Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirkie

Heeft je buur ook een devialet?

scoc

Quote from: Dirkie on April 27, 2022, 22:52:07
Heeft je buur ook een devialet?

Nee.

En dan nog een remote is gekoppeld aan 1 Devialet toestel En stel je zou 2 Devialets in huis hebben of in een winkelruimte dan nog mogen deze niet zomaar random aanspringen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Ik ben Devialet support wel wat zat aan het geraken. Voor een dergelijk merk zo'n trage en vrij burocratische support. Devialet wil nu enkel de remote vervangen door een nieuwe. Terwijl ik vermeld had dat dat mischien wel logisch lijkt maar dat in 2 testgevallen (van de 10) de versterker ook aansprong zonder batterijen in de remote.

Maar hun engineers zeggen om enkel de remote te vervangen. Ik geef dan toe om dit zo eerst aan te pakken.

Krijg ik zonet een mail van Devialet om te zeggen dat ik mijn remote eerst moet retour sturen en door hen laten verwerken voor ik een nieuwe remote krijg. Wtf ... wat een support is dat om je klant zonder werkbare bediening van de versterker te laten voor al zeker een week of meer. En nee, ik weiger dan om hun slechte remote app te gebruiken.

Ik heb hen nogmaals gemeld dat ik niet tevreden ben over hun ondersteuning en dat ik niet begrijp waarom men niet gewoon een remote kan sturen vooraf. Het is niet zo dat ze mij eerst een nieuwe Devialet versterker moet sturen.

Kortom, hun ondersteuning is ronduit zwak.Zal wel voor een stuk de Franse mentaliteit zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

fietser

Waarom laar je de dealer/ importeur dit niet oplossen? Of heb je geen garantie meer of aanspraak op coulance.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

scoc

Quote from: fietser on April 30, 2022, 20:38:13
Waarom laar je de dealer/ importeur dit niet oplossen? Of heb je geen garantie meer of aanspraak op coulance.

Toestel is slechts 3 maanden oud dus nog volop garantie. Mijn dealer zegt dat dit nu eenmaal hun procedure is, eerst retour dan pas vervanging. Ik ben het daar niet mee eens en heb hun support gevraagd om mij eerst een nieuwe remote te sturen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Probeer de app eens. Daarmee heb je ook functies van de remote (volume). Misschien valt dan het gemis iets mee.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fietser

#3206
Quote from: scoc on April 30, 2022, 20:49:57
Toestel is slechts 3 maanden oud dus nog volop garantie. Mijn dealer zegt dat dit nu eenmaal hun procedure is, eerst retour dan pas vervanging. Ik ben het daar niet mee eens en heb hun support gevraagd om mij eerst een nieuwe remote te sturen.

Dat is handig voor een dealer. Stukken en de klant moet het zelf oplossen. Misschien kan Hennie van D&D audio (Nl importeur)iets betekenen. Heeft mij bij een onwillige dealer ook geholpen. Was wel een ander merk.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Pjotr27

Het lijkt me niet fijn als je hem terug moet sturen. Je bent hem een periode kwijt, dus geen muziek. Ia het apparaat paar jaar oud ok, maar net nieuw geleverd is dit niet goed. Op zo'n apparaat zou ik thuis Service verwachten. Het is niet een paar euro wat het heeft gekost. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren komende weken
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scoc

#3208
Op zich moest ik enkel mijn oude remote terug sturen maar dan nog verloopt hun support traag en moeizaam. Vorig zaterdag UPS retourlabel gekregen, nu maandag heb ik mijn oude remote eerst moeten verzenden en deze kwam reeds Di ochtend toe. Had gevraagd aan Devialet om als goodwill alvast mijn nieuwe remote op te sturen zodat ik deze voor het weekend had, hierop geen enkel reactie (dat was maandag ochtend). Tot en met nu zelfs nog geen feedback ontvangen van hen op mijn emails en is de nieuwe remote nog niet verstuurd.

Heb Devialet gezegd dat ik nogmaals teleurgesteld ben in hun trage 'service' en dat men moet beseffen dat degelijke support ook onderdeel is van hun 'merk'. Door hun manier van werken begin ik weerstand te krijgen tegen het merk op zich. En dit staat los van de geluidskwaliteit waarop ik mijn keuze eerder dit jaar gemaakt heb. Maar ik stel me dan voor ... wat zou het zijn als ik een groter defect heb en het hele toestel moet retourneren? Dan ben je inclusief heel de administratie snel 3 weken kwijt. Want intussen spreken we nu over 16 dagen sinds aanmaken van het ticket en nog steeds geen oplossing in huis.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Ik vind het met name raar dat je dealer zich hier niet mee bemoeit. Nu heb ik in de afgelopen 7 jaar nooit problemen met mijn Devialet gehad, maar wel eens met AudioQuest kabels. Mijn aanspreekpunt was altijd de dealer, en die zorgde er telkens voor dat ik gewoon muziek kon luisteren. Als de reparatie dan enige tijd duurt, heb je er gewoon geen last van.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kurt

De dealer, invoerder, whoever, zou op z'n minst mogen tussenkomen, om ook al is het maar tijdelijk, je van een vervang afstandsbediening te voorzien. Je zou ook mogen verwachten dat ze de spullen eens binnennemen en ten gronde bekijken wat het probleem is, en niet dat je als klant zelf uren moet spenderen aan trouble shooting, met frustratie als gevolg. Dergelijke belabberde service is een premium merk onwaardig.

chansig

In mijn ervaring is het redelijk standaard dat je eerst je spullen opstuurt, hetgeen ontvangen wordt en dan pas nieuw wordt opgestuurd. Inderdaad vervelend, maar wel redelijk gebruikelijk.

Het niet/traag reageren vind ik over het algemeen storender.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

#3212
Quote from: kurt1970 on May  5, 2022, 10:19:48
De dealer, invoerder, whoever, zou op z'n minst mogen tussenkomen, om ook al is het maar tijdelijk, je van een vervang afstandsbediening te voorzien. Je zou ook mogen verwachten dat ze de spullen eens binnennemen en ten gronde bekijken wat het probleem is, en niet dat je als klant zelf uren moet spenderen aan trouble shooting, met frustratie als gevolg. Dergelijke belabberde service is een premium merk onwaardig.

Heb ik hen ook gezegd dat support een deel van het merk is ... maar het zijn Fransen. Dit is zelf geen grap maar die zijn zo enorm chauvinistisch en denken dat de zon rond hen draait  ;)

Dus oude remote is toegekomen vorige Di ochtend (10u) en 3 dagen later nog zelfs geen update of shipping label ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Vandaag juist een hele goede ervaring met Devialet klantenservice. Het kan dus wel.

De verschillende config files die ik jaren geleden maakte op de Devialet site waren niet langer bruikbaar. Aangezien het jaren terug was dat ik daaraan iets veranderd had, en ik de companion van mijn dubbel mono setup met een RCA naar AES kabel aansluit en dat nu niet meer voor elkaar kreeg in de config file, had ik wat hulp nodig. Ik heb gisteren een ticket aangemaakt en werd zojuist vanuit Frankrijk gebeld om me stap voor stap mee te nemen in het te doorlopen proces.

De truc is om de ingangen op de companion uit te zetten. Dan kun je wel van Master RCA naar companion AES verbinden.

Dacht eerst nog dat ik een buitenlandse verkoper aan de lijn had, en hing dus op. Belde ze direct daarna terug. Vond het meer dan netjes van Devialet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Contour

Benieuwd hoe dit afloopt, merk kan gerust op mijn zwarte lijst erbij.

Kerkhoffd

Op basis van één casus waarbij met name de dealer niet doet wat hij wat mij betreft zou moeten doen? Je zult een hele lange zwarte lijst hebben dan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scoc

#3216
Quote from: Kerkhoffd on May  6, 2022, 23:01:17
Op basis van één casus waarbij met name de dealer niet doet wat hij wat mij betreft zou moeten doen? Je zult een hele lange zwarte lijst hebben dan.

Mijn dealer zegt dat het verleden hem geleerd heeft dat het blijkbaar niet sneller gaat bij de Fransen wanneer je je druk or boos maakt. Lijkt ze precies niet te deren, dus hij vertelde me dat hij door schade en schande heeft geleerd om het gewoon uit te zitten en geduld te hebben.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kerkhoffd

Dat zal zeker zo zijn.

Wat ik echter bedoelde is dat de dealer, terwijl je wacht op reparatie, ook voor een goede klant kan regelen dat hij in de tussentijd niet zonder muziek zit. Dat doet mijn dealer in ieder geval altijd. Dat maakt het wachten een stuk minder frustrerend en dat is mijn zinziens ook de service die de dealer, niet de fabrikant, kan en behoort te leveren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dirkie

Druk uitoefenen werkt niet.
Je dealer kan je wel uit de nood helpen..

Ik merk meer weerstand van uwe kant, dan van devialet.
Je kan gemakkelijk de app gebruiken.

scoc

Ik gebruik nu noodgedwongen die app maar die is zo traag. Als je even op mute wil zetten, telefoon wakker maken, de app openen die blijkbaar niet geconnecteerd blijft maar telkens de Devialet moet zoeken (duurt zo'n 30 seconden) en dan mute of volume aanpassen. Gemakkelijker is anders. Laten we eerlijk zijn die remote app is niet meer dan een gimmick en nutteloos.

En trouwens mijn dealer helpt mij met andere zaken wel degelijk uit de nood. Zo speel ik nu al 3 maanden met geleende speakers van hem omdat de TAD's nog niet geleverd zijn.

Maar met Devialet gaat het nu even anders en heeft hij mij gezegd dat hij in het verleden al verschillende malen hun trage service bij mankementen heeft aangekaart maar er lijkt niets te veranderen. Hij vermelde dat hij het merkt toch trouw blijft omdat naar zijn mening de geluidskwaliteit voor hem nog steeds primeert en hij vergelijkt redelijk wat en heeft ook alternatieven maar toch heeft hij zijn persoonlijke voorkeur voor Devialet (zeker ook in combinatie met de TAD's). En ik besef dat je met elk merk wel in de problemen kan geraken door een defect ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

twani

Quote from: Kerkhoffd on May  6, 2022, 23:01:17
Op basis van één casus waarbij met name de dealer niet doet wat hij wat mij betreft zou moeten doen? Je zult een hele lange zwarte lijst hebben dan.

Dit zijn Fransen. Die kun je standaard op je zwarte lijst zetten.

Wij vertegenwoordigen een stuk of wat automerken van het Franse Stellantis.....

De Franse mentaliteit is echt verschrikkelijk. Als klant ben je echt nul komma nul bij hen....

Arrogantie ten top en alleen daarom al zou Franse waar totaal geboycot moeten worden

Vinyl_Fuchs

Niet dat ik fan was, van dit fancy Frenchy merk maar na het lezen van dit soelaas, ben ik verworden tot een anti-fan.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Ik heb het prachtig horen spelen op een setje B&W 805 D, maar betreft looks en feel is het niet m'n merk. Anderzijds steken ze al wel jaren hun kop boven het maaiveld uit, juist door op die aspecten zo afwijkend van de massa te zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

#3223
Quote from: Vinyl_Fuchs on May 13, 2022, 00:56:25
Niet dat ik fan was, van dit fancy Frenchy merk maar na het lezen van dit soelaas, ben ik verworden tot een anti-fan.

Speel er jaren probleemloos mee. Heb er een paar maanden geleden een versterker die factor 3 duurder was naast gezet en hoorde met een aantal anderen geen verschil. Maar dat is op dit forum een gewaagde uitspraak ;D.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Contour

precies, dan moet je ook een versterker die 3x goedkoper is ernaast zetten, ook geen verschil waarschijnlijk!  ;D