Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KraaijCheck

Quote from: Kerkhoffd on July 30, 2020, 23:01:47
Ach, dat het altijd beter kan weet iedereen met deze hobby. De 1000 Pro heeft destijds wel echt indruk gemaakt. Maar of ik nu echt iets mis? Nee, niet echt. Rationeel is de investering niet echt te verantwoorden. Rationeel zou zijn gewoon verder genieten van de D400, en heel misschien om te wachten tot er weer een upgrade wordt aangekondigd naar de opvolger van de 440 Pro óf de 400 t.z.t. verkopen en op zoek gaan naar een tweedehands 1000 Pro.
Ik sta er precies zo in!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Charlemagne

Quote from: Kerkhoffd on July 30, 2020, 23:01:47
Ach, dat het altijd beter kan weet iedereen met deze hobby. De 1000 Pro heeft destijds wel echt indruk gemaakt. Maar of ik nu echt iets mis? Nee, niet echt. Rationeel is de investering niet echt te verantwoorden. Rationeel zou zijn gewoon verder genieten van de D400, en heel misschien om te wachten tot er weer een upgrade wordt aangekondigd naar de opvolger van de 440 Pro óf de 400 t.z.t. verkopen en op zoek gaan naar een tweedehands 1000 Pro.

Wachten op een opvolger kan lang duren, lijkt mij. Devialet heeft de laatste tijd zijn focus meer op de massamarkt met zijn Phantoms. De veel duurdere Pro-reeks behoort meer tot de niche markt. Dat is ook niet vreemd, gezien de prijzen die ze vragen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

Quote from: Charlemagne on July 31, 2020, 09:43:44
Wachten op een opvolger kan lang duren, lijkt mij.

Is dat de reden waarom Devialet met upgrade programma's werkt? Ik ken geen ander merk die op deze manier upgrades verzorgt.

Dirk

Quote from: jazzman on July 31, 2020, 10:24:13
Is dat de reden waarom Devialet met upgrade programma's werkt? Ik ken geen ander merk die op deze manier upgrades verzorgt.
Linn doet dit toch ook?
Ik heb destijds ettelijke units laten upgraden naar de "nieuwste versie", telkens voor relatief weinig geld een zgan unit in handen met hernieuwde 5j garantie...en daar bovenop bij de "renew" serie nog een 2e unit er bovenop (als je daarvoor kiest) die je dan ergens anders kan gebruiken of verkopen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kerkhoffd

Quote from: Charlemagne on July 31, 2020, 09:43:44
Wachten op een opvolger kan lang duren, lijkt mij. Devialet heeft de laatste tijd zijn focus meer op de massamarkt met zijn Phantoms. De veel duurdere Pro-reeks behoort meer tot de niche markt. Dat is ook niet vreemd, gezien de prijzen die ze vragen.

Je hebt gelijk Karel, maar ik heb dan ook geen enkele haast of acute drang om te upgraden. Mocht die gelegenheid zich voordoen, kan ik altijd dan nog besluiten om te upgraden, maar dan naar het laatste model. De 1000 Pro zal mettertijd tweedehands goedkoper worden en de 400 heeft door de upgradestrategie van Devialet destijds natuurlijk de grootste devaluatie al achter de rug.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Koei

Quote from: KraaijCheck on July 30, 2020, 11:37:53
Voor mij is oa een overweging om óf te upgraden naar 220 pro óf dat geld te investeren in een goede streamer óf te kijken naar een heel andere versterker. Als ik jouw ervaring lees denk je het meest te halen uit de upgrade? Uiteraard heb je ook bij gebruik van andere ronnen zoals platenspeler effect van de upgrade en niet alleen bij streamen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je stappen wilt zetten is een andere versterker de beste oplossing. Mits je al een streamer hebt en die digitaal naar een DAC stuurt ga je daar geen winst behalen. Qua versterking is er veel verkrijgbaar dat beter is dan Devialet. Als je bij klasse D wilt blijven, dan zou ik naar NAD kijken.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Rob_Dingen

Heb je de Devialet en de NAD op je eigen set gehoord en op welke speakers?

Rob

Koei

#3107
Quote from: Rob_Dingen on August  2, 2020, 19:09:41
Heb je de Devialet en de NAD op je eigen set gehoord en op welke speakers?

Rob

Ik draai met versterking die vergelijkbaar is met NAD Master series, en heb geen behoefte aan Devialet te proberen. Van wat ik gezien heb produceert Devialet bijv. een fase verschuiving tussen de twee kanalen bij 1khz+. Ik heb geen zin in een discussie of het wel of niet hoorbaar is, want dat doet er niet toe. Dit laat namelijk zien dat ze een duidelijke ontwerpfout in hun ontwerp hebben. Verder hebben de ontwerpen van Devialet duidelijke problemen in het hoog. Ze kunnen daar simpelweg geen vermogen leveren.

Bijvoorbeeld:
Quote from: https://www.stereophile.com/content/devialet-expert-140-pro-integrated-amplifier-measurements
I ran into problems when I tried to test for intermodulation distortion with my usual mix of 19kHz and 20kHz tones. The amplifier went into protection with sustained high-power, high-frequency tones, reducing the output level. The spectrum in fig.9 was taken at 8Wpc into 4 ohms, the highest power the amplifier would deliver continuously without its protection operating.
Deze versterker is gespecificeerd als 2x140 Watts Under 6Ω....

Quote from: https://www.stereophile.com/content/devialet-d-premier-da-integrated-amplifier-measurements
By contrast, the D-Premier, given a mix of 19 and 20kHz tones at a peak level of 20W into 4 ohms (the highest level the amplifier would deliver with this signal without the power supply collapsing)
En deze is gespecificeerd als Maximum output power: 240Wpc into 6 ohms (22dBW). Wat dus op zich geen leugen is, want dat zal hij vast kunnen leveren bij lagere frequenties. Maar of je deze specificatie een goede beschrijving van de prestaties mag noemen? Nee, dat zeker niet.

Dus nee, ik ga geen geld uitgeven aan versterking met overduidelijke ontwerpfouten. Ter vergelijking, om even de discussie voor te zijn dat bovenstaande een probleem is van klasse D, een NAD M22 levert gewoon zonder problemen 200W bij dezelfde test. Natuurlijk boort NAD een andere markt aan, die richten zich op hifi liefhebbers terwijl het bij Devialet duidelijk meer om het design gaat.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Liko

Wordt het niet eens tijd, dat je zelf een; versterker ontwerpt en op de markt brengt?
Zo'n onbeduidend bedrijfje als Devialet, kan je het natuurlijk niet aanrekenen, dat zij ontwerpfouten maken.
Dat moet je beter kunnen, toch?

Koei

Quote from: Liko on August  2, 2020, 21:26:25
Wordt het niet eens tijd, dat je zelf een; versterker ontwerpt en op de markt brengt?
Zo'n onbeduidend bedrijfje als Devialet, kan je het natuurlijk niet aanrekenen, dat zij ontwerpfouten maken.
Dat moet je beter kunnen, toch?

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit argument natuurlijk nergens op slaat. Weinig zin om een discussie te voeren als je alleen maar als doel hebt te trollen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

J.A.F._Doorhof

@liko
Het word niet gewaardeerd op de man te spelen.
Dus aub normale inbreng of geen inbreng
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Quote from: Koei on August  2, 2020, 20:55:18
Ik draai met versterking die vergelijkbaar is met NAD Master series, en heb geen behoefte aan Devialet te proberen. Van wat ik gezien heb produceert Devialet bijv. een fase verschuiving tussen de twee kanalen bij 1khz+. Ik heb geen zin in een discussie of het wel of niet hoorbaar is, want dat doet er niet toe. Dit laat namelijk zien dat ze een duidelijke ontwerpfout in hun ontwerp hebben. Verder hebben de ontwerpen van Devialet duidelijke problemen in het hoog. Ze kunnen daar simpelweg geen vermogen leveren.

Bijvoorbeeld:Deze versterker is gespecificeerd als 2x140 Watts Under 6Ω....
En deze is gespecificeerd als Maximum output power: 240Wpc into 6 ohms (22dBW). Wat dus op zich geen leugen is, want dat zal hij vast kunnen leveren bij lagere frequenties. Maar of je deze specificatie een goede beschrijving van de prestaties mag noemen? Nee, dat zeker niet.

