Itunes update 11.0....cover flow is verdwenen!

Started by neverywhere, December 1, 2012, 19:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neverywhere

Gewoon eruit gehaald...juist het deel dat ik zo waardeerde....vervloekte updates! :sneaky2:
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Cyrus·

Echt waar? Ik vond dat cover flow op m'n iPod Nano, iPhone en iPad al niet handig, laat staan in iTunes.

Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Groeten,
Edwin

Durk

Ik mis het iig niet. Gebruikte het echt nooit. Wel apart dat ze het eruit gehaald hebben.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

neverywhere

Toch even een kleine correctie...het is niet alleen de coverflow....ze hebben het hele programma vernaggeld...als je voorheen een bandje/liedje in typte in het zoekscherm;voila, daar was ie...is nu net zo gemaakt als bij spotify...een hele lijst met mogelijkheden......haalt albums door elkaar of het niks is..o, en bij elk liedje heel groot in beeld dat je het in de i-Tunes store kan kopen....grrrrrrrrrrrrr...Hoe kunnen ze een mooi programma to zo omgooien zonder enige reden!
Bah!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Nosoforos


neverywhere

Scrollen is ook een ramp.....zodra je de up en down knoppen aanraakt begint ie gewoon weer bij de A... :(.

Heel vermoeiend...


Mijn tip: doe die uppgrade nog even niet...het is een puinhoop...zal wel snel een nieuwe versie komen waarin heel veel gerepareerd zal zijn....hoop ik..
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

paaj

Itunes bedien ik niet, zag er prima uit opzich, maar de nieuwe remote app is erg mooi geworden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Nosferatu

Pffff....... iTunes 11........ ik denk erom om maar terug te gaan naar 10.6 die ik nog op m'n harddisk als installer heb staan.  :bored:
Waarom ? Zo op het eerste gezicht 3 redenen:

1) de kleur; die fruithandelaren hebben ons weer eens de witte achtergrond opgedrongen. Dat hebben ze eerder gedaan (v8 of 9 ?) en daar kwam nogal wat kritiek op destijds, dus in de "update" kon je weer voor een donkere achtergrond kiezen. Oogt m.i. veel rustiger.

2) formaat van de album covers; ik hou niet zo van het postzegel formaat wat het nu is, ik maak ze liever wat groter. Op een full HD+ scherm vind ik persoonlijk de plaatjes te klein. Op een 13" laptop zal het wel prettig zijn.... Graag het schuifbalkje terug om het formaat aan te passen. Dank u.

3) het afspelen van een album; voorheen kreeg je een "play" knopje in het album plaatje welke je kon aanklikken en dan begon het afspelen. Nu krijg je een groot drop down menu met daarin alle nummers op een album welke je dan kan aanklikken. Tja, zitten dan een paar opties meer in (maken playlist is wel makkelijker) maar dit is meer iets voor de generatie die alleen maar wat losse nummers afspeelt i.p.v. een compleet album.

Alleen maar negatieve punten ? Nee, ik mis cover flow absoluut niet en het 'nadeel' van puntje 3 ziet er wel heel erg gelikt uit. Dan zitten er her-en-der aanpassingen in de interface dus het is even zoeken maar dat valt allemaal wel mee. Dus als in ieder geval de puntjes 1 & 2 worden 'opgelost' in 11.1 dan vind ik het wel prima.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosoforos

Kleur ben ik wel met je eens, zou ook een donkere achtergrond willen kunnen instellen (komt misschien wel weer in update). Dat 'play-knopje' heb ik ook gemist in albumcovers, maar als je dubbelklikt op het album begint hij ook af te spelen.

Nosferatu

Quote from: Nosoforos on December  2, 2012, 10:55:53
Kleur ben ik wel met je eens, zou ook een donkere achtergrond willen kunnen instellen (komt misschien wel weer in update). Dat 'play-knopje' heb ik ook gemist in albumcovers, maar als je dubbelklikt op het album begint hij ook af te spelen.
Maar als je dubbelklikt (of enkel als je alleen maar een album selecteert) dan word het geselecteerde album 'uitgevouwen' en krijg je een overzicht van alle nummers + een groter album covertje rechts. Tja, dat hoeft van mij niet, zou een optie moeten zijn. voorkom je overigens door heel erg snel te dubbelklikken.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosoforos

Klopt, zat er net ook naar te kijken. Van mij mag dat afspeelknopje ook wel weer terug inderdaad. Het leuke vond ik dat ik door die knop het luisteren van volledige albums weer volledig heb ontdekt.

Nosferatu

Ach, als er maar genoeg klagen dan komen er wel een paar extra opties terug. Jammer dat 'ze' ons steeds weer dit soort dingen opleggen, beetje vragen wat je klanten willen is niet verkeerd. Hoewel..... Apple doet niet aan klanten onderzoek, dan krijg je middelmaat en dan wil je niet.  :laugh:

Nou ja, even geduld maar en dan komt het wel weer goed. iTunes is 'mijn' muziekspeler/bibliotheek sinds versie 6 en ik heb nog nooit echt een alternatief gevonden wat mij iets vergelijkbaar bied (voor wat ik ermee wil doen dan)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Erik

Versie 11 lijkt wat soepeler te werken dan zijn voorgangers, die nieuwe bewegende achtergrond (screensaver) vind ik er echt geweldig uitzien op mn tv. En de iphone als AB werkt eindelijk in één keer en goed.   Die flow zit er overigens nog wel in (net nog gezien) maar dan alleen voor hun eigen istore ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neverywhere

Shuffle functie is ook niet helemaal jofel....blijft in het aangeklikte plaatje hangen....en o wee  als je na een liedje aangeklikt te hebben weer verder wil zoeken....raak dan voor al niet de up /down knoppen aan...springt gelijk terug naar de eerste rij cd's...aha,Abba

Leuk hoor ....ik heb 1600 cd's geript...fijn om dan iedere keer weer bovenaan te mogen beginnen... >:(
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Nosferatu

Als je gewend bent om in de 'album weergave' versneld naar een bepaalde CD te gaan door de eerste letter van de groep in te tikken met de muis op het scherm (dus niet in een zoek venster) dan is het zeer irritant dat dan de allereerste 'keuze' volledig word uitgeklapt.

Wat ook even wennen is is het toevoegen van een plaatje; voorheen dubbelklikte ik op een net geimporteerd album en dan kreeg de losse tracks en kon dan snel een album plaatje toevoegen. Nu begint het programma direct met het afspelen van dat album. Ach, minor issue. :D

In ieder geval wil ik in iTunes 11.1 toch wel heel graag de mogelijkheid terug hebben om de album plaatjes in formaat te kunnen wijzigen; heb er nu 15x7 op m'n 27" scherm (iTunes gemaximaliseerd) staan en dat is door het postzegelformaat toch lastig 'herkennen'.

Ik kan terug naar 10.6 maar het 'probleem' is dat als er nieuwere aai-apparatuur op de markt komt, waarvoor je iTunes nodig hebt om te kunnen syncen, je gedwongen word om over te stappen op de allerlaatste versie.......
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Nosferatu

Toch nog 1 mogelijk positief puntje; het lijkt erop dat muziek welke naar een iPod word gesynced nu standaard naar een 'lager' formaat kan worden omgezet, van ALAC naar 256kbps AAC b.v. Dit kon dacht ik al wel met de 'kleine' Nano's maar niet met de 'grote' iPod Video/Classic. Kan ik waarschijnlijk nog meer muziek meenemen op vakantie.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

weust

Er is een probleem met het restoren van de Apple TV 2.
Dat wil niet met versie 11. Versie 10.6.3 werkt prima in zowel Mac als Windows.
Loop als een topic op de Apple fora.

Kwam er achter toen ik een update uit liet voeren. Kon 'm aan iTunes hangen, en toen was ik in eens twee uur verder. Duurde even voor ik een geschikte computer met lagere versie iTunes voor elkaar had :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midstar


neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Oud lid

Ik vind iTune 11 wel fijn. Lekker kaal.

Erwin B

weust

Vind het ook wel wat hebben. Minder meuk er om heen, meer bibliotheek.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Erik

Het was idd even wennen in het begin. Maar nu ben ik er wel tevreden mee alles lijkt ook wat sneller te gaan en reageren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Midstar

Quote from: neverywhere on December  5, 2012, 18:28:16
Ha, dan ken jij Apple nog niet.... :clapping:

Klopt! en laten we dat maar zo houden ;)

Voorlopig de ouder versie teruggezet en het smoelt weer goed.
Zolang het prima werkt hier met de eerste gen Apple TV ben ik tevreden.