hoe sluit ik het beste een Anti mode 8033C aan?

Started by danny47, December 1, 2012, 19:58:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danny47

Ik heb sinds kort een anti mode 8033C maar hoe sluit je die het beste aan? en hoe gebruik je lift 25 en 35? want ik hoor geen verschil en hoe zit het met de 24 anti mode filters? kan ik dat instellen? Ik heb een analoge versterker met pre out daat zit een met stereo tulpkabeltje op aangesloten en aan de andere kant een tulp splitkabeltje naar de line in van de anti mode en van de 0 out van de anti mode weer met een enkelpolige tulp naar de sub ( mono ) een BK  XXLS400-FF.
Graag jullie advies.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

R0N

Hoi,

Aansluitmogelijkheden van de Anti-Mode staan hier beschreven. Gebruik bij voorkeur de LFE-ingang van de subwoofer. En als je splitkabels gebrukt gebruik dan de juiste!

Over het gebruik van de LIFT-functie kun je in de handleiding op pagina 9 (4.2 EQ standen) lezen.
Verwacht geen grote verschillen: het gaat om kleine aanpassingen (max 7 dB op 20Hz of 30 Hz) om het signaal aan te passen afhankelijk van plaatsing en persoonlijke behoefte.

De 24 filters worden door de Anti-Mode gemaakt/gebruikt om de sub te corrigeren. Die kun je dus niet zelf kiezen (behalve de eerder besproken lift 25 en 35).

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

yorkie13

Je moe met een stereo pre out dus eigenlijk de antimode 8033 S(ereo) gebruiken.

Gebruik je echter de 8033 C , dan heb je een zogenaamde adapter kabeltje nodig.

Deze voet Links en Rechts samen om de mono ingang op de 8033 C juist aan te sturen.

Dit kabeltje is los te bestellen.

Zomaar een Y splitter toepassen is niet de juiste manier.

danny47

Oke, dus ik heb hem verkeerd aangesloten, hoe ziet het juiste kabeltje er uit dan? Ik zit te zoeken maar komt er niet uit.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

R0N

Quote from: danny47 on December  2, 2012, 15:59:02
Oke, dus ik heb hem verkeerd aangesloten, hoe ziet het juiste kabeltje er uit dan? Ik zit te zoeken maar komt er niet uit.

Hoi,

Dit is wat je nodig hebt Stereo to mono kabel .


ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

danny47

Het zal voor jullie allemaal gesneden koek zijn, maar waar sluit ik die kabel dan op aan? moet ik nu een stereo rca tulp kabel aansluiten op mijn sub en anti mode? op 0 en 180? en met een enkele rca tulp van de anti mode  line in naar de versterker? en moet hij dan op links of rechts?
Of zit ik geheel fout?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

yorkie13

genoemde kabel tussen pre out en antimode, op in

daarna gewoon met mono kabel naar subwoofer, vanaf 0

fase subwoofer op 0

danny47

De mono kabel van de anti mode naar de sub, komt die op het linker of rechter kanaal? bij de rechter staat vermeld ( mono )
De kabel splitter die ik nu gebruik is de:
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

#8
de female's gaan naar de pre out van de versterker, verlengt uiteraard door een stereo rca kabel van audioquest is dit een goede kabel?
of moet ik perse de stereo mono kabel gebruiken zoals Ron die aangeeft?

Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

en dan de laatste vraag  :-[ op welke stand moet het filter staan van de Sub?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

yorkie13

op filter in, anders  kan je niks regelen met de x-over

danny47

maar moet de crossover op 120 Hz staan? geheel open volgens Ron?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

Is de bovenstaande kabel van mij nu goed of niet?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

R0N

Quote from: danny47 on December  2, 2012, 20:49:26
Is de bovenstaande kabel van mij nu goed of niet?

hoi,

Als ik precies aangeef welke kabel je nodig hebt, kom dan niet met een andere onduidelijke kabel. En stel niet dezelfde vragen aan twee personen. Dat komt de duidelijkheid niet ten goede.
In principe moet je nu met de gegeven antwoorden uit de voeten kunnen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

danny47

Ik heb de vragen steeds in het algemeen gesteld. 1 keer in een prive mailtje aan jouw gericht, omdat ik de anti mode bij jouw gekocht heb. Het onduidelijke kabeltje heb ik gekocht hier in de buurt voor 29 euro en het verloopje ( splitkabeltje ) voor 17 euro, ik probeer alleen te voorkomen dat ik weer een andere investering moet doen voor een kabeltje waarvan ik denk dat het hetzelfde is, want voordat ik de anti mode had, had ik de sub uiteraard rechtstreeks aangesloten op de versterker met een stereo rca tulp kabeltje ( die van 29 euro ) toen ik de anti mode kreeg had ik dus een kabeltje nodig die van stereo mono moest maken, wat dus het verloopje is geworden. Ra subs heeft steeds gezegd dat ik de X over op 40 of 60 moet afstellen, jij zegt dat de x over volledig open moet staan, dus ja, ik weet het dan niet meer hoor.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

Quote from: R0N on December  2, 2012, 16:50:18
Hoi,

Dit is wat je nodig hebt Stereo to mono kabel .


ron

Ik geloof dat het kwartje begint te vallen, het kabeltje zoals jij laat zien is dus iets anders dan een splitkabeltje, er zit een weerstands netwerkje in, dat is wat het onderscheid met een splitkabeltje, zijn die kabeltjes ook in 2 mtr. te leveren en wat kost het?
sorry voor alle onduidelijkheden die ik zelf gecreeerd heb
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

R0N

Hoi,

Ik begrijp wel dat de onbekendheid met de materie leidt tot onzekerheid, maar doe jezelf een plezier en volg vooral de bijgeleverde anti-mode handleiding en de informatie op de website. Later kun je altijd nog experimenteren.
De uitgangen van je Marantz kortsluiten met een splitterkabel is niet goed. Ook in je vorige situatie was dat niet zoals het hoort en je hebt geluk gehad dat alles heel is gebleven. Daarom heb je een speciale kabel nodig zoals geadviseerd. Dan maak je een correcte en veilige verbinding.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: danny47 on December  2, 2012, 23:17:36
Ik geloof dat het kwartje begint te vallen, het kabeltje zoals jij laat zien is dus iets anders dan een splitkabeltje, er zit een weerstands netwerkje in, dat is wat het onderscheid met een splitkabeltje, zijn die kabeltjes ook in 2 mtr. te leveren en wat kost het?
sorry voor alle onduidelijkheden die ik zelf gecreeerd heb

De getoonde kabel kost € 42,50 incl. BTW. Je kunt hem zelf met een verlengkabel verlengen, dus aan de zijde die naar de sub gaat. Is één kabel met rca plug en een contra rca plug.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

danny47

Quote from: R0N on December  2, 2012, 23:27:02
De getoonde kabel kost € 42,50 incl. BTW. Je kunt hem zelf met een verlengkabel verlengen, dus aan de zijde die naar de sub gaat. Is één kabel met rca plug en een contra rca plug.

ron

Oke, maar nu in mijn geval moet de sub best hard staan voordat ik iets hoort, moet de sub dan met een kabel met weerstanden nog harder staan? want dat is dan bijna maximaal?
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

R0N

Quote from: danny47 on December  4, 2012, 15:55:41
Oke, maar nu in mijn geval moet de sub best hard staan voordat ik iets hoort, moet de sub dan met een kabel met weerstanden nog harder staan? want dat is dan bijna maximaal?

In de vorige situatie heb je met de splitterkabel de uitgangen 'kortgesloten'. Dat heeft invloed op de prestatie.
Het weerstandsnetwerk zorgt ervoor dat de uitgangen van de Marantz beschermd worden.
Als de kabel niet werkt, mag je hem terugsturen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

danny47

#20
Prima, is inmiddels bij je besteld en inmiddels binnen gekregen en het werkt uitstekend
Groet
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P

danny47

Alsnog bedankt voor de goede service, ik mocht de kabel gewoon terug brengen als het niet zou bevallen, maar het werkt dus uitstekend.
Ron, bedankt voor de service en uitleg.
Marantz Pearl Lite, MA RX8 speakers, Marantz cd6004, Dune HD Smart D1, KPN iTV glasvezel, jbl studio 260P