Dus nee, ik ga geen geld uitgeven aan versterking met overduidelijke ontwerpfouten. Ter vergelijking, om even de discussie voor te zijn dat bovenstaande een probleem is van klasse D, een NAD M22 levert gewoon zonder problemen 200W bij dezelfde test. Natuurlijk boort NAD een andere markt aan, die richten zich op hifi liefhebbers terwijl het bij Devialet duidelijk meer om het design gaat.
Het is allemaal suggestief wat je zegt en geen ervaring.
Dat wil niet zeggen dat het natuurlijk technisch moet kloppen.
Ben ondertussen eigenlijk wel benieuwd naar jou set ,wat heb jij staan.

Rob

Koei

Quote from: Rob_Dingen on August  3, 2020, 09:12:29
Het is allemaal suggestief wat je zegt en geen ervaring.
Dat wil niet zeggen dat het natuurlijk technisch moet kloppen.
Ben ondertussen eigenlijk wel benieuwd naar jou set ,wat heb jij staan.

Rob

Hoezo is het suggestief? Metingen door verschillende bronnen laten zien dat vermogen leveren bij hogere frequenties een duidelijk probleem is bij meerdere Devialet ontwerpen. Je bent natuurlijk altijd vrij duizenden euro's uit te geven aan producten die niet eens de fabrieksspecificaties halen. Maar dat neemt niet weg dat het niet benoemd mag worden.

Verder zie ik niet wat mijn set er toe doet? Mijn set maakt Devialet niet beter of slechter. Het is net zo relevant of ik wel of geen cavia als huisdier heb.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

holco

Tot dat je zegt dat een iemand een lelijke cavia heeft zonder die van jezelf te showen  :D

Quote from: Koei on August  3, 2020, 09:31:52
Hoezo is het suggestief? Metingen door verschillende bronnen laten zien dat vermogen leveren bij hogere frequenties een duidelijk probleem is bij meerdere Devialet ontwerpen. Je bent natuurlijk altijd vrij duizenden euro's uit te geven aan producten die niet eens de fabrieksspecificaties halen. Maar dat neemt niet weg dat het niet benoemd mag worden.

Verder zie ik niet wat mijn set er toe doet? Mijn set maakt Devialet niet beter of slechter. Het is net zo relevant of ik wel of geen cavia als huisdier heb.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

J.A.F._Doorhof

zouden de heren aub ontopic kunnen reageren en niet op de man spelen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rusher

Stel dat het waar is dat Devialet een ontwerpfout heeft gemaakt omdat zij ook aandacht geven aan het uiterlijk mooie producten ontwerpen, moet ik mij dan ook zorgen maken om een Wadia Intuition 01?

De Devialet D200 en sinds kort de Wadia Intuition 01 boeien mij nog altijd.

B-art

Die laatste staat bij ohm audio te koop voor 2950 ipv 7500 nieuwprijs
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kerkhoffd

Quote from: Koei on August  2, 2020, 18:26:01
Qua versterking is er veel verkrijgbaar dat beter is dan Devialet. Als je bij klasse D wilt blijven, dan zou ik naar NAD kijken.

Ehm... Devialet is geen klasse D.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Koei

#3118
Quote from: Rusher on August  3, 2020, 12:25:52
Stel dat het waar is dat Devialet een ontwerpfout heeft gemaakt omdat zij ook aandacht geven aan het uiterlijk mooie producten ontwerpen, moet ik mij dan ook zorgen maken om een Wadia Intuition 01?

De Devialet D200 en sinds kort de Wadia Intuition 01 boeien mij nog altijd.

Dat durf ik niet te zeggen, kan niet veel reviews vinden:
https://www.soundandvision.com/content/wadia-digital-intuition-01-integrated-amplifier-dac-test-bench

Daar zeggen ze dat er meer metingen beschikbaar zijn, maar ik kan het test bench gedeelte op hun site niet vinden. Opmerkelijk vind ik de geleidelijke stijging van de THD+N. Normaal gesproken zie je een daling richting hogere vermogens en ineens een snelle piek op het moment dat de versterker gaat clippen. Voor de rest zijn de cijfers die de Wadia hier neerzet niet echt geweldig, een NAD M22 is een stuk beter bijvoorbeeld. Maar dat is natuurlijk een oplossing die wat minder compact is (nog een VV nodig).

https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/2556-wadia-intuition-01

Hier zien we die gekke stijging niet, de cijfers zijn nog steeds niet indrukwekkend (slecht). De modules komen bij Powersoft vandaan. Dit is de module die gebruikt wordt (ongeveer €450 ex. btw van wat ik zo snel kan vinden): https://www.powersoft.com/en/products/amp-modules/d-cell-504 . Als je de Intuition 01 wil kopen met je je i.i.g. realiseren dat je geen versterker koopt die door Wadia is ontworpen. Ben voor de rest niet zo bekend met Powersoft, maar ze maken veel PA apparatuur dus het zal met de duurzaamheid in ieder geval wel goed zitten.


Quote from: Kerkhoffd on August  3, 2020, 12:45:14
Ehm... Devialet is geen klasse D.
ADH? Het is in ieder geval geen goed ontwerp.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Kerkhoffd

Quote from: Koei on August  3, 2020, 12:52:17
ADH? Het is in ieder geval geen goed ontwerp.

LOL. Natuurlijk joh.  :tongue2:
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rob_Dingen

Quote from: Koei on August  3, 2020, 09:31:52
Hoezo is het suggestief? Metingen door verschillende bronnen laten zien dat vermogen leveren bij hogere frequenties een duidelijk probleem is bij meerdere Devialet ontwerpen. Je bent natuurlijk altijd vrij duizenden euro's uit te geven aan producten die niet eens de fabrieksspecificaties halen. Maar dat neemt niet weg dat het niet benoemd mag worden.

Verder zie ik niet wat mijn set er toe doet? Mijn set maakt Devialet niet beter of slechter. Het is net zo relevant of ik wel of geen cavia als huisdier heb.
Suggestief is als je er nooit een beluisterd hebt of van dichtbij gezien.
Ik geef duizenden Euro's uit aan iets wat goed klinkt.
Voor mij is het wel belangrijk om te weten wat voor set je hebt om in te kunnen schatten wat je luister ervaring is en hoe jij met audio bezig bent.
Tot nu toe breek je diverse merken en producten af die je nooit gezien of beluisterd hebt alleen op basis van metingen die je op jou manier interpreteert.
Wat mij betreft gaat het om metingen dat het technisch goed in elkaar zit waarbij voor mij de hoeveelheid nullen achter de komma niks zegt en dat i.c.m luisteren.

Rob

Koei

#3121
Quote from: Kerkhoffd on August  3, 2020, 13:03:10
LOL. Natuurlijk joh.  :tongue2:
Jij vind het okay als een fabrikant aangeeft dat een versterker van €4000+ 2x160 Watt @ 6 ohm kan leveren, maar in de praktijk in zijn beveiliging schiet wanneer er 20 watt wordt gevraagd? Oprechte vraag van mijn kant. Ik verwacht dat soort dingen voor rotzooi van de Aldi.

Devialet kan dit oplossen door het geleverde vermogen wel correct te specificeren, door bijvoorbeeld aan te geven dat het 2x160 Watt @ 6 ohm bij 1kHz en 2x20 Watt @ 6 ohm bij 19kHz. Of door simpelweg de power vs frequency grafiek te delen van hun versterking. Maar dat doen ze niet.

Quote from: Rob_Dingen on August  3, 2020, 13:46:04
Suggestief is als je er nooit een beluisterd hebt of van dichtbij gezien.
Ik geef duizenden Euro's uit aan iets wat goed klinkt.
Voor mij is het wel belangrijk om te weten wat voor set je hebt om in te kunnen schatten wat je luister ervaring is en hoe jij met audio bezig bent.
Tot nu toe breek je diverse merken en producten af die je nooit gezien of beluisterd hebt alleen op basis van metingen die je op jou manier interpreteert.
Wat mij betreft gaat het om metingen dat het technisch goed in elkaar zit waarbij voor mij de hoeveelheid nullen achter de komma niks zegt en dat i.c.m luisteren.

Rob
Ik snap je punt nog steeds niet. Kan jij de vraag die ik aan Kerkhoffd stel m.b.t. vermogenspecificatie ook beantwoorden? Een versterker die gespecificeerd is ver boven de 100W te kunnen leveren hoort er niet uit te klappen bij een load van 20W binnen het frequentie bereik van een redbook cd. Daar hoef ik de versterker niet zelf voor gezien te hebben. Maar volgens jouw zit de versterker dan technisch wel goed in elkaar? Kan je dus de volgende vraag met JA of NEE benantwoorden:

Jij vind het okay als een fabrikant aangeeft dat een versterker van €4000+ 2x160 Watt @ 6 ohm kan leveren, maar in de praktijk in zijn beveiliging schiet wanneer er 20 watt wordt gevraagd?


Geen Ja, maar of Nee, maar, maar gewoon een hard antwoord. Totdat je dat doet heeft verdere discussie geen zin, want je spreekt jezelf constant tegen. Laten we dus eerst vaststellen waar je staat. Mijn antwoord is in ieder geval Nee, dat is niet okay.

Met je piemel zwaaien van hoeveel je wel niet uitgeeft heeft niemand wat aan. Dat is gewoon triest en het op de man spelen.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

addesmo

Vanwaar deze opwinding. Jij bent van de metingen en anderen zijn van het beluisteren.
Dus, niet opwinden met vette text. Nergens voor nodig!

Rob_Dingen

Quote from: Koei on August  3, 2020, 16:23:10
Jij vind het okay als een fabrikant aangeeft dat een versterker van €4000+ 2x160 Watt @ 6 ohm kan leveren, maar in de praktijk in zijn beveiliging schiet wanneer er 20 watt wordt gevraagd? Oprechte vraag van mijn kant. Ik verwacht dat soort dingen voor rotzooi van de Aldi.

Devialet kan dit oplossen door het geleverde vermogen wel correct te specificeren, door bijvoorbeeld aan te geven dat het 2x160 Watt @ 6 ohm bij 1kHz en 2x20 Watt @ 6 ohm bij 19kHz. Of door simpelweg de power vs frequency grafiek te delen van hun versterking. Maar dat doen ze niet.
Ik snap je punt nog steeds niet. Kan jij de vraag die ik aan Kerkhoffd stel m.b.t. vermogenspecificatie ook beantwoorden? Een versterker die gespecificeerd is ver boven de 100W te kunnen leveren hoort er niet uit te klappen bij een load van 20W binnen het frequentie bereik van een redbook cd. Daar hoef ik de versterker niet zelf voor gezien te hebben. Maar volgens jouw zit de versterker dan technisch wel goed in elkaar? Kan je dus de volgende vraag met JA of NEE benantwoorden:

Jij vind het okay als een fabrikant aangeeft dat een versterker van €4000+ 2x160 Watt @ 6 ohm kan leveren, maar in de praktijk in zijn beveiliging schiet wanneer er 20 watt wordt gevraagd?


Geen Ja, maar of Nee, maar, maar gewoon een hard antwoord. Totdat je dat doet heeft verdere discussie geen zin, want je spreekt jezelf constant tegen. Laten we dus eerst vaststellen waar je staat. Mijn antwoord is in ieder geval Nee, dat is niet okay.

Met je piemel zwaaien van hoeveel je wel niet uitgeeft heeft niemand wat aan. Dat is gewoon triest en het op de man spelen.
Schijnbaar lees je mijn posts selectief want daar heb ik al op geantwoord.

Rob

Koei

#3124
Quote from: Rob_Dingen on August  3, 2020, 17:10:48
Schijnbaar lees je mijn posts selectief want daar heb ik al op geantwoord.

Rob

Je beantwoord niet hard op die vraag, maar uit je posts maak ik op dat het technisch moet kloppen. Dus dan noteren we jou ook onder het "Nee, dat is niet okay"-kamp.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs