Audiolab 8200AP processor - getest op areadvd.de

Started by evilniek, December 3, 2012, 19:21:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Wellicht interessant als je op zoek bent naar een betaalbare processor, of gewoon een leuke video bespreking. ENjoy!

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/testaudiolab8200ap.shtml
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Quote from: evilniek on December  3, 2012, 19:21:50
Wellicht interessant als je op zoek bent naar een betaalbare processor, of gewoon een leuke video bespreking. ENjoy!

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/testaudiolab8200ap.shtml

Ik heb de test nog niet gelezen, maar hoop dat ze wat aan het jitterniveau via HDMI hebben gedaan, die was namelijk echt of-the-charts. ;)

evilniek

Quote from: bmateijsen on December  3, 2012, 19:25:23
Ik heb de test nog niet gelezen, maar hoop dat ze wat aan het jitterniveau via HDMI hebben gedaan, die was namelijk echt of-the-charts. ;)

Lezen word lastig, het is een video bespreking. Lars Mette vond hem zeker niet slecht, wel wat spartaans wat functionaliteit betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

road rebel

#3
Die audiolab dat is in essentie toch een TAG of zie ik dat verkeerd?
Hoe kan een TAG dan onderdoen voor een marantz 7701? Wat betreft audiokwaliteit is een TAG dp toch nog steeds aan de "top"? :crazy:

danielo

Lars doet het altijd leuk, genot om te zien dat ze veel tijd uittrekken tov van de meeste reviews. Maar sorry zelfs als het alleen een audio processor is geen HD audio in 2012/2013 ?.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

evilniek

Quote from: danielo on December  6, 2012, 08:52:46
Lars doet het altijd leuk, genot om te zien dat ze veel tijd uittrekken tov van de meeste reviews. Maar sorry zelfs als het alleen een audio processor is geen HD audio in 2012/2013 ?.

Daniel.

Een directe bitstream kan die idd niks mee, maar hij accepteert wel een lpcm signaal, decoderen in de speler dus. Ik zie dat niet als een probleem eerlijk gezegd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kingpin

Quote from: evilniek on December  6, 2012, 12:13:39
... decoderen in de speler dus. Ik zie dat niet als een probleem eerlijk gezegd.
Ik wel, er zijn maar weinig DVD/BD spelers met een goed bassmanagement zoals in een HD receiver waarbij je kantelfreq. En afstanden alsmede small/large individueel kan instellen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

evilniek

Quote from: Kingpin on December  6, 2012, 16:52:53
Ik wel, er zijn maar weinig DVD/BD spelers met een goed bassmanagement zoals in een HD receiver waarbij je kantelfreq. En afstanden alsmede small/large individueel kan instellen.

Bass-management kun je gewoon toepassen op het lpcm signaal hoor.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

Quote from: evilniek on December  6, 2012, 17:06:05
Bass-management kun je gewoon toepassen op het lpcm signaal hoor.

Tja waarom dan ook niet gelijk support voor de andere formats van dolby en dts eruit halen ?. Wat we hier zien is een tag ontwerp van wat 6 a 7 jaar oud met een nieuwe 4kanaals hdmi switcher ? Enigste reden om geen HD dolby/dts te doen maar wel de oude formaten is dat je basis ontwerp/chipset/software gewoon herbruikt van een product uit bijna de vorige eeuw.

Maar goed als mensen denken dat het een goeie deal is ik zal ze niet tegenhouden maar je kan het op zijn minst erg kaal noemen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

evilniek

Quote from: danielo on December  6, 2012, 19:51:18
Tja waarom dan ook niet gelijk support voor de andere formats van dolby en dts eruit halen ?. Wat we hier zien is een tag ontwerp van wat 6 a 7 jaar oud met een nieuwe 4kanaals hdmi switcher ? Enigste reden om geen HD dolby/dts te doen maar wel de oude formaten is dat je basis ontwerp/chipset/software gewoon herbruikt van een product uit bijna de vorige eeuw.

Maar goed als mensen denken dat het een goeie deal is ik zal ze niet tegenhouden maar je kan het op zijn minst erg kaal noemen.

Daniel.

Heb je de review gekeken?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

#10
Quote from: evilniek on December  6, 2012, 20:01:06
Heb je de review gekeken?

Ja wat vind je dat ik gemist heb ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

#12
Quote from: evilniek on December  6, 2012, 20:16:07
Waarschijnlijk alles?

Wordt een beetje slappe discussie zo, maar het is niet dat de review super positief is sterker nog hij legt de twijfel tov bv de marantz er dik op. Wat een veel moderner ontwerp is. Wat geeft dit extra dan bv een TAG van een paar jaar terug met een hdmi switcher ? Wat is de reden om geen HD decoding te doen anders dan een oude basis chipset/ontwerp ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Durk

De Tag leek er iig wel wat mooier uit te zien.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

evilniek

Quote from: danielo on December  6, 2012, 20:19:09
Wordt een beetje slappe discussie zo, maar het is niet dat de review super positief is sterker nog hij legt de twijfel tov bv de marantz er dik op. Wat een veel moderner ontwerp is. Wat geeft dit extra dan bv een TAG van een paar jaar terug met een hdmi switcher ? Wat is de reden om geen HD decoding te doen anders dan een oude basis chipset/ontwerp ?

Daniel.

Hij is volgens mij best te spreken over de audiolab, jij haalt alleen de negatieve aspecten naar voren van de review.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

#15
Quote from: evilniek on December  6, 2012, 20:40:07
Hij is volgens mij best te spreken over de audiolab, jij haalt alleen de negatieve aspecten naar voren van de review.

Ik ben helemaal niet negatief maar vind nu nog in 2012/2013 een product uitbrengen op een kern van een jaar of 5 oud wel gewaagd zoals ik al aangaf kan mij best vinden in dat mensen bijvoorbeeld geen video willen of geen eq systeem maar het wel erg karig. Geen xlr, lage output levels, geen HD formats, geen 5.1->7.1 mogelijkheid, geen 4k doorgave en het geluid niet super veel beter dan de marantz waarmee hij hem vergelijkt (in de zelfde prijsklasse) die al deze functies wel heeft. Wat er overblijft is volgens mij een zeer leuke pre/pro uit 2006/2007 met een hdmi switcher zoals bijvoorbeeld inderdaad de TAG.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

evilniek

Voor iemand zoals ik zou het best een optie kunnen zijn, niet dat ik dat ga doen. Ik vind het een beetje stom dat je de review zo zwartwit opvat, dat hij niet perfect is onderken ik, maar het is ook geen rommel.

Quote from: danielo on December  6, 2012, 20:56:34
Geen xlr, lage output levels, geen HD formats, geen 5.1->7.1 mogelijkheid, geen 4k doorgave en het geluid niet super veel beter dan de marantz waarmee hij hem vergelijkt (in de zelfde prijsklasse) die al deze functies wel heeft. Wat er overblijft is volgens mij een zeer leuke pre/pro uit 2006/2007 met een hdmi switcher zoals bijvoorbeeld inderdaad de TAG.

Daniel.



Er zijn bepaalde aspecten die wel degelijk voor de AL spreken, zeker op het gebied van precisie en oplossend vermogen. Dat laatste haal ik rechtstreeks uit de review.

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

Quote from: evilniek on December  6, 2012, 21:20:04
Voor iemand zoals ik zou het best een optie kunnen zijn, niet dat ik dat ga doen. Ik vind het een beetje stom dat je de review zo zwartwit opvat, dat hij niet perfect is onderken ik, maar het is ook geen rommel.

Mijn grootste probleem is simpelweg dat iets uitbrengen op zo'n oude kern een behoorlijk zwakte bod is en ik weinig extra's zie tov een mooie pre/pro pakken van een paar jaar oud. Maar als mensen denken dat hier 1600 euro voor betalen de oplossing is prima. Persoonlijk zou ik zeggen dat alle ontwerpen van een kern na 2008 op chips zou zijn die wel de HD formats doen. Dan had de machine nog steeds alle features en/of voordelen gehad die nu in de review naar voren komen maar niet zo duidelijk een ontwerp (en waarschijnlijk chips) van nu 4 a 5 jaar oud.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

evilniek

Quote from: danielo on December  6, 2012, 21:36:49
Mijn grootste probleem is simpelweg dat iets uitbrengen op zo'n oude kern een behoorlijk zwakte bod is en ik weinig extra's zie tov een mooie pre/pro pakken van een paar jaar oud. Maar als mensen denken dat hier 1600 euro voor betalen de oplossing is prima. Persoonlijk zou ik zeggen dat alle ontwerpen van een kern na 2008 op chips zou zijn die wel de HD formats doen. Dan had de machine nog steeds alle features en/of voordelen gehad die nu in de review naar voren komen maar niet zo duidelijk een ontwerp (en waarschijnlijk chips) van nu 4 a 5 jaar oud.

Daniel.

Ik ga niet bepalen wat een goeie keus is, het zou zomaar kunnen dat de audiolab iemand heel blij gaat maken. Wat mij betreft zegt leeftijd weinig over de kwaliteit van een component, ik geef toe dat de 8200AP kwa features ontzettend ouderwets is, maar ik vermoed dat hij klankmatig toch beter gaat presteren dan een Marantz. Hij kan trouwens wel met HD-audio overweg hoor, alleen krijg je dan niet zo'n sexy Dolby Tru HD logo te zien op je display. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

danielo

Quote from: evilniek on December  7, 2012, 14:52:54
Ik ga niet bepalen wat een goeie keus is, het zou zomaar kunnen dat de audiolab iemand heel blij gaat maken. Wat mij betreft zegt leeftijd weinig over de kwaliteit van een component, ik geef toe dat de 8200AP kwa features ontzettend ouderwets is, maar ik vermoed dat hij klankmatig toch beter gaat presteren dan een Marantz. Hij kan trouwens wel met HD-audio overweg hoor, alleen krijg je dan niet zo'n sexy Dolby Tru HD logo te zien op je display. ;)

Claimen dat die wel HD formats kan op deze manier is zelfde als claimen dat die ook airplay of netflix doet want je kan het aansluiten :).

Ik snap best wat je bedoeld maar dat die beter moet klinken dan de marantz is denk ik niet zo'n vreemde verwachting want door de keuze van de oude kern en het weglaten van veel features (dus componenten als een scaler, deinterlacer, extra dsp's voor EQ en formats, xlr's) mag je hopen dat ze meer geld te besteden hadden voor wat hun vinden dat de belangrijkste features waren. Dus dan lees ik het toch weer vrij negatief als de reviewer vind dat die niet bizar veel beter is immers ze hadden meer geld te besteden dan marantz voor de onderdelen die ze wel hebben.

Maar wil niet perse een ja/nee discussie houden ben al wat blij er nog reviewers zijn die zo diep ingaan op bv de techniek.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

evilniek

Quote from: danielo on December  7, 2012, 15:02:44
Claimen dat die wel HD formats kan op deze manier is zelfde als claimen dat die ook airplay of netflix doet want je kan het aansluiten :).

Technisch gezien heb je ook gewoon HD-audio hoor, het enige verschil is dat de decoding in je Blu-ray speler gebeurt. En dat is echt iets anders dan claimen dat je Airplay en Netflix ondersteund, en ik snap je punt ook totaal niet. Oja, en het is een beetje saai in dit topic, met alleen mij en danielo, hhh.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Roksan

In het december nummer van Stereoplay is deze ook getest. komt er erg goed vanaf.

54/58/59 punten voor stereo / surround / hd

De AV 7005 komt daar op 52/57/58
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

roland p

Als je geen waarde hecht aan fancy features is dit volgens mij best een mooi apparaat. Alleen vraag ik me wel een beetje af in hoeverre deze nu beter is dan de oude Tag processors. T.o.v. de av32r dp hebben ze tmreq laten vallen. Zoals het er nu op lijkt is daarvoor 7.1 pcm voor teruggekomen (en rs232 zo te zien). Maar dat is misschien een beetje te kort door de bocht. Waarschijnlijk is het verder (inwendig) een totaal ander apparaat, ik dacht dat alleen de 8000av een exacte kopie is (van de tag av30r).
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®