Vicol high density luidsprekerkabel + aanvulling Vicol bruggen

Started by frank2, December 3, 2012, 13:44:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Als je de review goed gelezen hebt, zul je opgemerkt hebben dat deze kabel niet echt romig is, er is door de mooie middentonen een bepaalde warmte, maar ik vind het niet romig, bruin is deze kabel zeker niet. Als je dat zoekt kijk eens naar v.d. hul teatrack die is goed donker, bruin...

Klassiek heb ik voldoende beluisterd, en klinkt met een Vicol kabel zeer goed, mooie dynamiek, geen irritaties, zelfs niet als er een batterij fluiten begint te spelen. (al is het wel een beetje afhankelijk v.d. opname natuurlijk)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

perne

Lol, ik wormvormig aanhangsel eigenlijk maar wat! Zou niet weten hoe romig klinkt. Weet wel hoe slagroom smaakt! ;D



Deleted member

Perne is vriendje/collega van B. en laat nou net die laatste geband zijn laatst na wat gedoe in Frank's topic

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

perne


Mitch--

Quote from: Antoine on December 10, 2012, 19:30:43
Perne is vriendje/collega van B. en laat nou net die laatste geband zijn laatst na wat gedoe in Frank's topic

ik dacht al dat ik die opmerking ergens gelezen had  8)

maar back on topic,

Ik ben ook sterk in overweging de Vicol eens te proberen, in de reviews 'klinkt' het volgens de beschrijving precies naar iets wat ik zoek in het geluid, moet wel eerst zeker weten dat de kabels een goede match zijn in mijn set omdat mijn speakers nogal gevoelig zijn voor kabels die 'te' helder klinken, dat kan het nogal eens scherp worden. ook ooit zilveren kabels hier gehad, geeeen succes, zilver word genoemd als open en helder en dat was nogal te merken, niet dat iedere zilveren kabel hetzelfde is maar ik heb er wel een negatieve ervaring mee meegemaakt.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

De vicol is absoluut niet scherp, het hoog is heel zacht, maar als het nodig is wel met stevige bite...
Zit vanavond al weer twee uurtjes te luisteren en verbaas me over de ongelovelijke detaillering die deze kabels laten horen... cd van paul simon you're the one, niet normaal wat daar voor effecten inzitten en kleine geluidjes.
Ik weet niet hoeveel demo's erik s. heeft maar ben wel bang voor je dat er een wachtlijst komt...
Veel belangstelling op het forum, de zeer aantrekkelijke prijs voor een set wekt dat ook wel in de hand..
Ik blijf er bij, voor mij het best buy component wat ik de afgelopen vijf jaar ben tegen gekomen... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Quote from: Pjotr27 on December 10, 2012, 23:26:23
De vicol is absoluut niet scherp, het hoog is heel zacht, maar als het nodig is wel met stevige bite...
Zit vanavond al weer twee uurtjes te luisteren en verbaas me over de ongelovelijke detaillering die deze kabels laten horen... cd van paul simon you're the one, niet normaal wat daar voor effecten inzitten en kleine geluidjes.
Ik weet niet hoeveel demo's erik s. heeft maar ben wel bang voor je dat er een wachtlijst komt...
Veel belangstelling op het forum, de zeer aantrekkelijke prijs voor een set wekt dat ook wel in de hand..
Ik blijf er bij, voor mij het best buy component wat ik de afgelopen vijf jaar ben tegen gekomen... ;)

jaa de belangstelling begint inderdaad behoorlijk op te lopen wat ik zo hier en daar lees!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted member

Ik zeg niet twijfelen, stuur Erik een email/PB, als je wacht zijn ze straks zeker uitgeleend allemaal!  :)

jvanhambelgium

Quote from: Pjotr27 on December 10, 2012, 23:26:23
Zit vanavond al weer twee uurtjes te luisteren en verbaas me over de ongelovelijke detaillering die deze kabels laten horen... cd van paul simon you're the one, niet normaal wat daar voor effecten inzitten en kleine geluidjes.

Mischien moet de Roemeense fabrikant wereldwijd gaan en aan alle versterker-fabrikanten voorstellen zijn Vicol kabel ook intern in hun componenten te stoppen ?

Laat me even proberen in te beelden, het geluidssignaal afkomstig vlak na je eindtrappen van je versterker/receiver gaat over op standaard schoenveter-kabel (of PCB-lane) tot aan je terminals ... daar schroef je Vicol op ... vervolgens enkele meters verder ga je dus na je LS-terminals gewoon terug over op "dropveter" kabels naar het wissel-filter en vandaar naar met soortgelijke dropveter naar je drivers ...

...en plots klinkt het anders & beter ?


Mischien had je gewoon wat last van wat snot in je hoofd waar je minder detaillering hoort en is dit nu weg ? Ik heb dat ook wel eens ? We zijn immers allemaal mensen en gehoor kan verschillen van dag tot dag ... ochtend tov avond etc...
Psycho-akoestiek...

Straffe mannen die Roemenen... :headbanging:

PS : Ik hoor die effecten en kleine geluidjes ook met gewoon 4mm² dropveter...kan je enkele concrete passages aangeven (min:sec) waar je  vroeger (zonder Vicol) niets hoorde en nu wel ? Heb je nog ander albums vergeleken met Vicol/zonder Vicol ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

frank2

wees blij dat jouw standaard kabel net zo goed klinkt, ben je veel goedkoper uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jvanhambelgium

Quote from: frank2 on December 12, 2012, 07:33:25
wees blij dat jouw standaard kabel net zo goed klinkt, ben je veel goedkoper uit.

