Welke nieuwe 3D tv? Budget 2000-2250 min 55 inch.

Started by raMniv, December 4, 2012, 09:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Op dit moment aan het kijken voor een vriend naar een nieuwe tv.

Hij wil een 3d tv en volgens mij passive 3d. (zonder shutterglass)
Minimaal 55 inch
Budget 2000-2250

Nu dacht hij zelf aan de:
Lg55lm760S (is edge led dus leek mij niet heel goed)
Lg65lm620s

Ikzelf had voorgesteld de Panasonic VT serie, maar hij wil dus het liefst passive 3d.

Heeft iemand nog tips, ervaringen?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Tinus_

Voor dat geld heb je ook een 55LM860 en nog iets erbij heb je de 55LM960.
Waarom is edge-led niet goed?
Rebuilding my HT

aklasse

Ik heb hier nog een 960 staan,zou ik je ten zeerste afraden zwart is niet zwart en voetbal lijkt wel of er met zaklantaarn erdoor geschijnt wordt,krijgt ook zeer slechte revieuws.

modde239

#3
Ik heb zelf de LG 55LM760 en die bevalt mij erg goed...ook een led tv moet eerst inspelen ik vind het beeld nu naar een paar maanden veel beter dan toen ik hem net had.....
Tevens heb ik in een aantal reviews gelezen dat de edge-lit versies beter waren dan de dure full-array versie....
Passieve 3D is top.....ik had hiervoor een plasma met actieve 3D en dat beviel mij niet,
erg vermoeiend voor mijn ogen.....(is persoonlijk kan voor iemand anders zijn)....

christa

ik heb zelf de 65lm620 ben er helemaal gek van vooral het 3d is echt super vergeleken met actiefe 3d
ik zou niet hoger gaan als de 760 als je ook gamed de laatste 2 series hebben echt erge lag
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

paaj

Prima TV's, en vanaf de 760 wordt het kwalitatief niet perse beter dus lijkt me een mooie selectie. Passief 3D beperkt de boel natuurlijk nogal, hou je over de Philips 6007, die praktisch identiek is aan de LG's maar dan langzamer, en de Panasonic ET5 (mooi strak design in 60" trouwens).
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tiptop

Zou ik zeker voor de pana gaan. :) Kwalitatief de beste.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Quote from: tiptop on December  4, 2012, 15:35:39
Zou ik zeker voor de pana gaan. :) Kwalitatief de beste.
Het gaat hier over led, niet plasma. Daarbij, Panasonic is duurder, waardoor prijs/kwaliteit meer een issue wordt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

tiptop

Quote from: Midcall on December  9, 2012, 10:38:19
Het gaat hier over led, niet plasma. Daarbij, Panasonic is duurder, waardoor prijs/kwaliteit meer een issue wordt.
Maakt Pana geen LED's dan?! Ik had het over de ET5 als antwoord. Opletten! Hoe kom je erbij dat ik het over plasma heb? Prijs/kwaliteit is misschien wel beter. De Pana is niet alleen iets duurder maar ook beter dus trekt het op zijn minst weer recht.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

#9
Quote from: tiptop on December  9, 2012, 11:02:06
Maakt Pana geen LED's dan?! Ik had het over de ET5 als antwoord. Opletten! Hoe kom je erbij dat ik het over plasma heb? Prijs/kwaliteit is misschien wel beter. De Pana is niet alleen iets duurder maar ook beter dus trekt het op zijn minst weer recht.
Misschien moet jij opletten! Panasonic maakt de beste plasma tv's, maar dus NIET de beste LED tv's. Jij gaf aan dat Pana het beste is, daar reageerde ik op. Overigens zijn de beste LED tv's in dit formaat buiten zijn prijsrange, dus dit is verder een non-discussie. In zijn prijsklasse zou ik met dit soort formaten naar plasma gaan, maar ook dat is verder een non-discussie  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

tiptop

Quote from: Midcall on December  9, 2012, 11:04:43
Misschien moet jij opletten! Panasonic maakt de beste plasma tv's, maar dus NIET de beste LED tv's. Jij gaf aan dat Pana het beste is, daar reageerde ik op. Overigens zijn de beste LED tv's in dit formaat buiten zijn prijsrange, dus dit is verder een non-discussie. In zijn prijsklasse zou ik met dit soort formaten naar plasma gaan, maar ook dat is verder een non-discussie  ;)
Daar zit 'm de angel. De ET5 is wel de beste van degene die genoemd werden een paar posts terug. Toevallig een paar weken nog een review gelezen waarin die werd vergeleken met de Samsung. Samsung meer features, Pana beter beeld. En aangezien het imho niet slechter kan de LG en ik Samsung niet geweldig vind maar hoogstens OK vind ik persoonlijk ook nog steeds Pana het beste in LED. (Sinds Sony het doet met LG ook niet zo kapot van)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

modde239

#11
Quote from: tiptop on December  9, 2012, 11:24:34
Daar zit 'm de angel. De ET5 is wel de beste van degene die genoemd werden een paar posts terug. Toevallig een paar weken nog een review gelezen waarin die werd vergeleken met de Samsung. Samsung meer features, Pana beter beeld. En aangezien het imho niet slechter kan de LG en ik Samsung niet geweldig vind maar hoogstens OK vind ik persoonlijk ook nog steeds Pana het beste in LED. (Sinds Sony het doet met LG ook niet zo kapot van)

Ben zelf ook erg kritisch maar ben het niet met je eens ik heb een led van LG en na een paar maanden geeft deze echt een top beeld had ik ook niet van led verwacht.....ook een led tv moet inspelen net als plasma.....

Midcall

Quote from: modde239 on December  9, 2012, 13:32:45
Ben zelf ook erg kritisch maar ben het niet met je eens ik heb een led van LG en na een paar maanden geeft deze echt een top beeld had ik ook niet van led verwacht.....ook een led tv moet inspelen net als plasma.....
Tiptop heeft een aversie tegen LG, vast ergens op gebaseerd (waarschijnlijk een slechte ervaring uit een verleden). Dan is er een vooroordeel opgebouwd die nauwelijks te doorbreken zal zijn ben ik bang  ;).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

tiptop

#13
Quote from: Midcall on December  9, 2012, 16:19:58
Tiptop heeft een aversie tegen LG, vast ergens op gebaseerd (waarschijnlijk een slechte ervaring uit een verleden). Dan is er een vooroordeel opgebouwd die nauwelijks te doorbreken zal zijn ben ik bang  ;).
Meerdere slechte ervaringen uit het verleden. ;) En een oordeel uit ervaring is geen vooroordeel. :)

Mijn schoonvader heeft een Samsung gekocht een maandje terug terwijl ik 'm Panasonic aanraden, maar collega's van hem en de consumentenbond zeiden dat de Samsung de beste was. In het begin dacht ik nog...misschien valt het wel mee. Hij ziet er van buiten ook mooi uit. En het beeld?.....Wit is roze en tegelijkertijd is het licht te licht en het donker te weinig detail. Bijstellen kan je tot je een ons weegt, maar maakt het alleen maar nog minder. Bij de Panasonic is dat echt niet het geval.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

kippekop

Zou zelf ook naar de panasonic kijken, nu goedkoper dan de andere modellen.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

sj0er-D

UE55ES8000? ik sta op het punt om hem te kopen in ieder geval :)

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LuPo

#18
Ik zou hem toch aanraden om voor plasma te gaan. 3D is leuk maar je kijkt het meeste naar 2D content. En dan is de VT50 toch wel onverslaanbaar qua zwartwaarden, motion etc eerlijk gezegd (in vergelijking tot de rest).

Midcall

Quote from: tiptop on December  9, 2012, 18:30:19
Meerdere slechte ervaringen uit het verleden. ;) En een oordeel uit ervaring is geen vooroordeel. :)
In dit geval toch toch anders. Het ene jaar is het andere jaar niet qua modellen, LG heeft de laatste jaren grote vooruitgang geboekt qua beeldkwaliteit tov de concurrectie.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

snopper

uuh, ik wil niet gaan vloeken in de kerk met dit Hifi geweld, maar ik heb sinds een paar maanden een UE55ES6300 van samsung ... 55inch voor €1200. Value for money. Heb alleen de eco-modus aangezet die met een lichtsensor de helderheid regelt .... ik ben tevreden .... heeft smart tv, ingebouwd Wifi en een combituner voor DVB-C, DVB-T en DVB-S2.

Snopper

sj0er-D

Quote from: snopper on December 17, 2012, 20:01:59
uuh, ik wil niet gaan vloeken in de kerk met dit Hifi geweld, maar ik heb sinds een paar maanden een UE55ES6300 van samsung ... 55inch voor €1200. Value for money. Heb alleen de eco-modus aangezet die met een lichtsensor de helderheid regelt .... ik ben tevreden .... heeft smart tv, ingebouwd Wifi en een combituner voor DVB-C, DVB-T en DVB-S2.

Snopper

Dat is dus wat ik bedoelde. Ik heb de UE55ES8000 inmiddels op het tv-meubel staan. Prachtig ding!
+/- 2100 euro bij Plasmavisie.




En is het raar om te zeggen dat het met de komst van LED en binnenkort OLED een beetje gedaan is met LCD en Plasma?

modde239

Quote from: sj0er-D on December 17, 2012, 20:41:41
En is het raar om te zeggen dat het met de komst van LED en binnenkort OLED een beetje gedaan is met LCD en Plasma?

Denk het niet trouwens Led is LCD alleen andere verlichting....en OLED gaat nog wel een tijd duren voordat deze techniek helemaal volwassen is geworden en de prijs op het niveau van plasma en Led gaat komen....

sj0er-D

Quote from: modde239 on December 17, 2012, 20:46:29
Denk het niet trouwens Led is LCD alleen andere verlichting....en OLED gaat nog wel een tijd duren voordat deze techniek helemaal volwassen is geworden en de prijs op het niveau van plasma en Led gaat komen....

http://www.bright.nl/eerste-indruk-lg-55-inch-oled-tv


sj0er-D

Ik denk dus dat het sneller kan gaan dan je denkt :)