.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

JBL PRX Power!

Kjelt

#49
Kunnen we weer on topic gaan want zo verzand weer een uitstekend topic in off topic geneuzel, zonde.