Vicol high density luidsprekerkabel + aanvulling Vicol bruggen

Started by frank2, December 3, 2012, 13:44:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Usher is toch het tegenovergestelde van pittig ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: chansig on April  1, 2013, 10:05:01
Usher is toch het tegenovergestelde van pittig ?

Gr Hans
niet per se. het hoog kan bij modellen die ik gehoord heb best scherp worden bij een foute combinatie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Oke....ik dacht al...de speakers van Usher die ik heb gehoord zijn absoluut niet scherp. Maar het is die match weer. Sorry die was ik even vergeten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Mijn referentie zijn de Van de Hul McD 385 kabels. In vergelijking daarmee geeft de Vicol een veel beter mid en hoog. Niet schel, maar wel veel frisser. Tis maar net wat je referentie is natuurlijk.
Stereo-fan for life!

chansig

Ik kom toch een keer bij je luisteren...heb je toevallig die vd Hul kabel nog ? Misschien kunnen we dan wisselen

Neem maar van mij aan dat ikzelf ook nog regelmatig een ander kabeltje probeer...dat ik niet hoor wil niet zeggen dat ik er niet open voor sta.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

er zijn momenteel sets in diverse lengtes beschikbaar voor demo.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pjotr27

Mooi, ik speel er intussen al een aantal maanden mee en ben nog steeds razend enthousiast, dus mensen ga eens luisteren....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted member

Quote from: Pjotr27 on June 16, 2013, 16:24:52
Mooi, ik speel er intussen al een aantal maanden mee en ben nog steeds razend enthousiast, dus mensen ga eens luisteren....

EN hier nog een fan!  :D
Stereo-fan for life!

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Quote from: erik s. on June 16, 2013, 13:54:39
er zijn momenteel sets in diverse lengtes beschikbaar voor demo.

En vandaag is 1 set daarvan bij mij thuis aangekomen :music:

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, Ik vind het in meerdere opzichten een top kabel. Als je hem ziet op foto's verwacht je misschien een licht kabeltje, maar ik vind het meevallen. Wellicht komt dat omdat ik een Ocos one gewend ben :D. Aansluiten gaat makkelijk, en wegwerken idem door de flexibiliteit. Achter mijn audiomeubel is niet al te veel ruimte, dus daar komt deze flexibiliteit goed van pas. De roze kleur is niet helemaal mijn ding, maar dat zou met een sierkous zo op te lossen zijn.

Performance: open en transparant, met name in het hoog. Laat veel ambience en detail horen. Een goed strakke bas. Een flinke stap vooruit tenopzichte van de Ocos one waar ik tot nu toe mee speelde, welke niet de minste is. Ook heb ik een Belden set die ik nog had liggen een half uurtje aangesloten, gevolgd door de Vicol. Het verschil tussen deze 2 produkten is bijzonder groot. Belden klinkt futloos, slap en gesloten vergeleken met Vicol. Je zou denken dat er andere (lees: kwalitatief mindere) luidsprekers stonden te spelen. Wellicht is dat maar goed ook, gezien het prijsverschil.

Ik ben erg enthousiast over deze kabel, en vraag me af of Erik hem van te voren met een cable cooker behandeld heeft. Ik hoop van niet, want dan wordt het misschien nog wel leuker. De prijs is niet mis, en ik wil nog wat meer kabels beluisteren voordat ik een keuze over de aanschaf maak, maar Vicol gaat zeker op de shortlist.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Pjotr27

QuoteDe prijs is niet mis, en ik wil nog wat meer kabels beluisteren voordat ik een keuze over de aanschaf maak,

Leuke review, maar ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen.... in jouw set maar een fractie van wat je set gekost heeft.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

cardas49

Quote from: Pjotr27 on June 28, 2013, 10:44:17
Leuke review, maar ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen.... in jouw set maar een fractie van wat je set gekost heeft.... ;)

Hmja, een review kun je het amper noemen, Is meer een eerste impressie. Wanneer de volgende set arriveert (waarschijnlijk een Inakustik Referenz) ga ik alle sets wat uitgebreider vergelijken in mijn eigen topic.

Heb veel van mijn spullen 2e hands gekocht. Maar zelfs dan nog staat de nieuwprijs van de Vicol nog redelijk in verhouding tot de prijs van de rest. Moet misschien nog een beetje wennen aan het idee dat een kabel best wat mag kosten.

Heb van Erik ondertussen begrepen dat de Vicol al ingespeeld is, dus dat nog even ter info.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Pjotr27

QuoteHmja, een review kun je het amper noemen, Is meer een eerste impressie. Wanneer de volgende set arriveert (waarschijnlijk een Inakustik Referenz) ga ik alle sets wat uitgebreider vergelijken in mijn eigen topic.

Leuk, spannend, als 1e bezitter van een setje Vicol in Nederland ben ik benieuwd...
Ga je wel volgen! Groet Peter
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Mark235: het is aanbevolen om Ocos in een dubbele of zelfs tripple run te gebruiken om optimale resultaten te behalen. Ik speel zelf bi-wire met een single run op het hoog en een dubbele op het laag. Je hebt dan natuurlijk wel wat meters nodig, maar het resultaat is er wel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

cardas49

Quote from: Jumping Jack on June 28, 2013, 11:53:31
Mark235: het is aanbevolen om Ocos in een dubbele of zelfs tripple run te gebruiken om optimale resultaten te behalen. Ik speel zelf bi-wire met een single run op het hoog en een dubbele op het laag. Je hebt dan natuurlijk wel wat meters nodig, maar het resultaat is er wel...

Ja, heb dat ook her en der online gelezen. Heb jij enkele en dubbele runs 1 op 1 vergeleken in je set? Ik heb momenteel meerdere stukken ocos in mijn bezit (2x2m, 1x4m, 1x6m), en zou dubbele runs kunnen maken. Probleem is echter dat de CAV-75 zeer weinig ruimte bied voor bare wire, dus ben bang dat het niet gaat passen. Om voor dit vergelijk speciaal pluggen op alle Ocos kabels te zetten, vind ik te veel gedoe.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup