Nintendo Wii U Algemeen

Started by Ronin79, November 30, 2012, 20:01:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79

Bij deze breng ik het topic weer tot leve, aangezien er vast wel mensen hier zijn, die de Wii U gaan aanschaffen.
of dat er mensen zijn, die interesseert zijn in een eventuele verkoop. Maar die wel wat informatie over
het nieuwe speeltje willen hebben. Tevens zal de Wii U ook alle games, en accessoires van de Wii, kunnen gebruiken.

Aangezien dit een open Topic is, hoeven de berichten dus niet perse positief te wezen.
Al zal ik mij, wat ik oa. gelezen heb ... bij deze eerste post inhouden  ::)

Wat ik wel doe, is wat specificaties noemen, en oa. een bron quoten.
Hoewel ik zelf ook wel een tekst kan omschrijven, is het even makkelijk
om de letterlijke tekst, die ik tussen mijn Facebook berichten vond te quoten.
De bron is; Hardware Info


Hoewel Nintendo geen specificaties heeft vrijgegeven van haar console, is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat nieuwsgierigen aan de
slag gaan om uit te zoeken wat er zich in het nieuwste Nintendo-apparaat bevindt. Een Ierse IT-enthousiasteling, Hector Martin,
heeft nu uitsluitsel kunnen geven over de hardware in de Wii U.

In de console met de codenaam Café zit een triplecore IBM PowerPC 750-processor met de bijnaam Espresso. De microprocessor is op 45 nm gebakken en
loopt met zijn drie rekenkernen op 1,24 GHz. Het lijkt erop dat het een redelijk efficiënte architectuur is die hetzelfde is opgebouwd als de processor in de originele Wii.
De pijplijn voor instructies schijnt kort te zijn en de chip schijnt relatief veel instructies per kloktik te verwerken.
Een lagere kloksnelheid hoeft dus niet per definitie een groot nadeel te zijn.

De PowerPC 750-CPU wordt bijgestaan door 2 GB DDR3-geheugen van Samsung met een maximale bandbreedte van 12,8 GB per seconde en een
beveiligde ARM-processor met de schuilnaam Starbucks. Beelden worden verzorgd door een vooralsnog onbekende afstammeling van een AMD-videokaart
uit de Radeon HD 5000-reeks, genaamd Latte. De videokaart loopt op 549 MHz, is waarschijnlijk gebakken op het 40 nanometer productieprocédé en heeft
afmetingen die net iets groter zijn dan AMD's RV740-GPU, die consumenten kennen als de AMD Radeon HD 4770. De GPU heeft rechstreeks toegang tot
een snelle eDRAM-cache, dat wil zeggen dat de cache direct op de SoC ingebakken zit. Nintendo wil niet reageren op de vondst van Martin.


Nu zal ik voorzichtig beginnen en niet te veel proberen uit te wijden.

Als ik zo de specificaties lees, en in mij achterhoofd heb; dat sommige diensten van Nintendo nog niet werken ..
dan vraag ik mij af ... of ze de console nu wel op de markt hadden moeten zetten. Zeker als je hem vergelijkt
met de 2 huidige Gen consoles. Consoles die nu vergeleken kunnen worden met het nieuwe speeltje van Nintendo.
Consoles die gewoon weg krachtiger zijn als de nieuwe Wii U. Natuurlijk heeft de Wii U een nieuwere grafische kaart of
chip in de console zitten .. al moet ik wel zeggen dat deze mij tegenvalt. Ik had eerlijk gedacht; een 7000 serie AMD chip.
Ook kunnen de CPU cores mij niet echt bekoren. Op papier is de CPU gewoon weg langzamer als de CPU van de 360 en de PS3.
(zal er zo een voorbeeld van geven). Ook het geheugen vind ik aan de magere kant. 2 Gig. Dat is 1 Gig voor de OS (als ik het even zo mag noemen)
en 1 gig voor de games. Aangezien geheugen en snelle hardware niet zo heel veel meer kost; dat Nintendo dit aan moeten pakken
om de Xbox 360 en PS3 af te bluffen. Hun waren in staat een veel betere console op de markt te zetten, maar hebben dit nagelaten.

Ik wil hier een ander keer wel wat verder op ingaan .. maar laat ik een voorbeeld pakken wat betreft de processor keuze.

Wat ik al vermelde; de processor is dus langzamer als in de 360 en PS3 .. maar waar uit zich dat dan in ?

We nemen een COD, en een Darksiders 2 .. 2 thirth party titels, die ook op de andere consoles te krijgen zijn.
Dit is wat ik er ongeveer van vernomen heb;

Call Of Duty is een aardig hectische First person Shooter, die het beste tot zijn recht komt op de Xbox 360 (sorry PS3 fans, maar het is gewoon zo).
Hij draait op een zeer nette 60 frames per seconde, en tovert al jaren aardig wat chaos op onze schermpjes. Ja .. de graphics zijn misschien niet zo
mooi als in een Battlefield game, maar loopt wel beter. de versie van de Wii U is dus een poort, net zoals de PS3 versie dat is. Alleen waarbij COD
op de 2 huidige consoles op die 60 FPS loopt, duikt de Frames per seconde voor de Wii U, naar de 30 FPS. Dus de helft. het is gewoon weg niet mogelijk
om deze game op de 60 te krijgen, met de huidige hardware van de Wii U. met andere woorden; je zult Framedrops, en wellicht andere soorten
probleempjes gaan zien, bij het spelen van COD op de Wii U.

Darksiders 2, lijkt op het eerste gezicht wat groter te zijn op de Wii U .. maar ik heb vernomen; nogal wat kalig.
Ook hier gelden de framedrops, en langere laadtijden. Wat bij de 360 en PS3 veel minder is.

Wat heeft dit oa. te betekenen voor aankomende multiplatform games, zoals GTA 5 of de huidige Skyrim.
Ik meende dat het een onmogelijke taak was, om een van deze 2 games, op de Wii U te laten lopen.
Stel dat het Skyrim is, dan is dat voor de Nintendo fans wel jammer dat ze dat niet kunnen spelen.
Gaan wij kijken naar GTA 5, dan heeft de Wii U een serieus probleem. Door de gekozen processor, is de Wii U niet in staat
om een bepaalde hoeveelheid aan poppetjes op het beeld te toveren. Iets wat je heel erg veel ziet, in een open wereld game zoals GTA.
De processor is gewoon niet krachtig genoeg, en vele thirth party developers zullen bepaalde games niet naar de Wii U poorten.

Hoe zal dit zich verstaan, met de Nintendo Exclusives.
Ik hoop dat Nintendo weet wat ze doen. Een gamer, die thuis al een PS3 en een 360 heeft staan .. zal de Wii U iet gaan kopen om er een game
op te spelen zoals COD. Dan ben je verkeerd bezig. Je kiest dan voor de Mario's, Pikmins en Zelda's van deze wereld.
Nintendo zal deze games natuurlijk zo goed mogelijk gaan programmeren, en volledig gaan aanpassen op wat de Wii U wel en niet kan.
Dan is de console in mijn ogen wel een aankoop waard. Wil je veel multiplatform games spelen, en een console hebben met de grootste line-up,
dan zou ik voor een 360 kiezen. De nieuwe PS3 Slim, maakt oa. meer lawaai dan alle vorige PS3 consoles die er waren, en het ziet en voelt wat goedkoop.
Maar die keus is niet aan mij. Als je voor de 360 of PS3 kiest, weet je zeker dat de multiplatform games, die je wilt spelen ... goed lopen. En je bent
verzekerd van een goede online ervaring.

Ik zal het afronden ....

Wat ik allemaal lees baart mij zorgen. Mijn inziens heeft Nintendo verkeerd gegokt.
Ja .. nu zie je Mario in HD en Zombi U, kan ook een leuke game wezen. Maar waarom zet je een console op de markt, die
het niet kan winnen (als totaal pakket) van de huidige generatie consoles. Wat denk je wat er gebeurt als Microsoft de 'Xbox' op de markt zet, en
Sony de PS4 ?? Consoles die even veel gaan kosten als de Wii U nu ... maar de vloer aanvegen met Nintendo's console. Je zou dan kunnen zeggen;
maar Nintendo heeft een Tablet controller erbij ... ja, dus ? Microsoft is met Smartglas bezig, wat waarschijnlijk beter werkt .. op elke tablet en smartphone.
Daarnaast is Microsoft bezig met een eigen Xbox Tablet .. wat ik denk; als ik MS een beetje ken, de standaard gaat zetten. MS is niet dom, als je ziet wat
voor technologie hun bezitten (kun je wel eens op You Tube vinden, of in hardware artikelen), daar word je naar van. Dat wil een gamer !
Ik denk dat het spelletje aardig snel uit is, als de nieuwe consoles eraan komen, en Nintendo niet hun uiterste best doet .. om in ieder geval goede en goedwerkende
exclusives op de markt te zetten.

Ik moet eerlijk zijn; zelf ik heb even het idee gehad, om misschien naar de Wii U te kijken, in ieder geval voor de exclusives.
Nu game ik al bijna 7 a 8 maanden niet meer, ivm mijn ogen, en ook oren (zie mijn eigen topic). Binnenkort wou ik weer eens gaan kijken
voor een andere bril (alleen op met oa. gaming), en hoewel de problemen nniet opgelost zullen worden en kunnen worden.....
wil ik toch dan weer beginnen met wat gamen. Eens kijken hoe het gaat.
Dus dacht ik daarbij  ... ook aan een Wii U. Ik ben geen groot Nintendo fan, zoals de meeste wel weten. ik hou niet van vrolijke kleurtjes,
happy liedjes en andere zaken. Ik hou van schieten, kopjes rammen, en oa. racegames (en alles wat ertussen in zit), zolang het maar niet Kiddy is.
Dus mij aan Nintendo zetten, is net zoiets als Johan Boskamp van de Bami hapjes afhelpen. Dat gaat niet goed samen. Maar desondanks had ik
weer eens het gevoel; dat ik na 25 jaar tijd, weer eens een Mario wil oppakken (op een eigen console wel te verstaan). Zelda spelen (nooit gedaan, ik hield van andere games),
en later met mijn dochter of partner, een samen game oppakken. Als het niet goed zou gaan .. heeft in ieder geval mijn dochter en vriendin een leuke console.
Maar na het lezen van allerlei berichten en reviews .... wacht ik denk ik maar even. Het product is niet helemaal af. oa. met het Online gebeuren.
We gaan het zien in de aankomende weken, maanden .... of er iets gaat veranderen. Wellicht niet in hardware, dat kan niet meer; maar wel in
functies, stabiliteit, en online gebeuren van de Wii U. Ben benieuwd.  ;)

Jeroen de Waal

Het bericht nog niet gelezen, heb er even een nieuw sticky topic van gemaakt.


Jeroen.

Ronin79


Ronin79

#3
Review van Gamekings (heb ik net zelf ook even gekeken)

Ze hebben het vrij simpel gehouden, het kijk publiek is wat jonger als wij.
Als je goed naar het verhaal luistert, zit er een ondertoon in.
Een toon die ik eerder deze avond wat harder weergaf, op een discussie op de Gamekings website
(onder mijn 2e naam: SmokingSoul, oa, Hardware Info, Tweakers, Highflow etc,)

De post en uitleg die ik vermelde had te maken; met de aankomende nieuwe hardware van de concurrent in 2013 !
(Microsoft gerucht is eind 2013, net voor thanksgiving), en wat de huidige Thrid party developers gaan doen, als deze
gaan uitkomen. Zullen ze nog wel moeite doen om multiplatform games voor de Wii U uit te brengen. Want geloof het of niet ..
de aankomende hardware, gaat de vloer aanvegen met de Wii U, inclusief hun tablet controller. Iets wat Nintendo naar mijn mening,
beter op had moeten anticiperen, door krachtigere hardware, en uitgebreidere functies aan de Wii U toe te voegen. Daar heb ik mijn mening over gegeven.
Steven heeft het er ook even over.

http://www.gamekings.tv/videos/nintendo-wii-u-review/

maxtrash

ik heb zelf een wii gekocht, kort na de launch. Ik heb later, in 2008, ook een xbox 360 gekocht.
Met de Wii heb ik in het begin redelijk veel gespeeld, o.a. Fifa met een vriend. Maar daarna toch een stuk minder.
Mijn kinderen zijn inmiddels echter 7-9 jaar oud en bij hun en hun vrienden is de Wii razend populair. En de nintendo DS niet minder.
Het is gewoon een totaal ander publiek, maar niet minder groot.
Ik denk dat de Wii U nog wel eens de ideale combinatie zou kunnen zijn.

Alleen als het ding in huis moet komen zal ik hem toch moeten kopen. En voor mezelf ga ik het niet doen, heb het geld er niet voor over want ben al voldoende voorzien voor een casual gamer.

Grindtegel

#5
Nintendo heeft als doelgroep huisvrouwen en kinderen tot 10jaar (niks mis mee natuurlijk), daar doen ze het goed. Gamers blijven ver weg van deze prutconsole, op de mario/zelda/(insert zoveelste nintendo rehash) fanboys na dan. Alhoewel ze het nu wat serieuzer proberen te nemen met de games, ziet het er gewoon niet uit en gaan ze het dik afleggen, zeker als Microsoft en Sony straks ook met de nieuwe consoles komen. Dan kun je wel roepen dat het toch om gameplay gaat en niet om graphics, maar volgens mij is dat je kop in het zand steken. Tuurlijk is gameplay belangrijker dan goede gfx, maar achterhaalde gfx kan echt niet. Dan kunnen we net zo goed toch weer lekker ouderwets gaan spijkerpoepen of met een SNES gaan spelen die honderd keer betere spellen heeft dan de Wii. Ik was altijd groot fan van Nintendo, maar na de Gamecube is dat helemaal voorbij.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Ronin79

#6
QuoteDan kun je wel roepen dat het toch om gameplay gaat en niet om graphics, maar volgens mij is dat je kop in het zand steken

Dat denk ik ook.

Nintendo blijft dat volhouden, maar zijn wel erg naïef. Een gamer wil gewoon vette graphics op zijn beeldscherm zien.
Nu weet ik dat de PS3 en de 360 niet met de huidige standaard van de PC mee kunnen, maar dat is altijd het
verschil geweest tussen consoles en PC's. Dat kan natuurlijk ook niet anders.
Bij een Console hoef je echter niet zoveel te installeren (misschien de game zelf, als je
dat perse wilt), geen rare patches, drivers etc. Gewoon console aan, schijfje erin .. en gamen maar.
Daar wil je best een beetje grafische pracht voor inleveren.

Nu MS en Sony met hun nieuwe consoles bijna op uitkomen staan (in ieder geval Microsoft), zal het gat wat graphics betreft..
wat gedicht worden ten opzichte van de huidige PC's. Nintendo heeft een verkeerde gok genomen. De Wii had al HD moeten ondersteunen !,
en dat hebben ze niet gedaan. Nu ben ik bang dat als MS (en Sony) met zijn speeltje gaat komen, het gedaan is met de Wii U.
Misschien leuk om Mario op te spelen, maar voor de rest zul je naar de nieuwe Xbox, dan wel Ps4 grijpen.

Ik ben dan ook erg benieuwd waarmee Microsoft exact gaat komen. Als ik de berichten van de afgelopen maanden lees ...
dan moet dat iets geweldigs zijn. De Wii U ondersteund nu HD, zou de Xbox al 4K gaan ondersteunen, en natuurlijk 3D ?.
Ook ben ik benieuwd naar hun controller. Er gaan geruchten van een tablet achtige controller. Of dit word een toevoeging, zoals een 7 inch
tablet, waar Microsoft het min of meer de afgelopen 2 maanden over had (ook ivm hun Smartglas idee), of een hybride, een kruising
tussen een controller en Tablet. Nee .. niet zoiets als Nintendo heeft. Als je goed zoekt, kun je schetsen / ideeën vinden van het ontwerp.
Het is allemaal speculatie .. maar als de helft al waar zou zijn ... dan kan Nintendo maar beter oppassen.

Eigenlijk kun je maar een conclusie trekken ... totdat we zeker weten wat de aankomende consoles gaan doen qua prestaties en features;

Nintendo had het vuur aan de schenen kunnen leggen van hun concurrent. Het had zelfs er dik overheen kunnen gaan.
Men had immers min of meer beloofd, dat dit ook een console zou worden, voor de hardcore gamer.
PC hardware vandaag de dag is niet zo heel erg duur. Kijk maar eens wat een snelle AMD of Intel processor kost, in combinatie met
8 Gig geheugen, en opslag. Misschien in de vorm van een ingebouwde SSD. Ja heel misschien zou dan een Nintendo enkele tientjes duurder worden,
maar ook dat zou in de hand te houden zijn (zeker bij massa-productie). Je maakt mij niet wijs, dat dat niet had gekund. Het aankomende jaar is er misschien niet zoveel
aan de hand, hoewel de Wii U het nu al niet kan winnen van de PS3 en de Xbox 360.
Zoals Steven al zei; Nintendo zal op de aankomende E3 moeten excelleren in game aankondigingen en features. Als de Xbox echt gepresenteerd
gaat worden, en Nintendo komt alleen met een Wario of een Zelda, dan is het afgelopen met de pret. Zeker als de geruchten wat de nieuwe Xbox
betreft ... op waarheid gebaseerd blijken te zijn. Het word spannend voor Nintendo, voor de gaming-industrie, en de gamer.

Jeroen de Waal

#7
Quote from: SillentWolf on December  1, 2012, 12:08:47
Nintendo blijft dat volhouden, maar zijn wel erg naïef. Een gamer wil gewoon vette graphics op zijn beeldscherm zien.
Nu weet ik dat de PS3 en de 360 niet met de huidige standaard van de PC mee kunnen, maar dat is altijd het
verschil geweest tussen consoles en PC's. Dat kan natuurlijk ook niet anders.
Bij een Console hoef je echter niet zoveel te installeren (misschien de game zelf, als je
dat perse wilt), geen rare patches, drivers etc. Gewoon console aan, schijfje erin .. en gamen maar.
Daar wil je best een beetje grafische pracht voor inleveren.

Dit argument is toch echt niet meer van deze tijd vind ik.
Een pc is net zo snel opgestart als een PS3 of 360.

Vervolgens start Steam of Origin automatisch op. Spel kiezen wat altijd automatisch up-to-date wordt gehouden en spelen maar.
Ook een spel aanschaffen en installeren via de store gaat met gemak.

Rare patches, drivers en allerlei andere dingen is echt nog een verhaal van vroeger.

Kleine opmerking op het eerste bericht. Het is welbekend voor zover ik weet dat CoD:BO2 op de WiiU op full 1080p 60FPS draait.


Jeroen.

Edit: en niet te vergeten dat ook bijvoorbeeld Steam gewoon achievements heeft.

Erik

En wat patches betreft ik kocht een tijd geleden een aantal oude racespellen op mn ps3, voor zo'n beetje elk spel moest ik eerst een patch downloaden.

Grafische drivers op pc misschien 3 x per jaar hier (AMD) en zelfs dat is vaak niet verplicht je doet het alleen omdat ze beloven dat nog een beetje sneller wordt. Gaat meestal al automatisch via "windows update"
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#9
Ik hoef je er toch niet aan te herinneren hoe het met Diablo III verging ??
Een PC zul je hoe dan ook up to date moeten houden, ongeacht of je een Steam hebt geïnstalleerd of niet.

Wellicht is het gaat het nu allemaal wat soepeler dan vroeger, maar ik heb in het verleden erg veel ervaringen in PC gaming.
Dat ook nog op een hoog niveau. Als je eens wist wat er soms aan een game gedaan moest worden, om dingen toe te voegen,
patches installeren, drivers, .ini en systeem files veranderen / aanpassen (zoals bij Unreal Tournament) etc. Ging het niet goed, kon je alles weer over nieuw installeren.
Vastlopers, bij bepaalde toevoegingen, etc.

Bij de consoles gaat het allemaal wat makkelijker, en hoef je zeker niet met de hand alles toe te voegen.
Patches worden automatisch geïnstalleerd, drivers hoeft niet etc. ja je koopt soms een DLC. Maar daar blijft het ook bij.

Wat COD betreft:

Uit een Amerikaanse review blijkt; dat COD er iets mooier uitziet als de PS3 versie, maar wel op ongeveer e helft loopt.

Full HD ?? dat is ook onzin. COD loopt op een resolute van 880x720, met 2x MSAA aan. De resolutie op de PS3 is:
864x720, maar of die ook 2x MSAA aan heeft staan, is volgens mij niet het geval.
Nu gaan we naar de Wii U versie toe: deze heeft dezelfde resolutie als de 360 versie; 880x720 (native resolutie),
de Wii U versie heeft zelfs, zoals de 360 2x Mullti Sampling Anti-Aliasing aan staan. Wel zijn er wat problemen met de V-Sync, aan de kant van Nintendo.
Dus zo ver als je kan lezen gaat alles nog goed, in ieder geval qua grafische kwaliteit.

Ik kan wel het meeste gaan vertalen, of het hele artikel plaatsen over de Wii U en COD ... maar ik zal een stukje plaatsen, over de conclusie ..

The Wii U version matches the look of the Xbox 360 game and thus gives it an edge visually over the PlayStation 3 release,
but unfortunately it comes up well short in terms of performance - an aspect that is all-important to the playability of a COD title.
The frame-rate variance is such that the PS3 game feels generally smoother, while the 360 release feels like an entirely different game
in the more demanding levels. Bearing in mind the commonalities in hardware design between Wii U and Xbox 360,
we can't help but feel somewhat disappointed that Black Ops 2 under-performs so noticeably.

True, Treyarch have had years to optimise the COD engine for Xbox 360 and PlayStation 3 and would not have had this luxury in preparing the game for Wii U.
Furthermore, on a basic level, Black Ops 2 itself would have been designed with no regard for the Nintendo hardware. That said,
we find it hard to blame the developer here - we have seen generational leaps in CPU, GPU and RAM technology since the launch of the Xbox 360 seven years ago,
and for the Wii U hardware to under-perform to this extent on such a crucially important game doesn't look good for future prospects.
Bearing in mind the specific areas that are causing the most noticeable dips in performance, once again it looks like the CPU is the main bottleneck.


In de singleplayer campagne alleen al duikt de FPS bij de WII U soms naar een 28, maar vaak is deze rond de 38 - 44.
De 360 blijft op een 52 - 60 (het meest rond een stabiele 60), en de PS3 rond de 44 - 48.

Jeroen de Waal

Ik begrijp echt niet wat er gemakkelijker gaat op de console itt de pc (Steam).
Draai hier nu Windows 8. Die wordt automatisch geüpdate dus hoef ik niet handmatig te doen. Virusscanner gaat ook automatisch. Steam gaat ook automatisch.
Steam klik je bij een game op installeren en het spel wordt gedownload en meteen tijdens de download geïnstalleerd.
Daarna wordt het spel automatisch uptodate gehouden en ook daar merk je niets van.

Het enigste wat ik handmatig op de pc moet doen, en wat verder tijdens install automatisch verloopt, zijn de videodrivers.
En ook daarvan krijg ik via Steam bericht.

De tijd van lopen hannesen met allerlei drivers en ini-files is echt verleden tijd. Diablo 3 had enkel het probleem van overbelaste servers in het begin.


Jeroen.

Ronin79

#11
Dat zei ik net al in de vorige post; Wellicht gaat het nu allemaal wat soepeler als toen.
Maar wat als je speelt buiten steam of origin (of wat dan ook), dan heb je dat niet.

8 maanden geleden speelde ik zelf ook nog wat shooters on de PC.
Deze moesten gewoon normaal geïnstalleerd en bijgewerkt worden, zoals
dat jaren geleden ook gebeurde. Steam is een optie, geen moeten.
Maar nu gaan we de discussie verleggen naar drivers en Steam .. prima
maar dat was niet de bedoeling.

Het gaat mij vooral om Nintendo, en dat ze het schijnbaar nog steeds niet (helemaal) begrijpen
(trouwens vele andere Japanse game-bedrijven zijn net zo), en zo te zien ook niet meer gaan doen.
Dit was al ingezet met de Wii, en die specificaties en opties
(het gezwiep waar iedereen zo dol op lijkt te zijn, even buiten beschouwing gelaten).

Ik kan wel weer de boel herhalen, wat ik al in een eerdere post heb gezet.
Maar ik vind het ronduit Naïef en niet slim wat Nintendo doet, en dan druk ik het zachtjes uit.  ;)

Jeroen de Waal

Ja de tijd zal het gewoon leren denk ik.
Ik denk wel dat de andere 2 next-gens zeker mooiere graphics gaan krijgen.

Het is echter de vraag denk ik of de niet die-hard gamers perse willen overstappen naar een nieuw platform.
Tussen bijv. de PS2 en de PS3 was een groot verschil qua graphics. (blokkerig naar mooi, om het simpel te zeggen).

Ik denk zelf dat het verschil voor de niet die-hard gamers minder heftig zal overkomen en dat ze daardoor niet zo snel zullen overstappen.
Kijk ook maar hoe goed bijvoorbeeld de PS2 het nog doet.

Wat ik daar mee wil zeggen is dat voor de Wii U zeker een kans van slagen is gezien de kiddy, huisvrouw en niet die-hard gamer groepen groot is. Daarnaast is de overstap van graphics tussen de Wii en Wii U net zo groot als destijds de overstap van PS2 naar PS3.
Nu de Wii U ook wat met volwassen games wat wil doen denk ik dat ze ook nog wat af kunnen snoepen van onze groep.

Ik kan er weinig over zeggen gezien ik nog niet met een Wii U (lang) gespeeld heb. Had hem graag gekocht maar zoals jij wel weet Ron is dat helaas niet mogelijk.
Off-topic heb wel van mijn broertje een PSVita gehad....Reuze leuk ding...maar dat terzijde.

Ik vind wel van de dingen die ik zoal lees dat de opstartgames voor de Wii U toch wel erg sterk zijn en dat er meestal later nog veel uit games en het systeem gehaald kunnen worden.
Nu zijn het vooral veel ports van de 360 en PS3 versies.

Als iemand mij een Wii U sponsort kan ik een gefundeerde mening gaan geven ;-)

Jeroen.

Ronin79

Mooi gebaar van je Broer  :thumbs-up:
De Psvita lijkt mij nog wel een leuke handheld.

Ik heb ook wel eens met de Nintendo handheld gespeeld (3DS ?), de kleine van kennissen wou dat ik
eens meehielp wat Mario levels af te ronden. Maar eerlijk gezegd; leuk voor kinderen en huisvrouwtjes ....
maar niet voor mij. De Vita is al wat volwassener.

Maar om even naar de Wii U terug te gaan;

Deze zal best wel gaan verkopen, zeker aan de Nintendo fans, casual gamers, misschien wat huisvrouwen, en
sommige hardcore gamers, zoals jij aangaf.
Maar de gamers die een 360 of PS3 hebben zullen waarschijnlijk niet massaal de Wii U in huis halen, tenzij alleen
voor de Mario's en Zelda's van deze wereld. Voor multiplatform hoeven ze het niet te doen.

Persoonlijk zie ik het ook nog even aan, maar de kans is wel erg klein, dat ik een Nintendo aan zal schaffen.
Maar misschien over een jaar of wat, daar gaan er over nadenken. Intussen blijven we wat Wii U nieuws volgen (niet alles)
Dat zal wel voor meer mensen gelden ... zeker als we eind 2013 misschien wel
met de nieuwe Xbox kunnen spelen. Dan kun je beter nog even het geld bewaren, en eind volgend jaar een keuze
maken. Zeker gezien het feit; dat de huidige Xbox / PS3 al een hele grote install-base heeft qua games, features etc.
Dus lijkt een aankoop van een Nintendo console op dit moment, niet echt nodig. Tenzij je Mario lijp bent  :P

Erik

#14
Nintendo kreeg vroeger zeeën van geld binnen. Maar die tijd is voorbij ze verkeren nu ook in zwaar weer qua inkomsten. Het is een leuk ding hoor daar niet van, maar redelijk kinderlijke graphics. Leuk voor de leeftijd tot 10 jaar. Maar met de moderne graphics op smartphones, zie ik steeds minder markt voor ze overblijven. Er is niets mis mee om kinderlijke graphics te koppelen aan HD resoluties, met extreem grote textures, grote hoeveelheden triangles,  en een state of the art CPU/GPU. Dan trek je meer mensen je kant op want je weet dat de console het aankan indien iemand ervoor wil programmeren. Ik weet nog dat ik me doodschrok toen ik de Wii kocht wat ene lelijke graphics, meteen verkocht dat ding. Maar helaas denkt Nintendo daar anders over en krijgen we weer een retro console :D

Het is leuk speelgoed als je het gratis krijgt maar ik zou er geen euro aan uitgeven. Tenzij ik kinderen van 6 had had.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#15
Nu haal je Smartphones aan ....

De Tablet controller van Nintendo heeft dus een mindere resolutie, dan
de Tablets en Smartphones van nu. Ook lijkt hij mij iets minder secuur, qua touchscreen dan bijvoorbeeld
een moderne Apple Ipad, Samsung Smartphone of iets vergelijkbaars.

Maar .. je schijnt er wel aardig mee te kunnen gamen; al ben ik meer een fan van een normale controller.
Het idee achter de tablet controller is geinig, maar ik vind hem wat aan de dikke kant.
Maar dat is geheel persoonlijk, en vergt wellicht wat gewenning van de gamer.

Erik

Ik haal smartphones aan omdat kinderen tegenwoordig daarmee al "iets" hebben. Vroeger hadden ze niets of een GB.
Wil je ze over de streep trekken dan mag je wel met wat heel bijzonders komen zo bedoelde ik het meer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jasjenl

Één ding wat nog wel eens een belangrijke rol in de toekomst van de WiiU zou kunnen spelen is de deal die ze gesloten hebben met Unity3D. Dat is een tegenwoordig veel gebruikt ontwikkelplatform dat je straks als WiiU developer gratis mag gaan gebruiken. Dat zou de third party support in ieder geval een flinke boost kunnen geven, want het porten van een game naar de WiiU wordt daarmee een stuk eenvoudiger en goedkoper.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Ronin79

Dat zou dan voor Nintendo een plus wezen als dat kan.

Maar ... wat als de nieuwe consoles op de markt komen, die games vallen niet zomaar even te poorten
naar een console die een stuk minder presteert, en mindere hardware heeft. Ik weet namelijk niet wat MS met de huidige Xbox gaat doen.
Die zou waarschijnlijk naast de nieuwe console blijven bestaan, althans voor een tijdje. Net zoals bij Sony
het geval was met de PS2. Maar je weet maar nooit.
Dus mocht dat wel zo zijn, en er komen daar nog games voor uit ... dan zou het wel kunnen.

jasjenl

Unity wordt vooral gebruikt voor de wat minder high end games, wij gebruiken het op mijn werk vooralsnog vooral voor tablet games e.d. Maar juist in die hoek wordt tegenwoordig erg veel gedaan en het voordeel is dat je dat soort games voor relatief lage kosten kunt ontwikkelen. Als je dan ook nog eens een platform als WiiU kunt meenemen zonder al te veel extra moeite zullen veel ontwikkelaars dat wellicht gaan doen. Ik denk dat wij, als we ooit voor de WiiU wat zouden gaan maken, ook die route zullen gaan bewandelen. In ieder geval zijn de aanloopkosten voor een nieuw systeem dan een stuk lager dan als je bijv. voor een PlayStation 4 wat wil gaan doen. Ik ben zelf eigenlijk meer benieuwd hoe Microsoft en Sony nog denken een nieuwe high tech console in de markt te kunnen zetten waar nog door voldoende partijen winst mee valt te maken. De kosten voor veel grote games rijzen nu vaak al de pan uit en dat zal met next gen consoles, waar de verwachtingen van games nog hoger zullen zijn, er niet beter op worden.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Ronin79

Op die manier. Dat is best interessant.
Wat Sony en MS of dat gebied gaan doen, weet ik niet.

Crytek kondigde laatst aan, dat Far Cry 3 de laatste grote game is, die ze hebben gemaakt.
In ieder geval volgens het huidige model. Ze willen zich helemaal gaan werpen op Free-To-Play.
Maar dan nog zijn de kosten van een nieuwe IP, of bestaande franchises erg duur.
Soms gaan games at tegen de grens van de € 100.000.000, wie weet wat het inderdaad gaat kosten,
om voor de nieuwe consoles games te maken. De koper van zo'n console, zit dan natuurlijk
niet te wachten op bijvoorbeeld Indie like games, of games met een verouderde engine.
Ik persoonlijk in ieder geval niet. dan kun je net zo goed een Tablet kopen, en dan wat games downloaden
(wat natuurlijk ook niet slecht is)

We gaan het in ieder geval binnen aanzienlijke tijd zien.
De aankomende E3 staat voor de deur, en nog wat andere shows en beursen, waar het
een en ander uit de doeken gedaan zal worden. Ik hoop dan ook op een spectaculaire E3.
Want de vorige met oa. de pers-conferentie en aankondigingen van Nintendo, werd ik niet zo vrolijk van.
Dit jaar moet het dak eraf gaan, en dan gaan we weer alles kijken en volgen.  ;)

Ariekros

ik heb ook zo wii u aan geschaft en tot me ergernis desynced de gamepad na een kwartier al  dus mijne kan voor reparatie terug sigh -.-

heeft iemand anders dit ook al :P

Ronin79

Alleen jij een Snutchz, althans zo ver ik weet.

Schijn ik toch gelijk te krijgen wat de kwaliteit betreft  :P

Nee .. serieus, da's vervelend voor je.
Net een nieuw apparaat, en nu voor de helft onbruikbaar.

Ariekros

Quote from: SillentWolf on December  3, 2012, 00:57:03
Alleen jij een Snutchz, althans zo ver ik weet.

Schijn ik toch gelijk te krijgen wat de kwaliteit betreft  :P

Nee .. serieus, da's vervelend voor je.
Net een nieuw apparaat, en nu voor de helft onbruikbaar.

ja erge ervan is de waranty van nintendo en de afhandeling van bart smit    nintendo heeft liever dat bart smit het verstuurd en bart smit wilt er niks mee te maken heben

me vriendin heeft net uit frustratie een witte bij bol besteld om de tijd te over bruggen die later dan weer verkocht word -.-

Ronin79

Wat een geklooi van die 2.

Je moet gewoon de console terug kunnen brengen, waar je hem ook gekocht hebt.
Als dat Bart Smit is, dan moeten hun hem ook in ontvangst nemen. Je hebt hem notebene net pas gekocht.