Vicol high density luidsprekerkabel + aanvulling Vicol bruggen

Started by frank2, December 3, 2012, 13:44:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

#100
Quote from: erik s. on January 17, 2013, 00:45:08
ja, dat weet ik zeker.
omdat het maken van grotere lengtes steeds moeilijker wordt,zijn de langere kabels ook relatief duurder dan de korte kabels.

oke thx


ambacht heet dat  ;)

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

flakkees

fantastisch  :clapping:
waarom is het moeilijker lange kabels te maken ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

erik s.

Quote from: flakkees on January 17, 2013, 10:34:17
fantastisch  :clapping:
waarom is het moeilijker lange kabels te maken ?
omdat je dan langere lengtes moet vlechten. probeer het maar eens.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

flakkees

heb daar geen moeite mee ,
misschien is uitbesteden aan mensen die visserijschool gedaan hebben een optie  :smile:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

erik s.

Quote from: flakkees on January 17, 2013, 11:06:57
heb daar geen moeite mee ,
misschien is uitbesteden aan mensen die visserijschool gedaan hebben een optie  :smile:
je moet langere draden om elkaar heen vlechten. dat kost meer moeite en tijd.
een kabel van bv 4.5 meter is gemaakt van draden die veel langer dan dat zijn. met een machine is dat geen probleem, maar met kabels met een buitenisolatie van zijde is dat een ander verhaal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Ruud-

Kan ik wel bevestigen...kl*tewerk, ik ben er in ieder geval van afgestapt en heb een setje gekocht. Overigens klonken ze in eerste instantie aan de scherpe kant, of het nu suggestie is of niet, voor mij zijn ze milder gaan klinken in het hoog, niet duf of zo...maar milder ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

frank2

Klopt als ze ingespeeld zijn zijn ze wat milder, niet scherp, wel helder (beetje afhankelijk van je set natuurlijk)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Midstar

Even terzijde of ze wel of niet goed klinken in een set.

Ik heb even op de desbetreffende kabel gezocht op internet of er meer gebruikerservaringen zijn vanuit het buitenland maar kon jammer genoeg niks vinden.
Geen andere (web)shops, ervaringen,reviews etc...
Alleen dat het Roemeneens makkelij betreft.
Op Ebay wordt het tot nu toe ook nog niet aangeboden.

Nu telt alleen maar je eigen gehoor, dus daar valt doorheen te zien.

Ik heb in eerste instantie wel interesse maar ben nogal een switcher wat betreft apparatuur en kabels.
Mijn vraag is dan ook mocht ik een setje kopen wat is hij dan nog waard als hij uiteindelijk niet bevalt of als weer eens wat anders moet komen.

Als er weinig tot geen interesse is vrees ik dat hij na een jaar geen stuiver meer waard is.


frank2

De Vicol is nog redelijk onbekend, dus naast dit forum zal er een kleine markt zijn.
Ik heb ondertussen hier  LS kabels gehad van virtual dynamics, audioquest, translator en transparent ultra, allemaal kabels die aanmerkelijk duurder waren dan deze Vicol, kan wel zeggen dat deze kabel in mijn set de beste resultaten geeft. Iemand anders op het forum Pjotr27 heeft een geheel andere set dan ik en ook hij is nog steeds enthousiast, maw. de kabel zal zeer waarschijnlijk op meerdere sets welke uit geheel andere componenten zijn opgebouwd goed klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Quote from: Midstar on January 18, 2013, 08:08:24
Even terzijde of ze wel of niet goed klinken in een set.

Ik heb even op de desbetreffende kabel gezocht op internet of er meer gebruikerservaringen zijn vanuit het buitenland maar kon jammer genoeg niks vinden.
Geen andere (web)shops, ervaringen,reviews etc...
Alleen dat het Roemeneens makkelij betreft.
Op Ebay wordt het tot nu toe ook nog niet aangeboden.

Nu telt alleen maar je eigen gehoor, dus daar valt doorheen te zien.

Ik heb in eerste instantie wel interesse maar ben nogal een switcher wat betreft apparatuur en kabels.
Mijn vraag is dan ook mocht ik een setje kopen wat is hij dan nog waard als hij uiteindelijk niet bevalt of als weer eens wat anders moet komen.

Als er weinig tot geen interesse is vrees ik dat hij na een jaar geen stuiver meer waard is.

Of andersom, als er een review komt op een van de grote sites kon de prijs weleens gaan stijgen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ja dat klopt, als ik kijk naar mijn Anthem MRX 700 die was 2100 euro, als ze weer voorradig zijn zal de prijs 2300 euo zijn en in duitsland kosten ze al 2600 euro.   
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Quote from: Pjotr27 on January 18, 2013, 09:17:20
Of andersom, als er een review komt op een van de grote sites kon de prijs weleens gaan stijgen...

Dan ben je als merk niet meer geloofwaardig denk ik
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

In dat soort landen kan je nog wel pionieren als je wat geld heb en mooie spullen maken, als het teveel verkocht word gaat het weer naar China in is zo een merk weer een van de vele
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

erik s.

Vicol verkoopt idd ook zelfbouwsets voor o.a. cdspeler en versterkers.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

ik heb een set van 2.5 meter beschikbaar voor demo die al aardig op klank zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

CZ79

#119
Leuke gasten zijn dat by the way, en mooie producten maken ze
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Quote from: flakkees on January 18, 2013, 10:01:16
knutsel clubje lijkt mij  ;D

zo onstaan de mooiste dingen op gehoor iets maken ipv computer
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Quote from: John Wx on January 19, 2013, 12:20:45
zo onstaan de mooiste dingen op gehoor iets maken ipv computer

Alles klinkt toch gelijk John hoe doe je dat dan?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pjotr27

Stil geworden in dit draadje, er moeten toch wel wat HT forum`mers zijn wiens set inmiddels is ingespeeld.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men van de Vicol vindt..

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ja er wordt weinig over gepost, ik weet alleen dat Onder13 de kabel qua ruimtelijkheid erg goed vond.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: Pjotr27 on January 31, 2013, 11:58:20
Stil geworden in dit draadje, er moeten toch wel wat HT forum`mers zijn wiens set inmiddels is ingespeeld.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men van de Vicol vindt..

Leuke woordspeling :)