Waar de OnFilter CleanSweep EMI AC Filter plaatsen

Started by sschot, March 18, 2022, 12:45:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sschot

Even een praktische vraag.

Ik heb een aquarium draaien, met de nodige apperatuur. Onder andere 4 pompen, 2 trafo's voor de LED verlichting en nog heel wat spul.

Als ik de Subwoofer netkabel in de stekkerdoos steek waar mijn pompen op draaien, dan begint deze spontaan te "zingen". Dit is dus niet jofel.
Nu heb ik nog een  OnFilter liggen.

Waar zal ik deze plaatsen?
Voor mijn aquarium, zodat alle rotzooi van de bak, achter de On blijft?
Voor de Sub, zodat de aquarium zooi niet bij de Sub komt?
Voor de Supra stekkerbalk waar de overige apparatuur op staat, wat hele andere WCD is als het aquarium

Alle punten zijn wel dezelfde groep, dus daar kan ik geen verschil in maken.

Benieuwd naar jullie visie hierop.
Ff proberen doe ik niet, althans niet voor het aquarium, dat maak ik liever maar 1 x stroomloos en niet meerdere keren.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

CZ79

Bij mij zit de 'rommel' in de inverters van de zonnepanelen, nu heb ik getest bij die inverters en bij de hifi set en daarbij ben ik uitgekomen dat ik het mijn hifi stekkerblok heb aangesloten op het CleanSweep filter.
Dus vanaf de meterkast kabel gezien komt eerst het Pink Faun stekkerblok en daarachter de hifi set.

Ditzelfde heb ik gedaan bij de TV en Ziggo box en switch die op een andere groep aangelsoten zijn en ook een eigen Cassiopeia stekkerblok hebben
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

sschot

Quote from: cz79 on March 18, 2022, 12:51:10
Bij mij zit de 'rommel' in de inverters van de zonnepanelen, nu heb ik getest bij die inverters en bij de hifi set en daarbij ben ik uitgekomen dat ik het mijn hifi stekkerblok heb aangesloten op het CleanSweep filter.
Dus vanaf de meterkast kabel gezien komt eerst het Pink Faun stekkerblok en daarachter de hifi set.

Ditzelfde heb ik gedaan bij de TV en Ziggo box en switch die op een andere groep aangelsoten zijn en ook een eigen Cassiopeia stekkerblok hebben

Okay "voor" de audio apparatuur dus, waarschijnlijk is de filtering niet "identiek" naar beide kanten, gok ik dan voorzichtig. Makkelijkste om eens ff te proberen is om hem voor de Sub te plaatsen, deze zit het dichts bij alles van het aquarium aangesloten.

Ik ga eens een testje draaien
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot



en een plaatje van de bak



Eigenlijk twee slecht te combineren hobby's, maar ja, het is niet anders......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

CZ79

Bij mij was in ieder geval het beter en praktische het zo dichtbij als mogelijk de set te plaatsen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

gizmo2

Quote from: sschot on March 18, 2022, 13:08:06


en een plaatje van de bak



Eigenlijk twee slecht te combineren hobby's, maar ja, het is niet anders......
Mooi hoor die discus vissen[emoji225]
Je hele aquarium ziet er trouwens ook tof uit[emoji817]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Quote from: sschot on March 18, 2022, 13:08:06


en een plaatje van de bak



Eigenlijk twee slecht te combineren hobby's, maar ja, het is niet anders......
Het geeft wel een rustgevend beeld van die vissen ipv een zwart scherm van de LCD tv  ;D. Reageren die vissen ook op het type muziek wat je draait? Wat betreft de storingen die je installatie van het aquarium geeft, het is ook interessant om dat juist te filteren (ook voor andere apparatuur op dezelfde groep). Ik heb zelf een zwembad pomp (wel op een andere groep) maar hoor nooit storingen in mijn installatie als ik luister.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

sschot

Quote from: mmuetst on March 19, 2022, 19:27:59
Het geeft wel een rustgevend beeld van die vissen ipv een zwart scherm van de LCD tv  ;D. Reageren die vissen ook op het type muziek wat je draait? Wat betreft de storingen die je installatie van het aquarium geeft, het is ook interessant om dat juist te filteren (ook voor andere apparatuur op dezelfde groep). Ik heb zelf een zwembad pomp (wel op een andere groep) maar hoor nooit storingen in mijn installatie als ik luister.

De vissen lijken niet gevoelig voor volume of type muziek. Althans voor mij niet waarneembaar. Ik heb geen idee wat ze met elkaar communiceren en in hoeverre ze mij voor gek uit maken, maar ach, wat niet weet, wat niet deert.

Nu heb ik hem voor de sub zitten, mogelijk dat ik ook nog eens test om het hele aquarium erachter te hangen, maar dan moet ik er ff genoeg zin in hebben om daarna ook te luisteren, met grote aandacht......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

CZ79

Ik heb overigens gemeten (te lezen in mijn topic) maar gehoormatig geen verschil met/zonder filter kunnen ontdekken, dus puur omdat het 'meettechnisch' wat positiefs doet zit het filter (2 stuks) er bij mij tussen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

scrutinizer

#9
Quote from: mmuetst on March 19, 2022, 19:27:59
Het geeft wel een rustgevend beeld van die vissen ipv een zwart scherm van de LCD tv  ;D. Reageren die vissen ook op het type muziek wat je draait? Wat betreft de storingen die je installatie van het aquarium geeft, het is ook interessant om dat juist te filteren (ook voor andere apparatuur op dezelfde groep). Ik heb zelf een zwembad pomp (wel op een andere groep) maar hoor nooit storingen in mijn installatie als ik luister.[/i]

Oh shoot....een Ruud Geelsje. :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mmuetst

#10
Quote from: scrutinizer on March 19, 2022, 21:51:03
Oh shoot....een Ruud Geelsje. :sneaky2:
Wie is Ruud Geelsje? Anders kan ik niet mee lachen  ;D
PS dan mijn set op een aparte groep zit is puur toeval gezien mijn mancave niet vast zit aan mijn appartement.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.