Projectie doek katoen/linnen

Started by apogeefreak, December 2, 2012, 23:28:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apogeefreak

Heb er nog even over zitten nadenken maar denk dat het zo wel redelijk ideaal is. Ik heb de iris nu op 3 staan waar die eerst op 2 stond enmet een nieuwe lamp op 1. Het is licht genoeg en het zwart is zo dus veel fraaier en egaler. Voor mij geen hoog gain scherm meer ;)

Achter het scherm heb ik een pik zwarte muur in carbon black. Ik vermoed dat ook dat redelijk ideaal is.

Wat ik wel zou willen is goudfolie achter het scherm omdat dat vooral rood goed reflecteert. Maar dat is wat duur  :D


Over de screenshots:
Eerlijk gezegd twijfelde ik nog al om ze te plaatsen want in het echt is het nog behoorlijk fraaier. Meer nuances en minder ruis maar ja het geeft een idee van wat het minimaal is ;)

Bedankt!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Mediasluis

#26
Bij welke kunst-schilderswinkel had je dat linnen gehaald?
Ik wil toch eens kijken of het mogelijk is om een 350x150 meter groot 21:9 scherm te laten opspannen en wat me dat dan moet kosten.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

apogeefreak

#27
http://www.petervanginkel.nl/doeken.php

Als je er mee bezig gaat plaats dan even je bevindingen hier dan kunnen we er van leren!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

#28
Nog even een meting zoals in het sticky topic over doeksoorten is gedaan.
Linnen meet 7,75 ftL
PVC (1.3) meet 8,06 ftL

De kleuren temperatuur lijkt toch wel dicht in de buurt.

Linnen 6520
PVC 6475
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Volgens mij kun je hieruit concluderen dat het doek voldoende reflectiewaarde heeft om met de meeste neutrale doeken vergeleken te worden. Wel is het zo dat je het voor een zwarte achtergrond moet hangen om het doorgelaten licht af te vangen lijkt me. Of je moet er iets anders zwarts achter hangen.

Wil je nog donkerder kijk dan naar het katoenen doek. Misschien is dat zelfs akoestisch transparant?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Mediasluis

#30
Dat katoen laat toch niet minder licht door?

De meting laat inderdaad zien dat dit doek erg goed is.
PVC komt een klein beetje hoger uit, MAAR heeft een gain van 1.3.
Bedankt voor de link.

Ik heb eens zitten kijken.
Ze gaan maar tot 3 meter breedte, dus krijg je dit voor een 21:9 scherm.

Maat   128.6 x 300.0 cm       (wijzig)
Constructie   Dubbel dubbel kruis   € 10.40   (wijzig)
Latten   6.5 cm verlijmd vuren   € 107.49   (wijzig)
Linnen    Amstel Universeel Geprepareerd Linnen   € 47.26   (wijzig)
Afwerkingsopties   Nieten Achterzijde   € 7.00   (wijzig)
Arbeid en verpakking   300.0 cm   € 35.00   
Verzending   300.0 cm   € 35.00   
Totaal per stuk       € 242.15   
Totaal   1 stuks   € 242.15   

Dan word hij wel naar huis gebracht hey :happy:

Wat ik nog mis is dat ze zwart doek aan de achterkant kunnen nieten.
Als je dat zelf gaat doen, moet je niet de voorkant vies maken of beschadigen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

apogeefreak

#31
Bedoelde inderdaad dat katoen meer licht doorlaat. Misschien heeft het een gain van rond de 0,7 zoals akoestisch transparant doek? Linnen noemden ze in de winkel de betere kwaliteit.

Als je trouwens de voorkant vies mocht maken geeft dat ook niet veel. Je kunt er zelfs met terpentijn overheen om het weer schoon te maken. Vet en olie is ook geen probleem. Het is redelijk onverwoestbaar en tijdloos. Moet ook wel als je net een meesterwerk hebt geschilderd  :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Mediasluis

Wauw.

De prijs van boven is trouwens met een  sierlat eromheen, maar eigenlijk moet daar een Viltrand omheen, dus het kan nog goedkoper.
Hoewel,... de viltrand maakt hem dan weer duurder.

Ik ga nog eens kijken of ze die sierlat ook nog eens kunnen bewerken voor een leuk bedragje.
Maar hey,... zo'n scherm vor zo'n bedrag,... Super toch!.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

apogeefreak

En dan is voor mij nog het allerbelangrijkste aspect niet de prijs maar dat het van natuurlijke materialen is gemaakt dat het mens en milieu vriendelijk is. PVC staat al jaren op de lijst van ellende materialen. De reden dat deze oplossing niet werd opgemerkt schuilt denk ik ook er in dat ik mijn hele HT doorloop op het gebruik van natuurlijke materialen. Dat doet bijna niemand. Het is een filosofie die voor mij in beter geluid en beeld resulteert dan ik met veel geld ooit voor elkaar kreeg. Een ander voorbeeld is het gebruik van rubber snoeren. Ook daar voor mij geen PVC. Heb ook nogal eens een audiofiel horen opmerken dat die snoeren beter klinken en dat is geen toeval volgens mij. Noem me maar gek. Het werkt wel  :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Mediasluis

een mooi streven. :clapping: :clapping: :clapping:
Nooit zo over nagedacht.

Is rubber niet net zo slecht voor het milieu trouwens.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis