Vicol high density luidsprekerkabel + aanvulling Vicol bruggen

Started by frank2, December 3, 2012, 13:44:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

1 meter is helaas net te kort. 1m20 zou gaan hier.
Ben namelijk nog steeds wel erg benieuwd hoe het kan klinken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  7, 2013, 15:36:27
1 meter is helaas net te kort. 1m20 zou gaan hier.
Ben namelijk nog steeds wel erg benieuwd hoe het kan klinken.
Zoals ik het lees, gaat het om twee sets. Eén van 1 meter en één van 2,5 meter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Quote from: Bas Akkerman on January  7, 2013, 17:24:29
Zoals ik het lees, gaat het om twee sets. Eén van 1 meter en één van 2,5 meter.

Dat had ik nog wel begrepen ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  7, 2013, 17:26:46
Dat had ik nog wel begrepen ;)
Wat is dan het probleem? Je kunt de 2,5 meter toch op proef vragen en wanneer je tot aanschaf over gaat de juiste lengte bij erik s. bestellen? Of is dat niet mogelijk Erik?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ja, natuurlijk is dat mogelijk.
Mijn ding weer van het wel denken maar niet weergeven.

Was meer de gedachte van dat de 1 meter dan naar iemand als mij kon, terwijl iemand anders met meer lengte afhankelijkheid baat zou hebben bij de 2,5 meter.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Quote from: weust on January  7, 2013, 17:33:24
Ja, natuurlijk is dat mogelijk.
Mijn ding weer van het wel denken maar niet weergeven.

Was meer de gedachte van dat de 1 meter dan naar iemand als mij kon, terwijl iemand anders met meer lengte afhankelijkheid baat zou hebben bij de 2,5 meter.
Dat is wel heel sociaal van je en dat zeg ik zonder enig cynisme hoor! Ik denk alleen dat niemand daar problemen mee heeft als jij ze van een andere mede-geïnteresseerde "pikt". Wie het eerst komt... Maar ik zou gewoon Erik een PM sturen, dan weet je het vanzelf.

Van dat denken maar niet weergeven, dat herken ik wel. Vandaar mijn soms wat (te) uitgebreide antwoorden hier, bang dat ik dingen vergeet die voor mij vanzelfsprekend zijn, maar voor een ander giswerk worden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Snowmaster

Quote from: erik s. on January  7, 2013, 14:06:10
er komt een 1 meter set en een 2.5 meter set kabels beschikbaar voor demo.

Een 1 meter set...... :unsure:......zijn er serieus mensen voor deze afstand?

Mono  :angel: ?



Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erik s.

Quote from: Snowmaster on January  8, 2013, 21:25:46
Een 1 meter set...... :unsure:......zijn er serieus mensen voor deze afstand?

Mono  :angel: ?
idd voor monoblokken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

weust

Of mensen die geen super breed woonkamer hebben.
Bij mij staan de luidsprekers iets meer dan een meter van het midden (wat ik als midden neem, bedoel ik dan).
Zou op zich wat meer kunnen, maar dan komen ze te dicht bij de zijkant te staan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

frank2

Het is opeens oorverdovend stil mbt de Vicol kabels. Er zijn toch enkele mensen die ze hebben? Hoe is de ervaring tot nu toe?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

Quote from: frank2 on January 16, 2013, 09:09:42
Het is opeens oorverdovend stil mbt de Vicol kabels. Er zijn toch enkele mensen die ze hebben? Hoe is de ervaring tot nu toe?
die zijn nog aan het inspelen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

vanzomereng

Quote from: frank2 on January 16, 2013, 09:09:42
Het is opeens oorverdovend stil mbt de Vicol kabels. Er zijn toch enkele mensen die ze hebben? Hoe is de ervaring tot nu toe?

Die twijfelen of ze daadwerkelijk verschil horen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

erik s.

Quote from: VANZOMERENG on January 16, 2013, 11:25:56
Die twijfelen of ze daadwerkelijk verschil horen  ;D
als je het effect van het inspelen bij deze kabels niet hoort ben je doof.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: erik s. on January 16, 2013, 11:38:59
als je het effect van het inspelen bij deze kabels niet hoort ben je doof.
of het is er niet en/of de verkoper wil graag
dat de inruiltijd verstrijkt voor de koper zich bedenkt

of de kabel functioneerde niet goed bij aankoop
of enz.

Zullen we het netjes houden?  :coffee:

chansig

Quote from: erik s. on January 16, 2013, 11:38:59
als je het effect van het inspelen bij deze kabels niet hoort ben je doof.

Ik hoor toch duidelijk wat er gezegd wordt. Ik zit nu Tori te luisteren.

Maw een vrij onbehoorlijke opmerking....zie verzoek Abz.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

ik heb hier aardig wat kabels gehad de afgelopen 25 jaar.
deze kabels slaan alles kwa inspelen. als of je van moment tot moment naar een andere set luistert.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Dat kan....maar dat wil niet zeggen dat ik doof ben. Mijn reactie zou kunnen zijn dat jij het je inbeeld en dus last van waanbeelden hebt. Zit je volgens mij niet op te wachten ? Ik dus niet op iemand die mij vertelt dat ik doof ben.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: chansig on January 16, 2013, 12:21:18
Dat kan....maar dat wil niet zeggen dat ik doof ben. Mijn reactie zou kunnen zijn dat jij het je inbeeld en dus last van waanbeelden hebt. Zit je volgens mij niet op te wachten ? Ik dus niet op iemand die mij vertelt dat ik doof ben.

Gr Hans
waar lees je dat jij doof zou zijn?
jij hebt deze kabels nog nooit gehoord. laat staan dat je ze hebt horen inspelen.
ik denk dat het extreme inspeelgedrag komt omdat de litzes allemaal geisoleerd zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Je kan er iedere draai aangeven: Je opmerking is gewoon niet netjes.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Quote from: chansig on January 16, 2013, 12:26:45
Je kan er iedere draai aangeven: Je opmerking is gewoon niet netjes.

Gr Hans
waarom? je oordeelt over iets wat je nog nooit hebt gehoord.
ik geef een oordeel over wat ik hoor.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: erik s. on January 16, 2013, 12:30:21
waarom? je oordeelt over iets wat je nog nooit hebt gehoord.
ik geef een oordeel over wat ik hoor.
Je geeft een oordeel over wat je meent te horen:  dat is ok.
Je matigt je ook een oordeel aan over wat anderen kunnen horen:  dat is niet ok.

erik s.

Quote from: AbZ on January 16, 2013, 12:33:28
Je geeft een oordeel over wat je meent te horen:  dat is ok.
Je matigt je ook een oordeel aan over wat anderen kunnen horen:  dat is niet ok.
zou kunnen, maar zo lang nog niemand geen verschil heeft gehoord bij het inspelen van deze kabels lijkt me dat een non-issue.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Er is geloof ik een of ander spreekwoord over slakken en zout e.d.

Maar wel apart dat hier mensen reageren die geen van allen ooit de Vicol kabel hebben gehoord en we weten hier allemaal op het forum ondertussen echt wel dat ABZ niet in verschillen van kabels geloofd. Dat lees ik overal. Dus ABZ je hoeft het niet steeds te herhalen hoor... we weten het al van je,

Ik ben meer benieuwd naar mensen die wel de Vicol kabel hebben en hun eerste indruk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: erik s. on January 16, 2013, 12:35:57
zou kunnen, maar zo lang nog niemand geen verschil heeft gehoord bij het inspelen van deze kabels lijkt me dat een non-issue.
Dan kan dit soort uitspraken beter beperken tot de doelgroep,
waar je observaties zo goed mee samenhangen.

erik s.

Quote from: AbZ on January 16, 2013, 12:42:35
Dan kan dit soort uitspraken beter beperken tot de doelgroep,
waar je observaties zo goed mee samenhangen.
het Vicol-topic lijkt me mijn doelgroep.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B