Kan ik je geen ongelijk in geven... 8)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Pjotr27

QuoteLaat me even proberen in te beelden, het geluidssignaal afkomstig vlak na je eindtrappen van je versterker/receiver gaat over op standaard schoenveter-kabel (of PCB-lane) tot aan je terminals ... daar schroef je Vicol op ... vervolgens enkele meters verder ga je dus na je LS-terminals gewoon terug over op "dropveter" kabels naar het wissel-filter en vandaar naar met soortgelijke dropveter naar je drivers ...

...en plots klinkt het anders & beter ?


Mischien had je gewoon wat last van wat snot in je hoofd waar je minder detaillering hoort en is dit nu weg ? Ik heb dat ook wel eens ? We zijn immers allemaal mensen en gehoor kan verschillen van dag tot dag ... ochtend tov avond etc...
Psycho-akoestiek...

Straffe mannen die Roemenen... :headbanging:

PS : Ik hoor die effecten en kleine geluidjes ook met gewoon 4mm² dropveter...kan je enkele concrete passages aangeven (min:sec) waar je  vroeger (zonder Vicol) niets hoorde en nu wel ? Heb je nog ander albums vergeleken met Vicol/zonder Vicol ?

Al weer iemand die begint over kabels die allemaal hetzelfde klinken? Alsjeblieft, ga ergens anders stoken.. jij bent tevreden met wat je hebt en hoort toch geen verbeteringen. Dat is allemaal psycho en zit tussen de oren... Ik vind het prima als je dat vind maar houd het alsjeblieft voor je. Anders verkoopt er geen enkele fabrikant nog kabels....  ;) Dan is kabel van de bouwmarkt van minder dan 1 euro de meter uitstekend...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jvanhambelgium

Quote from: Pjotr27 on December 12, 2012, 07:54:53
Al weer iemand die begint over kabels die allemaal hetzelfde klinken? Alsjeblieft, ga ergens anders stoken.. jij bent tevreden met wat je hebt en hoort toch geen verbeteringen. Dat is allemaal psycho en zit tussen de oren... Ik vind het prima als je dat vind maar houd het alsjeblieft voor je. Anders verkoopt er geen enkele fabrikant nog kabels....  ;) Dan is kabel van de bouwmarkt van minder dan 1 euro de meter uitstekend...

Het gaat niet over stoken hoor, mij een zorg als je 400 euries wil neerleggen voor enkele metertjes kabel. Ik ben blij dat  jullie de ecomonie nog rechthouden ;-)

Het is gewoon grappig te lezen ... het zal gewoon komen door het feit dat ik een erg "beredeneerd" mens ben eerder dan een "gevoelsmens" dat ik nogal gevoelig ben voor zulke topics en het af en toe niet kan laten ;-)

(vb discussies over audiofiele UTP kabels voor digitaal transport ?)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Deleted member

Ignorance is bliss!  :D

Anyway, genoeg topics om technisch over kabels te discussieren, dit is niet zo'n topic. Dit topic is voor liefhebbers die wel waarde hechten aan de meerwaarde van luidsprekerkabels en in dit topic dus specifiek de Vicol.

Mitch--

Quote from: Antoine on December 12, 2012, 12:21:50
Ignorance is bliss!  :D

Anyway, genoeg topics om technisch over kabels te discussieren, dit is niet zo'n topic. Dit topic is voor liefhebbers die wel waarde hechten aan de meerwaarde van luidsprekerkabels en in dit topic dus specifiek de Vicol.

Mee eens, laten we dat zo houden en niet weer in de eeuwige welles nietes discussie terugvallen, dat houd het wel zo makkelijk
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

De Vicol kabel heeft nu ongeveer 270 uur gespeeld, (de cablecooker niet meegerekend in uren) en ik kan nu wel zeggen dat ik geen inspeel perikelen meer hoor.
Gisteren veel muziek geluisterd met CZ79 die hier op bezoek was.

Ja de eindconclusie kan wel blijven staan, een kabel die er voor kan zorgen dat er druk is indien dit door de muziek gevraagd wordt, fijnzinnig hoog kan weergeven, nooit scherp, een plaatje neerzet wat er voor zorgt dat je "meer" wilt, het klinkt lekker en ook nog heel eerlijk. Het geheel is in goed evenwicht, of zoals gisteren Chris zei de bas en de mids en het hoog zijn alle even hard er springt niet tussenuit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Pjotr27

 
Quote from: Ruud- on January  5, 2013, 11:44:36
Vandaag mijn kabels gekregen.

;D  Leuk! Veel plezier met het luisteren!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted member

#46
 :)

Deleted Member 2


De Vicols zijn afgeleverd waarvoor dank aan erik.

Ze zijn nu een uur of wat aan het spelen met tracks die ik zeer goed ken.

De kabels die ik tot nu gebruikte zijn de AudioQuest Rockefeller.

We will see hear

Bas Akkerman

Tof heren... *Aan de projector gekluisterd...* ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

er komt een 1 meter set en een 2.5 meter set kabels beschikbaar voor demo.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B